Čibrny sršeň
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Spotřeba 19 km po natankování
- Přílohy
-
- DSC00488.jpg (57.09 KiB) Zobrazeno 2410 x
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Líbil se mi počet najetých km
- Přílohy
-
- DSC00496.jpg (45.06 KiB) Zobrazeno 2411 x
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Čibrný sršeň dnes prodělal druhou servisní prohlídku se 40.333 km na budíku. Prohlídku dělal Olomouc v Hejčíně. Dělala se standardní prohlídka se vším všudy dle servisního manuálu s těmito odchylkami:
- nedělala se výměna kabinového filtru (dezinfekce klimy a výměna filtru proběhla asi před měsícem, využita jarní servisní akce, filtr za skvělou cenu od Harda - díky), navíc je pouze doporučena
- nad rámec prohlídky provedena kontrola klimatizace, páč málo chladila (doplněno 110 g chladiva)
- výměna prasklého plastu v zadních dveřích u okna (plastový trojůhelník mezi sklem a rámem dveří) - záruka
Cena prohlídky: 6.054,- Kč
Zkušenosti jsou rozpačité. Doslova a do písmene platí, že záleží, na kterého přijímacího technika natrafíte. Pan D. a ta nová paní, co jí tam mají, jsou supr. Zato jejich kolega, pan V., ten mě akorát nasral. Prvně mu vadilo, že první prohlídku prováděl někdo jiný. Pak zase, že auto má najeto víc jak 40.000 km. Po mé odpovědi, že je povolený určitý limit, mi potvrdil, že ano, skutečně, limit je +1.000 km. Totálně mě dostala a vytočila jeho odpověď ohledně slabě chladící klimy - prý se má používat jenom při zaplém vnitřním okruhu, protože když pustím přes ní vzduch zvenku, je normální, že nestíhá. Na mou odpověď, že u všech aut, se kterými jsem jezdil, klima stíhala a v autě bylo jako v chlaďáku, už odpověď nenašel. "Perla" nakonec: do servisní knížky a do systému napsal počet najetých km 43.000!!! Štěstí, že jsem si toho všiml a hned to bylo i opraveno, jinak je záruka v prdeli.
- nedělala se výměna kabinového filtru (dezinfekce klimy a výměna filtru proběhla asi před měsícem, využita jarní servisní akce, filtr za skvělou cenu od Harda - díky), navíc je pouze doporučena
- nad rámec prohlídky provedena kontrola klimatizace, páč málo chladila (doplněno 110 g chladiva)
- výměna prasklého plastu v zadních dveřích u okna (plastový trojůhelník mezi sklem a rámem dveří) - záruka
Cena prohlídky: 6.054,- Kč
Zkušenosti jsou rozpačité. Doslova a do písmene platí, že záleží, na kterého přijímacího technika natrafíte. Pan D. a ta nová paní, co jí tam mají, jsou supr. Zato jejich kolega, pan V., ten mě akorát nasral. Prvně mu vadilo, že první prohlídku prováděl někdo jiný. Pak zase, že auto má najeto víc jak 40.000 km. Po mé odpovědi, že je povolený určitý limit, mi potvrdil, že ano, skutečně, limit je +1.000 km. Totálně mě dostala a vytočila jeho odpověď ohledně slabě chladící klimy - prý se má používat jenom při zaplém vnitřním okruhu, protože když pustím přes ní vzduch zvenku, je normální, že nestíhá. Na mou odpověď, že u všech aut, se kterými jsem jezdil, klima stíhala a v autě bylo jako v chlaďáku, už odpověď nenašel. "Perla" nakonec: do servisní knížky a do systému napsal počet najetých km 43.000!!! Štěstí, že jsem si toho všiml a hned to bylo i opraveno, jinak je záruka v prdeli.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
laufas: Co se týče jmen, myslím, že to stačí takhle. Kdo ví, tomu to dojde.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Dva roky soužití s Čibrnym sršněm uběhly jako voda a nakročily jsme do roku třetího. Přikládám pár pojmů, dojmů, nudných čísel z androidí aplikace FuelLog:
- celkem najeto: 43.940 km
- nejnižší průměrná spotřeba / nádrž: 5,63 l / 100 km
- nejvyšší průměrná spotřeba / nádrž: 25,71 l / 100 km
- průměrná celková spotřeba od prvního dne dodnes: 6,56 l / 100 km
- průměrné náklady na benzín / km: 2,37 Kč
- průměrná cena benzínu / l: 36,05 Kč
- mimo České republiky jsme okusily silnice na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku a Maďarsku
Závady:
- 2x výměna věnce volantu (šoupající se koženka - záruka)
- výměna vnitřního zrcátka (časem se objevila vůle v uchycení, při jízde po dlažebních kostkách se vibrace přenášely do celého čelního okna, které nepříjemně drnčelo - záruka)
- výměna venkovního plastového trojůhelníku v okně levých zadních dveří (prasknutý - záruka)
- abnormální škrábance na čelním okně vypadá to na nedostatečnou tvrdost materiálu - záruka neuznaná
- praskající žárovky v potkávačkách: 4x levá, 2x pravá (subjektivní poznatek - není žárovka jako žárovka )
- chybějící lak po ťukancích od kamínků v předním nárazníku po zimě
