automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Pri demontáži modulu treba postupovať štandardne ako všade inde a to od konca návodu k začiatku. Takže ak budeš chcieť predsa len použiť vypínač, postačí ti odpojiť prepojovací kábel, čím odpojíš logiku modulu a modul bude v bezpečí. Vypínač zapoj na káble vo vypnutom stave a po napojení káblov ako posledný krok ho zapni a modul bude opäť bezpečne oživený.
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 15 říj 2013, 12:09, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Vypínač je nutnost podle mého a to nejen kvůli zimě, ale třeba pojedu do servisu tak vypnu a nemůže mi tam žádný chytrák říkat že mám nedovolený zásah do vozidla a tím problém se zárukou a tak. Výpínač mám v té odkládací přihrádce jak je na fotce naznačeno. Kabely vychází akorát a z venku nejde skoro vydět. Samozřejmě je to na rozhodnutí každého z vás, přeci jen to je dalších 15Kč
I30 1,6CVVT kombi 06/2013
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Nerozumiem,preco riesite vypinac,ved ja ho mam pekne schovany pod madlom a nikdo ho nevidi.
Myslim,ze Robo to premyslel dobre,ja som nadmieru spokojny,
Myslim,ze Robo to premyslel dobre,ja som nadmieru spokojny,
Santa fe 2,2 CRDi VGT premium 2011, 145kw, automat
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
UPDATE: Alernatíva 2
Tak už je vonku celkom dosť modulov a prichádzajú aj prvé informácie o funkčnosti, aj ďakovné správy, ale aj problém u niektorých ľudí so sklápaním. Niektorým z vás sa stane, že sa späťáky niekdy sklopia hneď po zhasnutí motora. Nie je to fatálny problém, ale nemalo by sa to stávať. Nie to je v popise funkčnosti modulu.
Ja som modul testoval u mňa doma aj v aute a všetko bežalo ako má. Nerobil som dlhodobý test, pretože mám v i40 iný modul (Alt. 1) a teda ozajstný test robíte až vy u vás doma.
Prvý problém mal Milo58, kde som bol nútený prerobiť modul a galvanicky oddeliť impulz zo zamykania od elektroniky modulu. Silový kábel zo zámku bol schopný zničiť modul. (to bola 1. ostrá inštalácia) Bol som si istý, že po prerobení bude všetko v poriadku a začal som s distribúciou, pretože sa modul po galvanickom oddelení zamykacieho impulzu posunul na úroveň uzavretého homogénneho prostredia a teda rušenie bolo odstránené. Od vtedy som nainštaloval niekoľko modulov a všetko v poriadku až na Santíka, ktorý sa mi ozval s náhodným sklopením po zhasnutí motora. Je mi to veľmi ľúto a nebudem sa na nič vyhovárať. Niekde to ide v pohode a niekde nie. Niektoré autá sú iné a ja som to nevychytal na 100% napriek tomu, že som sa max. snažil. Po analýze to vyzerá tak, že problém majú autá, ktoré majú štartovanie s kľúčom. Ja mám "key less" a preto som to neodhalil.
Prešiel som si ešte raz zapojenie a navrhol som Santíkovi malú úpravu, ktorú hneď aplikoval a 2 dni testoval. (Inak Santík je veľmi šikovný chalan a ďakujem mu veľmi za pomoc.) Po 2 dňoch testovania Santík ohlásil úplnu spokojnosť a vyzerá to tak, že neplánované sklopenie je kompletne zažehnané. Úprava nie je zložitá a pre tých čo ešte modul nemajú nainštalovaný by to nemal byť veľký problém.
Bolo by vhodné, aby tí čo máte štartovanie s klúčom ste modul upravili.
Ponúkam 3 možnosti ako vzniknutý problém poriešiť:
1. Ak ste taký zdatní, môžete si podľa priloženého návodu upraviť modul, alebo ak máte šikovného kamaráta, poproste ho o pomoc.
2. Pošlite mi modul naspäť a ja vám modul upravým a pošlem ešte raz.
3. Mohol by som vám poslať upravený modul, aby ste nemuseli 2x rozoberať dvere a vy mi potom obratom pošlete váš modul na moju adresu.
A tu je návod ako na to:
Potrebné je len prespájkovať oranžový kábel z vypínača, ktorý bol pôvodne prispájkovaný spolu zo zelenočiernym káblom na strednom pine kontaktov relátka hneď vedľa ku pinu s hnedým káblom.
V pôvodnom zapojení, ktoré máte niektorí doma sa modul vždy po zhasnutí motora resetuje. Samotné resetovanie nie je problém, ale nestále napätie zo zapalovania, ktoré napája modul v čase resetovania v niektorých prípadoch neplánovane naštartuje časovač. Po prespájkovaní na vedľajší pin s hnedým káblom sa modul resetovať nebude a mal by v pohode slúžiť.
Santík bol schopný urobiť úpravu bez odspájkovania okolitých káblov, je to borec.
Ja sa vám budem snažiť pomôcť. Všetky moduly čo ešte len pošlem, alebo budú u mňa nainštalované po 18.10.2013 sú už upravené.
