Sledovanie mrtveho uhla
Moderátor: Moderátoři
Sledovanie mrtveho uhla
Vidim ze poniektori si radi montuju do aut vseljake vychytavky tak som narazil na toto, ak som dobre pochopil je to na sledovanie mrtveho uhla, vyzera to celkom dobre, zaujimavo
http://www.ebay.com/itm/UNIVERSAL-Blind ... be&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/UNIVERSAL-Blind ... be&vxp=mtr
Hyundai IX35 1.6GDI Black (Style)
- Reklama
Re: Sledovanie mrtveho uhla
Mrtvy uhol neexistuje, sú len zle nastavené spätné zrkadlá , a strach prestaviť ich.
Aj na tom linku, je obrázok, kde pri pohlade do zrkadla vidno lavý bok auta. Potrebuješ ho vidieť? bojíš sa ,aby ti ho za jazdy neukradli?
Nastav s vonkajšie spätné tak, aby si pri bežnom sede a mrknutí okom do zrkadla videl len cestu. Napr. nech sa ti o zadný blatník oprie kamarát a nemal by si ho vidieť. To isté aj na druhej strane. Potom zistíš, že mrtvy uhol nie je, a každé auto, ktoré je vlavo alebo v pravo vidíš buď v bočných alebo s stredovom zrkadle.
Tieto prídavné zrkadlá, tym, že sú použité na inú vzdialenosť, nerobia dobre očiam, pretože pri pohlade do nich musíš velmi rýchlo zaostrovať na dve vzdialenosti.
Moju metódu vyskúšaj na parkovisku, nech okolo teba pobehuje kamarát v druhom aute, a uvidíš, že ho uvidíš či zlava, či z prava
Aj na tom linku, je obrázok, kde pri pohlade do zrkadla vidno lavý bok auta. Potrebuješ ho vidieť? bojíš sa ,aby ti ho za jazdy neukradli?
Nastav s vonkajšie spätné tak, aby si pri bežnom sede a mrknutí okom do zrkadla videl len cestu. Napr. nech sa ti o zadný blatník oprie kamarát a nemal by si ho vidieť. To isté aj na druhej strane. Potom zistíš, že mrtvy uhol nie je, a každé auto, ktoré je vlavo alebo v pravo vidíš buď v bočných alebo s stredovom zrkadle.
Tieto prídavné zrkadlá, tym, že sú použité na inú vzdialenosť, nerobia dobre očiam, pretože pri pohlade do nich musíš velmi rýchlo zaostrovať na dve vzdialenosti.
Moju metódu vyskúšaj na parkovisku, nech okolo teba pobehuje kamarát v druhom aute, a uvidíš, že ho uvidíš či zlava, či z prava
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sledovanie mrtveho uhla
Pokud nemáš široce asférické zpětné zrcátko, tak věř, že mrtvý úhel existuje. Typická situace je přejíždění více pruhů najednou...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Sledovanie mrtveho uhla
Zajímavá debata! Zrovna jsem byl nakupovat... tak se vám po nějakém tom mrtvém úhlu dneska kouknu
- Přílohy
-
- DSC_0555.jpg (71.12 KiB) Zobrazeno 5193 x
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Sledovanie mrtveho uhla
Mrtvý uhel existuje!
Samozřejmě správným nastavením zrcátek ho dost eliminuješ.
Vše je o konstrukci auta a pokud se sejdou nevhodné podmínky......
Já jsem v autobuse na křižovatce přehlédl zprava tramvaj prostě zůstala schovaná za gumou co je na předních dveřích, a rozjeli jsme se zároveň a protože mě viděla ubrala a já jsem ji pak taky uviděl takže žádné prudké brždění, pouze sundaná noha s plynu, ale prostě ty dvě sekundy co zůstala schovaná protože jsme jely stejně rychle prostě někdy stačí že se můžeš srazit.
Dokonce v dřívějším zaměstnání kde jsem dělal se srazil vlak s autobusem na nechráněném přejezdu a dokonce to ten řidič vyhrál že ten vlak nevyděl - prostě blbě situovaný přejezd a vlak se mu normálně schoval do mrtvého úhlu, naštěstí na té lokálce jel pomalu takže pouze materiální škody a u soudu ho osvobodily že fakt ten vlak neviděl a nic neporušil - pak se předělával přejezd aby byl vlak vidět.
A to nejsou jenom mrtvé úhly na boku auta, ale u nákladáku a velkých aut i před kapotou, pokud půjde nizká osoba těsně před nárazníkam tak není vidět - proč myslýš že jsou u nových aut ty menší zrcátka sklopená dolů? Aby jsi viděl před auto.
A když už jsme u tak když potřebuji kouknout hodně do prava tak mi tam brání široký sloupek od dveří přes který nevidím - a že takových křižovatek je kde nejsou cesty na sebe kolmo a musíš se dívat už pomalu za sebe.....nemůžu se smířit, ale mám pocit že v i20 se blbě dívá na pravou či levou stranu, z felicie jsem viděl podle mě líp, samozřejmě je to o tom že jsem velký a musím mít sedačku dost vzadu, a už tam ruší ty sloupky - hlavně pravý a pak taky karoserie (sloupky střechy) kde jsou erbegy které jsou tím pádem tlusté.
Samozřejmě správným nastavením zrcátek ho dost eliminuješ.
Vše je o konstrukci auta a pokud se sejdou nevhodné podmínky......
Já jsem v autobuse na křižovatce přehlédl zprava tramvaj prostě zůstala schovaná za gumou co je na předních dveřích, a rozjeli jsme se zároveň a protože mě viděla ubrala a já jsem ji pak taky uviděl takže žádné prudké brždění, pouze sundaná noha s plynu, ale prostě ty dvě sekundy co zůstala schovaná protože jsme jely stejně rychle prostě někdy stačí že se můžeš srazit.
Dokonce v dřívějším zaměstnání kde jsem dělal se srazil vlak s autobusem na nechráněném přejezdu a dokonce to ten řidič vyhrál že ten vlak nevyděl - prostě blbě situovaný přejezd a vlak se mu normálně schoval do mrtvého úhlu, naštěstí na té lokálce jel pomalu takže pouze materiální škody a u soudu ho osvobodily že fakt ten vlak neviděl a nic neporušil - pak se předělával přejezd aby byl vlak vidět.
A to nejsou jenom mrtvé úhly na boku auta, ale u nákladáku a velkých aut i před kapotou, pokud půjde nizká osoba těsně před nárazníkam tak není vidět - proč myslýš že jsou u nových aut ty menší zrcátka sklopená dolů? Aby jsi viděl před auto.
A když už jsme u tak když potřebuji kouknout hodně do prava tak mi tam brání široký sloupek od dveří přes který nevidím - a že takových křižovatek je kde nejsou cesty na sebe kolmo a musíš se dívat už pomalu za sebe.....nemůžu se smířit, ale mám pocit že v i20 se blbě dívá na pravou či levou stranu, z felicie jsem viděl podle mě líp, samozřejmě je to o tom že jsem velký a musím mít sedačku dost vzadu, a už tam ruší ty sloupky - hlavně pravý a pak taky karoserie (sloupky střechy) kde jsou erbegy které jsou tím pádem tlusté.
Re: Sledovanie mrtveho uhla
prosím, kým to rozpitveme, nájde sa dobrovolník, čo ma poslúchne? Jazdím v Bratislave, bežné sú trojprudové cesty ,kde treba vidieť vlavo aj vpravo. Ak si nastavíte späťaky dobre, tak nie je možné, aby ste nevideli osobné auto za vami, alebo na boku. motorka už môže byť problém, ale to len preto ,že je kratšia ako auto.
Naprv ho vidím v stredovom spätnom, potom súčastne v stredovom a bočnom, a keď je na mojej úrovni, tak jeho prdel je ešte bočnom spatnom a jeho čumák už vidím cez bočné okienko. Treba si uvedomiť, že nečakám chudú ihlu, ale teleso o velkosti cca 4,5 x 1,5m.
Nič vám to neurobí... treba isť na parkovisko, zastať vedla parkujúceho vozidla, akoby bolo v inom pruhu a posúvať sa.
Najväčšia bariera voči tomuto je ,že vodiči sú dezorientovaní, keď si nevidia bok auta, žial je to daň za celkom bezpečné videnie, a zle sa s tým cúva. Ale cúvanie je v malých rýchlostiach, ale zrážka pri preraďovaní už nie....
takže mrtvy uhol u mňa neexistuje, pochoval som ho
to soban: samozrejme, zákon neprestupnosti hmoty existuje, takže cez stlpik nevidím ani ja, mne ide skôr o to, že na i 30 mám prehlad kto je za mnou, kto je vedla mňa, a nie ako sa stáva, že vodička prsami šúcha o volant aby skôr videla a kontroluje počas jazdy, či má klučku na zadných dverách a nevie, že idem vedla nej...
Naprv ho vidím v stredovom spätnom, potom súčastne v stredovom a bočnom, a keď je na mojej úrovni, tak jeho prdel je ešte bočnom spatnom a jeho čumák už vidím cez bočné okienko. Treba si uvedomiť, že nečakám chudú ihlu, ale teleso o velkosti cca 4,5 x 1,5m.
Nič vám to neurobí... treba isť na parkovisko, zastať vedla parkujúceho vozidla, akoby bolo v inom pruhu a posúvať sa.
Najväčšia bariera voči tomuto je ,že vodiči sú dezorientovaní, keď si nevidia bok auta, žial je to daň za celkom bezpečné videnie, a zle sa s tým cúva. Ale cúvanie je v malých rýchlostiach, ale zrážka pri preraďovaní už nie....
takže mrtvy uhol u mňa neexistuje, pochoval som ho
to soban: samozrejme, zákon neprestupnosti hmoty existuje, takže cez stlpik nevidím ani ja, mne ide skôr o to, že na i 30 mám prehlad kto je za mnou, kto je vedla mňa, a nie ako sa stáva, že vodička prsami šúcha o volant aby skôr videla a kontroluje počas jazdy, či má klučku na zadných dverách a nevie, že idem vedla nej...
- Přílohy
-
- spataky.JPG (17.93 KiB) Zobrazeno 5155 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sledovanie mrtveho uhla
mne toto vobec netreba ale su ludia ktori si do aut montuju vseljake moderne vychytavky preto som to sem dalalarm píše:Mrtvy uhol neexistuje, sú len zle nastavené spätné zrkadlá , a strach prestaviť ich.
Aj na tom linku, je obrázok, kde pri pohlade do zrkadla vidno lavý bok auta. Potrebuješ ho vidieť? bojíš sa ,aby ti ho za jazdy neukradli?
Nastav s vonkajšie spätné tak, aby si pri bežnom sede a mrknutí okom do zrkadla videl len cestu. Napr. nech sa ti o zadný blatník oprie kamarát a nemal by si ho vidieť. To isté aj na druhej strane. Potom zistíš, že mrtvy uhol nie je, a každé auto, ktoré je vlavo alebo v pravo vidíš buď v bočných alebo s stredovom zrkadle.
Tieto prídavné zrkadlá, tym, že sú použité na inú vzdialenosť, nerobia dobre očiam, pretože pri pohlade do nich musíš velmi rýchlo zaostrovať na dve vzdialenosti.
Moju metódu vyskúšaj na parkovisku, nech okolo teba pobehuje kamarát v druhom aute, a uvidíš, že ho uvidíš či zlava, či z prava
Hyundai IX35 1.6GDI Black (Style)
- David PLEVA
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 22 lis 2005, 18:35
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sledovanie mrtveho uhla
alarm: Nastavení zrcátek opravdu nelze paušalizovat. Já sice zařízení na mrtvý úhel nepotřebuji, ale vzhledem k tomu, kde musím skoro každý den zacouvat, opravdu potřebuji vidět oba boky auta.
Ovšem, i když vidím i bok auta, tak díky asférickému vnějšímu zrcátku vidím i to, co nemůže vidět řidič Sonaty NF s výbavou Comfort, která asférické zrcátko nemá. Asférické zrcátka měla jen výbava Elegance. Ten musí oželet buď bok nebo kus jízdního pruhu.
Tohle měl krásně vyřešen sedan Genesis, kde došlo při couvání k přenastavení zrcátek a jejich sklopení do polohy tak, že v místě zadních kol bylo vidět i silnici. Po vyřazení zpátečky došlo opět k automatickému návratu do polohy, která byla zvolena.
Ovšem, i když vidím i bok auta, tak díky asférickému vnějšímu zrcátku vidím i to, co nemůže vidět řidič Sonaty NF s výbavou Comfort, která asférické zrcátko nemá. Asférické zrcátka měla jen výbava Elegance. Ten musí oželet buď bok nebo kus jízdního pruhu.
Tohle měl krásně vyřešen sedan Genesis, kde došlo při couvání k přenastavení zrcátek a jejich sklopení do polohy tak, že v místě zadních kol bylo vidět i silnici. Po vyřazení zpátečky došlo opět k automatickému návratu do polohy, která byla zvolena.
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Re: Sledovanie mrtveho uhla
ono ...bok auta vidno, len sa treba trochu nakloniť do boku , čo pri cúvaní nie je problém.
Nafotil som narýchlo :
Na prvej a druhej fotke je postavenie auta, keď ho vidím v bočnom a ešte stále v strednom. Žial, nemohol som sa viac vzdialiť, pozemok je krátky, bol tam plot, ale ak by som išiel ďalej, tak v bočnom by bola polovica auta a v strednom polovica... ak by som bol ešte ďalej, bolo by auto len v stredovom.
Na tretej fotke vidno to, čo som spomínal. Auto vidím v spätnom a súčastne je už na mojej úrovni.
Nafotil som narýchlo :
Na prvej a druhej fotke je postavenie auta, keď ho vidím v bočnom a ešte stále v strednom. Žial, nemohol som sa viac vzdialiť, pozemok je krátky, bol tam plot, ale ak by som išiel ďalej, tak v bočnom by bola polovica auta a v strednom polovica... ak by som bol ešte ďalej, bolo by auto len v stredovom.
Na tretej fotke vidno to, čo som spomínal. Auto vidím v spätnom a súčastne je už na mojej úrovni.
- Přílohy
-
- 3.jpg (86 KiB) Zobrazeno 5127 x
-
- 2.jpg (73.18 KiB) Zobrazeno 5127 x
-
- 1.jpg (72.48 KiB) Zobrazeno 5127 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sledovanie mrtveho uhla
Mám stejně nastavené zrcátka jako alarm a je pravda,že je mrtvý úhel minimalizovaný...
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Sledovanie mrtveho uhla
Tzv. Mrtvy uhol je vacsinou problemom toho, ze clovek nedokaze rychlo vyhodnotit co vidi. Aj co nafotil "alarm" - vidim tam kusok auta v zrkadielku a ak je to auto sive, podobne farbe vozovky, tak chvilu trva, nez urcim, co tam vlastne vidim a nezabudajte, ze sa pri tom vsetkom vacsinou pohybujeme pre nas pomerne velkou rychlostou.
Dost mi pomohol vo vysvetleni serial "Mozog v akci".
Clovek vidi s istym spomalenim oproti realite, co je problemom v rychlych dejoch. Prirodzene sme sa dlhe tisicrocia pohybovali max. rychlostou okolo 30 km/h a zrazu mame za poslednych 100 rokov prudke napredovanie v rychlosti pohybu, ktore samozrejme vyvojovo nezvladame.
V oku sa vplyvom svetla podrazdia capiky a tie reaguju. Oko vidi nejaku zmes svetla a farieb, ktoru prenesie nervami do mozgu. Mozog vyhodnoti co vidi - rozozna objekty, prostredie a co sa prave deje okolo - dava to do spojitosti, vytvori logiku pre nas a az nasledne sa rozhodujeme co dalej. Potom mozog dava pokyn telu a nervovymi drahami sa prenesie signal do svalov a az tie sa zmrstia a vykonaju ziadanu akciu, ktora tiez nieco trva. Cele toto zaberie niekolko stotin az desatin sekundy - co nie je vobec problem pri beznom pohybe, ale sakramentsky problem pri velkej rychlosti. Je to podobne, ako ked sa nieco spracuje v PC - tiez to trva urcity cas, no na rozdiel od PC my si nemozeme iba tak urobit upgrade hardwaru kvoli urychleniu. Cize ked sa napr. pozerame na auto v zrkadielku, tak ono je v realite o nejaky kus dalej. Mozog sa tento jav snazi eliminovat tym, ze vidi ako keby dopredu - predsuva predpokladany dej a ked sa nevyvinie ako predpoklada, tak nastane pruser.
My by sme sa mali snazit tento nas ludsky hendikep odstranit opatrnostou. Cize ked menim jazdny pruh, pozriem sa aspon 2x do zrkadielok a nie som lenivy sa predklonit a pozriet sa do zrkadielka v inom uhle. Ked sa uz rozhodnem, ze menim pruh, tak vyhodim smerovku a pockam aspon 3 bliknutia, kym zacnem menit pruh a nerobim to nahle, ale postupne a hlavne pouzivam aj sluch, ci nezapocujem zatrubenie alebo nieco podobne, co ma bude varovat, ze som nieco prehliadol.
Cize cely tento problem sa da eliminovat, len sa treba ukludnit, nerozptylovat, neprecenovat a najma pouzivat zdravy rozum.
Dost mi pomohol vo vysvetleni serial "Mozog v akci".
Clovek vidi s istym spomalenim oproti realite, co je problemom v rychlych dejoch. Prirodzene sme sa dlhe tisicrocia pohybovali max. rychlostou okolo 30 km/h a zrazu mame za poslednych 100 rokov prudke napredovanie v rychlosti pohybu, ktore samozrejme vyvojovo nezvladame.
V oku sa vplyvom svetla podrazdia capiky a tie reaguju. Oko vidi nejaku zmes svetla a farieb, ktoru prenesie nervami do mozgu. Mozog vyhodnoti co vidi - rozozna objekty, prostredie a co sa prave deje okolo - dava to do spojitosti, vytvori logiku pre nas a az nasledne sa rozhodujeme co dalej. Potom mozog dava pokyn telu a nervovymi drahami sa prenesie signal do svalov a az tie sa zmrstia a vykonaju ziadanu akciu, ktora tiez nieco trva. Cele toto zaberie niekolko stotin az desatin sekundy - co nie je vobec problem pri beznom pohybe, ale sakramentsky problem pri velkej rychlosti. Je to podobne, ako ked sa nieco spracuje v PC - tiez to trva urcity cas, no na rozdiel od PC my si nemozeme iba tak urobit upgrade hardwaru kvoli urychleniu. Cize ked sa napr. pozerame na auto v zrkadielku, tak ono je v realite o nejaky kus dalej. Mozog sa tento jav snazi eliminovat tym, ze vidi ako keby dopredu - predsuva predpokladany dej a ked sa nevyvinie ako predpoklada, tak nastane pruser.
My by sme sa mali snazit tento nas ludsky hendikep odstranit opatrnostou. Cize ked menim jazdny pruh, pozriem sa aspon 2x do zrkadielok a nie som lenivy sa predklonit a pozriet sa do zrkadielka v inom uhle. Ked sa uz rozhodnem, ze menim pruh, tak vyhodim smerovku a pockam aspon 3 bliknutia, kym zacnem menit pruh a nerobim to nahle, ale postupne a hlavne pouzivam aj sluch, ci nezapocujem zatrubenie alebo nieco podobne, co ma bude varovat, ze som nieco prehliadol.
Cize cely tento problem sa da eliminovat, len sa treba ukludnit, nerozptylovat, neprecenovat a najma pouzivat zdravy rozum.
main car - 2013 - Audi Q7
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
Re: Sledovanie mrtveho uhla
potki:
samozrejme, to čo píšeš je pravda. Život ma naučil aj pri vchádzaní na hlavnú cestu dvakrát kontrolovať, či môžem. Sú to len rýchle a potvrdzujúce pohyby hlavou, aj keď pred tým by sa zdalo, že môžem. Ale pri zle nastevených zrkadlách to nepomôže. Ak je rozdiel rýchlostí vozidiel velmi malý, tak sa auto "schová" do priestoru, kde ho nie je vidno, najmä ak jeho predok je asi meter za stredom vozidla. Ak má niekto nastavené bočné späťáky tak, že si vidí bok auta a to druhé vozidlo ide vo svojom pruhu po pravej strane, je zle.
samozrejme, to čo píšeš je pravda. Život ma naučil aj pri vchádzaní na hlavnú cestu dvakrát kontrolovať, či môžem. Sú to len rýchle a potvrdzujúce pohyby hlavou, aj keď pred tým by sa zdalo, že môžem. Ale pri zle nastevených zrkadlách to nepomôže. Ak je rozdiel rýchlostí vozidiel velmi malý, tak sa auto "schová" do priestoru, kde ho nie je vidno, najmä ak jeho predok je asi meter za stredom vozidla. Ak má niekto nastavené bočné späťáky tak, že si vidí bok auta a to druhé vozidlo ide vo svojom pruhu po pravej strane, je zle.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sledovanie mrtveho uhla
Prostě abych to shrnul, mrtvý uhel existuje!
Samozřejmě správným nastavením zrcátek se dá eliminovat (to že uvidíš kousek auta v zrcátku ještě neznamená že stačíš zareagovat - všimnout si ho obzvláště mozek vás klame jinak to vypadá na parkovišti a jinak v 80km/h....).
Samozřejmě pokud taky při změně pruhu budeme uvažovat logicky - dáme směrovku a nebudeme strhávat auto okamžitě tak si můžeme ušetřit hromadu problémů.
Samozřejmě správným nastavením zrcátek se dá eliminovat (to že uvidíš kousek auta v zrcátku ještě neznamená že stačíš zareagovat - všimnout si ho obzvláště mozek vás klame jinak to vypadá na parkovišti a jinak v 80km/h....).
Samozřejmě pokud taky při změně pruhu budeme uvažovat logicky - dáme směrovku a nebudeme strhávat auto okamžitě tak si můžeme ušetřit hromadu problémů.
Re: Sledovanie mrtveho uhla
soban:
Samozrejme, súhlasím s tým, že ak budem prebehovať z pruhu do pruhu, raz to neprejde beztrestne a do niekoho praštím. Ja dám najprv smerovku, potom pozriem do späťákov, a až potom robím úkon preradenia. Prakticky ale ešte pred blinkrom väčšinou kontrolujem, kto je na okolí.
Mrtvy uhol skutočne existuje, a to (pri mojom nastavení), ak máš trojprúdovku, si v lavom a chceš ísť do stredného, a súčastne vtedy niekto z pravého ide tiež do stredného. Problém by mohol byť aj z motorkou, lebo je úzka. Preto ,ak nemám prehlad, kto je vedla, pritiahnem sa k volantu, čím zmením "uhol pohladu a odrazu" a pri takto nastavených späťákoch tam nevôjde ani motorka.
Fotkami som ukázal, že ak do niekoho praštím pri preraďovaní sa, je to len mojom nepozornosťou, a nie tým, že by som ho nemal možnosť vidieť......
Nebudem sa dohadovať, či mrtvý uhol nie je alebo je, vyskúšajte si to na parkovisku, zaberie to 10 minút, a stále to môžte vrátiť naspäť. Stačí sa pomaly posúvať vedľa zaparkovaného cudzieho auta.
A ak to niekto vyskúša, nech dá vedieť.
David Pleva:
to čo si písal o Genesis som si chcel urobiť jednoducho. Pri zaradení spiatočky som chcel poslať impulz s dlžou napr. sekunda do motorčeka, a pri vyradení impulz z opačnou polaritou. Nakoniec som to nechal tak, pretože toto sa dá dobre urobiť pre vozidlá, ktoré majú nastavovanie pre dvoch šoférov, hrozí totiž, že by sa to postupom času rozhasilo, a človek si pomalé zmeny nevšimne, stále verí, že späťaky sú nastavené dobre a potom nasleduje prásk...
Samozrejme, súhlasím s tým, že ak budem prebehovať z pruhu do pruhu, raz to neprejde beztrestne a do niekoho praštím. Ja dám najprv smerovku, potom pozriem do späťákov, a až potom robím úkon preradenia. Prakticky ale ešte pred blinkrom väčšinou kontrolujem, kto je na okolí.
Mrtvy uhol skutočne existuje, a to (pri mojom nastavení), ak máš trojprúdovku, si v lavom a chceš ísť do stredného, a súčastne vtedy niekto z pravého ide tiež do stredného. Problém by mohol byť aj z motorkou, lebo je úzka. Preto ,ak nemám prehlad, kto je vedla, pritiahnem sa k volantu, čím zmením "uhol pohladu a odrazu" a pri takto nastavených späťákoch tam nevôjde ani motorka.
Fotkami som ukázal, že ak do niekoho praštím pri preraďovaní sa, je to len mojom nepozornosťou, a nie tým, že by som ho nemal možnosť vidieť......
Nebudem sa dohadovať, či mrtvý uhol nie je alebo je, vyskúšajte si to na parkovisku, zaberie to 10 minút, a stále to môžte vrátiť naspäť. Stačí sa pomaly posúvať vedľa zaparkovaného cudzieho auta.
A ak to niekto vyskúša, nech dá vedieť.
David Pleva:
to čo si písal o Genesis som si chcel urobiť jednoducho. Pri zaradení spiatočky som chcel poslať impulz s dlžou napr. sekunda do motorčeka, a pri vyradení impulz z opačnou polaritou. Nakoniec som to nechal tak, pretože toto sa dá dobre urobiť pre vozidlá, ktoré majú nastavovanie pre dvoch šoférov, hrozí totiž, že by sa to postupom času rozhasilo, a človek si pomalé zmeny nevšimne, stále verí, že späťaky sú nastavené dobre a potom nasleduje prásk...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com