ZÁRUKA
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
ZÁRUKA
Značkové servisy často straší motoristy, že přijdou o záruku
Jindřich Ginter, Jakub Svoboda, Právo
Prodejci nových aut a předražené značkové autoservisy často straší motoristy, že pokud pojedou s novým nebo zánovním vozem do levnější, neznačkové opravny, tak jim propadne záruka. Hrozí jim tím i u jednoduchých servisních úkonů, jako je sezónní přehození pneumatik nebo výměna oleje. Je to však v rozporu s unijním právem.
EU už před bezmála deseti lety stanovila, že motoristé mohou i s novými a zánovními vozy jezdit do neznačkových servisů, aniž by přišli o záruku. Jenže mnozí zákazníci o tomto nařízení stále nevědí nebo se nechají autorizovanými servisy zastrašit, že není platné. Uhradí jim pak za tutéž práci a díly více peněz než v servisu, který jen není danou automobilkou „posvěcený“, ale jinak má veškeré odborné zázemí.
Aleš V. z Prahy jel s toyotou kvůli opravě brzd do autorizovaného servisu. „Vyčíslili mi to na více než osm tisíc korun. V neznačkovém servisu si ale řekli o polovinu méně, přitom s použitím stejných dílů. Jenže v autorizovaném servisu mi oznámili, že když tam pojedu, propadne mi záruka,“ divil se pan Aleš.
I mechanik v malé dílně musí dodržovat postupy dané výrobcem, tedy dělat totéž, co dělají autorizované servisy Vlastimil Ženíšek z pražského autoservisu
„Autorizované servisy tlačí na lidi, že pojedou-li jinam, ztrácejí záruku. I mechanik v malé dílně ale musí dodržovat postupy dané výrobcem, tedy dělat totéž, co dělají autorizované servisy. Jen v menší opravně nesedí hezká slečna v recepci s mramorovou podlahou, což bývá jediný rozdíl,“ řekl Právu Vlastimil Ženíšek z autoservisu Finecco na Praze 5.
V Praze: 35 tisíc, v Příbrami: 10 tisíc
Ještě větší cenový šok zažil pan Jaroslav P. z Prahy. Jeho nissan byl zezadu lehce nabouraný. V autorizovaném servisu to viděli na 35 tisíc korun. V autoopravně v Příbrami si za totéž řekli necelých deset tisíc korun.
„V autorizovaném servisu mne strašili ztrátou záruky, jenže její lhůta mi už stejně skoro vypršela, tak jsem se jen otočil na podpatku,“ dodal pan Jaroslav.
Dech mu vzal nejen cenový rozdíl, ale i provedení opravy malým servisem. „Výsledek byl vynikající. Do kufru nezatéká, vše perfektně lícuje, nástřik laku byl také bez vady,“ dodal.
„Jezdí k nám motoristé vystrašení, že jim v autorizovaných servisech vyhrožují ztrátou záruky. Tzv. bloková výjimka stanovená EU, platná od roku 2004, ale určuje, že majitel vozidla není povinen využívat pro běžnou údržbu nebo garanční servis jen značkové servisy,“ zdůraznil Otakar Dvořák z autoservisní sítě Q-SERVICE.
Právo na reklamaci nepadá opravou v takzvaném neautorizovaném servisu Bloková výjimka EU
V prvních letech platnosti výjimky ale musely neautorizované servisy montovat do aut v záruce pouze tzv. originální díly.
Od roku 2010 však už bloková výjimka EU umožňuje dávat do aut, na něž se ještě vztahuje záruka, i levnější díly, které sice nejsou opatřeny logem automobilky, ale pocházejí také od renomovaných producentů, z takzvané druhovýroby.
„Neznačkové servisy jsou rovněž povinné dodržet správné postupy a rozsahy prací, které v manuálech pro automechaniky jasně předepisuje výrobce automobilu. Musí rovněž používat originální nebo kvalitativně rovnocenné náhradní díly a garanční opravy, správně a jasně je zapisovat například do servisní knížky,“ reagoval Dvořák na časté tvrzení autorizovaných servisů, že neznačkové opravny jsou diletanti, kteří to plichtí na koleni.
