Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Je to vada na kráse. Taky mě to štve. Nejhorší je to po minutě od nastartování a trvá to po celou dobu do zahřátí na 90st. Takže hydroštel je buď v háji, nebo to klepe jinde. Nechápu to. Když měl otec accenta r.v. 1996, tak ten motor ani nebyl slyšet, že je nastartovaný. Dokonce v případě, když bylo -10! Ale to tam dávali Mobil olej 0W-40 !!!
Škoda, že si nemohu vyměnit olej sám. Ten "friťák" od SHELLu 5W-40 bych nedal ani do starého auta. Hlavně, že splňuje certifikace. To už raději Total. Zkuste se podívat na eshopy za kolik se prodává 1l SHELL 5W-40 Helix Ultra. Já našel od 130,- Kč. Na benzině SHELL cca 500,- !!! Nevím, nechci jim křivdit. Vývoj super shell oleje stojí ohromné peníze, ale v dnešní době mi připadá, že tito velcí hráči uplatí automobilky jen proto, aby měli ještě větší odbyt. Hold za lepší peníze se dá koupit vyšší kvalita, ale důležité je to nějak obkecat...
Škoda, že si nemohu vyměnit olej sám. Ten "friťák" od SHELLu 5W-40 bych nedal ani do starého auta. Hlavně, že splňuje certifikace. To už raději Total. Zkuste se podívat na eshopy za kolik se prodává 1l SHELL 5W-40 Helix Ultra. Já našel od 130,- Kč. Na benzině SHELL cca 500,- !!! Nevím, nechci jim křivdit. Vývoj super shell oleje stojí ohromné peníze, ale v dnešní době mi připadá, že tito velcí hráči uplatí automobilky jen proto, aby měli ještě větší odbyt. Hold za lepší peníze se dá koupit vyšší kvalita, ale důležité je to nějak obkecat...
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
- Reklama
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Pěkný,skoro vůle jako PV3S,ale těch už moc nejezdí.Navíc to byl náklaďák.Jen tak dál pánové v
Naposledy upravil(a) dalibordn dne 14 říj 2013, 19:46, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 made in cz
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Len tak k téme, je to problém len u 1.4 CVVT alebo to spozoroval aj niektorý z majiteľov 1.6 CVVT?
Hyundai i30 1.6 CVVT Comfort + Smart Key, Creamy White, od 10/2013
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Pre aldui30:
Dosť neskoro, ale predsa chcem reagovať na vašu obavu, že auto má problematický zvuk. Presne taký mala aj moja i20-ka po najazdení cca 3 000 km. Teraz mám 8 200 a zvuk je lepší, "kultúrnejší".
Ako sa ďalej menil zvuk vašej i30-ky? Jazdíte ďalej bez problémov, alebo ste zvuk motora nejako riešili v servise?? Ak áno, čo s tým robili?
Pozrite si zvuk i20-ky: http://www.youtube.com/watch?v=LqfiKsbXIv4
Toto ale nie je moje auto, našiel som to na webe.
Priatelia, napíšte aj vy ostatní, aký zvuk má motor vašej i20 a i30 a či ste s tým niečo robili.
Dosť neskoro, ale predsa chcem reagovať na vašu obavu, že auto má problematický zvuk. Presne taký mala aj moja i20-ka po najazdení cca 3 000 km. Teraz mám 8 200 a zvuk je lepší, "kultúrnejší".
Ako sa ďalej menil zvuk vašej i30-ky? Jazdíte ďalej bez problémov, alebo ste zvuk motora nejako riešili v servise?? Ak áno, čo s tým robili?
Pozrite si zvuk i20-ky: http://www.youtube.com/watch?v=LqfiKsbXIv4
Toto ale nie je moje auto, našiel som to na webe.
Priatelia, napíšte aj vy ostatní, aký zvuk má motor vašej i20 a i30 a či ste s tým niečo robili.
