Spotřeba
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Spotřeba
Vy si myslíte, že keby ste šli teoreticky 100 km dolu kopcom so zaradenou rýchlosťou a PP by ukazoval spotrebu 0,0 litra na 100 km (čo aj ukazuje) veríte, že by aj v skutočnosti bola spotreba 0,0 litra na 100 km ?
od 5/13 H i30 1,6 CRDI 94KW Style, Satin Amber
- Reklama
Re: Spotřeba
Teoreticky je to tak. Prívod paliva je zastavený. Spotreba by mala byť 0 aj po 100km.
Raz som to skúsil v rakúsku, kde bol asi 6km zjazd. Naštartoval som studený motor a dole som išiel bez plynu na rýchlosti. Celý čas sa teplota nepohla- až dole, kde som pridal. Za normálnych okolností by som po 6km mal teplotu vody v motore na 82st.
Raz som to skúsil v rakúsku, kde bol asi 6km zjazd. Naštartoval som studený motor a dole som išiel bez plynu na rýchlosti. Celý čas sa teplota nepohla- až dole, kde som pridal. Za normálnych okolností by som po 6km mal teplotu vody v motore na 82st.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba
Prosím, nezlob se, ale tomuto příspěvku se musím zasmát. Tření ebonetové tyče o liščí ohon vyvolá elektrický náboj, stejně jako tření pístu ve válci, čili se musí zákonitě zvýšit teplota.mnkk píše:Teoreticky je to tak. Prívod paliva je zastavený. Spotreba by mala byť 0 aj po 100km.
Raz som to skúsil v rakúsku, kde bol asi 6km zjazd. Naštartoval som studený motor a dole som išiel bez plynu na rýchlosti. Celý čas sa teplota nepohla- až dole, kde som pridal. Za normálnych okolností by som po 6km mal teplotu vody v motore na 82st.
Zkus vypustit chladící kapalinu z motoru a schválně, jak daleko dojedeš!
milo58
ix20 Style, 1.6 CVVT (92 kW) blue, TWR-Cool Red, tempomat,
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
Re: Spotřeba
myslel jsem to tak že když od 1000 do cca 1600 přidáš pak sundáš nohu z plynu tak se to na nulu už nevrátí, u TDI vždy nad 1000 v nule,
jinak myslel sem že u DPF se regenerace na (skoro) volnoběh nespustí
edit : s tou teplotou má mnnk pravdu, jestli se ti přidírá motor tak pak se ti teplota zvedne na 80°C, ale jinak jde o odpadní teplo z 5ti taktního motoru totiž sání, komprese, výbuch (expanze), výfuk a oddych a my se samozřejmě budeme zabývat tou expanzí, tam se vyrábí to teplo co je nutné z motoru vodou odstranit , leda že by ty oddychy byly dva to by asi pak už chlazení nepotřebovalo
HOWGH
jinak myslel sem že u DPF se regenerace na (skoro) volnoběh nespustí
edit : s tou teplotou má mnnk pravdu, jestli se ti přidírá motor tak pak se ti teplota zvedne na 80°C, ale jinak jde o odpadní teplo z 5ti taktního motoru totiž sání, komprese, výbuch (expanze), výfuk a oddych a my se samozřejmě budeme zabývat tou expanzí, tam se vyrábí to teplo co je nutné z motoru vodou odstranit , leda že by ty oddychy byly dva to by asi pak už chlazení nepotřebovalo
HOWGH
Naposledy upravil(a) mmv dne 19 říj 2013, 22:40, celkem upraveno 3 x.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Spotřeba
Milo58: Neviem či pri -10 sa zvýši teplota tak aby sa teplomer pohol. Smej sa, ale bolo to tak. Trenie samozrejme zvyšuje teplotu, ale asi za tých 6km nestačí na to aby sa to prejavilo. Uvedom si, že olej má -10 a ten po motore prúdi, tzn. nemá šancu zahriať za krátku dobu motor tak, aby bolo napr. 50st podla teplomera. A teplomer asi nie je napojený priamo na válec.
Tou teplotou som chcel naznačiť iba to, že spotreba by bola 0, lebo keby bola nejaká, tak by sa motor ohrial. Keďže sa neohrial, tak išiel za 0l//100km
V zime niekedy nestačí na poriadné ohriatie motora ani jazda tých 6km po rovine s lahkou nohou, nie ešte aby ho ohrial olej, ktorý sa pri spalovaní ohreje vraj až po 20km!!!
To by sa v zime ohrial každý diesel za minútu, keď si uvedomíš teplotu pri spalovaní...
To je blbosť!
Tou teplotou som chcel naznačiť iba to, že spotreba by bola 0, lebo keby bola nejaká, tak by sa motor ohrial. Keďže sa neohrial, tak išiel za 0l//100km
V zime niekedy nestačí na poriadné ohriatie motora ani jazda tých 6km po rovine s lahkou nohou, nie ešte aby ho ohrial olej, ktorý sa pri spalovaní ohreje vraj až po 20km!!!
To by sa v zime ohrial každý diesel za minútu, keď si uvedomíš teplotu pri spalovaní...
To je blbosť!
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba
Ale i ta studená voda ho chladí, když tam nebude, tak ho zadřeš, v lepším případě připečeš. Toť vše. Samozřejmě záleží na typu motoru. U dieslu jsou chladící žebra na válcích daleko delší.mnkk píše:Milo58: Neviem či pri -10 sa zvýši teplota tak aby sa teplomer pohol. Smej sa, ale bolo to tak. Trenie samozrejme zvyšuje teplotu, ale asi za tých 6km nestačí na to aby sa to prejavilo. Uvedom si, že olej má -10 a ten po motore prúdi, tzn. nemá šancu zahriať za krátku dobu motor tak, aby bolo napr. 50st podla teplomera. A teplomer asi nie je napojený priamo na válec.
Tou teplotou som chcel naznačiť iba to, že spotreba by bola 0, lebo keby bola nejaká, tak by sa motor ohrial. Keďže sa neohrial, tak išiel za 0l//100km
V zime niekedy nestačí na poriadné ohriatie motora ani jazda tých 6km po rovine s lahkou nohou, nie ešte aby ho ohrial olej, ktorý sa pri spalovaní ohreje vraj až po 20km!!!
To by sa v zime ohrial každý diesel za minútu, keď si uvedomíš teplotu pri spalovaní...
To je blbosť!
milo58
ix20 Style, 1.6 CVVT (92 kW) blue, TWR-Cool Red, tempomat,
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
Re: Spotřeba
http://forum.skodahome.cz/topic/14111-s ... lu-kopcom/
toto som našiel...
toto som našiel...
od 5/13 H i30 1,6 CRDI 94KW Style, Satin Amber
Re: Spotřeba
heh todle zde ?? to je jako mávat bejkovi červeným hadrem před tlamou ale je vidět, že i na škodaforu maj svý chytrý, takovej vanyo to je teda materiál
olej v motoru se ohřeje na provozní teplotu tak za 40 Km
diesel tím, že spotřebovává podstatně méně paliva a teplota spalin je nižší než u benzínu, otáčky jakbysmet , tak se rozhodně třením neohřeje, proto se do dieselových montuje příplatkové nezávislé topení (webasto)
olej v motoru se ohřeje na provozní teplotu tak za 40 Km
diesel tím, že spotřebovává podstatně méně paliva a teplota spalin je nižší než u benzínu, otáčky jakbysmet , tak se rozhodně třením neohřeje, proto se do dieselových montuje příplatkové nezávislé topení (webasto)
Naposledy upravil(a) mmv dne 19 říj 2013, 23:05, celkem upraveno 1 x.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Spotřeba
Tou teplotou som vyjadril iba to, že za predpokladu, že je v aute všetko funkčné (mazanie, chladenie) dole kopcom motor skutočne neberie palivo. Keby som išiel dole kopcom so zahriatým motorom, tak môžem polemizovať či motor zobral palivo, alebo či nezobral. Takto viem, že nezobral.milo58 píše:Ale i ta studená voda ho chladí, když tam nebude, tak ho zadřeš, v lepším případě připečeš. Toť vše. Samozřejmě záleží na typu motoru. U dieslu jsou chladící žebra na válcích daleko delší.
milo58
Je to proste tak ako som napísal. Pravdu máš s trením aj ty, ale v aute, kde nie je trenie na sucho a studeného oleja je 3 - 5 litrov, tak sa teplota nedostaví a ani zadretie motora.
