Světla pro denní svícení
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Světla pro denní svícení
Vidím, že si z okolia Košíc, za koľko mi to spravíš na mojej i30-tke?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- Reklama
Re: Světla pro denní svícení
Tak jsem se odhodlal dobastlit DRL na svuj . Rozhodl jsem se pro horizontalni ledky a trochu zagooglil. Chtel jsem najit co nejtenci a nejkratsi aby sly dobre zapustit a utopit do mrizky, ale hlavne co nejvykonejsi, resp. s co nejlepsi svitivosti. Z recenzi na netu (i kdyz je beru s rezervou) mi vyslo, ze momentalne bude asi nejlepsi, co se pozorovaciho uhlu a svitivosti tyce Osram Daylight (ledky s trubicovym svetlovodem) nebo Philps Dayligh Guide se stejnou konstrukci a cenou kolem 3000,-. Problem je ale v tom, ze Osram je moc siroky, v nejsirsim miste ma vic jak 3cm a je to patvar (nejsem modelar, takze by me nebavilo vyrezavat tvar svetla do mrizky narazniku) a Philps Daylight Guide je zase moc dlouhy - 16,5cm, coz znamena, ze by trcely rohy svetel ze zaobleni mrizky narazniku. Nakonec jsem vybral Philips Daylight 4 12831accx1 za 3000,- Sirka 2cm, delka cca 12cm, kvalitni parabolka, 4ledky. Max. uhel odchyleni natoceni svetel je 10° (pohled z pudorysu na zaobleni narazniku). Ten se mi nakonec pri instalaci o fous nepovedlo dodržet, ani pres to, ze jsem svetla castecne radialne natocil tak abych eliminoval zaobleni narazniku. Odhaduju, ze je mam neco mezi 11° az 13°. Subjektivne to na svitivost nema pri celnim pohledu prakticky zadny vliv.
K vlastni instalaci: Nutno demontovat svetla a naraznik. Svetla jdou ven hure. Jsou prichyceny pouze tremi srouby, ale na parabolach jsou ruzne vystupky a ty brani jednoduchemu vysunuti. Trochu jako jezek v kleci, ale zadna past to neni. Doporucuji, jak uz tu nekdo psal, olepit naraznik pred demontazi papirovou paskou v oblasti svetel a bocnich rohu u blatniku. Riziko poskozeni laku pri vyndavani svetel a manipulaci s naraznikem je vysoke. Naraznik po vyjmuti vsech sroubu, ktere jsou normalne dostupne jde vycvaknout z bocnich drzaku. Zadna past tam opet neni. Znovu pozor na lak v rozich narazniku. Muze se znicit o blatnik pri demontazi. Po vyjmuti plastove mrizky a vyrezani otvoru pro svetla (kombinace platek do pilky na zelezo, lamaci nozik a pilnik) jsem zjistil, ze dodane drzaky na svetla pouzit nepujdou. Nejjednodussi je a taky to tu uz nekdo psal, vlepit svetla do mrizky PU lepidlem, ktere se pouziva na lepeni celnich skel automobilu, coz jsem taky udelal. Diky tomu jde pekne doladit finalni poloha svetel v mrizce a ruzne je dle potreby vyosit. Tahani dratu mi zabralo pomerne hodne casu, ale nikde nic neplanda a nedre se. RJ svetel jsem prisrouboval pomoci vrutu do chladicove steny (samo mimo chladic )a pripojil pres pojistku rovnou na baterku. Jednotka svetel pozna zvyseni napeti na baterce po nastartovani a zapne DRL. Pri vypnuti motoru po par vterinach pokles napeti svetla vypne. Obcas se ale DL rozsviti na chvili pri zamknuti auta pri vypnutem motoru. Tohle by slo ev. vyresit prepojenim do spinacky za klicek, ale nechce se mi tahat drat do kabiny. Rozpinaci kontakt jsem zapojil na potkavaci svetla. Znamena to, ze potkavacky DRL zhasnou, ale samotna parkovacka je svitit necha. Nevim, jestli je to ok. Vyhlaska tusim mluvi o tom, ze DL nesmi svitit spolu s potkavacima a tohle zapojeni to splnuje. Celkove jsem se snazil jit cestou nejmensiho odporu a vse udelat co nejjednoduseji, ale i tak jsem instalaci stravil 8 hodin. Nejvic prace bylo s kabelazi a taky neprijemny bylo cistieni mrizky od lepidla.