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Ahoj,
dopadl jsem tak, že už s autem raději moc nejezdím. V servisu jsem s tím nebyl, jelikož všichni ostatní dopadli stejně bez vyřešení problému. Auto chrastí a klepe dál. Jak stojím vedle TSI (Golf, Octavia..) tak si říkám, že to je to ticho, které bych od nového auta čekal (možná, ale ne s Hyundai). Mluvil jsem se známým, který pracoval v H na výstupní lince, kde viděl při nočních směnách blázny co se honili s novými auty a vytáčeli je po expedičním parkovišti. Prostě věc, která by se neměla stávat. Často se ráno řešily opravy nabouraných vozidel a prý to nikdo moc neřešil. Rovněž na něj špatně působila lakovna, kde se v další části posílalo při kontrole velké % zpět na repasi laku. Auto nádherné po celkové stránce, ale udivuje mě 5 let záruka. Pokud bych jezdíval ročně 50tis km, tak bych chtěl vidět servis, jak se staví k problémům. Pokud se v motoru nepotká píst s ventilem, tak, to servis neřeší. Odpoví něco ve smyslu: mírná hlučnost hydraulických zdvihátek, rozvoďák, syčení palivového čerpadla... a doporučí motor příliš neposlouchat Věřte tomu, že záměna oleje nepomůže. Možná tak v létě při použití hustšího oleje, ale zato v zimě se bude opotřebovávat rychleji. Nejlepší olej, se kterým jsem měl nejlepší zkušenosti byl Mobil 5W-40 Super 3000 x1.
Spíše bych rád pokecal s někým osobně a poslechl si motor na parkovišti za studena, než řešit servisního partnera, který má na vše jasnou odpověď.
dopadl jsem tak, že už s autem raději moc nejezdím. V servisu jsem s tím nebyl, jelikož všichni ostatní dopadli stejně bez vyřešení problému. Auto chrastí a klepe dál. Jak stojím vedle TSI (Golf, Octavia..) tak si říkám, že to je to ticho, které bych od nového auta čekal (možná, ale ne s Hyundai). Mluvil jsem se známým, který pracoval v H na výstupní lince, kde viděl při nočních směnách blázny co se honili s novými auty a vytáčeli je po expedičním parkovišti. Prostě věc, která by se neměla stávat. Často se ráno řešily opravy nabouraných vozidel a prý to nikdo moc neřešil. Rovněž na něj špatně působila lakovna, kde se v další části posílalo při kontrole velké % zpět na repasi laku. Auto nádherné po celkové stránce, ale udivuje mě 5 let záruka. Pokud bych jezdíval ročně 50tis km, tak bych chtěl vidět servis, jak se staví k problémům. Pokud se v motoru nepotká píst s ventilem, tak, to servis neřeší. Odpoví něco ve smyslu: mírná hlučnost hydraulických zdvihátek, rozvoďák, syčení palivového čerpadla... a doporučí motor příliš neposlouchat Věřte tomu, že záměna oleje nepomůže. Možná tak v létě při použití hustšího oleje, ale zato v zimě se bude opotřebovávat rychleji. Nejlepší olej, se kterým jsem měl nejlepší zkušenosti byl Mobil 5W-40 Super 3000 x1.
Spíše bych rád pokecal s někým osobně a poslechl si motor na parkovišti za studena, než řešit servisního partnera, který má na vše jasnou odpověď.
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
aldai30,
nebolo by lepšie ísť s utom do servisu a vyžiadať si od nich potvrdenie, že ten zvuk motora je ok, že motor je v poriadku? Ak to tvrdia, mali by o tom doklad vydať. Lebo ak vám uplynie záruka a motoru sa niečo stane, budete mať v rukách papier, že ste to reklamovali a servis bude musieť urobiť opravu zadarmo aj po záruke.
Poradil mi to syn, ktorý pracuje v jednej väččej lízigovej firme. Predpokladám, že v ČR sú tieto pravidlá rovnaké ako v SR.
želám veľa šťastia
vladoo
nebolo by lepšie ísť s utom do servisu a vyžiadať si od nich potvrdenie, že ten zvuk motora je ok, že motor je v poriadku? Ak to tvrdia, mali by o tom doklad vydať. Lebo ak vám uplynie záruka a motoru sa niečo stane, budete mať v rukách papier, že ste to reklamovali a servis bude musieť urobiť opravu zadarmo aj po záruke.