Klady aneb co se mi líbí
- dizajn - tahle subjektivní záležitost - čumák a boční profil se mi líbí čím dál víc
- ergonomie ovládání - nic, nač by bylo nutné si nějak extra dlouze zvykat, vše je poruce
- ovládání audia, tempomatu a omezovače na volantu - síla zvyku, teď to hledám i v jiných vozech
- pohodlné sedačky
- svítivost v noci
- v případě potřeby podvozek umožňuje i rychlejší průjezdy zatáček
- v zimě výborné topení
- zásuvka + zapalovač, t. j. možnost napájet 2 přístroje najednou
- dostatek odkládacích prostor v dosahu řidiče
- brzdy
- i s malým objemem živý motor
- velká venkovní zrcátka
- jako třešnička na dortu pěkně hrající audio (asi nejlépe, co jsem zatím u originálu z továrny slyšel) vč. USB konektoru
Zápory a nedostatky aneb mohlo být uděláno či vyřešeno lépe
- celkové odhlučnění vozu, hlavně od podběhů
- čelní okno vyrobeno asi z bláta - viz výše
- ostřikovače by mohly stříkat i výše, při vyšší rychlosti (přes cca 100 km/hod.) jsou téměř nepoužitelné
- hlavně tvrdé plasty se dají rychle poškodit a poškrábat
- chybějící podsvícení některých tlačítek
- nutnost vypínat podsvícení rádia po každé změně hlasitosti a vlastně změně čehokoliv
- přístup k žárovkám - nechal bych je měnit konstruktéra, který tohle vymyslel
- do dveří se nevleze 1,5 l láhev
- tloušťka A-sloupku - dokáže se za něj schovat i kamion, o cyklistech nemluvě - i když tohle je "nemoc" všech nových aut
- výrazným nedostatkem je přístup některých lidí v servisu
Celkový dojem: až na nějaké prkotiny celkově spokojenost, jezdíme bez ohledu na počasí či roční dobu.
- celkem najeto: 43.940 km
- nejnižší průměrná spotřeba / nádrž: 5,63 l / 100 km
- nejvyšší průměrná spotřeba / nádrž: 25,71 l / 100 km
- průměrná celková spotřeba od prvního dne dodnes: 6,56 l / 100 km
- průměrné náklady na benzín / km: 2,37 Kč
- průměrná cena benzínu / l: 36,05 Kč
- mimo České republiky jsme okusily silnice na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku a Maďarsku
Závady:
- 2x výměna věnce volantu (šoupající se koženka - záruka)
- výměna vnitřního zrcátka (časem se objevila vůle v uchycení, při jízde po dlažebních kostkách se vibrace přenášely do celého čelního okna, které nepříjemně drnčelo - záruka)
- výměna venkovního plastového trojůhelníku v okně levých zadních dveří (prasknutý - záruka)
- abnormální škrábance na čelním okně vypadá to na nedostatečnou tvrdost materiálu - záruka neuznaná
- praskající žárovky v potkávačkách: 4x levá, 2x pravá (subjektivní poznatek - není žárovka jako žárovka )
- chybějící lak po ťukancích od kamínků v předním nárazníku po zimě
Klady aneb co se mi líbí
- dizajn - tahle subjektivní záležitost - čumák a boční profil se mi líbí čím dál víc
- ergonomie ovládání - nic, nač by bylo nutné si nějak extra dlouze zvykat, vše je poruce
- ovládání audia, tempomatu a omezovače na volantu - síla zvyku, teď to hledám i v jiných vozech
- pohodlné sedačky
- svítivost v noci
- v případě potřeby podvozek umožňuje i rychlejší průjezdy zatáček
- v zimě výborné topení
- zásuvka + zapalovač, t. j. možnost napájet 2 přístroje najednou
- dostatek odkládacích prostor v dosahu řidiče
- brzdy
- i s malým objemem živý motor
- velká venkovní zrcátka
- jako třešnička na dortu pěkně hrající audio (asi nejlépe, co jsem zatím u originálu z továrny slyšel) vč. USB konektoru
Zápory a nedostatky aneb mohlo být uděláno či vyřešeno lépe
- celkové odhlučnění vozu, hlavně od podběhů
- čelní okno vyrobeno asi z bláta - viz výše
- ostřikovače by mohly stříkat i výše, při vyšší rychlosti (přes cca 100 km/hod.) jsou téměř nepoužitelné
- hlavně tvrdé plasty se dají rychle poškodit a poškrábat
- chybějící podsvícení některých tlačítek
- nutnost vypínat podsvícení rádia po každé změně hlasitosti a vlastně změně čehokoliv
- přístup k žárovkám - nechal bych je měnit konstruktéra, který tohle vymyslel
- do dveří se nevleze 1,5 l láhev
- tloušťka A-sloupku - dokáže se za něj schovat i kamion, o cyklistech nemluvě - i když tohle je "nemoc" všech nových aut
- výrazným nedostatkem je přístup některých lidí v servisu
Celkový dojem: až na nějaké prkotiny celkově spokojenost, jezdíme bez ohledu na počasí či roční dobu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Čibrny sršeň
Axeli, pěkně sepsáno ... tvojí spotřebu bych chtěl mít... jinak s těmi tvrdými plasty máš pravdu... poznatek k ostřikovačům taky pravda... jinak mi v autě něco drnčí a už to dvakrát zkoušeli odstranit, tak teď to nechávám na garančku... jedeme na začátku října..
