Smrad nafty v interieri + okolo auta + nafta pod autom

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Smrad nafty v interieri + okolo auta + nafta pod autom

Příspěvek od Mikro »

Takze dlhodobo som riesil problem unikajucej nafty v motore a nakoniec sa mi na to dokladne pozreli v jednom service a zistilo sa nasledovne:
  • Vadne tandemove cerpadlo
  • Unik servooleja z hadice
  • Zdeformovana manzeta riadenia
Neviem ci vsetky tieto veci medzi sebou suvisia ale kazdopadne som happy ze sa na to prislo.
Teraz k problemu :idea:

Servis mi dal kalkulaciu kde za nove cerpadlo chcu 600,- evri
Repasovany kus ohodnotili na 120,- evri.

Viete mi poradit ci sa da niekde zohnat cerpadlo lacnejsie, pripadne ci mam zobrat ten repas?
Vobec netusim aky je rozdiel v kvalite medzi novym a repasovanym cerpadlom.

Este by ma zaujimalo ako sa prejavuje unik servooleja z hadice na samotnom riadeni (viem ze je to zle vlakno tutok ale nech to mam pokope).

Dopredu dakujem vsetkym za info.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Smrad nafty v interieri + okolo auta + nafta pod autom

Příspěvek od Richard555 »

No trochu nerozumím tomu názvosloví : co je tandemové čerpadlo? To je to co tlačí naftu z nádrže do hlavního vysokotlakého čerpadla Bosh ??? Nebo vlastní čepadlo CR tedy vysokokotlaké co cpe naftu do railu ? POkud to je to vysokotlaké, tak to jsem nechával přetěsnit v Boshservisu dostal jsem ho z5 včetně protokolu ze zkušební stolice a mám to již cca 4 roky a v poho, cena cca 5000,- Kč. Hlavně pokud je to to čepadlo Bosh co je na motoru před řidičem, tak bacha, pod ním je spojka a pokud tohle kape, teče to do spojky a můžeš ji oddělat, což jsou další zbytečné náklady.
Manžetu u servořízení můžeš snad sám vyměnit, ale pokud s těch pístů něco teče, je to špatný. Tuším že se nějaké firmy zabývají renovací celých řízení, většinou se to mění kus za kus a nějaký doplatek. No mou Nubiru to stojí asi 5000,-
No a jestli ti teče servoolej v prostoru pravého podběhu tak s tím jsem měl taky problém, z nádobky je vedena taková chladídí smyčka dopředu k chladičům no a na podběhu ležela železná trubka, ta shnila. nejedná se o žádnou tlakovou trubku, je to v podstatě vracečka do nádobky, tak jsem ten shnilý kus vyřízl a nahradil gumovou olejiodolnou hadicí a zasponkoval , složí asi 2 roky v poho. Jinak pokud máš v nádobce posilovače jen trochu pod rysku min. začíná blbnout posilovač, řízení občas tuhne atd. normálně jsem ta dolil Dextron III a dlabu na to.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrad nafty v interieri + okolo auta + nafta pod autom

Příspěvek od Mikro »

Richard555 píše:No trochu nerozumím tomu názvosloví : co je tandemové čerpadlo? To je to co tlačí naftu z nádrže do hlavního vysokotlakého čerpadla Bosh ??? Nebo vlastní čepadlo CR tedy vysokokotlaké co cpe naftu do railu ? POkud to je to vysokotlaké, tak to jsem nechával přetěsnit v Boshservisu dostal jsem ho z5 včetně protokolu ze zkušební stolice a mám to již cca 4 roky a v poho, cena cca 5000,- Kč. Hlavně pokud je to to čepadlo Bosh co je na motoru před řidičem, tak bacha, pod ním je spojka a pokud tohle kape, teče to do spojky a můžeš ji oddělat, což jsou další zbytečné náklady.
Manžetu u servořízení můžeš snad sám vyměnit, ale pokud s těch pístů něco teče, je to špatný. Tuším že se nějaké firmy zabývají renovací celých řízení, většinou se to mění kus za kus a nějaký doplatek. No mou Nubiru to stojí asi 5000,-
No a jestli ti teče servoolej v prostoru pravého podběhu tak s tím jsem měl taky problém, z nádobky je vedena taková chladídí smyčka dopředu k chladičům no a na podběhu ležela železná trubka, ta shnila. nejedná se o žádnou tlakovou trubku, je to v podstatě vracečka do nádobky, tak jsem ten shnilý kus vyřízl a nahradil gumovou olejiodolnou hadicí a zasponkoval , složí asi 2 roky v poho. Jinak pokud máš v nádobce posilovače jen trochu pod rysku min. začíná blbnout posilovač, řízení občas tuhne atd. normálně jsem ta dolil Dextron III a dlabu na to.....
dik za rychlu odpoved.

