Brzdy
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Brzdy
Mexicane, pokud by se Ti toto stalo, tak se obavam, ze v prvni rade by se musela hledat chyba za volantem .
Glocknerstrasse neni tak extremni narocna cesta, Cesta Trollu uz vubec. Kdyz ma nekdo problem s prehrivajicima se a nicicimi se brzdama na tech silnicich, tak neumi ridit na serpentinach a horskych silnicich a nemel by ty problemy hazet na komponenty brzdy. Toto zazivam docela casto - jak smerem nahoru, tak i dolu. nekteri lidi i v serpentinach musi jezdit stylem brzda-plyn, tj. cestou dolu vyberou zatacku, pridam plny plyn, abych byl co nejdrive na plnou rychlost, za tech 150-200 metru tesne pred dalsi zatackou dupnu na brzdu, mezitim drzim nohu na brzde, aby auto nejelo prilis rychle (teda, jak kdo) a potom to zopakuji u vsech serpentinach. nahoru podobne, jenom se plyn musi pridat na nizsi rychlosti a vyssich otackach. Toto je uzasne rychla cesta na odpis brzd (dolu) a motoru (nahoru).
Jeste se svou ladou 2112 jsem se smal u Salzburgu, kdyz na cetnych serpentinach k jeskyni mne dohnal Nemec v 2,5l Mondeu, kousek pred prvni zatackou me plnou rychlosti predjel, zaskripal brzdama, zatacku vybral asi 10-ti km rychlosti (bo se bal, ze spadne), v te zatacce jsem ja musel brzdit, abych do nej nenarazil, po zatacce tesne prede mnou plny plyn, na 300 m useku k dalsi zatacce mi ujel asi o 150m, pred zatackou zase skripejici brzdy, ja jsem ho dojel, a tak se opakovalo u kazde zatacky. Nahore jsme byly prakticky stejne, jemu skoro varila voda, mne se zahrala asi o 5 stupnu a to jsem tam mel docela blbe fungujici chlazeni. Cesta dolu velice podobne s jinym, nejakym Holandanem - az na to zahrati vody.
Letos s novou ix20-tkou zadne problemy jsme nemeli v Kaunertalu (kde je vetsi prevyseni nez na Glocknerstrasse), byly jsme tam dva dny za sebou, Cesta do Samnaunu taky byla pres uzke serpentiny, prevyseni vetsi a smerem dolu mnohem horsi pro brzdeni nez Cesta Trollu, 2x Silvretta Hochalpinstrasse, za dva tydny jeste mnohokrat mistni horske silnice - celkove absolvovane prevyseni autem minimalne 7000m nahoru, stejne tak dolu. A div se svete, na tech serpentiach jsem (krome bezne potreby) potreboval brzdit brzdou vice-mene jenom pro DObrzdeni pred zatackama, sem tam po dlouhych (nad 0,5km dlouhych) rovinach pribrzdeni kvuli max. rychlosti, jinak perfektne fungovalo brzdeni motorem... A brzdy nemely zadne problemy, nebylo je treba vymenit, pouze je na garancce ted nedavno vycistili - o to si myslim, ze jim dalo mnohem vice zavrat absolvovani skoly bezpecne jizdy na plygonu
Jeste pridam, ze mam ix20 1,4l benzin.
Glocknerstrasse neni tak extremni narocna cesta, Cesta Trollu uz vubec. Kdyz ma nekdo problem s prehrivajicima se a nicicimi se brzdama na tech silnicich, tak neumi ridit na serpentinach a horskych silnicich a nemel by ty problemy hazet na komponenty brzdy. Toto zazivam docela casto - jak smerem nahoru, tak i dolu. nekteri lidi i v serpentinach musi jezdit stylem brzda-plyn, tj. cestou dolu vyberou zatacku, pridam plny plyn, abych byl co nejdrive na plnou rychlost, za tech 150-200 metru tesne pred dalsi zatackou dupnu na brzdu, mezitim drzim nohu na brzde, aby auto nejelo prilis rychle (teda, jak kdo) a potom to zopakuji u vsech serpentinach. nahoru podobne, jenom se plyn musi pridat na nizsi rychlosti a vyssich otackach. Toto je uzasne rychla cesta na odpis brzd (dolu) a motoru (nahoru).
