Utržený šroub držící kolo
Moderátor: Moderátoři
Re: Utržený šroub držící kolo
to neviem, ale venoval by som ti jednu. Keď dáš bezpečnostné matice, tak tie obyčajné ti ostanú...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Reklama
Re: Utržený šroub držící kolo
Měnil jsem dnes disky a odešel další šroub, na stejném kole jako předtím, ale jiný. Buben se mi podařilo bez problému sundat, ale teď jak vyklepat starý šteft ? Zkoušel jsem lehce kladivem, ale ani se nehne, nechci do toho bušit, ať neohnu náboj...dodám foto. Výměnu bych pak měl zvládnout, jen doufám, že nový šroub půjde zezadu nastrčit, není tam moc místa.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Utržený šroub držící kolo
že tys to nenamazal to mušíš ale ne WDčkem, spíš MDčkem nebo nějakou molykou
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Utržený šroub držící kolo
Vyměnil bych všechny staré šrouby (alespoň na tom jednom kole), s největší pravděpodobností jsou krom faktu že to dělají snad z bambusu natažené a časem půjdou postupně všechny. Nějakej venca to utahoval vzduchem ne?
Jinak podívej se zda není hlava toho šteftu pojištěná svárem (pokud ano tak odbrousit), pak podlož bubem (třeba kus vhodné roury ve svěráku a pomocník na ní buben podrží) a na zbytek šteftu přes nějakej průbojník pěkně udeř kladivem, je to nalisované, šimráním to ven nepůjde.
Zpět novej naklepnout a přes podloženou matici natáhnout do náboje, zkontrolovat zda je až úplně u náboje aby to nemělo mezerku.
Šteftíky stačí při přezouvání jemně máznout olejíčkem - klidně motorovým.
Jinak podívej se zda není hlava toho šteftu pojištěná svárem (pokud ano tak odbrousit), pak podlož bubem (třeba kus vhodné roury ve svěráku a pomocník na ní buben podrží) a na zbytek šteftu přes nějakej průbojník pěkně udeř kladivem, je to nalisované, šimráním to ven nepůjde.
Zpět novej naklepnout a přes podloženou matici natáhnout do náboje, zkontrolovat zda je až úplně u náboje aby to nemělo mezerku.
Šteftíky stačí při přezouvání jemně máznout olejíčkem - klidně motorovým.
.........
Re: Utržený šroub držící kolo
Dávám foto.
Jak to příště zkusím, něčím to máznu, nechcu aby to schytalo ložisko v náboji, nevím zda je radiálně axiální, řekl bych že na kole bude jen radiální...zatím to drží, jel jsem autem teď na vysočinu 150 km, ale vyřešit to chci co nejdřív.
Co se měnil naposledy v servise a já to teď povoloval, tak byly fest, já bych řekl že to mají na max a rvou to tam, ani prvně nenašroubují...
Nevím, jestli tam zezadu nový šroub dostanu, není vzadu moc místa, ten náboj bych asi nezvládl demontovat. Díky za tip se svěrákem, dost to pruží, tím že je to v podstatě na pružině.
Jak to příště zkusím, něčím to máznu, nechcu aby to schytalo ložisko v náboji, nevím zda je radiálně axiální, řekl bych že na kole bude jen radiální...zatím to drží, jel jsem autem teď na vysočinu 150 km, ale vyřešit to chci co nejdřív.
Co se měnil naposledy v servise a já to teď povoloval, tak byly fest, já bych řekl že to mají na max a rvou to tam, ani prvně nenašroubují...
Nevím, jestli tam zezadu nový šroub dostanu, není vzadu moc místa, ten náboj bych asi nezvládl demontovat. Díky za tip se svěrákem, dost to pruží, tím že je to v podstatě na pružině.
- Přílohy
-
- IMG_20140306_162208.jpg (60.06 KiB) Zobrazeno 7334 x
-
- IMG_20140306_162156.jpg (76.58 KiB) Zobrazeno 7334 x
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Utržený šroub držící kolo
Každej si to dokázal představit, ale psal jsem že dodám foto, tak ať to je i s kašičkou
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Utržený šroub držící kolo
Stejně bude muset náboj dolů a nebo rozházet brzdy a to bych dal raději dolů náboj a vyměnil komplet všechny.
.........
Re: Utržený šroub držící kolo
Náboj předpokládám povolím zezadu, jsou tam 4 matice
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Utržený šroub držící kolo
Tak se našel čas a pustil jsem se do toho. Ulomený šroub jsem vyklepnul a přes podložky nalisoval nový, za půl hoďky bylo hotovo a kolo drží Takže až se příště stane něco podobnýho, už se nemusím ptát
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Utržený šroub držící kolo
Šrouby nejsou z materiálu, na jaký jsme bývali zvyklí. Utahovat až to udělá puk je špatně. Stačí silněji dotáhnout rukou, nešlapat na klíč. Také je třeba vědět, že u vozidel Prim z roku 2008 jsou rozdílné šrouby na přední nápravě a jiné na zadní. Přední mají průměr drážkované části 13 mm a zadní 14 mm. Stalo se mi, že mi místo na zadní kolo přivezli šrouby na přední. Musel jsem si dojet pro jiné a nakonec mi v servisu vyšli vstříc a dali mi jiné. Ty co jsem si objednal. Nevěřím tomu, že není možné zjistit rozdíl, jak tvrdí technik, když jsem předložil identifikační číslo vozidla(VIN).Jsou dvě možnosti. Technici nevědí, nebo u Hyundai vzhledem k tomu, že vyrábí každý rok nový model a nepřejí si, aby si někdo sám vyměnil banální součástky jako ty šrouby , tak dělají nesmyslné změny, aby každý pospíchal do servisu. Pak už sami nevědí kam jaký díl patří.
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Utržený šroub držící kolo
v hyundaii to vyrábí ze sr*čkovýho materiálu už leta.
poprvé jsem to viděl už na scoupe z roku 1992 a pak jsem se s tím setkal u několika dalších hyundaiů.
a bacha na to ježdění na 3 šroubech, kamarád takhle na scoupe ukroutil jeden, než dojel do servisu (20 km) tak upadl druhý a za tři zatáčky dál už jsme stáli s vylomeným kolem....
poprvé jsem to viděl už na scoupe z roku 1992 a pak jsem se s tím setkal u několika dalších hyundaiů.
a bacha na to ježdění na 3 šroubech, kamarád takhle na scoupe ukroutil jeden, než dojel do servisu (20 km) tak upadl druhý a za tři zatáčky dál už jsme stáli s vylomeným kolem....
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS