Hardcam píše:To zluty je material Shellu, bezne dostupny na netu.
K zachovani zaruky tedy bude nutne pouzit A5 - coz splnuji vsechny 5W-30 od Totalu krome LongLife, takze na co HKS. Z toho A5 nemam radost, ale zaruka je zaruka, ikdyz je to pro motor ta horsi varianta. At zije Greenpeace.
A co když se budu držet jenom API specifikace a naleju tam olej s normální HTHS? V tom manuálu se připouští použití pouze API.
Otázkou je, jestli olej odpovídá, nebo splňuje API. V současnosti asi nebude moc olejů, co splňují API. Myslím v Evropě.
Zdravím
V úterý jsem si přivezl novou i30 1,6 CVVT a začal studovat návod. Skončil jsem s rozumem u olejů. Jak už zde bylo psáno tak na straně 86 je tabulka a tam pro všechny zážehové motory (1,4 MPI , 1,6 MPI a 1,6 GDI) je jediná specifikace API SL nebo SM a ACEA A5 nebo vyšší. Na poslední straně knížky je stránka „doporučené oleje a kapaliny“ kde je pro benzínový motor ( bez rozdělení obsahu a vstřiku) specifikace API SL a ACEA A3. A nyní jsem s rozumem v koncích ! Chápu a rozumím že ACEA A 5 má nižší viskozitu a slabší mazací film ale šetří palivo a ACEA A3 je silnější vrstva filmu tedy pro životnost motoru lépe. Co si mám jako uživatel tedy vybrat ? Najíždím ročně 13 tis na tratích po 30 km + dovolená na jih po dálnicích a vždy měním oleje 1x ročně. Mám možnost cenově výhodně používat jak Kernite Xtreme 5W30 API SM (SL), ACEA C3 A3/B4 tak Kernite Synmo 5W40 API SL/SC/CF, ACEA A3/B3/B4.
Na netu jsem našel toto:
Motorový olej TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS G-310 5W30 je specálně navržen tak, aby splňoval požadavky společnosti HYUNDAI - KIA, používá se jako olej "první náplně". Excelentní kvalita tohoto produktu zajišťuje vynikající ochranu motoru. Díky bezkonkurenční odolnosti proti oxidaci poskytuje dlouhé výměnné intervaly (až 30 000 km).
ACEA A5, API SM, Schválení HYUNDAI - KIA
já bych to zas tak neprožíval , dal bych 5W30 nebo 5W40 , asi raději 5W40 kvůli vyššímu teplotnímu rozsahu..... např. při dlouhé dálniční jízdě bude 40 lepší..... a měnil bych olej nejpozději po 15 tis. km včetně filtru. Ať si píšou co chtěj, 30k km nebo 2 roky na olej je pěknej fujtajfl....
Mrkni na specifikaci API a dej aspoň tu SL a ty viskozity co jsem napsal nahoře a určitě to bude autí chutnat
Pokial ide o 1,6GDI,tak by som odporúčal toto : http://olejcentrum.sk/motul-8100-eco-clean-c2-5w-30-1l Tento olej je jeden z mála ktorý plní A5/B5 a navyše má ja schopnosť čistiť motor od nečistôt ,ktoré vznikajú pri spalovaní benzínu vstreknutého priamo pod vysokým tlakom.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Richard555: Naprostý souhlas! Zatím mě nikdo nepřesvědčil o tom, že nechat běhat v motoru 30tkm/2roky jednu olejovou náplň dělá autu dobře. Jo, kdo šetří má za tři, ale pak ty následky... Většinou na to doplatí druhý, třetí majitel a chudák auto...
SONATA NF 2.4 Dynamic, prestige dark red, r. v. 2007 v provozu od r. 2009, u mě od r.2013 NEW ACCENT 1.4 Elegance, leaf green, r. v. 2006 - prodáno r.2013 - nezapomenu! (hold, první vlastní je první vlastní)
Zdravím.
Otakare 84, asi jsi mne špatně pochopil. V žádném případě nikdy nenajíždím na oleje více jak rok, a nenajedu nikdy více jak 15 tis. (Vyjímkou je nyní otcova Š 120 dva roky bez výměny s nájezdem 2 000km a končí jí technická. Je z roku 1985 a má najeto 55 000 km !!! Garážovaná , neviděla v životě sníh – nikdo ji nechce, tak půjde do šrotu). Já se spíše pídím proč u mého motoru 1,6 CVVT píše výrobce specifikaci A5, když nemá přímý vstřik a zároveň na zadní straně návodu na použití píše výrobce že specifikace A3 je vhodná.