Ve skutečnosti neznačkové servisy mají díky blokové výjimce právo a možnost přistupovat k technickým informacím o nových vozidlech v záruce, stejně tak jsou jim přístupná školení daných značek. Je to zkrátka o lidech. Kdo chce být profesionál, tak jím je a nemusí na to mít zrovna razítko, že je autorizovaný.
Jindřich Ginter, Jakub Svoboda, Právo
Prodejci nových aut a předražené značkové autoservisy často straší motoristy, že pokud pojedou s novým nebo zánovním vozem do levnější, neznačkové opravny, tak jim propadne záruka. Hrozí jim tím i u jednoduchých servisních úkonů, jako je sezónní přehození pneumatik nebo výměna oleje. Je to však v rozporu s unijním právem.
EU už před bezmála deseti lety stanovila, že motoristé mohou i s novými a zánovními vozy jezdit do neznačkových servisů, aniž by přišli o záruku. Jenže mnozí zákazníci o tomto nařízení stále nevědí nebo se nechají autorizovanými servisy zastrašit, že není platné. Uhradí jim pak za tutéž práci a díly více peněz než v servisu, který jen není danou automobilkou „posvěcený“, ale jinak má veškeré odborné zázemí.
Aleš V. z Prahy jel s toyotou kvůli opravě brzd do autorizovaného servisu. „Vyčíslili mi to na více než osm tisíc korun. V neznačkovém servisu si ale řekli o polovinu méně, přitom s použitím stejných dílů. Jenže v autorizovaném servisu mi oznámili, že když tam pojedu, propadne mi záruka,“ divil se pan Aleš.
I mechanik v malé dílně musí dodržovat postupy dané výrobcem, tedy dělat totéž, co dělají autorizované servisy Vlastimil Ženíšek z pražského autoservisu
„Autorizované servisy tlačí na lidi, že pojedou-li jinam, ztrácejí záruku. I mechanik v malé dílně ale musí dodržovat postupy dané výrobcem, tedy dělat totéž, co dělají autorizované servisy. Jen v menší opravně nesedí hezká slečna v recepci s mramorovou podlahou, což bývá jediný rozdíl,“ řekl Právu Vlastimil Ženíšek z autoservisu Finecco na Praze 5.
V Praze: 35 tisíc, v Příbrami: 10 tisíc
Ještě větší cenový šok zažil pan Jaroslav P. z Prahy. Jeho nissan byl zezadu lehce nabouraný. V autorizovaném servisu to viděli na 35 tisíc korun. V autoopravně v Příbrami si za totéž řekli necelých deset tisíc korun.
„V autorizovaném servisu mne strašili ztrátou záruky, jenže její lhůta mi už stejně skoro vypršela, tak jsem se jen otočil na podpatku,“ dodal pan Jaroslav.
Dech mu vzal nejen cenový rozdíl, ale i provedení opravy malým servisem. „Výsledek byl vynikající. Do kufru nezatéká, vše perfektně lícuje, nástřik laku byl také bez vady,“ dodal.
„Jezdí k nám motoristé vystrašení, že jim v autorizovaných servisech vyhrožují ztrátou záruky. Tzv. bloková výjimka stanovená EU, platná od roku 2004, ale určuje, že majitel vozidla není povinen využívat pro běžnou údržbu nebo garanční servis jen značkové servisy,“ zdůraznil Otakar Dvořák z autoservisní sítě Q-SERVICE.
Právo na reklamaci nepadá opravou v takzvaném neautorizovaném servisu Bloková výjimka EU
V prvních letech platnosti výjimky ale musely neautorizované servisy montovat do aut v záruce pouze tzv. originální díly.
Od roku 2010 však už bloková výjimka EU umožňuje dávat do aut, na něž se ještě vztahuje záruka, i levnější díly, které sice nejsou opatřeny logem automobilky, ale pocházejí také od renomovaných producentů, z takzvané druhovýroby.
„Neznačkové servisy jsou rovněž povinné dodržet správné postupy a rozsahy prací, které v manuálech pro automechaniky jasně předepisuje výrobce automobilu. Musí rovněž používat originální nebo kvalitativně rovnocenné náhradní díly a garanční opravy, správně a jasně je zapisovat například do servisní knížky,“ reagoval Dvořák na časté tvrzení autorizovaných servisů, že neznačkové opravny jsou diletanti, kteří to plichtí na koleni.
Ve skutečnosti neznačkové servisy mají díky blokové výjimce právo a možnost přistupovat k technickým informacím o nových vozidlech v záruce, stejně tak jsou jim přístupná školení daných značek. Je to zkrátka o lidech. Kdo chce být profesionál, tak jím je a nemusí na to mít zrovna razítko, že je autorizovaný.
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
- Reklama
Re: ZÁRUKA
a nestačil by jenom odkaz ??
http://www.novinky.cz/finance/317138-zn ... aruku.html
http://www.novinky.cz/finance/317138-zn ... aruku.html
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: ZÁRUKA
To vím však už jsem domluven s soukromníkem který mi bude servisovat moje pouze mi soukromník řekl že na první musím do autorizovaného servisu a další už pak můžu k němu.
Tak jsem první předražený autorizovaný servis skousnul a už mě tam neuvidí - popisoval jsem to už v několika příspěvcích.
Vše je o tom že se člověk nesmí bát a dát na jejich řeči.....
Tak jsem první předražený autorizovaný servis skousnul a už mě tam neuvidí - popisoval jsem to už v několika příspěvcích.
Vše je o tom že se člověk nesmí bát a dát na jejich řeči.....
Re: ZÁRUKA
Proč musela být první garančka v autorizáku?soban píše:To vím však už jsem domluven s soukromníkem který mi bude servisovat moje pouze mi soukromník řekl že na první musím do autorizovaného servisu a další už pak můžu k němu.
Tak jsem první předražený autorizovaný servis skousnul a už mě tam neuvidí - popisoval jsem to už v několika příspěvcích.
Vše je o tom že se člověk nesmí bát a dát na jejich řeči.....
Re: ZÁRUKA
Muj servis o autorizaci prisel a u me se tim nic nemeni, takze posledni dve prohlidky (cervnova a rijnova) uz nejsou "autorizovane", prestoze zbyva rok a 3 mesice zaruky. i40 patrne uz prvni prohlidku pristi tyden absolvuje prave tam. Pro pripad problemu mam DASku a Kooperativu, pricemz DASka uz me jednou vice nez uspesne zastupovala.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: ZÁRUKA
kam jezdis?soban píše:To vím však už jsem domluven s soukromníkem který mi bude servisovat moje pouze mi soukromník řekl že na první musím do autorizovaného servisu a další už pak můžu k němu.
Tak jsem první předražený autorizovaný servis skousnul a už mě tam neuvidí - popisoval jsem to už v několika příspěvcích.
Vše je o tom že se člověk nesmí bát a dát na jejich řeči.....
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: ZÁRUKA
Čím dál více lidí nadává na ty prodloužené záruky, vykoupené drahým servisem a strašením. Nemluvě o tom, že často není uznáno mraky věcí. Co jde si udělám sám, olej, filtry, svíčky, nástřik spodku. Výměnu brzdovky, chladdicí kapaliny zvladne kdejaký malý servis. Záruka na prorezivění (podmíněnou pravidelným servisem) je k smíchu, raději si ty dutiny sám stříknu. A hlavně si vše udělám pořádně.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: ZÁRUKA
A pak když dojedeš do autorizáku s vlastním materiálem, dostaneš na Zakázkovém listě stejně upozornění na ztrátu záruky v případě prokazatelně vzniké závady na dodaném dílu. Už tě ale nenapíšou, žes dodal ekvivalent toho, co tam dávají sami...Odkaz dobrý k zamyšlení..díky
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Ja jsem mel vlastni olej a na objednavce je poznamenano ze se jedna o olej schvalen vyrobcem a nemam nikde nic poznamenano. Je to jen zastrasovani. Kdyz dodas vlastni olen a filtry tak nemuzes prijit o zaruku je to naprosta blbost a kdo tak prisel o zaruku doporucuji znalce a potom sepsat zalobu. Je na hyundai aby prokazal ze reklamovana zavada vznikla prave dilem kzery jsem si sam dodal. Nechapu proc je kazdy podelany az za usima kdyz je zakon na jeho strane. Kazdy se musi pouze naucit branit a vyuzit sveho prava! Ps:pokud ti nekdo zapisuje do knizky tak trvej na tom ze byl dodan olej zn. c. sarze atd...
