Drnčení z oblasti motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

xstocky12
*
Příspěvky: 12
Registrován: 26 říj 2009, 14:58

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od xstocky12 »

no neviem ci placebo ale nedrnci to...ked placebo tak aj manzelka :D
Reklama
 

Uživatelský avatar
robotron
**
Příspěvky: 176
Registrován: 13 lis 2009, 20:15
Bydliště: Prievidza

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od robotron »

Drnčanie spod kapoty som si všimol už dávnejšie, avšak tento rok to už začalo byť neúnosné a pri jazde do kopca na 3. alebo 4. prevodovom stupni a pri otáčkach cca 2000 - 2400 motor klepe ako stará vetrieska. Výmena benzínu za Shell Fuelsave alebo benzín z OMV nepomohla vôbec, no mám pocit, že sa klepanie ešte zhoršilo. Závadu budem na servisnej prehliadke reklamovať, už sa teším na vyjadrenie servisu, že diagnostika neukázala žiadnu závadu, s podobným problémom sa NIKDY nestretli a podobné magické Hyundai zaklínadlá. No ale čo som si kúpil, to mám....
11/2009 Hyundai i30 1.4 COMFORT ESP Sport, vivid blue
04/2009 Hyundai i20 1.4. Comfort
05/1996 Hyundai Accent 1.5, dark green
Uživatelský avatar
vladimir85
**
Příspěvky: 107
Registrován: 09 led 2012, 21:25
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od vladimir85 »

Ja tankujem na LUKOIL 98 oktanovy benzin a ziadne zvuky nepocut, ako pri 95 od SLOVNAFT, SHELL.
HYUNDAI i30cw 1.4 80kw 12/2011 WINTER EDITION SMART PACK
chalupar
Příspěvky: 7
Registrován: 04 dub 2011, 19:03

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od chalupar »

1,4 80kW, 4/2010 najeto 52000Km a také drnčelo jako diesel, zmínil jsem se při roční prohlídce, odpověď servisu: MRKNEME NA HYDROSTILY A UVIDÍME. Seřídili a je klid po pěšině, jsem spokojen.
Bench89
Příspěvky: 1
Registrován: 11 dub 2014, 13:07

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od Bench89 »

Zkuste se podívat na http://www.hyundaii30.cz/ jestli to tam neřeší
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od severtom »

Hydroštely nejsou seřiditelné! Vyměníš celé hrníčky (ofiko verze) nebo lízneš ventilovou tyčku (samodomo verze). A je to :-)
Pro rýpaly - nepotřeboval jsem zatím jedno ani druhé, ale vím o obojím.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
juris123
*
Příspěvky: 41
Registrován: 09 lis 2009, 17:04
Bydliště: UH

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od juris123 »

Zdravím. Po delší době opráším opět toto téma. Mám podobný problém, jak se tady od začátku popisuje, ale v určitých věcech se liší. Asi 5000 km zpátky při najetých 55000 km jsem u mojí i30, 1,6 (93 kW) začal pozorovat takové klepání (místy až chrastění) z oblasti motoru. To se projevovalo, a doteď se projevuje, při zmiňované jídě do kopce, ale i po rovině, pokud motor zabírá. Když povolím plyn tak to přestane. Vše se děje při otáčkách asi do 3000 (potom už to buď přestane nebo to přehluší samotný motor - těžko říct). Ale nejhorší na tom všem je, že mi motor od výše zmíněné doby počátku problému začal zničehonic docela hodně žrát olej - a to zhruba 0,75 litru na 1000 km. V autorizovaném servisu mi řekli něco v tom smyslu, že je to v normě, a že stejně mi na motor padla záruka, když jsem si tam nechal namontovat LPG (ne od nich) - takže veškeré opravy motoru bych si musel hradit sám. Tak to řeším přes klasické autoservisy, ale nikde mi nedali odpověď čím by to mohlo být. Padly názory na gufera ventilů, pístní kroužky,..., ale nikomu se nechce motor rozdělávat z důvodu, že se problém ještě neprojevil natolik, aby se to dalo spolehlivě určit a ne jen povyměňovat hromadu věcí s nejistým výsledkem. Zarážející je na tom nejvíce to, že motor šlape jinak bez problému, změnu výkonu nepozoruju, žádná kontrolka se nerozsvěcí a ani na emisích nezjistili žádné odchylky od normálu. Servisák, u kterého dělám garančky, řekl, že tam zkusí dát teď při výměně hustější olej 10W-40 a uvidíme jestli to aspoň trochu pomůže. Někdo tady psal o souvislosti drnčení motoru s bohatostí směsi, jinde jsem četl o souvislosti s ložiskem klikovky. Ale drnčení a úbytek oleje jsem hledal marně. Rád bych znal Váš názor na tento problém, protože kdyby mi to bralo olej od začátku, tak bych to nějak moc neřešil, ale takto zničehonic ... Díky za jakékoliv ohlasy.
i30 Start+A/C, 1,4i (80kW), Continental Silver, 7/2009
i30 cw Trikolor (paket Style), 1,6i, 8/2012
bylo: Lada 2112 (1.5, 16V, 67 kW) (2002-2009)
předtím: Š Favorit 135 LS
AdamS
Příspěvky: 3
Registrován: 29 lis 2011, 12:48

