Zdravim,
nemate niekto skusenosti s uradnym meranim spotreby paliva? Mam i30 kombi 1.6 CRDi 94 kW (09/2012) a rad by to dal premerat. Jazdim totiz tymto tatosom na sluzobky (95% dialnica AT + DE) a cestovne nahrady sa preplacaju podla papierovej spotreby 4,5 litra co mam v TP.
Realne mi vychadza spotreba okolo 6 litrov ked sa prilis neponahlam v nemecku. Netusite cca aku hodnotu mozem ocakavat od takehoto merania? Mimo BA to stoji okolo 260 euro tak neviem ci sa mi to vobec oplati ak mi nameraju podla STN o par deci vyssiu spotrebu. Rocne dam na sluzobkach cca 30 000 km. Vyhoda je ze sa to meria v realnej premavke a nie v labaku
Dik za nazor a radu
Sice som z BA ale rozmyslam nad tymito dvoma pracoviskami:
Ing. Igor Škrobánek – O.P.C.D., Na Skotňu 471/54, 013 01 Teplička nad Váhom, 041/564 0770
pracoviská: Teplička nad Váhom
SÚDST, s.r.o., Kvačalova 782/11, 010 01 Žilina, tel. 041/7002600
pracoviská: Žilina
Uradne meranie spotreby paliva
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Uradne meranie spotreby paliva
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 94kW, style 2012, Ice blue, najazdenych 30000 km
- Reklama
Re: Uradne meranie spotreby paliva
Nejsem si v tomto případě jistý, jestli tě nějaké "úřední a certifikované" změření reálné spotřeby PHM bude něco v tomto případě platné. Pokud používáš své soukromé auto pro potřeby zaměstnavatele, tak pro něj je jedinou a směrodatnou hodnotou, právě údaj uvedený v TP. Tento údaj je samozřejmě měřený v laboratorních podmínkách a v žádném případě nezohledňuje jízdu po dálnici. Spíš se pokus nějak domluvit se zaměstnavatelem, aby ti on tu vyšší spotřebu nějak jinak zohlednil. Ale hlavně, pokud své auto používáš pro firmu, tak auto nespotřebovává pouze PHM a pro tyto účely se používá tzv. "amortizace". Což znamená, že tobě by měl následně zaměstnavatel proplatit asi tak něco kolem 4,- kč na ujetý km (přepočet na EUR si jistě provedeš sám). V ceně této amortizace je již započtena i cena spotřebovaného PHM. Pokud ročně najezdíš dejme tomu 30.000km, tak bys měl dostat od zaměstnavatele 30.000 x 4 = 120.000,- kč. Toto bys měl mít někde zohledněno ve tvém mzdovém listu a tato položka je pro TEBE jako nedanitelná částka. Realita je ovšem ve většině případů jiná. Zaměstnavatel tě bude nutit a přesvědčovat, ať své soukromé auto huntuješ pro firemní účely a on ti bude proplácet pouze papírovou spotřebu PHM. Na toto přistoupí jen mladý čkověk, nebo hlupák a nebo obojí .
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Re: Uradne meranie spotreby paliva
Přidám se do tématu...
Nevím,neznám vyhlášku na Slovensku-jak se vypočítávají cestovní náhrady tam,ale tady u nás je to jednoduché jak facka.Je fakt,jak píše Lada71-záleží na zaměstnavateli-i když i on je docela vázaný kontrolou FÚ a konkrétně cestovní náhrady bývají dost sledovaná položka.
My služební auta k práci pro firmu používáme a myslím,že ke spokojenosti-hlavně nás.Náhrada za kilometr je aktuálně 3,60Kč/km+spotřeba dle TP,vychází to rámcově na 5,50Kč/km.Tato částka bez dph se započítává zákazníkovi do servisního listu+stravné dle platné vyhlášky a je i fakturována k částce za servisní zásah.No a já ji mám normálně ve výplatě-jako nezdanitelnou položku.
