Roberte, není to tak složité - možná jsem to nenapsal úplně přesně, ale ty mazdy jsme měli v rodině. Osobně jsem měl 6 a 3 jako soukromá auta. A oktávky byly 3x jakko služební.robertbulko píše:popet11, ako to robíš, že máš doma i40 a pred tým si mal 4 x mazdu a ešte máš skúsenosť s oktávkou II? radster písal práve o tej. Nejak to nedokážem vstrebať a celkom by ma zaujímal tvoj názor na i40 (neviam ako dlho toto auto máš) a tvoj dotaz o tom, že každé auto je stroj a ten sa kází, mi príde opodstatnený a je to pravda. U i40 je to iné, pretože toto auto sa nekazí opotrebovaním ako to u strojov bežne chodí, ale preto, že je to kus nekvalitného železa a plastov.
Můj názor na i40? Mám ji sice teprve krátce, ale už má najeto k 30 tis. km - koupeno jako předváděčka. Souhlasím s tím, že to není do detailů skvěle postavené auto, ale z druhé strany mi závady nepřijdou jako extra velká tragédie - koneckonců už to tady někdo psal (viz. poruchy TSi motorů VW group, elektronika francouzů, turba obecně a to včetně prémiovek atd.).
Z výčtu všech možných závad v této diskuzi se u mého auta projevuje - a to jenom občas - pazvuk v přístrojovce - někde vpravo u spolujezdce. Pár kilometrů je to slyšet a pak třeba týden vůbec nic. Nedokážu to zdůvodnit a rozhodně to není nic příjemnýho Asi nejsem takový perfekcionista jako ty, že bych si kvůli tomu nechal rozebrat přístrojovku, ale nadšenej z toho taky nejsem.
Dále bych se určitě připojil ke kritice intenzity podsvícení NAVI - ale to neberu jako závadu - to je prostě blbá vlastnost tohoto auta. A k dalším takovým vlastnostem dle mého patří:
- nemožnost dálkového otevírání a zavírání všech oken (vím, že jsi to řešil, ale bez urážky - nekoupil jsem si auto střední třídy, abych ho pak nechal dodělávat doma v garáži. A systém co namontuje přímo servis cca za 5 tis. mi z hlediska konfigurace nevyhovuje).
- nemožnost sklápění zrcátek přes dálkové ovládání - tady je to stejně jako minulý bod - i toto jsi "vyřešil"
- zcela dementský systém originálních střešních příčníků - jak montáž, tak i "zvukový projev" při jizdě. Nevím, jestli jsou na tom třeba Thule lépe, ale já bohužel koupil originál a už bych je znovu nebral.
- palubní počítač - systém informací z oktávky mi vyhovoval více
- špinící se prahy všech dveří - když je teď hnusný počasí, tak je to dost síla a snadno si o to ušpiníš kalhoty
- když otevřu dveře od kufru a je napršeno, tak ti chvíli kape špinavá voda na hlavu
- když máš nastaveno automatické zamykání vozu, tak už nelze nastavit, aby se ti odemčely zaráz všechny dveře i při nastartovaném motoru - typicky: vezu plast do tříděného odpadu, mám ho v kufru, zastavím jen u kontejneru, nevypínám motor, vylezu z auta, chci otevřít kufr a v tu chvíli zjistím, že se mi neotevře, musím se vrátit k volantu a tlačítkem ve středu!!! přístrojové desky odjistit zámky dveří - fakt skvěle vymyšleno
- nemožnost mít bixenony a BLIS (sledování mrtvého úhlu) ani za příplatek
- nemožnost připlatit si u verze Style za paměť pro řidičovu sedačku - docela by se to hodilo, když si auto střídáš s manželkou. A kupovat kvůli tomu verzi Premium mi přijde jako ne moc rozumné
Ale výše vypsané věci pro mně nejsou natolik podstatné, abych si koupil jiný auto. Pořád mi po velmi důkladném prostudování konkurence vychází pro moje účely i40 jako ideální v poměru cena/výkon/design/užitná hodnota. Nicméně každý máme jiný vkus a potřeby a to plně respektuji.
Pěknej zbytek víkendu