K vlastni instalaci: Nutno demontovat svetla a naraznik. Svetla jdou ven hure. Jsou prichyceny pouze tremi srouby, ale na parabolach jsou ruzne vystupky a ty brani jednoduchemu vysunuti. Trochu jako jezek v kleci, ale zadna past to neni. Doporucuji, jak uz tu nekdo psal, olepit naraznik pred demontazi papirovou paskou v oblasti svetel a bocnich rohu u blatniku. Riziko poskozeni laku pri vyndavani svetel a manipulaci s naraznikem je vysoke. Naraznik po vyjmuti vsech sroubu, ktere jsou normalne dostupne jde vycvaknout z bocnich drzaku. Zadna past tam opet neni. Znovu pozor na lak v rozich narazniku. Muze se znicit o blatnik pri demontazi. Po vyjmuti plastove mrizky a vyrezani otvoru pro svetla (kombinace platek do pilky na zelezo, lamaci nozik a pilnik) jsem zjistil, ze dodane drzaky na svetla pouzit nepujdou. Nejjednodussi je a taky to tu uz nekdo psal, vlepit svetla do mrizky PU lepidlem, ktere se pouziva na lepeni celnich skel automobilu, coz jsem taky udelal. Diky tomu jde pekne doladit finalni poloha svetel v mrizce a ruzne je dle potreby vyosit. Tahani dratu mi zabralo pomerne hodne casu, ale nikde nic neplanda a nedre se. RJ svetel jsem prisrouboval pomoci vrutu do chladicove steny (samo mimo chladic )a pripojil pres pojistku rovnou na baterku. Jednotka svetel pozna zvyseni napeti na baterce po nastartovani a zapne DRL. Pri vypnuti motoru po par vterinach pokles napeti svetla vypne. Obcas se ale DL rozsviti na chvili pri zamknuti auta pri vypnutem motoru. Tohle by slo ev. vyresit prepojenim do spinacky za klicek, ale nechce se mi tahat drat do kabiny. Rozpinaci kontakt jsem zapojil na potkavaci svetla. Znamena to, ze potkavacky DRL zhasnou, ale samotna parkovacka je svitit necha. Nevim, jestli je to ok. Vyhlaska tusim mluvi o tom, ze DL nesmi svitit spolu s potkavacima a tohle zapojeni to splnuje. Celkove jsem se snazil jit cestou nejmensiho odporu a vse udelat co nejjednoduseji, ale i tak jsem instalaci stravil 8 hodin. Nejvic prace bylo s kabelazi a taky neprijemny bylo cistieni mrizky od lepidla.
- Přílohy
-
- 1.jpg (202.16 KiB) Zobrazeno 1542 x
-
- 2.jpg (152.92 KiB) Zobrazeno 1542 x
-
- 3.jpg (86.92 KiB) Zobrazeno 1542 x
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Re: Světla pro denní svícení
A co se spotreby tyce, udelal jsem zkusebni vyletnicky okruh, kombinace kopcu, kousek po meste, taky nejaky rovinky a snazil se jet usporne v ramci moznosti. Delka cca 80km, prumerna rychlost mezi 50/60km/h. Teplota kolem nuly. Jeden den jsem to projel s potkavacimi svetly, prumerna spotreba 5,7l/100km. Druhy den s DRL, prumerna spotreba 5,7l/100km. Z toho vyplyva, ze jsem mel druhy den bud tezsi nohu, nebo denni sviceni ma na spotrebu pramaly, ne-li zadny vliv. Zakon zachovani energie znam, ten nezpochybnuji, jen je otazkou jak dramaticky se promitne zvyseny odpor alternatoru pri sviceni potkavackama do konecne spotreby.
P.S. Hlavne, me prosim nekamenujte za to, ze jezdite za 4 nebo za 10l/100km.
P.S. Hlavne, me prosim nekamenujte za to, ze jezdite za 4 nebo za 10l/100km.
Naposledy upravil(a) Thom@s dne 04 led 2014, 21:21, celkem upraveno 1 x.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Re: Světla pro denní svícení
si děláš prdel nee ?? rozdíl ve spořebě by na 80Km mohl být někde kolem 0,05 - 0,07 litrů to je jedna štamprdle (pražská), to sis jako fakt myslel, že to na dvou zkušebních jízdách se !!! skoro !!! stejnými jízdními podmínkami na palubním počítači odhalíš ??
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Světla pro denní svícení
Pokud by tam VYRAZNY rozdil ve spotrebe byl, tak bych ho odhalil na 80ti km. Myslim, ze pri ceste do Ruska a z5 by byl ROZDIL V PRUMERNE spotrebe hodne podobny jako po 80ti km. A pri najezdu 10.000km/rok, uspore jak rikas prazsky panak/100km, cene benzinu 40kc/l je celkova uspora 200kc/rok, coz me teda nepresvedcuje abych nad tim jasal. To se mi ta investice vrati za 10let . Jo kdybych najel 100.000/rok to by byla jina, ale to bych si neporidil . Jo a zarovky jsem taky jeste nemenil, nejak nepraskaji .
