ZÁRUKA

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od soban »

laufas píše:To jezdis kvuli servisu 90km tam a 90km zpet? :-)
Jenom pro opravy tam nejezdím - mám v Zlatých Horách rodinu a v Městě Albrechtice taky takže se to spojí s návštěvou zavezu do servisu a je to.... :-)
Reklama
 

soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od soban »

alarm píše:Predlžená záruka platí len v prípade, že je navštevovaný značkový servis.
Howg.
No to nemusí být až tak pravda - chtělo by to skouknout právníkem - samozřejmě u doplňkových záruk si výrobce může určit vlastní pravidla....

Ovšem vše je o tom zda s tím byl zákazník seznámen - například já jsem se nikde nedočetl že servis nemůžu dělat jinde a že by kvůli tomu padala rozšířená záruka ? Kde je to napsáno ?

Jediné co jsem našel na první stránce napsané:

"Hyundai si vyhrazuje právo odmítnout záruční opravu, jestliže poskytovatelem předchozí plánované údržby není autorizovaný opravce Hyundai."

Podle tohoto by ti i v zákonné záruce ti tu záruku mohly neuznat což je protiprávní a ještě je tento výrok uveden na straně kde je všeobecné povídání...

Prostě toto je napadnutelné a toto bych u soudu vyhrál. (Nikdo tě nemůže nutit používat pouze autorizovaný servis :hyu: pod strátou zákonné záruky a myslím že bych to vyhrál i pro rozšířenou tak jak to je tam napsané - něco jiného by bylo kdyby tam bylo napsané že strácíš nárok na rozšířenou záruku pokud budeš servisovat vozidlo jinde jak v :hyu: )

Na straně záruční podmínky není nikde uvedeno že nemůžu ty prohlídky dělat u jakéhokoliv servisu a pro uplatnění záruky cituji: "Podmínkou uznání záruky je provedení předepsaných periodických prohlídek a jejich potvrzení v garanční knížce."

Takže když ty prohlídky provedu a dostanu razítko tak jsem splnil co mám i když v jiném servisu...

Pak je tam na co se záruka nevztahuje, ale nikde jsem nenašel část že rozšířená záruka padá na tom že jsem to nepřistavil k :hyu: jediné co tam jako podmínka je že záruční opravy bude výhradně dělat :hyu: ovšem když je to na záruku (čili zadarmo) proč bych to dával jinam?

Já si myslím že s dobrým právníkem bych to s tím jak je to napsané vyhrál!

PS. Samozřejmě v jiných garančních knížkách to může být sepsané jinak pak samozřejmě platí co jsi tam podepsal.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od mmv »

kupovat si auto s tím, že se budu hnedle soudit ??
Jediné co jsem našel na první stránce napsané:
"Hyundai si vyhrazuje právo odmítnout záruční opravu, jestliže poskytovatelem předchozí plánované údržby není autorizovaný opravce Hyundai."

toto ti nestačí ?? toto jsi při nákupu podepsal a divil bych se právníkovi že by do toho šel s přesvědčením výhry :-)

samozřejmě se bavíme o záruce která je nad rámec zákonné
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od soban »

Jenže problém je že tato věta se vztahuje i na zákonnou záruku a tudíž je neplatná.

A je to jediná věta která určuje že to musíš dávat na servis do :hyu:

Samozřejmě u zákonné záruky je to vyhráté na 100% u rozšířené už nějaké pochybnosti jsou...

Já nekupuji auto s tím že se budu soudit, ale kupuji auto s tím že když je tam 5 let záruka tak tam 5let záruka je a je jedno zda si olej vyměním sám pokud tam dám ten co tam patří a né že se rozsipe motor 3 rok na vadu materiálu třeba válce a oni to neuznají proto že jsem si měnil olej sám - přitom jsem tím ten motor nemohl poškodit a výměna oleje nemá vliv na tu poruchu.

A jak by se ti líbilo taknkovat pouze benzín od :hyu: a běda jak tam naleješ jiný..... :-)

Samozřejmě při prasklé hadičce za 10kč se soudit nebudu, ale při škodě 50 000 kč už ano.


PS. Nikdo mi neřekl že to musím dávat pouze :hyu: servisu při koupi.... ani na letáku není nikde napsané že je 5 letá záruka nějak omezená....
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od Skyline »

Taky jsem si říkal při koupi I30 jaká je to paráda a výhra, záruka 5 let. Pak nám neuznali prasklý trojúhelníček u zadního okna, prý to je věc za pár korun (cca 600,-) a nálada a čas zkoušet jiné servisy díky, ne. Někdo je možná rád, že může s každou blbostí jezdit na reklamace do servisu, nechat si 4x do roka rozdělat motor s převodovkou neboť si myslí, že tam něco rachotí. Někdo na to má čas, to co tady někteří píšou ohledně záručních oprav, je někdy na pobavení. Několikrát si nechat přelakovat dveře a být blahem bez sebe jak jsem s :hyu: vydrbal, nevím já bych měl pocit, že je to spíše naopak. Takže teď už zase domů raději bytelnější ojetinu. Bohužel sehnat kvalitní a bytelnou ojetinu bude čím dál horší, teď jsem viděl kamarádovo Volvo V70 asi 4-5 let staré a nestačil jsem se divit jak vypadá zespodu :-k .
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od JoKo »