odeslano z telefonu.
odeslano z telefonu.
Re: ZÁRUKA
ale fsak jo, nesu lamka
o te "povinnosti" jsem vsak nevedel, tak to vitam:)
o te "povinnosti" jsem vsak nevedel, tak to vitam:)
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Re: ZÁRUKA
První dva roky se musí záruka držet, ale nepadá prodloužená záruka návštěvou neautorizovaného servisu?
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: ZÁRUKA
Už jsem to tu dlouho nevysvětloval. Tak ještě jednou.
Bloková výjimka je bezva věc, která měla prorazit monopol autorizovaných servisů. To se sice moc nepovedlo, ale obecně platí, že bez ohledu na místo provedení předepsaných servisních úkonů musí výrobce/dovozce držet záruku stanovenou zákonem, tedy po dobu 2 let. Jestliže výrobce/dovozce nabízí záruku delší než je záruka stanovená zákonem, tak zcela samozřejmě stanovuje také pravidla za nichž tato záruka bude platit a na co se bude vztahovat.
Příklad: nejezdím do autorizovaného servisu, ale prohlídky absolvuji jinde a ve 23. měsíci se přetrhne ojnice a projde blokem. Sice bude trochu diskuze nad řádným provedením prohlídek mimo autorizovaný servis a nad použitým materiálem, ale pokud to bylo vše v pořádku, tak polomotor import dodá a zaplatí. Pokud ovšem za stejných okolností dojde k přetržení ojnice ve 25. měsíci (tedy po více jak 2 letech), tak má dovozce právo rovnou říct, že nezaplatí nic, protože zákonem stanovená záruka už uplynula a podmínky pro jím nabízenou prodlouženou záruku nebyly splněny. To, že to tak u většinou není a i v tomto případě po prokázání řádného servisování polomotor stejně zaplatí je už jen dobrá vůle garančního oddělení.
A tak abych si to ušetřil, tak jezdím jen do autorizáku. Oleje si vozím vlastní a nikdo to neřeší.
Bloková výjimka je bezva věc, která měla prorazit monopol autorizovaných servisů. To se sice moc nepovedlo, ale obecně platí, že bez ohledu na místo provedení předepsaných servisních úkonů musí výrobce/dovozce držet záruku stanovenou zákonem, tedy po dobu 2 let. Jestliže výrobce/dovozce nabízí záruku delší než je záruka stanovená zákonem, tak zcela samozřejmě stanovuje také pravidla za nichž tato záruka bude platit a na co se bude vztahovat.
Příklad: nejezdím do autorizovaného servisu, ale prohlídky absolvuji jinde a ve 23. měsíci se přetrhne ojnice a projde blokem. Sice bude trochu diskuze nad řádným provedením prohlídek mimo autorizovaný servis a nad použitým materiálem, ale pokud to bylo vše v pořádku, tak polomotor import dodá a zaplatí. Pokud ovšem za stejných okolností dojde k přetržení ojnice ve 25. měsíci (tedy po více jak 2 letech), tak má dovozce právo rovnou říct, že nezaplatí nic, protože zákonem stanovená záruka už uplynula a podmínky pro jím nabízenou prodlouženou záruku nebyly splněny. To, že to tak u většinou není a i v tomto případě po prokázání řádného servisování polomotor stejně zaplatí je už jen dobrá vůle garančního oddělení.
A tak abych si to ušetřil, tak jezdím jen do autorizáku. Oleje si vozím vlastní a nikdo to neřeší.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: ZÁRUKA
Proč první udělat u autorizovaného servisu - mě ten soukromník řekl že se tam mají kontrolovat spoje zda jsou správně dotažené atd.....
Možná by to mohl udělat taky ale asi je tam velké riziko že by ho mohly nachytat na něčem co by se pak asi muselo řešit soudně - fakt nevím to jestli to skontrolovaly nebo ne už mě nezajímá mám razítko u první prohlídky!
Na druhou už půjdu k soukromníkovy v Město Albrechtice - nějaký p. Schwarz příbuzný má taky a je s ním spokojen tak uvidíme za rok až bude druhá prohlídka.
Jinak k záruce základní dle zákona můžu servisovat kde chci - samozřejmě pokud mi jinde vymění nějaký díl a ten bude vadný tak těžko uplatním záruku u ale u toho kdo ten díl namontoval dodal, ale pokud dodal kvalitní díl a porucha vznikla jinde - zadře se motor ale jsem dodal olej OK tak je to na .
Ovšem rozdíl je potom s tou rozšířenou zárukou - pak záleží co je kde napsáno zda je to podmíněno opravou v nějakém servisu atd... tam už to bude chtít právníka a kouknout co je kde napsáno a co jsi kde podepsal a na co se prodloužená záruka vztahuje.
Dá se argumentovat že je 5 let záruka je to všude na letácích internetu a nikde není psáno že musíš využívat jejich servisy a pod...
Prostě oni zastrašují lidi a když budeš chtít něco vyměnit tak ti stejně řeknou že na to se rozšířená záruka nevztahuje.
Takže bych si s tím nedělal velkou hlavu - jak to přežije 2 roky tak už se tam celkem nemá co pokazit a když najdeš rez tak ti stejně řeknou že za to můžeš ty.
A pokud je tam nějaká vada na svolávačku tak to musí vyměnit tak jak tak je to jejich vina.
Horší bude jak ze zákona už nebudou ty 2 roky záruky.
Možná by to mohl udělat taky ale asi je tam velké riziko že by ho mohly nachytat na něčem co by se pak asi muselo řešit soudně - fakt nevím to jestli to skontrolovaly nebo ne už mě nezajímá mám razítko u první prohlídky!
Na druhou už půjdu k soukromníkovy v Město Albrechtice - nějaký p. Schwarz příbuzný má taky a je s ním spokojen tak uvidíme za rok až bude druhá prohlídka.
Jinak k záruce základní dle zákona můžu servisovat kde chci - samozřejmě pokud mi jinde vymění nějaký díl a ten bude vadný tak těžko uplatním záruku u ale u toho kdo ten díl namontoval dodal, ale pokud dodal kvalitní díl a porucha vznikla jinde - zadře se motor ale jsem dodal olej OK tak je to na .
Ovšem rozdíl je potom s tou rozšířenou zárukou - pak záleží co je kde napsáno zda je to podmíněno opravou v nějakém servisu atd... tam už to bude chtít právníka a kouknout co je kde napsáno a co jsi kde podepsal a na co se prodloužená záruka vztahuje.
Dá se argumentovat že je 5 let záruka je to všude na letácích internetu a nikde není psáno že musíš využívat jejich servisy a pod...
Prostě oni zastrašují lidi a když budeš chtít něco vyměnit tak ti stejně řeknou že na to se rozšířená záruka nevztahuje.
Takže bych si s tím nedělal velkou hlavu - jak to přežije 2 roky tak už se tam celkem nemá co pokazit a když najdeš rez tak ti stejně řeknou že za to můžeš ty.
A pokud je tam nějaká vada na svolávačku tak to musí vyměnit tak jak tak je to jejich vina.
Horší bude jak ze zákona už nebudou ty 2 roky záruky.
Re: ZÁRUKA
Predlžená záruka platí len v prípade, že je navštevovaný značkový servis.
Howg.
Howg.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com