k tomu tandemovemu cerpadlu som sa dozvedel len tolko ze sa vola Tandemove Cerpadlo :D/
nasiel som ten diel aj na nete a novy tam cez bazar stal cca 300 euro.
podla mna to je cerpadlo co cerpa naftu z nadrze.

co sa tyka tej manzely tak povedali ze je zdeformovana z toho ze na nu priamo tecie ten olej z tej zlej tlakovej hadice.
pravdepodobne je tam ta zavada uz roky kedze ten smrad som nevedel poriesit ja osobne cca 12 mesiacov a predchadzajuci majitel to neriesil vobec.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Smrad nafty v interieri + okolo auta + nafta pod autom

Příspěvek od Richard555 »

Aha, trochu jsem pohledal a už vím co znamená tandemové čepadlo, to je u škodovek co mají motory TDI tedy čepadlo - tryska tady je to popsané dokonale:
http://aa.bosch.cz/download/formule/formule_2003_02.pdf strana 18
No ale my to tak nemáme, čerpadlo podtlaku (vakuová pumpa) je vzadu na alternátoru jakoby v tandemu na společné hřídeli ale v žádném případě není součástí vysokotlakého čepadla, tudíž z něho žádná nafta téct nemůže!!!
Takže my na Santě máme dvě čepadla na palivo: elektrické podávací které je přímo v nádrži s naftou (možná že je vedle v potrubí, tak se to taky dělá) a pak vysokotlaké čerpadlo BOSH systému CommonRail. No a pokud ti tohle teče tak platí to co jsem napsal o spojce !!!!! tohle CR vysokotlaké čerpadlo stojí cca 15-20 tis. kč ale dá se sehnat i levněji.....
To elektrický podávací stojí cca 1500,- a taky se dá sehnat levněji.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrad nafty v interieri + okolo auta + nafta pod autom

Příspěvek od Mikro »

Richard555 píše:Aha, trochu jsem pohledal a už vím co znamená tandemové čepadlo, to je u škodovek co mají motory TDI tedy čepadlo - tryska tady je to popsané dokonale:
http://aa.bosch.cz/download/formule/formule_2003_02.pdf strana 18
No ale my to tak nemáme, čerpadlo podtlaku (vakuová pumpa) je vzadu na alternátoru jakoby v tandemu na společné hřídeli ale v žádném případě není součástí vysokotlakého čepadla, tudíž z něho žádná nafta téct nemůže!!!
Takže my na Santě máme dvě čepadla na palivo: elektrické podávací které je přímo v nádrži s naftou (možná že je vedle v potrubí, tak se to taky dělá) a pak vysokotlaké čerpadlo BOSH systému CommonRail. No a pokud ti tohle teče tak platí to co jsem napsal o spojce !!!!! tohle CR vysokotlaké čerpadlo stojí cca 15-20 tis. kč ale dá se sehnat i levněji.....
To elektrický podávací stojí cca 1500,- a taky se dá sehnat levněji.
tak by ma zaujimalo preco to nazvali ako tandemove cerpadlo.
zevraj sa to tak vola. nechapem...
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Smrad nafty v interieri + okolo auta + nafta pod autom

Příspěvek od Richard555 »

s tím čerpadlem se domluv s Bosh diesel servis, oni ho uměj dát dokupy.... pokud kape dá se jen přetěsnit - můj případ cca 5000,- kč
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrad nafty v interieri + okolo auta + nafta pod autom

Příspěvek od Mikro »

Tak mam to poriesene, robil som repas toho cerpadla a vsetko je teraz ok.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“