Pridávam obrázok pre lepšiu predstavu. Šípka ukazuje na umiestnenie oranžového kábla po úprave.
Tak už je vonku celkom dosť modulov a prichádzajú aj prvé informácie o funkčnosti, aj ďakovné správy, ale aj problém u niektorých ľudí so sklápaním. Niektorým z vás sa stane, že sa späťáky niekdy sklopia hneď po zhasnutí motora. Nie je to fatálny problém, ale nemalo by sa to stávať. Nie to je v popise funkčnosti modulu.
Ja som modul testoval u mňa doma aj v aute a všetko bežalo ako má. Nerobil som dlhodobý test, pretože mám v i40 iný modul (Alt. 1) a teda ozajstný test robíte až vy u vás doma.
Prvý problém mal Milo58, kde som bol nútený prerobiť modul a galvanicky oddeliť impulz zo zamykania od elektroniky modulu. Silový kábel zo zámku bol schopný zničiť modul. (to bola 1. ostrá inštalácia) Bol som si istý, že po prerobení bude všetko v poriadku a začal som s distribúciou, pretože sa modul po galvanickom oddelení zamykacieho impulzu posunul na úroveň uzavretého homogénneho prostredia a teda rušenie bolo odstránené. Od vtedy som nainštaloval niekoľko modulov a všetko v poriadku až na Santíka, ktorý sa mi ozval s náhodným sklopením po zhasnutí motora. Je mi to veľmi ľúto a nebudem sa na nič vyhovárať. Niekde to ide v pohode a niekde nie. Niektoré autá sú iné a ja som to nevychytal na 100% napriek tomu, že som sa max. snažil. Po analýze to vyzerá tak, že problém majú autá, ktoré majú štartovanie s kľúčom. Ja mám "key less" a preto som to neodhalil.
Prešiel som si ešte raz zapojenie a navrhol som Santíkovi malú úpravu, ktorú hneď aplikoval a 2 dni testoval. (Inak Santík je veľmi šikovný chalan a ďakujem mu veľmi za pomoc.) Po 2 dňoch testovania Santík ohlásil úplnu spokojnosť a vyzerá to tak, že neplánované sklopenie je kompletne zažehnané. Úprava nie je zložitá a pre tých čo ešte modul nemajú nainštalovaný by to nemal byť veľký problém.
Bolo by vhodné, aby tí čo máte štartovanie s klúčom ste modul upravili.
Ponúkam 3 možnosti ako vzniknutý problém poriešiť:
1. Ak ste taký zdatní, môžete si podľa priloženého návodu upraviť modul, alebo ak máte šikovného kamaráta, poproste ho o pomoc.
2. Pošlite mi modul naspäť a ja vám modul upravým a pošlem ešte raz.
3. Mohol by som vám poslať upravený modul, aby ste nemuseli 2x rozoberať dvere a vy mi potom obratom pošlete váš modul na moju adresu.
A tu je návod ako na to:
Potrebné je len prespájkovať oranžový kábel z vypínača, ktorý bol pôvodne prispájkovaný spolu zo zelenočiernym káblom na strednom pine kontaktov relátka hneď vedľa ku pinu s hnedým káblom.
V pôvodnom zapojení, ktoré máte niektorí doma sa modul vždy po zhasnutí motora resetuje. Samotné resetovanie nie je problém, ale nestále napätie zo zapalovania, ktoré napája modul v čase resetovania v niektorých prípadoch neplánovane naštartuje časovač. Po prespájkovaní na vedľajší pin s hnedým káblom sa modul resetovať nebude a mal by v pohode slúžiť.
Santík bol schopný urobiť úpravu bez odspájkovania okolitých káblov, je to borec.
Ja sa vám budem snažiť pomôcť. Všetky moduly čo ešte len pošlem, alebo budú u mňa nainštalované po 18.10.2013 sú už upravené.
Pridávam obrázok pre lepšiu predstavu. Šípka ukazuje na umiestnenie oranžového kábla po úprave.
- Přílohy
-
- úprava.jpg (75.65 KiB) Zobrazeno 1803 x
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 26 říj 2013, 09:39, celkem upraveno 33 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Mne to zatial ide tak ako ma
Robo respekt
Robo respekt
Santa fe 2,2 CRDi VGT premium 2011, 145kw, automat
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Fotky z inštalácie na ix35. Zamykací kábel v tomto prípade má oranžovú farbu.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/915 ... %A1cia.pdf
https://dl.dropboxusercontent.com/u/915 ... %A1cia.pdf
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
UPDATE:
Včera som inštaloval už upravený modul Alt. 2 do ďalšej ix20. Všetko prebehlo v pohode, podľa očakávania. Zamykací kábel je šedý a pre mňa je ideálne miesto na nacvaknutie samoprerezávacieho konektora pre tento model nad oknovým motorčekom.