U diesla je počutelné vypnutie vstrekovačov pri ubraní plynu, u benzínu som si to nevšimol, tak musíme veriť PP.
mmv: presne tak
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
To si doooost prestrelil.mmv píše:olej v motoru se ohřeje na provozní teplotu tak za 40 Km
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: Spotřeba
motor bez vody nezadřeš, ale jak si správně řekl případně zapečeš, takovou Tatru 148 ani nezapečeš motor se ohřeje až tak, že se nadzvednou ventily a ten samovolně přestane jet, u škody 1203 mi to trvalo cca 15 km než se to zastavilo (přestalo to táhnout), při pokusu o nastartování to točilo jako blázen (bez komprese) , po vychladnutí, zavření výpušťáku a nalití vody to pak zase normálně jezdilo
edit : frawde nepřestřelil, na závodničce jsem měl budík i na teplotu oleje , neohřeje, to by to muselo mít výměník voda olej, ale i tak to chvíli trvá
edit : frawde nepřestřelil, na závodničce jsem měl budík i na teplotu oleje , neohřeje, to by to muselo mít výměník voda olej, ale i tak to chvíli trvá
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Spotřeba
Tahle polemika mě začíná bavit.mmv píše:motor bez vody nezadřeš, ale jak si správně řekl případně zapečeš, takovou Tatru 148 ani nezapečeš motor se ohřeje až tak, že se nadzvednou ventily a ten samovolně přestane jet, u škody 1203 mi to trvalo cca 15 km než se to zastavilo (přestalo to táhnout), po vychladnutí, zavření výpušťáku a nalití vody to pak zase normálně jezdilo
edit : frawde nepřestřelil, na závodničce jsem měl budík i na teplotu oleje , neohřeje, to by to muselo mít výměník voda olej, ale i tak to chvíli trvá
Jak dlouho, ten motor bez generálky vydržel?
Při dobrém zacházení cca 150 000 km. Čili asi 1x měnění spojky.
milo58
ix20 Style, 1.6 CVVT (92 kW) blue, TWR-Cool Red, tempomat,
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
Re: Spotřeba
Prosím mooderátory, aby teoretickou polemiku o Š1203 přesunuli někam, kam si myslí, že to patří.milo58 píše:Tahle polemika mě začíná bavit.mmv píše:motor bez vody nezadřeš, ale jak si správně řekl případně zapečeš, takovou Tatru 148 ani nezapečeš motor se ohřeje až tak, že se nadzvednou ventily a ten samovolně přestane jet, u škody 1203 mi to trvalo cca 15 km než se to zastavilo (přestalo to táhnout), po vychladnutí, zavření výpušťáku a nalití vody to pak zase normálně jezdilo
edit : frawde nepřestřelil, na závodničce jsem měl budík i na teplotu oleje , neohřeje, to by to muselo mít výměník voda olej, ale i tak to chvíli trvá
Jak dlouho, ten motor bez generálky vydržel?
Při dobrém zacházení cca 150 000 km. Čili asi 1x měnění spojky.
milo58
Do ix20 určitě ne
Děkuji předem
milo58
ix20 Style, 1.6 CVVT (92 kW) blue, TWR-Cool Red, tempomat,
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
Re: Spotřeba
to netuším, nebylo to moje, a když jsem si to pučoval tak mi zapomněli říct, že tam neni voda, to že nejde budík teploty (ještě tam byla tuším kapilára) mi ale říct stačili pak jsem si to pučoval ještě několikrát, auto šlo tuším po letech do šrotu pro totální korozi, ale rozhodně ne kvůli motoru
edit: aje, ona dvanácetroska snad má nějakej zcela odlišnej motor co se týče provozu s vodou nebo bez vody ??? jak jakejkoliv jinej motor ??? a žádná teorie, vlastní zkušenost !!!
spíš by si to chtělo přečíst toto !!!