Poradil mi to syn, ktorý pracuje v jednej väččej lízigovej firme. Predpokladám, že v ČR sú tieto pravidlá rovnaké ako v SR.
želám veľa šťastia
vladoo
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
aldai30 píše:Ahoj,
Mluvil jsem se známým, který pracoval v H na výstupní lince, kde viděl při nočních směnách blázny co se honili s novými auty a vytáčeli je po expedičním parkovišti. Prostě věc, která by se neměla stávat. Často se ráno řešily opravy nabouraných vozidel a prý to nikdo moc neřešil. Rovněž na něj špatně působila lakovna, kde se v další části posílalo při kontrole velké % zpět na repasi laku.
K problemu s hlukom motora sa nevyjadrim, kedze netusim ako velky tento problem je, ale rad by som reagoval na vyssie citovane.
Dolezita info je, ze poznam HMMC a ich procesy.
Preto mozem zodpovedne povedat, ze reci tvojho znameho su bullshit.
ad honeni noveho auta:
vsetky auta chodia na testovaciu drahu a ano, su tam vytacane a skusane vo viacerych jazdnych rezimoch. Jazda po hrboloch, brzdy, stability, zvuky.. to vsetko sa tam testuje. Vytacanie noveho auta je v poriadku, sucasne auta ziaden zabeh v principe nepotrebuju.
ad buranie novych aut:
pri manipulacii s autom sa samozrejme moze stat nehoda a auto sa poskodi (nakladka, vykladka na kamiony je celkom rizikova praca - navyse kamionisti su dost salamisti). Ver tomu, ze kazda takato udalost sa dokladne vysetruje a riesi. Samozrejme, pokial je auto poskodene lahko - poskodene diely sa vymenia. Pokial je treba riesit poskodeny ram - auto sa srotuje.
ad repas lakovna:
lakovna je plneautomatizovana a dostane sa tam limitovany pocet ludi. Tvoj znamy uz len z tohto principu nemal sancu sa z vystupnej linky dostat na lakovnu.
To, ze mas s autom problem je smola, urcite treba tlacit na predajcu/dovozcu a mozno aj medializovat tvoj problem. Procesy vyroby su vsak standardizovane - nie je viditelny rozdiel medzi tymito procesmi pri VW alebo H.
i30 su v principe dobre auta - ale netreba cakat zazraky, je to len spotrebny material.
ix20, 1,4b, 2013
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Pokud ten zvuk po zahřátí zmizí tak to na 99 % )) dělá mechanismus rozvodu, resp. variabilní časování ventilů (VVT). Dělají to i jiné motory např. VTi u peugeota. Nemělo by to ničemu vadit. V zimě tj. za mrazů je to horší než v létě.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Na mojej 1,6 sa objavilo nieco podobneho. Cca od najazdenych 10 000 km je motor o dost hlucnejsi.
Na fore som nasiel viac podobnych tem, ale zvuk, ktory sa tu postuje je najblizsie k tomu mojmu.
Po kupe noveho auta, ked som pri nom vonku stal som si hovoril, ze ho skoro nie je pocut, teraz je zvuk motora pocut ako ked clovek stoji pri dieslaku.
Je jedno ci je motor teply alebo studeny.
Video motora #1: http://youtu.be/y63G4QPMigs
Video motora #2: http://youtu.be/TwdhHQREtrs
Je to nieco normalneho alebo to motor nema robit?
Chcem s tym ist do servisu, len nechcem, aby sa mi tam vysmieli, ze to nic nie je.
Na fore som nasiel viac podobnych tem, ale zvuk, ktory sa tu postuje je najblizsie k tomu mojmu.
Po kupe noveho auta, ked som pri nom vonku stal som si hovoril, ze ho skoro nie je pocut, teraz je zvuk motora pocut ako ked clovek stoji pri dieslaku.
Je jedno ci je motor teply alebo studeny.
Video motora #1: http://youtu.be/y63G4QPMigs
Video motora #2: http://youtu.be/TwdhHQREtrs
Je to nieco normalneho alebo to motor nema robit?
Chcem s tym ist do servisu, len nechcem, aby sa mi tam vysmieli, ze to nic nie je.