Včera som inštaloval už upravený modul Alt. 2 do ďalšej ix20. Všetko prebehlo v pohode, podľa očakávania. Zamykací kábel je šedý a pre mňa je ideálne miesto na nacvaknutie samoprerezávacieho konektora pre tento model nad oknovým motorčekom.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Já dnes doma instaloval do své ix20 modul od Roberta a musím mu tady vyseknout opravdu velkou poklonu. Ač jsem myslel, že to zvládnu sám bez jeho pomoci, tak se tak nestalo . Ještě několik dní před instalací mi poslal fotku dveří s označením, kde a jak se dostanu ke šroubům, jaký přípravek si doma vyrobit, co použít atd., abych sundal tapecírunk. Obdržel jsem i nákres, kde jsou konektory, kam umístit vypínač, kam nalepit modul. Spolu s pročtením tohoto fóra jsem byl na instalaci teoreticky připraven. Ještě před tím jsem upravil modul, tak jak je zde již dříve popsáno. Dopoledne jsem se vrhnul na instalaci. První zádrhel byl při odstraňování tapecírunku. A první email Robertovi. Další email, ve kterém svazku najít kabel, na který půjde samořezný konektor. Pak už zbytek instalace byla hračka... Ale když jsem chtěl na závěr zrcátka zkusit, tak ouha, nechodilo to jak mělo. A zase Robert ochotně na emailu... Byla to prkotina, nezapnul jsem skrytý vypínač. Jenže já už to málem všechno demontoval. Pak už jsem byl se vším spokojený, ale odpoledne zase problém, zrcátka nejdou sklopit tlačítkem na madle dveří, tak jak jsem byl zvyklý. Opět email Robertovi. A opět vysvětlení a ochota, chyba samozřejmě byla ve mně... Tlačítko funguje, ale pouze při rozsvícených budících, je to uvedeno hned někde z počátku tohoto fóra v návodu.
Finále: vše funguje jak má a jak bylo Robertem navrženo a vytvořeno.
Veřejně tady musím Robertovi poděkovat, hlavně za ochotu a vyjádřit k němu respekt.
Finále: vše funguje jak má a jak bylo Robertem navrženo a vytvořeno.
Veřejně tady musím Robertovi poděkovat, hlavně za ochotu a vyjádřit k němu respekt.
ix20 Premium, 1.6 CVVT (92 kW), LPG BRC od 4/2012
Cashmere Brown, 1/2011
Cashmere Brown, 1/2011
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Paja Ďakujem.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Taktiež chcem Róbertovi poďakovať za ochotu pomôcť. Dnes som inštaloval modul do ix35. Funguje to super.
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
UPDATE:
Dneska som mal možnosť prvý krát inštalovať modul Alt. 2 do ix35. Inštalácia prebehla do pohody a prinášam moje postrehy a tiež fotografie s poznámkami. Musel som pri inštalácií tak ako lepalo predĺžiť červený kábel, ktorý sa pripája na samoprerezávací konektor. ix35 má inak robený prívod káblov do dverí. Sú z dola a modul je vhodné osadiť v hornej časti dverí, tak preto. Bolo potrebné v dolnej časti odtrhnúť kryciu fóliu, pretože zväzok káblov k zámku je za ňou a iný prístup tam nie je. Pri odtŕhaní fólie je vhodné použiť nôž a na miesto trhania, je o mnoho šetrnejšie lepidlo rezať. Zamykací kábel má oranžovú farbu a je jediný oranžový v tenkom zväzku. Nie je problem to nájsť. Sú tam len dva tenké zväzky. Jeden končí hneď kúsok v motorčeku okna a ten druhý je ten čo hľadáme. Vypínač sme osadili do odkladacieho priestoru.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/91548867/ix35.pdf
Dneska som mal možnosť prvý krát inštalovať modul Alt. 2 do ix35. Inštalácia prebehla do pohody a prinášam moje postrehy a tiež fotografie s poznámkami. Musel som pri inštalácií tak ako lepalo predĺžiť červený kábel, ktorý sa pripája na samoprerezávací konektor. ix35 má inak robený prívod káblov do dverí. Sú z dola a modul je vhodné osadiť v hornej časti dverí, tak preto. Bolo potrebné v dolnej časti odtrhnúť kryciu fóliu, pretože zväzok káblov k zámku je za ňou a iný prístup tam nie je. Pri odtŕhaní fólie je vhodné použiť nôž a na miesto trhania, je o mnoho šetrnejšie lepidlo rezať. Zamykací kábel má oranžovú farbu a je jediný oranžový v tenkom zväzku. Nie je problem to nájsť. Sú tam len dva tenké zväzky. Jeden končí hneď kúsok v motorčeku okna a ten druhý je ten čo hľadáme. Vypínač sme osadili do odkladacieho priestoru.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/91548867/ix35.pdf
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: automatické sklápanie/vyklápanie späťákov
Já budu montovat až po 1.servisce na začátku prosince.Párkrát se mi stalo,že nešlo napoprvé zavřít okno u řidiče,nejspíš spínač.Tak počkám do prohlídky,protože to budou určitě rozdělávat,ať nejsou problémy.
Hyundai ix35 1,6GDI Trikolor Plus-Satin Amber