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
vorlajz: díky, kde ti to drnčí?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Čibrny sršeň
no to kdybych věděl... myslím, že to bude mít co dělat s tím přístrojovým štítem... když na něj zatlačím, tak to přestane... už to řešili v servisu 2x a stále nic... je to docela protivný, někdy jedu rád bez rádia, ale poslouchat tyhle pazvuky fakt nemusím...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Smutný přístup servisu Pak zbývá už jen DoDo - dodělej doma (vymontovat kryt a oblepit izolační páskou)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Čibrny sršeň
nevím, zda bych to uměl... nevím přesně jak na to a nevím jaké je k tomu potřeba nářadí... hmm...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Někde jsem už na to natrafil, zkus trochu pohledat a určitě najdeš
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Přidávám starší foto jako zajímavost, kde má limit omezovač rychlosti
- Přílohy
-
- DSC00505.jpg (32.49 KiB) Zobrazeno 2034 x
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Vrátil jsem se z dovolené na jihu Chorvatska (severozápadní část polostrova Pelješac). Celkově najeto 2521 km, projeto 146,46 l benzínu (dle účtů z tankování) při 4 dospělých lidech a plném kufru plus pes (naše turistka yorkšírka ). Přes města jsem se snažil dodržovat rychlost, občas mírně přes, dálnice tempomatových 110.
Trasa tam: přes Mikulov na Graz, přes Mureck do Slovinska, to projeto komplet mimo dálnice až po chorvatskou Krapinu, poté po dálnici na exit Zadar, zbytek cesty po Jadranské magistrále
Trasa zpět: z Pelješacu do města Opuzen, pak doprava na Mostar, přes Jablanici, Bugojno a Banju Luku zpět do Chorvatska, zastavit se v Okučani na výborné kafe , přes nesmyslně značené (spíš vůbec neznačené ) Maďarsko zpět na Furstenfeld do Rakous a po dálnici na sever k domovině.
Tankoval jsem v Chorvatsku i v Bosně-Hercegovině. Možná je to jen subjektivní pocit, no vypadá to, že chorvati i bosenci mají mnohem lepší benzín než to, co se pod tímto názvem prodává u nás. Motor citelně lépe táhne v kopcích, ochotněji zrychluje, také dojezd je podstatně vyšší. Navíc v Bosně je benzín o cca 5,- Kč/l levnější a cesty bez jediné díry Zato Maďarsko je místy děs a běs
Trasa tam: přes Mikulov na Graz, přes Mureck do Slovinska, to projeto komplet mimo dálnice až po chorvatskou Krapinu, poté po dálnici na exit Zadar, zbytek cesty po Jadranské magistrále
Trasa zpět: z Pelješacu do města Opuzen, pak doprava na Mostar, přes Jablanici, Bugojno a Banju Luku zpět do Chorvatska, zastavit se v Okučani na výborné kafe , přes nesmyslně značené (spíš vůbec neznačené ) Maďarsko zpět na Furstenfeld do Rakous a po dálnici na sever k domovině.
Tankoval jsem v Chorvatsku i v Bosně-Hercegovině. Možná je to jen subjektivní pocit, no vypadá to, že chorvati i bosenci mají mnohem lepší benzín než to, co se pod tímto názvem prodává u nás. Motor citelně lépe táhne v kopcích, ochotněji zrychluje, také dojezd je podstatně vyšší. Navíc v Bosně je benzín o cca 5,- Kč/l levnější a cesty bez jediné díry Zato Maďarsko je místy děs a běs
- Přílohy
-
- Chorvatsko pomaličku končí, za chvíli vklouzneme do Bosny-Hercegoviny
- DSC00559.jpg (166.46 KiB) Zobrazeno 2026 x
Naposledy upravil(a) Axel.Foley dne 09 lis 2013, 16:08, celkem upraveno 3 x.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Čibrny sršeň
Foto z cesty
- Přílohy
-
- Již v Bosně-Hercegovině
- DSC00560.jpg (119.7 KiB) Zobrazeno 2026 x
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek