Baterie a vše kolem...
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: Baterie a vše kolem...
Pozor! ! ! - pri úplne vybitej baterie a použitím nabíjačky s tvrdým zdrojom / t.j. ktorý dáva viacej ampérov ako cca 1/10 kapacity batérie/ hrozí pri neodpojený baterie od elektroinštalácie auta prúdový náraz, ktorý môže poškodiť elektroniku auta !!!!
Hyundai i30, 2012 1,6 Mpi. automat
- Reklama
Re: Baterie a vše kolem...
Taskže lepší je , ji odpojit.
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a vše kolem...
Je baterie totálně vybitá (myslím tím, že sotva svítí kontrolky a motorem startér neotočí)? Pokud ne, tak bych to neřešil. S tím dobíjecím proudem je to jasné, dobíjí se 1/10 kapacity (tj. benzinový Accent má sériově akumulátor 45Ah - takže nastavuji proud 4,5A). Na druhou stranu já mám nabíječku, kde si proud nastavím jaký chci (od 0,5A do 6A)... Pro jistotu by to chtělo vědět parametry resp. typ nabíječky.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Re: Baterie a vše kolem...
Já zatím skoro vždy aku odpojoval, ale protože z 99% dobíjím jen preventivně, tak už odpojovat nebudu a děkuji tím za informace
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Re: Baterie a vše kolem...
zdravím,
ja sa chcem opýtať, nenašiel som tu nič o tom...
známi má hyindai r.v. 07, a cca pred mesiacom ho zradila batéria, išiel teda do predajne kúpil a volal ma aby som prišiel, nechápal som aký môže byť problém s výmenou batérie, ale vtip bol v tom že Varta má kontakty vsadené do vnútra, teda nebolo možné pripojiť kontakt s poistkami... neviem či som to povedal jasne, ale origo batéria je na vrchu úplne hladká, vystupujú len kontakty a takú batériu nevedeli ani objednať v 5 obchodoch s auto súčiastkami u nás, jediná možnosť bola v predajni a cena 110e...
ja na svojom zatiaľ s batériou nemám žiaden problém, nikdy som ju nenabíjal a vždy chytá na brnk a to ja v -20 a parkujem von, ale pýtam sa pre to či ste sa s tým stretli a či nie je iná možnosť náhrady origo batérie...
ja sa chcem opýtať, nenašiel som tu nič o tom...
známi má hyindai r.v. 07, a cca pred mesiacom ho zradila batéria, išiel teda do predajne kúpil a volal ma aby som prišiel, nechápal som aký môže byť problém s výmenou batérie, ale vtip bol v tom že Varta má kontakty vsadené do vnútra, teda nebolo možné pripojiť kontakt s poistkami... neviem či som to povedal jasne, ale origo batéria je na vrchu úplne hladká, vystupujú len kontakty a takú batériu nevedeli ani objednať v 5 obchodoch s auto súčiastkami u nás, jediná možnosť bola v predajni a cena 110e...
ja na svojom zatiaľ s batériou nemám žiaden problém, nikdy som ju nenabíjal a vždy chytá na brnk a to ja v -20 a parkujem von, ale pýtam sa pre to či ste sa s tým stretli a či nie je iná možnosť náhrady origo batérie...
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi Elegance
Farba: gold beige
Kúpený: 05/2008
Opel Astra 1.4, 16V, 66kW, r.v. 7/2007
Farba: gold beige
Kúpený: 05/2008
Opel Astra 1.4, 16V, 66kW, r.v. 7/2007
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a vše kolem...
musi si ibjednat tzv japonsky typ, normalne to treba naklikat cez "battery guide" na strankach Varty
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Špatně zapojená baterie - následky
Zdravím, můj otec si špatně zapojil baterii do vozu (plus na minus a naopak) a nejspis se mu zkratovala cela elektrina ve voze. Rikal ze mu tam nejde posilovac rizeni, dobijeni baterie, ABS a mozna i neco dalsiho. Chci se zeptat zda si nemohl spalit alternator nebo diodovy mustek v nem, jestli bude stacit vymenit pouze ten alternator?
Dekuji
Dekuji
Re: Baterie a vše kolem...
Přesunuto
teda doteď jsem si myslel že je to "blbuvzdorný".. (bez urážky, myslím to všeobecně)
A taky jsem si myslel že nepůjde ani nastartovat, vždyt se jedná o stejnosměrný proud..
Spíše bych zkontroloval ty hlavní pojistky a relátka v motoru.. a pak ty v kabině..
teda doteď jsem si myslel že je to "blbuvzdorný".. (bez urážky, myslím to všeobecně)
A taky jsem si myslel že nepůjde ani nastartovat, vždyt se jedná o stejnosměrný proud..
Spíše bych zkontroloval ty hlavní pojistky a relátka v motoru.. a pak ty v kabině..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Baterie a vše kolem...
No ono.. co neslo silou slo jeste vetsi... pac i kdyz ty kabely jsou jeden mensi a druhy vetsi, stejne se mu to podarilo tam narvat pojistky v motoru, to jak poznam ze jsou OK? ty v kabine uz se kontrolovaly a jsou vsechny ok
Btw, otec to ani nestartoval, jak to zajiskrilo tak si uvedomil co se deje a baterku bral znovu nabit
Btw, otec to ani nestartoval, jak to zajiskrilo tak si uvedomil co se deje a baterku bral znovu nabit
Re: Baterie a vše kolem...
Pokud je to novejsi auto, tak bych se nebal. Elektronika do aut se uz mnoho let navrhuje tak, aby vydrzela prepolovani baterie (oni totiz ani servisaci nejsou neomylni a menit kompletni elektroniku v aute - to by uz vyslo levneji poridit zakaznikovi nove auto ), na modulove urovni (ne uvnitr modulu) musi standardne vydrzet i zkrat mezi libovolnymi piny.
Pokud je to starsi vozitko a neco potom zacalo zlobit, tak jak pise martun - prvne zkontrolovat pojistky (bud je videt prepaleny dratek nebo spolehlivejsi je je zmerit ohmmetrem). Pokud jsou ok, tak promerit palubni sit voltmetrem. Dal bych se asi bez dobrych znalosti z dane oblasti nepoustel
Pokud je to starsi vozitko a neco potom zacalo zlobit, tak jak pise martun - prvne zkontrolovat pojistky (bud je videt prepaleny dratek nebo spolehlivejsi je je zmerit ohmmetrem). Pokud jsou ok, tak promerit palubni sit voltmetrem. Dal bych se asi bez dobrych znalosti z dane oblasti nepoustel
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: Baterie a vše kolem...
No tak když jsem měl rapida tak toto mi udělal jeden příbuznej, odešel komplet centrál s alarmem, el. stahování oken a rádio, ještě že to nemělo ŘJ.....
Podruhé jsem to řešil na felicii, tam shořela ŘJ.
Podruhé jsem to řešil na felicii, tam shořela ŘJ.
.........
Re: Baterie a vše kolem...
Takze, vuz byl odvezen do Elektroservisu, pac jsem si s tim nevedel rady, prece jen jsem kuchar a ne mechanik servisak zvazil situaci dost dobre a opravil Diodovy mustek, jedinou vec ktera byla spalena, oprava 400 a Accent jede pry jeste lepe
Re: Baterie a vše kolem...
Davide pises diodovy mustek, mas na mysli v alternatoru nebo ten mustek co je umisten na + kontaktu baterie jak jsou silove pojistky
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Baterie a vše kolem...
Sewas hosi chcem sa opytat mam accenta 1.4 a ma 4 roky ci je mozne aby za taky cas bola bateria uz na odpis a ci je mozne kupit silnejsiu. A este by som sa chcel opytat ci musim kupit presne taku s plus na lavej strane alebo staci len otocit bateriu.
Re: Baterie a vše kolem...
No otočit ji můžeš, ale pochybuji že máš dost dlouhé kabely
Accent LC CF1 1.3 2006