Roberte, není to tak složité - možná jsem to nenapsal úplně přesně, ale ty mazdy jsme měli v rodině. Osobně jsem měl 6 a 3 jako soukromá auta. A oktávky byly 3x jakko služební.robertbulko píše:popet11, ako to robíš, že máš domai40 a pred tým si mal 4 x mazdu a ešte máš skúsenosť s oktávkou II? radster písal práve o tej. Nejak to nedokážem vstrebať a celkom by ma zaujímal tvoj názor na i40 (neviam ako dlho toto auto máš) a tvoj dotaz o tom, že každé auto je stroj a ten sa kází, mi príde opodstatnený a je to pravda. U
i40 je to iné, pretože toto auto sa nekazí opotrebovaním ako to u strojov bežne chodí, ale preto, že je to kus nekvalitného železa a plastov.
Můj názor na i40? Mám ji sice teprve krátce, ale už má najeto k 30 tis. km - koupeno jako předváděčka. Souhlasím s tím, že to není do detailů skvěle postavené auto, ale z druhé strany mi závady nepřijdou jako extra velká tragédie - koneckonců už to tady někdo psal (viz. poruchy TSi motorů VW group, elektronika francouzů, turba obecně a to včetně prémiovek atd.).
Z výčtu všech možných závad v této diskuzi se u mého auta projevuje - a to jenom občas - pazvuk v přístrojovce - někde vpravo u spolujezdce. Pár kilometrů je to slyšet a pak třeba týden vůbec nic. Nedokážu to zdůvodnit a rozhodně to není nic příjemnýho
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Dále bych se určitě připojil ke kritice intenzity podsvícení NAVI - ale to neberu jako závadu - to je prostě blbá vlastnost tohoto auta. A k dalším takovým vlastnostem dle mého patří:
- nemožnost dálkového otevírání a zavírání všech oken (vím, že jsi to řešil, ale bez urážky - nekoupil jsem si auto střední třídy, abych ho pak nechal dodělávat doma v garáži. A systém co namontuje přímo servis
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
- nemožnost sklápění zrcátek přes dálkové ovládání - tady je to stejně jako minulý bod - i toto jsi "vyřešil"
- zcela dementský systém originálních střešních příčníků - jak montáž, tak i "zvukový projev" při jizdě. Nevím, jestli jsou na tom třeba Thule lépe, ale já bohužel koupil originál
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
- palubní počítač - systém informací z oktávky mi vyhovoval více
- špinící se prahy všech dveří - když je teď hnusný počasí, tak je to dost síla a snadno si o to ušpiníš kalhoty
- když otevřu dveře od kufru a je napršeno, tak ti chvíli kape špinavá voda na hlavu
- když máš nastaveno automatické zamykání vozu, tak už nelze nastavit, aby se ti odemčely zaráz všechny dveře i při nastartovaném motoru - typicky: vezu plast do tříděného odpadu, mám ho v kufru, zastavím jen u kontejneru, nevypínám motor, vylezu z auta, chci otevřít kufr a v tu chvíli zjistím, že se mi neotevře, musím se vrátit k volantu a tlačítkem ve středu!!! přístrojové desky odjistit zámky dveří - fakt skvěle vymyšleno
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
- nemožnost mít bixenony a BLIS (sledování mrtvého úhlu) ani za příplatek
- nemožnost připlatit si u verze Style za paměť pro řidičovu sedačku - docela by se to hodilo, když si auto střídáš s manželkou. A kupovat kvůli tomu verzi Premium mi přijde jako ne moc rozumné
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ale výše vypsané věci pro mně nejsou natolik podstatné, abych si koupil jiný auto. Pořád mi po velmi důkladném prostudování konkurence vychází pro moje účely i40 jako ideální v poměru cena/výkon/design/užitná hodnota. Nicméně každý máme jiný vkus a potřeby a to plně respektuji.
Pěknej zbytek víkendu