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=0&t=26131
ještě se tě zeptám, proč ten obrat o 180° ?? nenapsals náhodou
cituji :
Tahle polemika mě začíná bavit.
Jak dlouho, ten motor bez generálky vydržel?
Při dobrém zacházení cca 150 000 km. Čili asi 1x měnění spojky.
já ti jenom odpověděl
apropo, jsi Pražák na "votičák" to nemáš daleko tak zkus směrem ku Praze auto rozjet tak na 100-110 a nech zařazenou rychlost, dole pod kopcem budeš mít na teploměru cca 60°C to taky neni teorie
edit: aje, ona dvanácetroska snad má nějakej zcela odlišnej motor co se týče provozu s vodou nebo bez vody ??? jak jakejkoliv jinej motor ??? a žádná teorie, vlastní zkušenost !!!
spíš by si to chtělo přečíst toto !!!
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=0&t=26131
ještě se tě zeptám, proč ten obrat o 180° ?? nenapsals náhodou
cituji :
Tahle polemika mě začíná bavit.
Jak dlouho, ten motor bez generálky vydržel?
Při dobrém zacházení cca 150 000 km. Čili asi 1x měnění spojky.
já ti jenom odpověděl
apropo, jsi Pražák na "votičák" to nemáš daleko tak zkus směrem ku Praze auto rozjet tak na 100-110 a nech zařazenou rychlost, dole pod kopcem budeš mít na teploměru cca 60°C to taky neni teorie
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Spotřeba
Nejsem odbornik, spise jsem totalne mimo ohledne technickych veci na aute, ale s uvedenym musim polemizovat.mnkk píše:Raz som to skúsil v rakúsku, kde bol asi 6km zjazd. Naštartoval som studený motor a dole som išiel bez plynu na rýchlosti. Celý čas sa teplota nepohla- až dole, kde som pridal. Za normálnych okolností by som po 6km mal teplotu vody v motore na 82st.
Letos jsme byly s ix20 (1.4 benzin) v Paznanuntale, bydleli jsem uprostred kopce, po vycouvani z mista a nasednuti rodiny se auto kratce (20m) rozjelo tak na 30km/h, potom s pripadnyma dvema kratkymi zastavkami na krizovatce, kde jsem meli dat prednost (stalo se to za 2 tydny celkem presne 3x bud na jednom al. druhem miste), tehdy zase male stlaceni plynu na 2-3 vt. a potom na dvojku na volnobeh az dolu na hlavni silnici. Otacky nekde 1600-2300 (to v poslednim prudkem useku, tehdy jsem to obcas pribrzdil). Celkem asi 2 km a studene auto (podotykam, ze nektere rana bylo 1-2 st. nad nulou). A kdyz jsem zastavil na provzornim semaforu u hlavni, motor byl zahraty VZDY tak 1, max 2 dily od normalniho stavu.
Napodobne, dvakrat jsme byly v Kaunertalu, jednou jsem vyjeli do asi 2400, odtud na turu, jednou na konec, to je nad 2700 m. n. m. Ten druhy pripad, to tam padali kroupy a potom snih, bylo -1 a min. Z parkoviste na jednicku pouze asi 50 m po prvni zatacku do serpentiny (v prvnim pripade tak 15m), pote na dvojku na volnobeh bez pridani plynu. Po cca 10-ti kilometrech klesani v serpentinach i rovne, s mackanim pouze spojky (prerazeni) a brzdy, otacky zhruba jak jsem psal pred chvili. Na zacatku rovinateho useku byl motor kompletne zahraty...
Podobne zkusenosti jsem mel pred lety s firemni Fabii 1,4 benzin po ceste z Pusteven do Becev (dobrych par km). U obou aut PP vubec neukazoval od zacatku 0 l okamzitou spotrebu, ale nejakou minimalni i pri otackach nad 2000, kym byl motor studeny. Neptejte se mne proc, mozna mam nejakou novejsi nebo starsi verzi FW ridici jednotky, ktera se snazi motor zahrat i na "volnobeh na rychlost" na nejakou provozni teplotu. Nebo neco uplne jineho, i to je mozne, ze mam nejakou chybu nekde v aute.