Má někdo zkušenost s tím, jak ověřit funkčnost EGRu, a jeho čištěním?
Tady na Matrixu jsem nic konkrétního nenašel, na fóru k SanteFe někdo psal, že čištění není úplně jednoduché (to mi moc nepomohlo ). Před časem jsem psal sem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=15, stav od té doby stále trvá, jediná změna je, že používám lepší naftu a výrazně víc motor točím, sice mi asi o litr klesla spotřeba, ale jinak beze změny. Auto jezdí, normálně startuje v létě i v zimě, nic nikde nesvítí, diagnostika, byť amatérská, žádnou chybu nenačetla (samozřejmě nemůžu vyloučit, že tam přece jenom nějaká chybka visí), auto nekouří, spotřeba je mravná, jenom když to nejvíc potřebuji, při předjíždění nebo v kopcích mezi 2800-3000 ot/min na trojku prostě tak 5 sekund netáhne, než se rozjede, někdy vůbec, dokud kopec nepřejedu. Už jsem se odhodlal nechat vyčistit turbo, ale když mi řekli 5 tis bez DPH a ještě jim ho musím vymontovat a přinést, trochu mi poklesla čelist, přece jenom možných příčin je asi víc. Procházel jsem manuály, které tady kolují a našel, že to může dělat i EGR, bohužel, alespoň podle manuálu a pohledu do motorového prostoru je podobně jako turbo EGR v Matrixu jiný, než u koncernových VW značek o kterých je na internetu mraky podrobných návodů.
V manuálu FLA-77 je věta "The EGR valve is directly controlled by ECM's control signal directly not by vacuum."
Platí tedy, že nejen, že nemá smyl EGR zaslepovat, alespoň na test, jestli to není tím, ale ani to nejde, protože by se z toho pravděpodobně řídicí jednotka zbláznila? A čistil někdo ten EGR, případně sání - a jak ? A konečně, jak zjistit, že funguje (kromě proměření odporu, jak se popisuje v manuálu, to ale asi neodhalí, jestli zůstává zablokovaný otevřený nebo zavřený)?
EGR-ověření funkce, čištění, zaslepení
Moderátor: Moderátoři
EGR-ověření funkce, čištění, zaslepení
Matrix 1,5 CRDi VGT
- Reklama
Re: EGR-ověření funkce, čištění, zaslepení
Chce to pořadnou diagnostiku ,změřit kolik davaji vstřiky,,kolik tlači turbo a potom řež Egr Tady bude nejspiš ovladany vakuem přes ventil,ale diagnostika by načetla,že je k.o :!:I ta primitivni To vidim na turbo nefunkčni naklapěni lopatek Proto nazev VGT Bez toho se nehneš, oktavky na to trpěji
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Re: EGR-ověření funkce, čištění, zaslepení
Diagnostika, byť asi primitivní, nenačetla nic, turbo bylo v servisu na vyčištění, už když jsem se probojoval přes ukroucený svorník a ožvejkanou matku (to turbo nejspíš nikdo nevyndával od té doby, co můj kousek turečtí soudruzi vyrobili), tak se mi zdálo divné, že rukou jde ovládání naklápění lopatek celkem v pohodě (na dieselpowerforum i jinde se píše, že se přidření pozná), nicméně turbo už bylo venku, tak jsem ho nechal vyčistit, i podle servisu nijak zásadně zanesené nebylo (byť dodávají, že to nemusí být rozhodující, záleží, jak se to chová po zahřátí). Po zamontování do auta (před pár dny) jsem najel po dálnici asi 100 km, je to o něco lepší, zatím se mi nestalo, aby zůstal pedál viset a auto nezrychlovalo, ale ten "skok" je tam pořád, něco jako když automatická převodovka přeřazuje. Naklápění je skutečně ovládané pneumaticky, na turbu je asi pneumatický zesilovač, do něj vede hadička, bohužel jsem ještě neodhalil odkud, chci jí zkusit vyměnit (ale ve značkovém servisu neznají Part number ), kromě nekřesťanských cen. Pomalu se smiřuji s tím, že tak budu muset jezdit, dokud auto nepůjde do šrotu (což nemusí být daleko, jestli mě to bude pořád štvát).
Matrix 1,5 CRDi VGT
Re: EGR-ověření funkce, čištění, zaslepení
Na hadičku se vykašli tu koupiš v metraži většinou se použiva pruměr 3mm na přepad v tom nevididim problem,pokud Tě to brzdi při akceleraci Problem turbo , vaha vzduhu pokud tam je Samozřejmě ovladanani mechanicke nebo elektronicke je v pořadku Bohužel i v tom byva přičina poruch ,to je na baterky takhle radit na dalku
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)