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Ahoj,
ten tvůj přede jak má. To co slyšíš, je variab. časování a vstřiky. Téma, které jsem tady odstartoval je s jiným zvukem. Jedná se spíše o klepání s chrastěním, které dělá ojetá převodovka, resp. její ložisko. Ale tady vím, že to převodovka není.
ten tvůj přede jak má. To co slyšíš, je variab. časování a vstřiky. Téma, které jsem tady odstartoval je s jiným zvukem. Jedná se spíše o klepání s chrastěním, které dělá ojetá převodovka, resp. její ložisko. Ale tady vím, že to převodovka není.
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
dakujem, tak to si ma ukludnil, ze to nic nie je. Preco som, ale tento zvuk zacal pozorovat az od 10 tis. km, predtym bolo auto tichucke.
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Dnes som isiel kvoli tomu zvuku do servisu, lebo som tam isiel aj kvoli volantu.
Servisak hovoril, ze je to normalny zvuk motora, ze jeho 1.6, ktora ma najazdenych 160 tis. huci viac. Ten moj zvuk sa zacal prejavovat zevraj po vymene oleja, pretoze od vyroby je na pietok olej natlaceny a po vymene oleja sa to nejako odmaze. Ze to moze zobrat do servisu a namezat to tam, ale pri dalsej vymene oleja sa to moze zase prejavovat. Moze to byt aj olejom, ktory tam v servise dali. Ze si s tym nemusim lamat hlavu, nema to ziadny vplyv na jazdne vlastnosti. Pokial by tam nieco klepalo alebo buchalo ako sa popisuje v prvom prispevku, tak az vtedy by to bol problem.
Neviem aky olej tam bol o vyroby, ale asi nejaky SHELL. Na 1. servisnej tam dali Shell Helix 5W-30, servisoval som inde ako som kupil. Predajca mi dnes hovoril, ze oni davaju nejaky Castrol. Takze to docela mohlo byt olejom.
Servisak hovoril, ze je to normalny zvuk motora, ze jeho 1.6, ktora ma najazdenych 160 tis. huci viac. Ten moj zvuk sa zacal prejavovat zevraj po vymene oleja, pretoze od vyroby je na pietok olej natlaceny a po vymene oleja sa to nejako odmaze. Ze to moze zobrat do servisu a namezat to tam, ale pri dalsej vymene oleja sa to moze zase prejavovat. Moze to byt aj olejom, ktory tam v servise dali. Ze si s tym nemusim lamat hlavu, nema to ziadny vplyv na jazdne vlastnosti. Pokial by tam nieco klepalo alebo buchalo ako sa popisuje v prvom prispevku, tak az vtedy by to bol problem.
Neviem aky olej tam bol o vyroby, ale asi nejaky SHELL. Na 1. servisnej tam dali Shell Helix 5W-30, servisoval som inde ako som kupil. Predajca mi dnes hovoril, ze oni davaju nejaky Castrol. Takze to docela mohlo byt olejom.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Normální je, že po výměně oleje spíš auto ztichne ...... neboť neopotřebovaný nový olej lépe vyplní všechny vůle, včetně tižší funkce hydroštelů, otázka je jestli byl použit 5W30 , ten se cpe dnes všude nebo do benzínů vhodnější 5W40 ..... ale to co jsem poslechl na youtube se mi moc nelíbí, asi bych tyčkou se snažil zjistit místo odkud to klepání vychází, připadá mi to jako volný pístní čep, či ojnice
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Zvuk motoru u nové i30 "klepání" i30 1.4 CVVT (1400km)
Ptal jsem se člověka, který má největší síť prodeje olejů v ČR, proč se tlačí do nových nízkovýkonových motorů 5W/30 a on tvrdí, že je to hlavně díky nízkým vůlím a olejového střihu. Tj. olej s vyšší viskozitou nemusí v určitých fázích rovnoměrně mazat tam, kde má, jelikož se tam nedostane v požadovaném množství. Ale pokud auto najdede nad cca 100tis. klidně doporučuje 5W/40, který má obdobné vlastnosti a je lepší na léto.
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013