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od AdamS »

To je nemilé..

Co jsem zjistil, tak autorizovaný servis, se kterým se soudím, prý v takovýchto případech, které se objevily po mě, to řešil kompletní výměnou rozvodů. Ty podle jejich tvrzení prý vydrží OK asi jeden rok a pak je nutná jejich další výměna. Tak to aspon prohlásili svědci - servisní pracovníci prodejce u soudu. Možná bych se zkusil obrátit na importéra. Podle výpovědí pracovníků servisu, se to prý hodně řešilo právě s importérem a hledalo se řešení tohoto problému ve spolupráci s ním. Když tedy neví servis, centrála by poradit měla..

Kdybyse vám to podařilo nahrát, bylo by to fajn. Stačí na to mobil v motorovém prostoru, nemusí být žádná drahá technika. Pak by to šlo porovnat s mojí nahrávkou a věděli bysme víc.
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 451
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od robil »

juris123 píše:Zdravím. Po delší době opráším opět toto téma. Mám podobný problém, jak se tady od začátku popisuje, ale v určitých věcech se liší. Asi 5000 km zpátky při najetých 55000 km jsem u mojí i30, 1,6 (93 kW) začal pozorovat takové klepání (místy až chrastění) z oblasti motoru. To se projevovalo, a doteď se projevuje, při zmiňované jídě do kopce, ale i po rovině, pokud motor zabírá. Když povolím plyn tak to přestane. Vše se děje při otáčkách asi do 3000 (potom už to buď přestane nebo to přehluší samotný motor - těžko říct). Ale nejhorší na tom všem je, že mi motor od výše zmíněné doby počátku problému začal zničehonic docela hodně žrát olej - a to zhruba 0,75 litru na 1000 km. V autorizovaném servisu mi řekli něco v tom smyslu, že je to v normě, a že stejně mi na motor padla záruka, když jsem si tam nechal namontovat LPG (ne od nich) - takže veškeré opravy motoru bych si musel hradit sám. Tak to řeším přes klasické autoservisy, ale nikde mi nedali odpověď čím by to mohlo být. Padly názory na gufera ventilů, pístní kroužky,..., ale nikomu se nechce motor rozdělávat z důvodu, že se problém ještě neprojevil natolik, aby se to dalo spolehlivě určit a ne jen povyměňovat hromadu věcí s nejistým výsledkem. Zarážející je na tom nejvíce to, že motor šlape jinak bez problému, změnu výkonu nepozoruju, žádná kontrolka se nerozsvěcí a ani na emisích nezjistili žádné odchylky od normálu. Servisák, u kterého dělám garančky, řekl, že tam zkusí dát teď při výměně hustější olej 10W-40 a uvidíme jestli to aspoň trochu pomůže. Někdo tady psal o souvislosti drnčení motoru s bohatostí směsi, jinde jsem četl o souvislosti s ložiskem klikovky. Ale drnčení a úbytek oleje jsem hledal marně. Rád bych znal Váš názor na tento problém, protože kdyby mi to bralo olej od začátku, tak bych to nějak moc neřešil, ale takto zničehonic ... Díky za jakékoliv ohlasy.
Hustší olej ti pomůže jen z části a na krátko.Spotřeba oleje poroste tak dlouho až se provalí nejvíc poškozené gufero.Nebo spálíš během pár stovek km. podstatnou část olejové naplně a zadřeš motor.Tady je každá rada drahá.Při vyměně oleje se zaměř na připadané kovové piliny v horším případě součásti.Jestli nic nenajdeš určitě jde o unik okolo ventilu.Není to první ani poslední plynoví motor který má problémy po 2-3 výměnně oleje. Plynáky mají jezdit delší trasy poskakování po městě s studeným motorem jim nesvědčí.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
juris123
*
Příspěvky: 41
Registrován: 09 lis 2009, 17:04
Bydliště: UH

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od juris123 »

Jen upřesním, že auto jezdilo právě jen delší trasy. Za necelý rok a půl co tam mám LPG, tak najelo 40000 km (převážná většina na trasách od 30 km do 300 km). Jinak ta spotřeba oleje je zatím po celých 5000 km od zpozorování konstantně 0,75 l/1000 km. Uvidím tedy po výměně - jestli se bude zvyšovat nebo ne. Pro jistotu už s sebou radši vozím litrovku oleje na případné dolití a před každou jízdou (i kratší) preventivně kontroluju.
i30 Start+A/C, 1,4i (80kW), Continental Silver, 7/2009
i30 cw Trikolor (paket Style), 1,6i, 8/2012
bylo: Lada 2112 (1.5, 16V, 67 kW) (2002-2009)
předtím: Š Favorit 135 LS
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od severtom »

Aniž bych četl výše uvedené příspěvky (díky adam5, robil...), dostal jsem poštu od tazatele nad nimi a odpověděl. Vidím, že se ptá i zde, tak odpověď kopíruji sem. Nic objevného, vlastně jen potvrzuji zdejší většinový názor...

Na ten soft svolávačka není, prostě to mají dělat automaticky při příští servisní prohlídce - když k nim nejezdíte, neudělají to. Nemyslím si, že by byl problém ten soft sehnat jinde, naposledy včera si kámoš sám změnil palivovou mapu v ŘJ motoru podle: www.ecupower.cz (stačí chvíli číst, je to projekt nadšenců, vše je tam zdarma, ale zrovna tento web se věnuje VW a BMW).

Pokud jde o cukání za studena, dělá to všem a já to neřeším. Pokud je velká zima, nechám auto chvíli prohřát (30 sekund) a nedupu na plyn.

Pokud vám motor žere olej nebo chrastí, tak to není řídící jednotkou, ale něčím jiným. Prasklý kroužek, gufero, přeskočený rozvoďák (řetěz umí přeskočit)....

Můj motor je 1.4 a nikdy nepotřeboval lepší benzín. To je nesmysl - co je uvedeno v TP, to tam leju, navíc několik testů nejen ČOI, ale i SM, prokázalo, že hodnoty oktanového čísla u N95 jsou třeba 94,9 nebo 95,1 ale určitě ne 92, 91... abyste musel brát "lepší" benzín.

Možná je motor 1.6 na palivo náročnější, ale neměl by být - má jen delší zdvih, vrtání je stejné, vrchní komprese bude stejná. Zkuste odpojit ŘJ plynu a jet "čistě na benzínovou" - pokud to bude chrastit a klepat, tak to není plynem.

Hustší olej bych rozhodně nedával, neřeší to příčinu - to auto vás někde nechá. Kolik máte najeto? Já 81 000 km.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
karesino
*
Příspěvky: 92
Registrován: 15 úno 2009, 18:00

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od karesino »

Bol by som nesmierne zvedavy k akému zaveru ste dosli nakolko od r.2014tu nevidim ziadne nove prispevky...asi ste sa svojich problémových tatosov zbavili :lol: .Pozorujem totiz ten isty problem na svojom Accente 1,4 16V.r.v.2008.Vsimol som si to uz davnejsie len sa mi zda,ze teraz sa to zvyraznilo.Bezprostredne po nastartovani je ticho zacne to po cca.10 sek.a po priblizne 30 to prestane.Take cvirlikanie na volnobehu.Pri pridavani plynu je to pocut najlepsie pri 2000 otackach a pri padajúcich otackach z 3000 na 2000.Je to vyraznjsie pocut pri padajúcich otackach.Urcite nie som jediny s tymto problémom,je toho plny YouTube.Staci napisat D4EE teda kod motora.Problem je,ze vacsinou je to po rusky alebo ukrajinsky.Dam tu aj link na jedno video kde to velmi pekne pocut https://www.youtube.com/watch?v=OAzj2cJQ-0w to iste mam aj ja
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“