Jeste se svou ladou 2112 jsem se smal u Salzburgu, kdyz na cetnych serpentinach k jeskyni mne dohnal Nemec v 2,5l Mondeu, kousek pred prvni zatackou me plnou rychlosti predjel, zaskripal brzdama, zatacku vybral asi 10-ti km rychlosti (bo se bal, ze spadne), v te zatacce jsem ja musel brzdit, abych do nej nenarazil, po zatacce tesne prede mnou plny plyn, na 300 m useku k dalsi zatacce mi ujel asi o 150m, pred zatackou zase skripejici brzdy, ja jsem ho dojel, a tak se opakovalo u kazde zatacky. Nahore jsme byly prakticky stejne, jemu skoro varila voda, mne se zahrala asi o 5 stupnu a to jsem tam mel docela blbe fungujici chlazeni. Cesta dolu velice podobne s jinym, nejakym Holandanem - az na to zahrati vody.
Letos s novou ix20-tkou zadne problemy jsme nemeli v Kaunertalu (kde je vetsi prevyseni nez na Glocknerstrasse), byly jsme tam dva dny za sebou, Cesta do Samnaunu taky byla pres uzke serpentiny, prevyseni vetsi a smerem dolu mnohem horsi pro brzdeni nez Cesta Trollu, 2x Silvretta Hochalpinstrasse, za dva tydny jeste mnohokrat mistni horske silnice - celkove absolvovane prevyseni autem minimalne 7000m nahoru, stejne tak dolu. A div se svete, na tech serpentiach jsem (krome bezne potreby) potreboval brzdit brzdou vice-mene jenom pro DObrzdeni pred zatackama, sem tam po dlouhych (nad 0,5km dlouhych) rovinach pribrzdeni kvuli max. rychlosti, jinak perfektne fungovalo brzdeni motorem... A brzdy nemely zadne problemy, nebylo je treba vymenit, pouze je na garancce ted nedavno vycistili - o to si myslim, ze jim dalo mnohem vice zavrat absolvovani skoly bezpecne jizdy na plygonu
Jeste pridam, ze mam ix20 1,4l benzin.
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8135
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
mne sa to nestalo, pretoze Starline a podobne sunty nepouzivam. A dakujem za prednasku. Prve (originalne) dosticky som menil u Accenta po 120 000km a to z dovodu, ze mi prisli nove kotuce (origo boli hrdzave az nepekne). Teraz mam 193 000 a na vymenu zatial nie je nic
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Brzdy
Nemas za co - ale mas tu prednasku len preto, lebo Tvoja argumentacia Glocknerstrasse a Cestou Trollov su troska (???) mimo... Len znovu zopakujem - ak by sa niekomu stalo na uvedenych cestach to, co si popisoval, tak na vine URCITE (az na vynimky sposobene vyrobnou vadou, co sa moze stat u kazdeho vyrobcu) nebude vyrobca sucasti brzd, ale sposob soferovania dotycneho sofera.
A tymto sa nezastavam ani nevychvalujem ziadnu znacku cohokolvek - ja osobne sa v tom nevyznam a je mi suma fuk, kto co vyraba, ak by bolo treba nieco vymenit, necham to na odbornikov v sevise; dolezite pre mna je, aby to fungovalo dobre, nie znacka.
A tymto sa nezastavam ani nevychvalujem ziadnu znacku cohokolvek - ja osobne sa v tom nevyznam a je mi suma fuk, kto co vyraba, ak by bolo treba nieco vymenit, necham to na odbornikov v sevise; dolezite pre mna je, aby to fungovalo dobre, nie znacka.
Re: Brzdy
njn ale tomu všemu se říká zákon o zachování energie, to znamená když budu brzdit motorem, pošetřím brzdy za pár stovek, ale nepošetřím motor s převodovkou v řádech pár tisícovekJirN píše:A div se svete, na tech serpentiach jsem (krome bezne potreby) potreboval brzdit brzdou vice-mene jenom pro DObrzdeni pred zatackama, sem tam po dlouhych (nad 0,5km dlouhych) rovinach pribrzdeni kvuli max. rychlosti, jinak perfektne fungovalo brzdeni motorem... A brzdy nemely zadne problemy,
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Brzdy
to jo, to von ten motor bude desne nestastnej, ze musi mazat
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Brzdy
mmv píše:njn ale tomu všemu se říká zákon o zachování energie, to znamená když budu brzdit motorem, pošetřím brzdy za pár stovek, ale nepošetřím motor s převodovkou v řádech pár tisícovekJirN píše:A div se svete, na tech serpentiach jsem (krome bezne potreby) potreboval brzdit brzdou vice-mene jenom pro DObrzdeni pred zatackama, sem tam po dlouhych (nad 0,5km dlouhych) rovinach pribrzdeni kvuli max. rychlosti, jinak perfektne fungovalo brzdeni motorem... A brzdy nemely zadne problemy,
Čo zlé sa stane z motorom a prevodovkou ak brzdím motorom??????????? /ak nemám samozrejme dvojhmotný zotrvacnik/
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
- zdenda.stary
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 črc 2013, 15:45
Re: Brzdy
Taky bych to sjížděl podobně a co jsem tak četl, je to i doporučený způsob sjíždění prudkých svahů. Motor je ohřátý, maže a pokud ho nebudu pouštět do extrémních otáček, tak se mu přece nemůže nic stát. Problém je, že tam někteří, kterým se to moc rozjelo na trojku prostě vrazí dvojku a je jim jedno, že to je rána na spojku a asi i převodovku. Jestli to mmv myslel takhle.
Hyundai ix20 1.4 CVVTi, 2013 trikolor. 6.2l/100km.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8135
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
aby som vam usetril par stran diskuzii - http://tv.sme.sk/v/22576/autosmelive-ci ... enoch.html
hochlalpenstrasse sme schadzali s Accentom vo dvojici s plnym kufrom batoziny. Problemom tam su relativne dlhe rovinky, kde sa to auto rozbehne. Mal som tam trojku a rozbiehalo sa to pokojne na 80-100 a to znamena cca 4000-4200 otacok, co je na accent diesel dost. takze dobrzdovaniu sa proste nevyhnes. Ano, da sa to zist poser stylom na dvojke, ale to mi potom vystava otazka preco tam vlastne idem, ked sa "nezveziem". Smer na Zell am see sme to zisli asi s 4 prestavkami kvoli foteniu, predne brzdy boli uplne v poho, zadne boli teple. Co bola parada ze vobec nevadli. A to je pre mna signal dobrych brzd. Proste tym vsetkym som chcel povedat, ze mat tam kvalitu Starline, tak mi zhoria, odhliadnuc od stylu akym som to schadzal. cenovy rozdiel nebol nijak zavratny, takze nevidim dovod preco riest nieco ako Starline a podobne
hochlalpenstrasse sme schadzali s Accentom vo dvojici s plnym kufrom batoziny. Problemom tam su relativne dlhe rovinky, kde sa to auto rozbehne. Mal som tam trojku a rozbiehalo sa to pokojne na 80-100 a to znamena cca 4000-4200 otacok, co je na accent diesel dost. takze dobrzdovaniu sa proste nevyhnes. Ano, da sa to zist poser stylom na dvojke, ale to mi potom vystava otazka preco tam vlastne idem, ked sa "nezveziem". Smer na Zell am see sme to zisli asi s 4 prestavkami kvoli foteniu, predne brzdy boli uplne v poho, zadne boli teple. Co bola parada ze vobec nevadli. A to je pre mna signal dobrych brzd. Proste tym vsetkym som chcel povedat, ze mat tam kvalitu Starline, tak mi zhoria, odhliadnuc od stylu akym som to schadzal. cenovy rozdiel nebol nijak zavratny, takze nevidim dovod preco riest nieco ako Starline a podobne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Brzdy
JJ, kdyz nekdo potrebuje moc usetrit... Ja jsem automaticky predpokladal, ze se bavime o soucastech brzd s homologaci.
Jinak znovu zopakuji, co jsem uz jednou psal - na polygonu u skoly bezpecne jizdy ix20 brzdila suverenne nejlepe ze vsech aut, snad krome jednoho uplne noveho VW Tiguanu vsechny strcila daleko nekam, a to i s relativnim zohlednenim vahy aut (ono vetsina taky nebyla moc tezsi nez ix20). A brzdy tam dostaly docela zahul, sice ne dlouhodobou zatez, aby zhorely, ale prece. Ja docela verim instruktorum, kteri rikali, ze posledni Hyundai auta (sami pro testovali vice modelu a chodi tam lidi se vsemi modely) maji neskutecne dobrou elektroniku a ze i brzdy jsou moc dobre. Takze pro mne osobne, pokud jejich vydrz bude dostatecna je volba jasna - zustavam u originalu. Jenom - protoze ani se tim nechci zabyvat ani tomu nerozumim - to necham na servis.
