Jak to máte se spotřebou u New santy 2.2 CRDI ??

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
neon
**
Příspěvky: 170
Registrován: 13 úno 2006, 16:19
Bydliště: morava

Jak to máte se spotřebou u New santy 2.2 CRDI ??

Příspěvek od neon »

V poslední době jezdím 3x týdně Šumperk- Brno,ale jak všichni uvádíte spotřebu kolem 7 l nafty,tak na tuto jsem se ještě nedostal ani po ujetí 12 tisíc km. Počitač ukazuje stále 8,3 nebo 8.8 ,tak nevím proč je tak vysoká ,propočítal jsem to kalkulačkou a údaj spotřeby je správný. Jedu na garančku snad se to dá seřídit . Jinak to neřeším jestli je to 7 nebo 9l,jen když si pročítám příspěvky v klubu,tak to nějak nepasuje.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Je to hodně "v noze". U nového SF ještě nevím, ale u starého jsem měl stálou spotřebu kolem 9,5-10l. Při hodně velkých dálkách kolem 8,5l/100 km. Pak jsem si nechal namontovat tempomat a světe div se. Najednou jsem měl kombinovanou spotřebu 7,5 - 8 l. Hodně jsem se nad sebou zamyslel a začal jezdit víc "na pohodu" o od té doby jsem neměl spotřebu nad 9l (jezdím hodně jen město).
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
neon
**
Příspěvky: 170
Registrován: 13 úno 2006, 16:19
Bydliště: morava

Příspěvek od neon »

Zdeněk ČB píše:Je to hodně "v noze". U nového SF ještě nevím, ale u starého jsem měl stálou spotřebu kolem 9,5-10l. Při hodně velkých dálkách kolem 8,5l/100 km. Pak jsem si nechal namontovat tempomat a světe div se. Najednou jsem měl kombinovanou spotřebu 7,5 - 8 l. Hodně jsem se nad sebou zamyslel a začal jezdit víc "na pohodu" o od té doby jsem neměl spotřebu nad 9l (jezdím hodně jen město).
Jezdím rovněž hodně město to bylo kolem 8.3 a čekal jsem na dálku že to klesně i když musím přiznat,že po dálnici se jede 130 i více,proto možná ta spotřeba.Dík.
frica
*
Příspěvky: 30
Registrován: 07 zář 2006, 21:10

Příspěvek od frica »

no mě taky spotřeba moc nepotěšila, myslel jsem po dálnici že to bude mín, jezdim teda 130max a jsem zatím na dálnici přez 10, pak vjedu do prahy a než projedu tak jsem na 9,3-9,5

včera jsem schválně jel okreky mírná noha měl jsme 7,7 , ale to jsem jel opravdu hodně opatrně abych viděl kolik je možno mít.

doufám že to ještě po zajetí klesne (ted mam 900km) a hlavně že to pak klesne po čipování.
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Dálnice tomu dá pokouřit, aerodynamika je neúprosná. Já když jedu Šumperk-Brno kolem 150km/hod, tak mám na kraji Brna kolem 11,3.

Teď jsem jel dva dny po sobě takovej okruh přes hory (kopce) 63km, když jsem jel první okruh hodně ostře tj. stále nad 4.300 ot/min, rovinky v kopci na trojku kolem 120-130, tak byla výsledná 13,2 a průměr 94km/hod. Pak jsem to jel na pohodu max do 3.500 ot, spotřeba byla 9,2 a průměr 76km/hod. Takže hodně záleží na stylu jízdy. Mně se osvědčilo jezdit kolem 3.000 a akorát na předjíždění podřazovat a jezdit v 5.000 a více. Pak se dají dálky jezdit v klidu do 9,5.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

,Nový Santík je hodně jiný. Je sice těžší, ale spotřeba je dost dobrá. Je sice fakt, že už nejezdím za 7,3 -7,5 jako prvních pět tisíc km, ale i těch dnešních 8,1 je vzhledem k rozměrům a váze auta a městskému provozu super. Na dálnici je to horší, protože neznám asi nikoho, kdo by alespoň nezkusil to stádečko kobylek trošku vydusit 8) . Ale ještě se mi nepodařilo přiblížit se v solo jízdě k desítce a s vozíkem desítku překročit. Na druhou stranu není problém, když máš trpělivost a lehkou nohu, se motat okolo sedmi litrů, ale to jsem si mohl pořídít nějaké santa Ká-čko. :D
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Tam je zásadní rozdíl, že starej byl (aspoň u benzinu a prvních dieselů) trvalý 4x4, zatímco novej je u všeho 4x2 s přiřaditelným 4x4. Když si člověk zapne 4WD Lock, tak je na tom nový se spotřebou hůř jak starý.
(Je to jak koncepčně porovnávat Octavii 4x4 a Subaru/Audi Quatro. Holt luxus 4x4 se musí zaplatit minimálně ve spotřebě. :( )
Na to si 4x2, co jsem četl, si stěžují hodně v Americe. Tam to testovali na sněhu a vadím jim, že se 4x4 zapíná dle libosti ale nikdy nevíš jestli se zapne nebo ne. Podařilo se jim to taky párkrát zahrabat. Takže teď jako největší trh tlačí na výrobce, aby se u benzinu vrátil ke koncepci stálé 4x4.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
dream23
*
Příspěvky: 66
Registrován: 23 kvě 2006, 09:10
Bydliště: Prágl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dream23 »

zdenek76 píše:Tam je zásadní rozdíl, že starej byl (aspoň u benzinu a prvních dieselů) trvalý 4x4, zatímco novej je u všeho 4x2 s přiřaditelným 4x4. Když si člověk zapne 4WD Lock, tak je na tom nový se spotřebou hůř jak starý...
U nový Santy i když zapneš 4x4 tak to funguje jen do 30ti km/h, pak se to automaticky přepne na 4x2(na přepínači furt svítí 4x4)
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

Zatím jsem ho ještě nikde mimo cesty nezkoušel co dovede. Ale už vím, že 180 000km na třech sadách pneu ( a ta třetí byla ještě tak na 50 procent) tak jako se starým Santou asi neujedu. Stačí trošku prudší rozjezd a už to hrábne a kvikne si ráda i dvojka. Uvidíme, jestli to vypínání zadku bude v celkových nákladech na provoz vůbec nějakou úsporu znamenat.
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

dream23 píše:
zdenek76 píše:Tam je zásadní rozdíl, že starej byl (aspoň u benzinu a prvních dieselů) trvalý 4x4, zatímco novej je u všeho 4x2 s přiřaditelným 4x4. Když si člověk zapne 4WD Lock, tak je na tom nový se spotřebou hůř jak starý...
U nový Santy i když zapneš 4x4 tak to funguje jen do 30ti km/h, pak se to automaticky přepne na 4x2(na přepínači furt svítí 4x4)
Aha, tak to jsem to špatně pochopil. Díky za vysvětlení. Já myslel, že když zapneš 4WDLock tak to je prostě 4x4 dokud to nevypneš. A těch 30km/hod, že je jen limit, do kterýho to jde zapnout za jízdy tj. pokud jedu do 30km/hod tak zapnutí 4WDLock za jízdy funguje, pokud jedu nad 30km/hod tak to nefunguje.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

Na Santovi mám 14 000 km a tak jsem si řekl, že to zase změřím. Nádrž do plna a klidná jízda bez raketových startů, průměrně dvě osoby, 50:50 město:intercity 1. a 2. třída (bez dálnice). Na počítadle to ukázalo krásných 7,2 l na stovku s tím, že hned první jízda po natankování byla meziměsto po rovině s ustálenou rychlostí 100 km/hod a to to ukazovalo trošku neuvěřitelných 5,9 l. Po vyjetí celé nádrže a dotankování už to tak optimisticky nevypadá. Přesně 900 km za 73 litry, to je 8,11. Takže počítač, ta mrcha proradná, upisuje 0,9 litrů na stovku jen proto, aby nám udělal dobře! Ale proti mému prvorozenému Santovi je to stejně úspora 40% :P .
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
zubař santa
*
Příspěvky: 11
Registrován: 19 lis 2006, 10:04

Příspěvek od zubař santa »

Nevím pánové jestli máte stejné auto jako já, je fakt že mám jenom 300 km ale spotřeba kolem 15 l a to nemám nijak těžkou nohu, sice město a nakrátko, ale přepl sem si raději na dojezd. Nemůžu na to koukat :cry:
2,2 VGT 2007 7S Elegance AT
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

zubař santa píše:Nevím pánové jestli máte stejné auto jako já, je fakt že mám jenom 300 km ale spotřeba kolem 15 l a to nemám nijak těžkou nohu, sice město a nakrátko, ale přepl sem si raději na dojezd. Nemůžu na to koukat :cry:
vis kolik sobu musi chudak santa krmit? :lol: :lol: tak si nestezuj... ;)

kazdopadne 300km je fakt jeste malo, ono si to sedne a bude to zrat pulku!
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

Nebo máš auto, které z nudy na sobotní noční směně poskládali ve fabrice noční vrátní.:lol: Můj prvorozený byl taky takového původu :evil: Ať jsem dělal,co dělal pod 12 jsem se nedostal. Jen jednou při ultra ekojízdě to bylo okolo 11, ale tak jezdit nešlo! Když jsem se na to ptal u /-/ stánku na Brněnském autosalonu, tak mi tvrdili, že jsem to špatně zajel :?: . Postupně jsem vyměnil tři servisy a nikde žádnou závadu nenašli.
Ale nechci tě strašit, ber to jen jako info. Ty diesly jsou opravdu o něčem jiném.
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

PS: pokud je ti z té spotřeby smutno, nahlídni k našim menším bráškum Tucsonům
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“