Pro „idam.i“ ten olej Motul 8100 co doporučuješ má specifikaci A2 a to je rozhodně daleko od A5 !!!
Syntetický motorový olej
Motorový olej znižujúci spotrebu paliva, špeciálne vyrobený pre automobily poháňané preplňovaným dízlovým motorom s priamym vstrekovaním alebo benzínovým motorom plniacim emisnú normu EURO IV a EURO V vyžadujúci motorové oleje ACEA C2 navrhnuté pre nízke trenie, nízku HTHS vizkozitu a stredné SAPS. Kompatibilný s filtrom pevných častíc (DPF).
Normy:
API: SM / CF
ACEA: A5 / B5 / C2
Nič lepšie na čistenie som nenašiel.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
len dodám jednu vec k tomu acea Axxx. Motor kde výrobca predpisuje ľahkobežný olej môžete dať aj olej s normálnou HTHS viskozitou - teda ak má predpis acea A1-A5 môžete dať A3... naopak nie - motor stavaný na normálnu HTHS viskozitu nemôže dostať ľahkobežný olej.
Určite pre motor ktorý ide často na vysoké otáčky - dlhodobo dialničné jazdy -, jazdy v lete na dovolenku 5 ľudí plus batožina, vonku 35st., dialnica alebo zápcha... je vhodný olej s normálnou HTHS viskozitou a možno letné číslo zvýšiť na 40.
Inak častejšia kontrola hladiny oleja - hlavne pri zaťažovaní.
Proste predpis výrobcu áno beriem ale tiež je treba výber prispôsobiť použitiu auta.
... časté štarty, krátke jazdy - skrátiť výmenný interval - tu aj 10 000km je tak-tak...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Už jsem měl co dočinění se zadřenými motory, ale naštěstí to byly auta jiných výrobců. Před několika lety jsem si chtěl vyměnit olej a jak jsem dopadl? Koupil jsem 5W-40 original OMV a při nalévání poslední láhve jsem si všiml, jak teče něco řidkého. Ono to byla voda! Takže na servis, kde po mě ve výsledku chtěli cca 4tis. Od té doby když jedu kolem OMV, tak si na to vzpomenu. Potom jsem do svých aut dával Mobil Syst S 5W-40 a naprostá spokojensot. Tichý chod a hlavně nízká spotřeba nejen benzínu, ale i oleje!
Momentálně mě čeká u mé i30 výměna po cca 11tis/km a první garančka. Doufám jen, že ten olej vymění. A to i za cenu, že tam dají nějaký kdo ví jaký, který splňuje normu.
Znám jednoho mechanika, který pracoval pro známou značku a tam prý nalívali nějaký OEM olej, který musel splňovat normu. Vše ostatní bylo ovlivněno cenou a známostmi.
Takže když v knížce píšou SHELL, tak je to jen dle mého názoru zaplacena reklama.
caruser píše:Vpodstate nič, len som bol prekvapený, pretože neodporúčal oleje výkonnostnej triedy A5/B5 resp. C2.
Tieto oleje sa používajú hlavne z dôvodu dosiahnutia nižšej spotreby, resp. tvorby CO2 a je pre ne charakteristické, že je vyššia spotreba oleja ako napr. pri A3/B3. Nechcem sa hádať, ale ak sa nemýlim v MPI u i30 predchádzajúcej generácie nebola žiadna zmienka o ľahkobežných olejoch. Neviem ako je to v novej i30ke.