Jeste pro mmv: motoru je to (podle mne) srdecne jedno jestli se otaci na benzin nebo "na gravitaci", teda pokud se nespustis s autem zaparkovanym par hodin u ledovce (pod nulou) ihned primo jenom na gravitaci... Ty motory jsou stavene vetsinou na takovou zivotnost, ze auto drive shnije nebo jinak odejde jak kvuli motoru. No a pro mne je taky hledisko, ze kdyz na takove silnici odejdou brzdy za par stovek, tak jsem v p...(deli), resp. nekde v rokli a nekdo jiny vola zachranku nebo funebraky, kdyz (kdyby nahodou prece jenom) odejde motor, tak zabrzdim a auto odstavim a volam ja odtahovku.
Jinak znovu zopakuji, co jsem uz jednou psal - na polygonu u skoly bezpecne jizdy ix20 brzdila suverenne nejlepe ze vsech aut, snad krome jednoho uplne noveho VW Tiguanu vsechny strcila daleko nekam, a to i s relativnim zohlednenim vahy aut (ono vetsina taky nebyla moc tezsi nez ix20). A brzdy tam dostaly docela zahul, sice ne dlouhodobou zatez, aby zhorely, ale prece. Ja docela verim instruktorum, kteri rikali, ze posledni Hyundai auta (sami pro testovali vice modelu a chodi tam lidi se vsemi modely) maji neskutecne dobrou elektroniku a ze i brzdy jsou moc dobre. Takze pro mne osobne, pokud jejich vydrz bude dostatecna je volba jasna - zustavam u originalu. Jenom - protoze ani se tim nechci zabyvat ani tomu nerozumim - to necham na servis.
Jeste pro mmv: motoru je to (podle mne) srdecne jedno jestli se otaci na benzin nebo "na gravitaci", teda pokud se nespustis s autem zaparkovanym par hodin u ledovce (pod nulou) ihned primo jenom na gravitaci... Ty motory jsou stavene vetsinou na takovou zivotnost, ze auto drive shnije nebo jinak odejde jak kvuli motoru. No a pro mne je taky hledisko, ze kdyz na takove silnici odejdou brzdy za par stovek, tak jsem v p...(deli), resp. nekde v rokli a nekdo jiny vola zachranku nebo funebraky, kdyz (kdyby nahodou prece jenom) odejde motor, tak zabrzdim a auto odstavim a volam ja odtahovku.
Re: Brzdy
a hlavně že tady všichni píšou, že dnešní auta nevydržej tolik co ty o generaci starší a že tak max 150k km každá věc má životnost určitý počet cyklů u brzdového válce je to třeba počet sešlápnutí (v závislosti na tlaku), u motoru to je počet nastartování ??
pryč už jsou doby, kdy jsi bez synchonu u rozjetýho auta s vyřazenou rychlostí tuto tam již nedal, dnes tam trojku ladně šoupneš i při rychlosti přesahující 150 Km/h jiná věc je, při této rychlosti následně pustit spojku , takže rady typu "s jakou rychlostí do veršku, s takovou rychlostí z veršku" fakt zanechme v éře trambusů
samozřejmě stát celou dobu na brzdě jak na rejči a v půlce kopce zjistit, že se před třema rokama měla ta brzdová kapalina radši vyměnit, taky neni to pravé ořechové, ale sjíždět velekopec tak, abych nemusel provozní brzdu skoro použít protože jsem to všechno odbrzdil motorem mi taky nepřijde tak moc supr
na schade jsem měnil přední kotouče co 20000 Km
berlingo šlo do světa po 200000 Km s originálníma kotoučema
ale jinak nevím no, myslel jsem si, že když něco pracuje tak se to opotřebovává, a kterdy když něco pracuje zbytečně, tak se to zbytečně i opotřebovává , ale asi to neni pravda, no tak to se omlouvám, jestli je tedy pravdou, že motor ve 4000 ot/min konající práci cca 40kW (brždění) má stejné opotřebení jako ten samý konající práci při 2000ot/min 20Kw (zbytek se maří brzdou) se opotřebovává stejně... to samé i převodovka tak to si asi musím přepsat někde tabulku
pryč už jsou doby, kdy jsi bez synchonu u rozjetýho auta s vyřazenou rychlostí tuto tam již nedal, dnes tam trojku ladně šoupneš i při rychlosti přesahující 150 Km/h jiná věc je, při této rychlosti následně pustit spojku , takže rady typu "s jakou rychlostí do veršku, s takovou rychlostí z veršku" fakt zanechme v éře trambusů
