První postřehy z i30 1.6 GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
K aktivaci asistenta je nutné sešlápnout brzdový pedál.Jestli je kopec prudký musí se sešlápnout víc,jinak auto stále ale pomaleji popojíždí.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
- Reklama
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
abych pravdu řekl, tahle vymoženost v podobě asistenta rozjezdu mě solidně vyšokovala, když jsem měl auto půjčené. jsem zvyklý vyjet na kopec, vyřadit, nechat auto sjet a přitom se otočit, jaké bylo mé překvapení, když se auto najednou zastavilo a nota bene na zachumelený silnici se sklouzlo. následný aktivování se mi povedlo až poté co jsem zašlápl pedál brzdy až na zem po dobu 5sec...
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
kia ceed s elektronickou parkovací brzdou také odbrzdí sama po rozjezdu. Jediná podmínka je ta, že musí být člověk připoután, jinak to nefunguje . i30 bude to samé...
Kia cee'd SW II (2013) bílá, 1.6 GDI 99KW, exclusive + p. Ultra 3
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
doubas86 :
To nechápu, prosím vysvětlit : "vyjet na kopec, vyřadit, nechat auto sjet a přitom se otočit".
Od té doby, co je elektronické vstřikování, je vyřazování na kopci drahý archaismus. A když je nachumeleno, tak to otočení je jako na střechu, jo ?
To nechápu, prosím vysvětlit : "vyjet na kopec, vyřadit, nechat auto sjet a přitom se otočit".
Od té doby, co je elektronické vstřikování, je vyřazování na kopci drahý archaismus. A když je nachumeleno, tak to otočení je jako na střechu, jo ?
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
rovná cesta, která má vlevo odbočku do kopce, tedy vjedu na odbočku, stočím kola vpravo a nechám auto sjet, čiže jsem otočil auto nikoli na střechu ale ve směru jízdy. onen sjezd je cca 10m, nevim proč bych měl sjíždět se zpátečkoukarbet píše:doubas86 :
To nechápu, prosím vysvětlit : "vyjet na kopec, vyřadit, nechat auto sjet a přitom se otočit".
Od té doby, co je elektronické vstřikování, je vyřazování na kopci drahý archaismus. A když je nachumeleno, tak to otočení je jako na střechu, jo ?
do toho vyřazování, vážně je to drahý špás? přece bez rychlosti dojedu dál a pokud mi toto situace dovolí, bude to levnější nebo se pletu?
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Hm, tak podobně couvám na parkovací místo po vrstevnici v kopci, ale zatím se mi asistent nekousnul. Musím to vyzkoušet, dokonce mám pocit, že když není zařazený kvalt, tak asistent rozjezdu něpremáva. Máme novoučkou třicítečku - už model 2014, tak se všechno pomalu učíme. Po felicii je to docela šupec...
Ale většinou i na těch pár metrů parkování šoupnu zpátečku, notabene když je sníh. Na sněhu hrozně nerad používám brzdu. A navíc ta kamera je báječná.
Při tom vyřazování z kopce - elektronika při zařazeném nižším kvaltu z kopce a po mírném ťuknutí na brzdu uzavře přívod paliva do motoru na absolutní minimum, takže motor pomáhá brzdit a nežere, i když má vyšší otáčky (oproti karburátoru z minulosti). Pokud vyřadím, nebo nechám zařazenou šestku, musí elektronika udržovat motor ve volnoběhu běžnou dodávkou paliva, takže žere víc - snad asi litr na hodinu. A víc se ničí brzdy. Takže to slovo "drahý" bylo ode mně sice trochu nadnesené, nejedná se o žádné horentní úspory benzinu, v kopcovatější krajině by to snad mohlo být znát. Ty brzdové destičky ( a jistota rychlého dobrždění v případě potřeby ) jsou větší motivací k podřazení místo vyřazování.
Ale většinou i na těch pár metrů parkování šoupnu zpátečku, notabene když je sníh. Na sněhu hrozně nerad používám brzdu. A navíc ta kamera je báječná.
Při tom vyřazování z kopce - elektronika při zařazeném nižším kvaltu z kopce a po mírném ťuknutí na brzdu uzavře přívod paliva do motoru na absolutní minimum, takže motor pomáhá brzdit a nežere, i když má vyšší otáčky (oproti karburátoru z minulosti). Pokud vyřadím, nebo nechám zařazenou šestku, musí elektronika udržovat motor ve volnoběhu běžnou dodávkou paliva, takže žere víc - snad asi litr na hodinu. A víc se ničí brzdy. Takže to slovo "drahý" bylo ode mně sice trochu nadnesené, nejedná se o žádné horentní úspory benzinu, v kopcovatější krajině by to snad mohlo být znát. Ty brzdové destičky ( a jistota rychlého dobrždění v případě potřeby ) jsou větší motivací k podřazení místo vyřazování.
1,6 GDI 5d Fleet parking Ice blue 12/2013
----------------------
Současně stále až do skonání silver Felicia 1,3 MPi 50kW 3/2000
----------------------
Současně stále až do skonání silver Felicia 1,3 MPi 50kW 3/2000
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
inu, měl jsem auto půjčený a byl jsem jako alenka v říši divů, proto možná nepíšu 100% na jistotu jak to bylo s pedálama... já pasu po modelu 12/2013, ale předpokládám, též velkou ránu - původně toyota avensis 1999.
jo, ohledně takového sjezdu uznávám, že rychlost je super s ohledem na bezpečnost a brzdy, ale pokud mám sjezd na jehož závěru budu zrychlost přijde mi lepší nechat volnoběh neb dojedu dál a následně řadím rychlost a jedu. aspon dle mého měření to fungovalo na toyotě.
a propo, co máte za cenu/motor/výbavu?
jo, ohledně takového sjezdu uznávám, že rychlost je super s ohledem na bezpečnost a brzdy, ale pokud mám sjezd na jehož závěru budu zrychlost přijde mi lepší nechat volnoběh neb dojedu dál a následně řadím rychlost a jedu. aspon dle mého měření to fungovalo na toyotě.
a propo, co máte za cenu/motor/výbavu?
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Proč ťuknutí na brzdu Elektronika odpojí vstřiky pokaždé, když ubereš plyn a máš zařazenou rychlost a vůz se pohybuje.karbet píše: Při tom vyřazování z kopce - elektronika při zařazeném nižším kvaltu z kopce a po mírném ťuknutí na brzdu uzavře přívod paliva do motoru na absolutní minimum
Pokud absolutním minimem myslíš nulovou spotřebu, tak pak jo
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
zase takový rozdíl nečekej, tak ohromný rozdíl mezi i30 a Avensisem (byť ročník 1999) nenídoubas86 píše: ... ale předpokládám, též velkou ránu - původně toyota avensis 1999.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
upřímně, verze style měla tolik věcí, že v tomhle ohledu byla. ohleně podvozku taktéž a motoricky je fakt, že sem necítil rozdíl, jen u spotřeby jsem zvědav
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Avensis měl vzadu pasivně řízenou nápravu a to mu dávalo hóódně dobré jízdní vlastnosti - zejména pokud jel člověk hodně agresivně - s i30 jsem si zatím tolik nedovolil
Neporovnávám výbavu, tam jde vše samozřejmě dopředu. Ale prostor pro posádku byl větší, kvalita zpracování minimálně stejná, pohodlí také.
Neporovnávám výbavu, tam jde vše samozřejmě dopředu. Ale prostor pro posádku byl větší, kvalita zpracování minimálně stejná, pohodlí také.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
5dv. 1,6 GDI ve Fleetu, sv.modrá metalíza Ice Blue. ( Sice měl být fleet jen pro podnikatele, ale dali nám to i tak, je tam automatická klima. Ve Stylu už jsou navíc jen věci, které jsme nechtěli.) Ceníkově to vyšlo 390 000, další výbava cca 30 000 (zimní komplet sada kol, zámek řazení, příčníky, koberečky, vana kufru, minizástěrky atd). Ale zase dali nějakou slevu, tak to nakonec vyšlo na 367 400,-. A byl to vánoční dáreček, objednáno 21.10., dodali nám ho 19.12. Techničák ale došel až po vánocích, i když to byla Hyundai prodejna. Jinak zatím spokojenost, supr tiché autíčko i při 170-ce na dálnici. Jeden potomek si pochvaluje, jak se teď jezdí pohodlně, druhý potomek si nemůže zvyknout na měkčí naladění podvozku a po delší jízdě okreskami má téměř mořskou nemoc.doubas86 píše:...
a propo, co máte za cenu/motor/výbavu?
Snad jediné zatím objevené minichybičky - hluk od kol na starém drsném povrchu D1 je slyšet docela dost. I ten posyp pořád pěkně ťuká do kastle kolem kol, jak tu už myslím bylo někým zmíněno. Zatím netuším, proč doma v garáži pořád bliká červená ledka u předního skla, i když není autíčko zamčené. A je nízko posazený volant, při nasedání překáží pravé noze. Ale mojí ženušce ne, a autíčko je její...
Dvojité dno kufru jsem hned zrušil, zbytečně to dost zmenšovalo kufr a když mám gumovou vanu, jsou přihrádky po podlážkou nanic. Ještě jsou tam ty železné držáky na dětské sedačky za opěradly - nevíte někdo, jestli jejich vyšroubováním něco nepokazím ? Přece jen vypadají bytelně uchycené pořádnými šrouby...
1,6 GDI 5d Fleet parking Ice blue 12/2013
----------------------
Současně stále až do skonání silver Felicia 1,3 MPi 50kW 3/2000
----------------------
Současně stále až do skonání silver Felicia 1,3 MPi 50kW 3/2000
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
super popis, děkuji demontáž isofixu bych možná nejprv probral u , aby nebyl problém se zárukou nebo tak. tož ať slouží! já se poohlížím po kombi, 88kW, paket parking...
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Kdyby to šlo, asi bych znovu bral paket fleet místo parkingu. Nevím, možná stavitelné sedadlo spolujezdce bude k něčemu dobré. Automatická klima mě připadá smysluplnější, i když je nezvyk, že se teplota ovládá tlačítky - ne kolečkem. Ale to je věc názoru.
Jinak - v minulém příspěvku jsem spíš psal o minichybičkách. Ale těch kladů je podstatně víc. Vyhřívaná sedadla i volant, dvouzónová klimatizace ( teď nevím, jestli není jen u té automatické ), všechna okna elektricky ovládaná, repráky i vzadu, zadní kamera superultra plus, park. čidla vpoředu i vzadu a na přístrojovce ukazují, které zrovna varuje, přisvětlování do zatáček, automatické zapnutí světel po nastartování i naopak automatické vypnutí všeho po vytažení klíčku, neutlačující středový tunel atd atd - při konfrontaci se škodovkou, která fůru věcí z tohoto vůbec nezná, a pokud jo, tak je o sto táců dražší - je volba jasná.
Zatím ani proti GDIčku nic nemám, mám problém poznat, že už jedu rychlej, než je dovoleno. Pár desítek metrů za koncem obce už je tam stovka. A v tom tichu má člověk pocit, že furt jede pomalu.
Spotřebu zatím těžko odhadnout. Při zahřátém motoru po natankování jsem resetoval průměrnou spotřebu. Po 30 km dojezd domů, průměr 6,9l při cestě přes kopečky (zatím najeto 2000 km, to už je snad zaběhlý). Ráno po cestě do práce 3 km tento průměr (bez resetu) vyletěl na 8,2 l. Studený motor asi žere dost, takže debaty o spotřebě můžu ignorovat - záleží na tom, kdo jak daleko jezdí.
Tak ať se Vám podaří taky vybrat ideální motor i paket. Špatné to v žádném případě být nemůže.
Jinak - v minulém příspěvku jsem spíš psal o minichybičkách. Ale těch kladů je podstatně víc. Vyhřívaná sedadla i volant, dvouzónová klimatizace ( teď nevím, jestli není jen u té automatické ), všechna okna elektricky ovládaná, repráky i vzadu, zadní kamera superultra plus, park. čidla vpoředu i vzadu a na přístrojovce ukazují, které zrovna varuje, přisvětlování do zatáček, automatické zapnutí světel po nastartování i naopak automatické vypnutí všeho po vytažení klíčku, neutlačující středový tunel atd atd - při konfrontaci se škodovkou, která fůru věcí z tohoto vůbec nezná, a pokud jo, tak je o sto táců dražší - je volba jasná.
Zatím ani proti GDIčku nic nemám, mám problém poznat, že už jedu rychlej, než je dovoleno. Pár desítek metrů za koncem obce už je tam stovka. A v tom tichu má člověk pocit, že furt jede pomalu.
Spotřebu zatím těžko odhadnout. Při zahřátém motoru po natankování jsem resetoval průměrnou spotřebu. Po 30 km dojezd domů, průměr 6,9l při cestě přes kopečky (zatím najeto 2000 km, to už je snad zaběhlý). Ráno po cestě do práce 3 km tento průměr (bez resetu) vyletěl na 8,2 l. Studený motor asi žere dost, takže debaty o spotřebě můžu ignorovat - záleží na tom, kdo jak daleko jezdí.
Tak ať se Vám podaří taky vybrat ideální motor i paket. Špatné to v žádném případě být nemůže.
1,6 GDI 5d Fleet parking Ice blue 12/2013
----------------------
Současně stále až do skonání silver Felicia 1,3 MPi 50kW 3/2000
----------------------
Současně stále až do skonání silver Felicia 1,3 MPi 50kW 3/2000
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
a koukal jsi tady?doubas86 píše:super popis, děkuji demontáž isofixu bych možná nejprv probral u , aby nebyl problém se zárukou nebo tak. tož ať slouží! já se poohlížím po kombi, 88kW, paket parking...
http://www.hyundai.cz/nabidka-vozu/pred ... kombi-2012
http://www.hyundai.cz/nabidka-vozu/skla ... kombi-2012
z těch cen se dá určitě ještě něco srazit
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L