Korejská dokumentace, neptejte se, jak jsem k ní přišel: do 1.4 v i30 <2012 patří A3/B3. Kdo si myslí, že novějším ("lepším", lehkoběžným) olejem motoru pomůže, ať si to myslí, ale pravdu nemá.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Tak jsem včera měnil olej jak jsem už zde hlásil. Na tu prvonáplň jsem najel 3 000 km. Po vypuštění byl na tak málo km černý jak bota, ale na dně plechového umývadla nebyl žádný šum ani pevné nečistoty, což ukazuje na čistotu při výrobě a montáži. Předejdu otázkám ohledně záruky apod.. O tom že bych si chtěl vyměnit olej jsem informoval prodejce – servis. Sice se divili, že chci vyhazovat tak brzo peníze za nový olej a nečekat na 30 tis, nebo rok, ale je to prý moje věc. Předložil jsem jim technický list od značky oleje a ten mi schválili. Sice specifikace nebyla A5 , ale A3/B4/C3 ale to prý nijak nevadí má to vliv pouze na mírně zvýšenou spotřebu (to se tu již mnohokrát probíralo). Viskozita 5W30 byla dodržena. Přesvědčili mne a musím jim dát logicky za pravdu že filtr se měnit nemusí při tak krátké výměně, že jsou teď tam ty dražší ale větší filtry na těch 30 tis. (Nový stojí 260 Kč a je skutečně větší.) Na první garančce v dubnu bude nový. Vlastní výměna byla pohádka. Výpustný šroub 17 šestihran směrem k čumáku auta krásně přístupný a nad ním je olejový filtr také s pěkným přístupem. Vytekly 3 l, takže ve filtru a soustavě zbylo těch 0,4 l. Ještě jedna důležitá věc. Výpustný šroub má sice na hlavě barvou bílou značku (čárku), ale ta nepokrčuje na vaně, takže není poznat že se se šroubem točilo.
Když už jsem byl na kanále pod autem tak sdělím několik postřehů jak jsem si ho ze spodu celé prohlédl.
Technické zpracování (svary, lemy a spoje ) na dost dobré úrovni když to porovnám s mojí Thálií. Působilo to takovým festovním dojmem a ne jako plechový merkur. Na podlaze ze spodu je po celé délce až skoro k zadním kolům plastová deska , vlastně jsou dvě na každé straně, zakončené vzadu takovou sukýnkou. Chrání to spodek vozu proti odlétajícím kamínkům. Nejnižším místem pod autem je gumový lem na nárazníku a pak plochá nápravnice ve předu. Olejová vana a všechny ostatní choulostivé díly jsou výš a tak kde dřete nárazníkem, pak uváznete nápravou, ale nic neutrhnete . Další dobrá zpráva je že kost stabilizátoru je jen jedna (časem je u všech aut zdrojem klepání). Na pravé straně je zkrutný stabilizátor spojen s ramenem nápravy , prochází napříč podvozkem a na levé straně je právě tou jednou kostí spojen s uchycením levého tlumiče v podběhu.
Na zadní nápravu jsem čučel jak na nové vrata, protože dosud jsem měl auta s vlečnou , rámovou, nebo zkrutnou příčkou . Uf, to jsem se rozpovídal, omlouvám se.
Ta výměna proč ne (jsou to tvoje prachy), ale snad jsi nečekal, že z toho vypadne 200 g špon nebo něco podobné. A špinavý olej je po pár set km není neobvyklého.
A nebo že by snad neuměli udělat motor navíc GDI léty ověřená technika.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
No kdybych tam našel špony, tak bych byl docela vzteklej. Špony jsem tam opravdu nečekal, ale nějaký drobný šlem možná. Ten motor není GDI, ale DOHC ale základ skříně je snad stejný s GDI. No ale k tomu černému oleji mám toto. V květnu jsem měnil po roce olej v Thálii a byl ve slabé vrstvě olejovatě hnědý, kdežto tenhle byl i ve slaboulinkém filmu na stěně umyvadla neprůhledně černý. Měním si oleje v autech nějaký ten rok, vlastně dvacetiletí, tak rozeznávám barvu vyjetého a použitého. Neříkám že neměl mazací vlastnosti a že byl špatný, ale už tenkrát u MB 1000 byl záběh motoru 1000 km pak přišla další výměna po 5 000 km a pak už normální podmínky. Tak se prostě zajížděly motory. Dnes se sice odkazujeme na lepší technologie, ale je to jen o přesnějším obrábění, ale jakost materiálů je v mnoha případech stejná a v rámci úspory nákladů i lacinější, když se to dá zátěžově nasimulovat na počítačových modelech. Oleje doznaly skokového zlepšení, to už nejsou ty M6AD a pod, ale přesto záběh je záběh. Buďte klidní, v Thálii jsem první výměnu taky nechal na první garančku . V neděli jedu na Jadran skoro až dolu, tak proto ta výměna. Kdybych coural jen tady, tak bych se na to asi taky vykašlal.