samozřejmě stát celou dobu na brzdě jak na rejči a v půlce kopce zjistit, že se před třema rokama měla ta brzdová kapalina radši vyměnit, taky neni to pravé ořechové, ale sjíždět velekopec tak, abych nemusel provozní brzdu skoro použít protože jsem to všechno odbrzdil motorem mi taky nepřijde tak moc supr
na schade jsem měnil přední kotouče co 20000 Km
berlingo šlo do světa po 200000 Km s originálníma kotoučema
ale jinak nevím no, myslel jsem si, že když něco pracuje tak se to opotřebovává, a kterdy když něco pracuje zbytečně, tak se to zbytečně i opotřebovává , ale asi to neni pravda, no tak to se omlouvám, jestli je tedy pravdou, že motor ve 4000 ot/min konající práci cca 40kW (brždění) má stejné opotřebení jako ten samý konající práci při 2000ot/min 20Kw (zbytek se maří brzdou) se opotřebovává stejně... to samé i převodovka tak to si asi musím přepsat někde tabulku
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Brzdy
Zadek, nová náplň! Desky a kotouče. Díky Harde, vše pasuje jak jsi vybral! Třmen na fotce je samozřejmě ještě před opravou nátěru
- Přílohy
-
- DSC06215.JPG (223.18 KiB) Zobrazeno 4026 x
-
- DSC06207.JPG (202.35 KiB) Zobrazeno 4026 x
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Brzdy
Přední desky. Ale které jsou ty pravé? Oboje. Jedny pro systém Mando (to jsou v mém případě ty tmavé ojeté) a druhé pro systém TRW (to jsou ty nové pro mě nepasující). Dávejte při nákupu desek pozor, ať je pak nemusíte vracet a měnit jako já. Není to nic jednoduchýho i podle VINka se dá udělat chyba. Nejlepší bude, si přední desky zavčasu při jarní údržbě ofotit a oměřit. Pak podle celkové délky by neměl být problém poznat co tam má přijít. Pozor na internetové prodejce. Vyjímečně rozlišují dva platné systémy pro brzdy ix20. Většinou nabízí desky jen jedny. Tak hodně štěstí a pomáhej nám Hardcam.
- Přílohy
-
- DSC06514.JPG (151.07 KiB) Zobrazeno 3949 x
-
- DSC06510.JPG (187.53 KiB) Zobrazeno 3949 x
-
- DSC06509.JPG (122 KiB) Zobrazeno 3949 x
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Brzdy
airwaves píše:a co tam je za značky tak mě od nich kamarád zásadně odrazuje. Starline, ATE, Ferodo prý zásadně nebrat, Bosch asi dělá všechno zkušenost s kotouči nemám, to stejné Nipparts. Prý se točí kotouče pro všechny značky někde v ově??? Ceny 1000 až 2500. Co jsem se zajímal tak každej samo domo mechanik má naprosto jiné zkušenosti a co jeden kategoricky odmítá druhý doporučuje. Co dáváte za kotouče na auta?
mozem ti da info z prvej ruky, nedavno som ziskal pomerne hlboke informacie o auto brzdach.. z prvej ruky.
Mytus 1 - vzdy treba pouzit kompomenty jednej znacky (kotuce, dosky, strmene..)
Nie je to pravda, vyrobcovia aut dokonca cielene pozaduju vo vyberovych konaniach odlisnych vyrobcov dosticiek, strmenov a kotucov. Teda na aute z prvovyroby moze byt pokojne kotuc jedneho vyrobcu, strmen ineho a dosticky dalsieho.
Mystus 2 - znackove vyrobky su vzdy lepsie
Ciastocna pravda. V skutocnosti je rozdiel hlavne medzi znackou a noname vyrobcom. Teda napr. medzi Brembo a noname cinou rozdiel bude, ale medzi Brembo a Ferodo ten rozdiel zdaleka nebude taky priepastny.
Mytus 3 - znackovy vyrobok vzdy vyraba znacka a ini len prebaluju..
Nie je to pravda, niektore zname znacky si davaju robit brzd inym dodavatelom. Vo finale je teda napr platnicka znacky A uplne rovnaka ako platnicka znacky B. Lisia sa len obalom a tvarom.
mozno to niekomu est pomoze pri rozhodovani..
Osobne by som teda vybral niekolko znamesich znaciek a potom si spomedzi nich vybral najlepsiu cenu. Cistu cinu by som vsak uz asi nebral.
ix20, 1,4b, 2013