http://motofocus.cz/novinky/3367,blokov ... i-podminky

Kód: Vybrat vše

Podle 7-leté záruky nabízené společností ve Švédsku, byli majitelé vozidel KIA nuceni servisovat své vozidlo u autorizované servisní sítí pod hrozbou předčasné ztráty záruky. Ta byla v případě použití služeb neznačkového servisu omezena na tři roky.
Soud nařídil, aby společnost zrušila toto ustanovení ve svých záručních podmínkách. Pokud Kia okamžitě neuvede vše do souladu, bude jí uložena pokuta ve výši 580.000 euro. Soud rovněž rozhodl, že výrobce zaplatí 728.000 euro na náklady tohoto procesu.

zarucne podmienky sa "kazdu" chvilu menia.

kia to uz ma v podmienkach upravene:
...odporucaju navstivovat ofiko kia servis a nedodrzanie vyrobcom stanovenych technologickych postupov moze mat za nasledok ciastocne, alebo uplne zrusenie zaruky...
http://www.kia.com/sk/campaigns-and-redirects/7rokov/

hyundai to ma na ich web stranke tiez v podobnom duchu:
Podmienkou uznania záruky je vykonanie údržby stanovenej výrobcom – servisných prehliadok v súlade s predpisom výrobcu a ročných kontrol karosérie a ich potvrdenie v garančnej knižke
http://www.hyundai.sk/predaj-a-sluzby/zaruky/

ale taky vw to ma na webe po starom:
V priebehu trvania Predĺženej záruky Volkswagen musia byť vykonané všetky servisné prehliadky predpísané spoločnosťou VOLKSWAGEN AG pre daný model vozidla a to výhradne u autorizovaného servisného partnera Volkswagen. V opačnom prípade nie je možné uplatniť si nároky na opravu v rámci Predĺženej záruky Volkswagen.
http://www.vw.sk/servis_prislusenstvo/v ... nej_zaruky


inac, v pripade, ze robi servisnu prehliadku garaznik a nema pristup k servisnym datam {servisnemu bulletinu}, tak som zvedavy, ze sa k tomu postavi vyrobca. ja si myslim, ze to zamietnu a to najma v pripade, ked bola na dany komponent servisna akcia a garaznik o nej nevedel, alebo ju nevykonal...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od soban »

Ano a proto mě ten soukromník pro první prohlídku asi poslal na :hyu: aby tam pak nemohly laborovat s tím že něco neudělal tak jak se má.

Jinak přístup k tomu co a jak se má dělat musí jakýkoliv výrobce spřístupnit všem servisům. Jediný problém vidím v tom že když soukromník - jiný servis něco opomene tak že se z toho :hyu: vyzuje a pak se holt budeš muset soudit s tím soukromníkem - jiným servisem že ti spůsobil nějakou škodu protože špatným servisem jsi přišel o záruku a teď se stala škoda kterou by jsi na záruku uplatnil. (Proto asi tu první chtěl ať udělám u :hyu: je tam asi hodně úkonů ke kontrole)

A i na té stránce nevidím nikde podmínku že musíš jezdit a servisovat vozidlo pouze v :hyu: servise viz:

Kód: Vybrat vše

Podmienkou uznania záruky je vykonanie údržby stanovenej výrobcom – servisných prehliadok v súlade s predpisom výrobcu a ročných kontrol karosérie a ich potvrdenie v garančnej knižke. Servisné prehliadky, údržba a kontroly sú hradené majiteľom vozidla. Kupujúci má právo na bezplatné odstránenie chyby výrobného charakteru, ku ktorej došlo pri bežnej prevádzke vozidla.
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od JoKo »

ano, hyundai a kia to maju napisane tak, ze nemusis, vw {pri predlzenej} to tak nema...

ano, vyrobca musi poskytnut neautorizovanemu servisu servisne data, ale tieto data/informacie su platene a co som poznal garaznikov, tak si takyto pristup neplatili...

nechapem, preco ta poslal na prvu prehliadku do hyundaia.. bud urobi prvu {a aj vsetky ostatne} prehliadky urobi podla pokynov vyrobcu a neprides o zaruku, alebo neurobi ani prvu a ani ostatne a potom s narokovanim uznania pripadne zarucnej opravy budu moct byt problemy... prva prehliadka je vacsinou trivialna {ako aj ostatne}. vymena oleja, filtrov... samozrejme, ak tam nie je nejaka servisna akcia, ale tato servisna akcia moze byt aj pri druhej, tretej, siedmej prehliadke...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: ZÁRUKA

Příspěvek od soban »

Mě řekl že se tam mají dotahovat nějaké šrouby a kontrolovat - podrobně jsem to s ním nerozebíral - podle mě ví proč to tak dělá možná nemá nějaký přípravek nevím tak podrobně jsem to s ním neřešil - hlavně spravuje KIA s :hyu: asi začíná jak se rozšiřují.

Samozřejmě za data se platí a pokud někdo neví co má na autě dělat tak asi těžko to pak někde obstojí že to dělá kvalitně a že udělal to co má.
Odpovědět

Zpět na „i30 Pokec“