Pak ještě existuje prokázání tankování(účet od pumpy-stačí třeba jen na 2litry),nebo podle tabulkové ceny stanovené vyhláškou.No a jako kompenzaci spotřeby-vždycky se dá ujet nějaký ten kilometr navíc ,pokud teda nemá někdo v autě nainstalovaný modul gps-u soukromých aut to nepředpokládám.
A výpočet se dá jednoduše zadat na netu:
http://www.finance.cz/dane-a-mzda/kalku ... i-nahrady/
No a hlavně k věci dotazu.Nevím absolutně jestli ti bude co platné úřední přeměření spotřeby ke změně cestovních náhrad.Myslím,že spíš ne,ale pokud si to pozjišťuješ u vás na úřadech...proč to nezkusit,pokud to bude mít kýžený efekt.Při té ceně co uvádíš-nevím,nevím...
Jsem zvědav-budu sledovat a dej vědět jak to dopadne.
Nevím,neznám vyhlášku na Slovensku-jak se vypočítávají cestovní náhrady tam,ale tady u nás je to jednoduché jak facka.Je fakt,jak píše Lada71-záleží na zaměstnavateli-i když i on je docela vázaný kontrolou FÚ a konkrétně cestovní náhrady bývají dost sledovaná položka.
My služební auta k práci pro firmu používáme a myslím,že ke spokojenosti-hlavně nás.Náhrada za kilometr je aktuálně 3,60Kč/km+spotřeba dle TP,vychází to rámcově na 5,50Kč/km.Tato částka bez dph se započítává zákazníkovi do servisního listu+stravné dle platné vyhlášky a je i fakturována k částce za servisní zásah.No a já ji mám normálně ve výplatě-jako nezdanitelnou položku.
Pak ještě existuje prokázání tankování(účet od pumpy-stačí třeba jen na 2litry),nebo podle tabulkové ceny stanovené vyhláškou.No a jako kompenzaci spotřeby-vždycky se dá ujet nějaký ten kilometr navíc ,pokud teda nemá někdo v autě nainstalovaný modul gps-u soukromých aut to nepředpokládám.
A výpočet se dá jednoduše zadat na netu:
http://www.finance.cz/dane-a-mzda/kalku ... i-nahrady/
No a hlavně k věci dotazu.Nevím absolutně jestli ti bude co platné úřední přeměření spotřeby ke změně cestovních náhrad.Myslím,že spíš ne,ale pokud si to pozjišťuješ u vás na úřadech...proč to nezkusit,pokud to bude mít kýžený efekt.Při té ceně co uvádíš-nevím,nevím...
Jsem zvědav-budu sledovat a dej vědět jak to dopadne.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8170
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uradne meranie spotreby paliva
najazdil som Accentom na sluzobky fakt dost. takze par faktov a mojich poznatkov
u 30 000km / rocne by som to ja osobne neriesil. v CR je amortizacia 3.60 kc/km + plaivo podla TP. Proste pre predstavu - 108 000kc rocne dostanes len za amortizaciu a teraz palivo. U rozdielu 1,5 litra (IMHO dost, ja jazdim sluzobky cca 5,1 az 5,5) co je rozdiel proti kombinovanej z ktorej to pocitaju u nas asi 8% (nic hrozneho) to bude asi 16 000kc. No a teraz ta finta - uradne premeranie absolutne nezohladni, ze ty konkretne jazdis 90% dialnice. To bohuzial fakt nikoho nezaujima. Im vyjde znova kombinovany cyklus, ktory bude mozno 5l, co znamena ze si moc nepomozes