Naposledy upravil(a) Thom@s dne 04 led 2014, 21:47, celkem upraveno 1 x.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Re: Světla pro denní svícení
psal jsi, že fyzikální zákony znáš a tak ani matematika by ti neměla dělat problém, tak proč si výsledek nespočítáš sám ??? (úspora kolem 3-5 litrů praha - moskva aZ5) nebo jsi čekal, že ti to klesne ze 7,5 na 6 ???
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Světla pro denní svícení
Chtel jsem aspon deci na sto, panak malo
P.S. Nechapu jak ses dostal na tech az 5 litru. To bys to musel vzit do Moskvy pres Rakousko . Mne vyslo na 4000km rozdil kolem 2l. Coz je nic, ale chapu, ze nekomu se to muze zdat hodne. Cela tahle diskuse je ale na nic, protoze vsechno to vychazi z predpokladu rozdilu prazskyho panaka/100km, coz je stejne nicim nepodlozeny a neovereny. Nebo tys to meril? Dalsi vec je, ze vsechy ty kilometry bys musel najet ve dne.
P.S. Nechapu jak ses dostal na tech az 5 litru. To bys to musel vzit do Moskvy pres Rakousko . Mne vyslo na 4000km rozdil kolem 2l. Coz je nic, ale chapu, ze nekomu se to muze zdat hodne. Cela tahle diskuse je ale na nic, protoze vsechno to vychazi z predpokladu rozdilu prazskyho panaka/100km, coz je stejne nicim nepodlozeny a neovereny. Nebo tys to meril? Dalsi vec je, ze vsechy ty kilometry bys musel najet ve dne.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Re: Světla pro denní svícení
to se neměří, to se fakt vypočítává (2×55)+(6×5)-(2×13)=(cca) 114W který musí tvůj motor vyrobit navíc , pak jenom určit průměrný výkon motoru (10 - 20kW ?) a výsledek máš na bíledni samozřejmě je tam spousta ztrát a % účinností a podobných (nezajímavých) kravin
jinak maníci při ekoraly při stání ani nešlapou na brzdu, to víš 2×21W je už taky hodně
no a k té zajížďce, máš přece , tak jsem to preventivně plánoval okolo autorizovaných servisů, co kdyby ... začala třeba vrzgať palubka
jinak maníci při ekoraly při stání ani nešlapou na brzdu, to víš 2×21W je už taky hodně
no a k té zajížďce, máš přece , tak jsem to preventivně plánoval okolo autorizovaných servisů, co kdyby ... začala třeba vrzgať palubka
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Světla pro denní svícení
Jenze v tom vypoctu se jedna o idealni stav. Ten se od reality v dusledku spousty veci jako je treni, setrvacnost, ucinnost a buhvico vsechno jeste lisi asi tak plus minus autobus.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Re: Světla pro denní svícení
no nevím, těch cca 114W je jistota, zbytek cos psal o tření tam je a s těma W navíc bude spíš větší než menší
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Světla pro denní svícení
Spis jsem tim myslel fakt, ze krivka zavislosti prubehu spotreby paliva na vykonu zarovek jde velmi obtizne spocitat v dusledku mnoha neznamych, ktere se spotreby ucastni, a kdyz uz ji spocitas tak se muze teoreticky spocitana hodnota o hodne lisit od reality.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Re: Světla pro denní svícení
Ber to tak že normální občan DRL na spotřebě nepozná !
Jakou to má výhodu?
Tak především v uspoře světel a žárovek.
U žárovek je to snad jasné a světla když jsou dnes dělaná s plastu taky teplem od žárovek trpí obzvláště v létě....
Jakou to má výhodu?
Tak především v uspoře světel a žárovek.
U žárovek je to snad jasné a světla když jsou dnes dělaná s plastu taky teplem od žárovek trpí obzvláště v létě....
Re: Světla pro denní svícení
Ja je chtel hlavne kvuli rizeni za slunicka. To s potkavackama pohasne palubka a nevidim na displeje ve slunecnich brejlich. Regulovat jas palubky tim kroutitkem me nebavi a taky jsem se chtel s tim trochu porochat . Co me tesi je funkce automatickyho rozsveceni potkavacek treba v tunelu nebo za sera.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Re: Světla pro denní svícení
Zdravím, máš to opravdu hezké. Nebyla by fotka z blízka jedné strany?elino píše:i tak- še dá
Re: Světla pro denní svícení
Taky souhlasim, ze reseni zapusteni jednotlivych bodovych diod je moc efektni a pekne. Skyta vsak jedno uskali. Ledky kopirujici tvar narazniku jsou potom pod velikym uhlem ke smeru jizdy a sviti vice do boku nez dopredu. Optimalni je 90st. k ose smeru jizdy, ale takhle jsou cca 73st. Ciste teoreticky. Pisnete prosim kdo jste instaloval soubezne s naraznikem zkusenosti jak to sviti.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW