1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Deegr »

Je to každého věc, jak si auto zajede. Já jen psal, jak by se to mělo dělat. Ale pleteš si záruku s běžným opotřebením. Když ti motor po pár letech klekne a zjistí, že je to jen běžným opotřebením a motor potřebuje třeba výbrus, tak ti to na záruku určitě neudělaj :D Nehledě na to, že auto může mít o něco vyšší spotřebu a nižší výkon.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

Je to síce KIA ,ale popis o motore je vcelku zaujímavý.

http://automoto.cas.sk/clanok/192379/ki ... a-spotrebu
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
achiles
**
Příspěvky: 150
Registrován: 20 srp 2013, 13:43

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od achiles »

dneska jsem se zacetl do diskuze http://www.veloster.org/forum/37-hyunda ... fting.html, kde majitele Velostru s 1.6GDI hlasi stejny problem (ten problem je na vsech autech s timto motorem).

padlo tam nekolik teorii jak to vyresit jako vypnuti kontroly trakce, vyhozeni katalizatoru, uprava sani a take zmena stylu jizdy atd...

nejpravdepodobnejsi se mi ale zda moznost, ze za to muze ECM, kde je proste naprogramovano, aby auto nejakou dobu pri razeni neakcelerovalo a to zrejme z duvodu uspory paliva nebo jine ochrany...

zvlastni vsak je, ze to nektere modely delaji a nektere ne (je tam napr. clovek, ktery to na rv 2013 nepozoruje, ale pri testovani rv 2012 ano)

nicmene tam dost lidi popisuje, ze pri odpojeni snimace spojkoveho pedalu prodleva pri razeni z 1. na 2. stupen zmizi a celkove se akcelerace zda lepsi. Po odpojeni vsak prestane fungovat tempomat, takze je treba do auta namontovat prepinac, kterym snimac zase zapne.
Naposledy upravil(a) achiles dne 18 zář 2013, 23:58, celkem upraveno 2 x.
Kia cee'd SW II (2013) bílá, 1.6 GDI 99KW, exclusive + p. Ultra 3
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Mirus30 »

Muzes popsat jak se ten snimac spojkoveho pedalu presne vypina?
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

Jedna rada lepšia ako druhá:
padlo tam nekolik teorii jak to vyresit jako vypnuti kontroly trakce, vyhozeni katalizatoru, uprava sani a take zmena stylu jizdy atd.
[-X ](*,) [-X
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
achiles
**
Příspěvky: 150
Registrován: 20 srp 2013, 13:43

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od achiles »

idam.i píše:Jedna rada lepšia ako druhá: [-X ](*,) [-X
jasne, take tyto upravy beru s nadhledem, nejspis nepomuzou a urcite je na nasich rodinnych autech nikdo delat nebude.

chtel jsem hlavne napsat, ze je toto chovani s nejvetsi pravdepodobnosti umyslne priskrceni ridici jednotkou a pravdepodobne bez nejakeho prehrani softu nezmyzne. Da se oblbnout odpojenim cidla na spojkovem pedalu, ale buh vi, k cemu vsemu jednotka ty signaly pouziva. teoreticky si podle nich muze upravovat i nejake palivove mapy a dlouhodobe odpojeni ji muze poblaznit. Na druhou stranu znatelne zlepseni pri akceleraci potvrdilo velke mnozstvi uzivatelu, takze to take mozna otestuju.

vice info> http://www.veloster.org/forum/9-hyundai ... azing.html
Mirus30 píše:Muzes popsat jak se ten snimac spojkoveho pedalu presne vypina?
proste by u spojkoveho pedalu mely byt dva spinace a zezadu konektory, ktere se normalne vycvaknou. Mel by stacit jen ten horni. (Pokud by si odpojil i spodni, tak by si nenastartoval)
Kia cee'd SW II (2013) bílá, 1.6 GDI 99KW, exclusive + p. Ultra 3
michal_KE
*
Příspěvky: 29
Registrován: 07 srp 2013, 14:45

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od michal_KE »

Chcem sa opýtať, či niekto z Vás vypol EKO mod pri manuálnej prevodovke a či to má vôbec zmysel? ja som to vypol ale nemal som čas vyskúšať či to má vplyv na zrýchlenie
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od bony »

michal_KE píše:Chcem sa opýtať, či niekto z Vás vypol EKO mod pri manuálnej prevodovke a či to má vôbec zmysel? ja som to vypol ale nemal som čas vyskúšať či to má vplyv na zrýchlenie
Eko mod je jen naseptavac jak mas radit... Nema to na nic vliv.

odeslano z telefonu.
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 451
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od robil »

Mam najeto přes 20tis a ještě jsem nepřišel na to jak se pohybovat v koloně při jízdě na volnoběh na 1st. do mírného kopce.Pokut se zvětší vzdálenost mezi auty chci lehce přidat auto náhle nepříjemně poskočí a zrychlí moc. Následné ubrání opět škubnutí.Jezdím jak autoškola. Řeším to tak že si nechávám větší rozestup ale to špatně snášejí někteří řidiči zamnou.Dávkování plynu od volnoběžných otáček je hodně nepřesné.
Ještě jedna technická má nová i30 dvou hmotný setrvačník?
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

Myslím si že dvojhmotný zotrvačník je výsada "naftožrútov". :D/
Tá regulácia otáčok pri rozbiehaní v kolóne je asi ozaj trošku ťažšia.Všimol som si,že keď si nedám pozor,tak tiež občas poskočím. :roll: Vyžaduje to trochu viac sústredenia a práce so spojkou.Mám pocit,že to robí hlavne po jazde na dialnici a potom je zrazu kolóna.Pri jazde po meste si tento problém neuvedomujem.Je možné,že za to môže počítač.Chvílu mu trvá kým prenastaví reakciu plynu z jazdy po dialnici na jazdu v meste (kolóne).No možné je,že to tak nie je a mám len blbú nohu. :-k
Naposledy upravil(a) idam.i dne 21 úno 2015, 12:58, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od only_one »

ale kuš, dvouhmoty se dávají všude možně, benzíny a nafty. Dneska to je všemožně. Ale GDi podle autodat má spojku klasickou.
matej1410
*
Příspěvky: 92
Registrován: 09 srp 2013, 23:06

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od matej1410 »

Tú "agresívnu citlivosť" plynu pri prvom kvalte som si všimol tiež, hlavne pri pohybe v McDrive, :mrgreen: Pri pohybe v kolóne to zjemňujem cez spojku (inak povedané, pri dlhej kolóne by mi odpadli nohy...)
Hyundai i30 1.6 CVVT Comfort + Smart Key, Creamy White, od 10/2013
Uživatelský avatar
jendafo
**
Příspěvky: 141
Registrován: 15 čer 2014, 21:06
Bydliště: RO

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od jendafo »

only_one píše:ale kuš, dvouhmoty se dávají všude možně, benzíny a nafty. Dneska to je všemožně. Ale GDi podle autodat má spojku klasickou.
Jak jsem psal v jinem vlakne,mel jsem,tedy vlastne jeste mam problem se spojkou-prokluz...pred 3mi
mesici mi ji vymenili a nastal novy problem-škubání pri rozjezdu. Od vymeny ujeto 6tis,zlepsilo se to,ale
100% to neni. Tak jsem byl v patek v servisu a po Novem roce jdu opet na vymenu. V servise mě bylo
receno,že to bude s nejvetsi pravdepodobnosti setrvacnik,pry je to dvouhmotak.
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
Uživatelský avatar
Dulux
*
Příspěvky: 12
Registrován: 28 bře 2012, 22:05

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Dulux »

nazdar chlapi, tak uz mam najazdene 25000km a reakcia na plyn je stale rovnaka, budem to musiet reklamovat. Podla mna to nie je normalne, ze ked chcem akcelerovat, tak sa auto akokeby na moment zakusne po preradeni z 1 na 2 a z 2 na 3. Tiez netusim kde je tych 136 koni. Spotreba je vysoka , po meste 10L, mimo mesta 7,5, Dialnica 8,5. Inak je auto v pohode, ale ten motor je velka bieda.
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1563
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od oltcitak »

achiles píše:dneska jsem se zacetl do diskuze http://www.veloster.org/forum/37-hyunda ... fting.html, kde majitele Velostru s 1.6GDI hlasi stejny problem (ten problem je na vsech autech s timto motorem).

padlo tam nekolik teorii jak to vyresit jako vypnuti kontroly trakce, vyhozeni katalizatoru, uprava sani a take zmena stylu jizdy atd...

nejpravdepodobnejsi se mi ale zda moznost, ze za to muze ECM, kde je proste naprogramovano, aby auto nejakou dobu pri razeni neakcelerovalo a to zrejme z duvodu uspory paliva nebo jine ochrany...

zvlastni vsak je, ze to nektere modely delaji a nektere ne (je tam napr. clovek, ktery to na rv 2013 nepozoruje, ale pri testovani rv 2012 ano)

nicmene tam dost lidi popisuje, ze pri odpojeni snimace spojkoveho pedalu prodleva pri razeni z 1. na 2. stupen zmizi a celkove se akcelerace zda lepsi. Po odpojeni vsak prestane fungovat tempomat, takze je treba do auta namontovat prepinac, kterym snimac zase zapne.
tomuto by som celkom veril,ked som si cital obsiahly technicky manual o mojom motore(D4CB) taksa tam tiez pouziva spokovy snimac a jeho uloha je jedina,dat info riadiacej jednotke,ze sa preraduje(manualna prevodovka) nasledne riadiaca jednotka plynule uberie plyn(s urcitym casovym oneskorenim) a zamyslanym cielom je,ze sa zlepsia emisie(pri nahlom odstaveni privodu paliva dochadza k vyssim exhalatom) V praxi sa to prejavuje nemoznostou rychlo menit prevodove stupne,pomala reakcia na plyn. Prisiel som na to uplnou nahodou(ked som zabudovaval externy tempomat) a naslednou studiou technickych nformacii o tomto motore. Takze som presvedceny ,ze u vasho motora bude situacia podobna.Riesenim je len pretunit spalovacie mapy a eliminovat obmedzenia vyplyvajuce z ich riesenia.Odstranenie funkcie spojkoveho spinaca problem riesi len ciastocne.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“