faktom je ze proste musis jazdit pomalsie (napriklad tempomatovych 120km/h) alebo tych 16 000kc rocne darovat zamestnavatelovi, respektive to zatiahnes z amortizacie ktoru ti davaju. Zalezi u akej firmy pracujes. Je mozne, ze firma vytvori interny predpis, kde bude cestaky preplacat podla natankovaneho paliva (IMHO boli by blby ak by to robili) alebo bude v prosese ze sa bude tolerovat nadspotreba cca 10% (co je mozne a pouziv to viacero firiem). Dolezite je to adresovat spolocnosti a dat vyhody / nevyhody jazdenia svojim autom. Mne sa to kralovsky oplatilo jazdit na sluzobky aj napriek tomu ze pri spotrebe "doplacam" ta amortizacia to dokonale vynahradi
u 30 000km / rocne by som to ja osobne neriesil. v CR je amortizacia 3.60 kc/km + plaivo podla TP. Proste pre predstavu - 108 000kc rocne dostanes len za amortizaciu a teraz palivo. U rozdielu 1,5 litra (IMHO dost, ja jazdim sluzobky cca 5,1 az 5,5) co je rozdiel proti kombinovanej z ktorej to pocitaju u nas asi 8% (nic hrozneho) to bude asi 16 000kc. No a teraz ta finta - uradne premeranie absolutne nezohladni, ze ty konkretne jazdis 90% dialnice. To bohuzial fakt nikoho nezaujima. Im vyjde znova kombinovany cyklus, ktory bude mozno 5l, co znamena ze si moc nepomozes
faktom je ze proste musis jazdit pomalsie (napriklad tempomatovych 120km/h) alebo tych 16 000kc rocne darovat zamestnavatelovi, respektive to zatiahnes z amortizacie ktoru ti davaju. Zalezi u akej firmy pracujes. Je mozne, ze firma vytvori interny predpis, kde bude cestaky preplacat podla natankovaneho paliva (IMHO boli by blby ak by to robili) alebo bude v prosese ze sa bude tolerovat nadspotreba cca 10% (co je mozne a pouziv to viacero firiem). Dolezite je to adresovat spolocnosti a dat vyhody / nevyhody jazdenia svojim autom. Mne sa to kralovsky oplatilo jazdit na sluzobky aj napriek tomu ze pri spotrebe "doplacam" ta amortizacia to dokonale vynahradi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Uradne meranie spotreby paliva
Dik za odpoved...
U nas to funguje podobne. Preplacaju sa nahrady za pouzitie sukromneho auta co je cca 0.183€/km plus nahrada za palivo ktora sa rata z hodnoty v TP. Rozdiel v spotrebe (cca 28 euro na jednu cestu 1200km) kryjem amortizaciou ale zamestnavatel nam dal moznost si premerat spotrebu a tu bude potom zohladnovat (mozno je to aj povinnost zo zakona akceptovat taketo uradne meranie).
Jedina otazka je aku mozem ocakavat nameranu spotrebu. Ked som telefonoval s jednym strediskom ktore je akreditovane na meranie a vystavovanie tychto protokolov tak mi tvrdil ze mozem ocakavat kludne aj 6l/100km ak mam papierovo 4,5. Moc sa mi to nezdalo tak som skusil hodit tuto otazku do plena
len si nie som isty ci tu spotrebu odhadol ak by sa meralo podla "normy STN 30 0510" alebo este sa robi "Meranie prevádzkovej spotreby paliva (reálna prevádzka, pripojenie prívesu, opotrebované vozidlo, časté zastavenia, použitie klimatizácie, pripojenie prívesu, dodatočného chladenia a pod. podľa konkrétnych požiadaviek zákazníka)".
V pondelok to skusim znova obvolat a skusim dat konkretnejsie otazky ))
U nas to funguje podobne. Preplacaju sa nahrady za pouzitie sukromneho auta co je cca 0.183€/km plus nahrada za palivo ktora sa rata z hodnoty v TP. Rozdiel v spotrebe (cca 28 euro na jednu cestu 1200km) kryjem amortizaciou ale zamestnavatel nam dal moznost si premerat spotrebu a tu bude potom zohladnovat (mozno je to aj povinnost zo zakona akceptovat taketo uradne meranie).
Jedina otazka je aku mozem ocakavat nameranu spotrebu. Ked som telefonoval s jednym strediskom ktore je akreditovane na meranie a vystavovanie tychto protokolov tak mi tvrdil ze mozem ocakavat kludne aj 6l/100km ak mam papierovo 4,5. Moc sa mi to nezdalo tak som skusil hodit tuto otazku do plena
len si nie som isty ci tu spotrebu odhadol ak by sa meralo podla "normy STN 30 0510" alebo este sa robi "Meranie prevádzkovej spotreby paliva (reálna prevádzka, pripojenie prívesu, opotrebované vozidlo, časté zastavenia, použitie klimatizácie, pripojenie prívesu, dodatočného chladenia a pod. podľa konkrétnych požiadaviek zákazníka)".
V pondelok to skusim znova obvolat a skusim dat konkretnejsie otazky ))
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 94kW, style 2012, Ice blue, najazdenych 30000 km
Re: Uradne meranie spotreby paliva
V ČR zákon jasně určuje, že se vychází z údaje v TP a ničeho jiného. Měřením ničeho nedosáhneš. Dobré tipy máš nahoře a také jeden přidám - prostě jezdi starým autem, které nemělo všechny ekologické nesmysly, tj. v reálu při správném stylu jízdy žralo méně, než je uvedeno v TP.
Současné praktiky automobilek, jako je zpřevodování auta tak, aby správně vyšla pružnost na druhý nejvyšší nebo nejvyšší převodový stupeň (podle toho, který automobilistický časopis má aktuálně největší šanci ovlivnit rozhodování kupujících), případně program řídící jednotky, který rozpozná normovaný "evropský měřicí cyklus" a úplně změní chování motoru, aby vyšly nízké emise (což nutně znamená i minimální výkon a minimální spotřebu paliva), mají prostý následek - zákazníci začínají vyhrávat soudní spory s automobilkami za neplnění těchto prázdných slibů.
Jen v případě, že bys šel do takového sporu, má to měření smysl. Ty spory probíhají a jsou rutinně vyhrávány, proto je také toto měření v nabídce na trhu a provedených měření začíná přibývat
Současné praktiky automobilek, jako je zpřevodování auta tak, aby správně vyšla pružnost na druhý nejvyšší nebo nejvyšší převodový stupeň (podle toho, který automobilistický časopis má aktuálně největší šanci ovlivnit rozhodování kupujících), případně program řídící jednotky, který rozpozná normovaný "evropský měřicí cyklus" a úplně změní chování motoru, aby vyšly nízké emise (což nutně znamená i minimální výkon a minimální spotřebu paliva), mají prostý následek - zákazníci začínají vyhrávat soudní spory s automobilkami za neplnění těchto prázdných slibů.
Jen v případě, že bys šel do takového sporu, má to měření smysl. Ty spory probíhají a jsou rutinně vyhrávány, proto je také toto měření v nabídce na trhu a provedených měření začíná přibývat
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Uradne meranie spotreby paliva
Vím zatím jen o jednom vyhraném případu, navíc naší značky, ale ten už je staršího data a dost profláklý, tudíž médii dost komolený a zkreslený:
http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-v ... seho-auta/
Pokud někdo prokazatelně víte o nějakém dalším, dejte vědět, jinak si myslím že je to pro nás "obyčejné" lidi pasé.
http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-v ... seho-auta/
Pokud někdo prokazatelně víte o nějakém dalším, dejte vědět, jinak si myslím že je to pro nás "obyčejné" lidi pasé.
Re: Uradne meranie spotreby paliva
Na SK je skutocne mozne nechat si uradne premerat spotrebu paliva autorizovanym skusobnym ustavom. Potom je mozne takuto "novu" spotrebu aj oficialne uctovat.
Ci sa to oplati.. to ti tu nikto nepovie.
Ci sa to oplati.. to ti tu nikto nepovie.
ix20, 1,4b, 2013