rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Cau, chci se zeptat jestli tu ma nekdo zkusenost, ze by ridil obe motorizace v blizkym terminu po sobe. Nemuzu uverit, ze sam mam 1.4 a dnes jsem dostal nahradni i30 v podobe 1.6, ze ten motor o tolik vic tahne a je zivejsi, vzdycky bych rekl, ze ten rozdil nebude nic moc, ale tam kde normalne jezdim napr. za 6 do mirnejsiho kopce a musim podrazovat na 5 aby to jeste tahlo, tak v 1.6ce pri 6ce auto jeste zrychluje.
Stejne jsem dosud teda nevedel, mel jsem tu moznost projet 2 predvadecky i30, obe 1.4ky, bohuzel, tehdy nemeli 1.6, kterou jsem chtel zkusit a mam s ni co docineni ted.
Na obou predvadeckach byla tuzsi jak spojka tak plyn, no abych to shrnul do nejakyho slovniho spojeni, proste na obou pedalech byl citit odpor pri seslapnuti, nic hroznyho, ale clovek citi, ze slape na pedaly. To stejne mam u sve 1.4 (6000km). Dnes na 1.6ce, ktera ma nalitano 12000 coz neni moc, jsem usednul a proste cumel, plyn i spojka jsou uplne "lehoucky", kdyz to reknu nadnesene, seslapnu plyn a proste mi prijde jako by v nem byl motorek, kterej mi ho pomahal slapat a ja mu jen ukazaval smer, spojka je taky strasne lehka. Osobne bych to, tak na svem kousku bral taky, ale nevim co teda mam potom rict v servisu, ze to chci mit stejne
Jediny co me teda mrzi, ze jsem nemel tu moznost kdyz jsem kupoval, vyzkouset 1.6 nebo 1.6GDI, budto mam nejakej problem v motoru (momentalne mi servis, resi opakovany problemy s prevodovkou, proto i nahradni auto) nebo je opravdu az takovej rozdil mezi blbejma 200 cm3, nerekl bych, ze to auto bude az takhle zivejsi...
a pro odlehceni, sice to neni H, ale dost me to dnes pobavilo pred jednim nakupnim centrem, takovou zenskou bych chtel doma
Stejne jsem dosud teda nevedel, mel jsem tu moznost projet 2 predvadecky i30, obe 1.4ky, bohuzel, tehdy nemeli 1.6, kterou jsem chtel zkusit a mam s ni co docineni ted.
Na obou predvadeckach byla tuzsi jak spojka tak plyn, no abych to shrnul do nejakyho slovniho spojeni, proste na obou pedalech byl citit odpor pri seslapnuti, nic hroznyho, ale clovek citi, ze slape na pedaly. To stejne mam u sve 1.4 (6000km). Dnes na 1.6ce, ktera ma nalitano 12000 coz neni moc, jsem usednul a proste cumel, plyn i spojka jsou uplne "lehoucky", kdyz to reknu nadnesene, seslapnu plyn a proste mi prijde jako by v nem byl motorek, kterej mi ho pomahal slapat a ja mu jen ukazaval smer, spojka je taky strasne lehka. Osobne bych to, tak na svem kousku bral taky, ale nevim co teda mam potom rict v servisu, ze to chci mit stejne
Jediny co me teda mrzi, ze jsem nemel tu moznost kdyz jsem kupoval, vyzkouset 1.6 nebo 1.6GDI, budto mam nejakej problem v motoru (momentalne mi servis, resi opakovany problemy s prevodovkou, proto i nahradni auto) nebo je opravdu az takovej rozdil mezi blbejma 200 cm3, nerekl bych, ze to auto bude az takhle zivejsi...
a pro odlehceni, sice to neni H, ale dost me to dnes pobavilo pred jednim nakupnim centrem, takovou zenskou bych chtel doma
- Reklama
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Jazdil som na oboch a je to tak. 1,4i 100k je oproti 1,6i 120k pozadu. Dokonca aj moja 1,4i 109k je riadne pozadu oproti 120k v 1,6i...
Čo sa týka pedálov, vždy išli lahko. Mal som 1x 1,4i a cca 4x 1,6i... Tuhšie pedále som pocítil akurát na i40 crdi.
Čo sa týka pedálov, vždy išli lahko. Mal som 1x 1,4i a cca 4x 1,6i... Tuhšie pedále som pocítil akurát na i40 crdi.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Jde zřejmě i o rok výroby. 1,6 rv.2011 jede o poznání méně (asi srovnatelně s novou 1,4) než nová 1,6 2013. Ta původní 1,6 byla tuším papírově tahák s 92 kW ale nic moc nejela odspodu. Nové naladění s tuším 88 kW jde odspodu líp za plynem. Byl jsem přesvědčen, že tam těch 92kW prostě není, uvěřil jsem až jsem na vlastní bulvy viděl tento údaj na brzdě i udávaný krouťák přesně seděl. Ale pocitově jede 88kW prostě líp . Asi jsem to teď trošku zamotal co?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
airwaives: Neboj, je to dostatečně zrozumitedelné
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
U i30 ty rozdíly mezi motory 1,4 a 1,6 l. nejsou tak velké jako u naší ix20-ky.
Vy máte 100 k / 120 k a k dobru motor GDI s 135 koníky, v našem íx-su je 90 k/ 125 koníků, GDI - u nás neééé. Když jsem se ptal - proč, odpověď byla kvůli německénu trhu kde se platí pojištění z výkonu a ne z obsahu motoru.
A ten rozdíl už je DOST znát !!!
Vy máte 100 k / 120 k a k dobru motor GDI s 135 koníky, v našem íx-su je 90 k/ 125 koníků, GDI - u nás neééé. Když jsem se ptal - proč, odpověď byla kvůli německénu trhu kde se platí pojištění z výkonu a ne z obsahu motoru.
A ten rozdíl už je DOST znát !!!
Naposledy upravil(a) milda h dne 03 srp 2014, 15:59, celkem upraveno 1 x.
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
ono papir snese vse, ale realne mi prijde ta 1.6 od te 1.4 vic odskocena, vcera jsem tu 1.6 nesetril protoze jsem si chtel uzit ten jinej pocit z jizdy, nechci to prehanet, ale u te 1.6 mi prijde to chovani motoru uplne jiny, tahne pekne vic od spodu, coz je samozrejme dano vic kW, ale treba to co mam nejvic problem u sebe na 1.4ce preradit z 1 na 2 aniz by auto aspon trosku neskublo, tak to se mi na 1.6 nedeje, protoze jakmile zaradim a klesnou otacky, tak ma tendenci hned a vic zabrat a srovna se to, u 1.4 to jde taky, ale abych na 1ku vytacel motor k 4000 na to se muzu...
takze kdyz bych to zhodnotil, ted kdybych si mel vybrat, tak jdu do te 1.6, ale samozrejme po roce nebudu prodavat svoje pod cenou, abych si koupil to stejne kvuli o fous lepsimu motoru, ale do budoucna vim po cem se koukat, treba se to stejne zmeni a nez budu kupoval dalsiho napr. Hyundaie, tak uz budou mit narvany "malorazky" s obsahem 1.0 a preturbovano a bude to tim padem jedno
takze kdyz bych to zhodnotil, ted kdybych si mel vybrat, tak jdu do te 1.6, ale samozrejme po roce nebudu prodavat svoje pod cenou, abych si koupil to stejne kvuli o fous lepsimu motoru, ale do budoucna vim po cem se koukat, treba se to stejne zmeni a nez budu kupoval dalsiho napr. Hyundaie, tak uz budou mit narvany "malorazky" s obsahem 1.0 a preturbovano a bude to tim padem jedno
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Hm tak to jsi se trochu unáhlil s koupí auta. Nevyzkoušet možnosti a investo vat 300k mi přijde nezodpovědné. A nyní bych to už neřešil, pokud již máš 1,4.
Já osobně při výbšru začínal u Ceeda 1,4 což nejelo město a okres do 90 km/h zle, ale ve 2 lidech a prázdné auto. Takže jezdit se s tím dá, ale nadšení nebylo. Přišlo mi to jako OII 1,6 75 kw MPI.
Pak jsme zkusil H 1,6 CVVT, po pár setmetrech jsem jasně věděl, že 1,4 už nechci a zátah od spoda zatraceně lepší.
Pak jsme měl auto s 1,6 CVVT půjčené na víkend.
A následně další testovací jízda 1,6 GDI. Tady jsem měl subjektivně pocit zátah od spoda horší než 1,6 CVVT, ale zase nad 3000 ot. to bylo zase lepší než CVVT.
Pak 2 týdny porovnávání pro a proti vs cena + obejití konkurence a jako min. dostačující vypadla 1,6 CVVT nebo 1,6 GDI a dále rozhodly i finance .
Já osobně při výbšru začínal u Ceeda 1,4 což nejelo město a okres do 90 km/h zle, ale ve 2 lidech a prázdné auto. Takže jezdit se s tím dá, ale nadšení nebylo. Přišlo mi to jako OII 1,6 75 kw MPI.
Pak jsme zkusil H 1,6 CVVT, po pár setmetrech jsem jasně věděl, že 1,4 už nechci a zátah od spoda zatraceně lepší.
Pak jsme měl auto s 1,6 CVVT půjčené na víkend.
A následně další testovací jízda 1,6 GDI. Tady jsem měl subjektivně pocit zátah od spoda horší než 1,6 CVVT, ale zase nad 3000 ot. to bylo zase lepší než CVVT.
Pak 2 týdny porovnávání pro a proti vs cena + obejití konkurence a jako min. dostačující vypadla 1,6 CVVT nebo 1,6 GDI a dále rozhodly i finance .
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
se ti divim, žes neskončil u Porsche, TUV to má dobrý, výkon taky ...
ale koukám, že to je paralera k dobám dávno nedávným, taky když jsem si pořídil škodu 110L tak jsem do ní MUSEL !!! sehnat motor 110LS jinak by to prostě nešlo !!! ... a ten rozdíl !!! jedna trhala dlažební kostky a druhá je i odhazovala 5 metrů za auto !!!
ale koukám, že to je paralera k dobám dávno nedávným, taky když jsem si pořídil škodu 110L tak jsem do ní MUSEL !!! sehnat motor 110LS jinak by to prostě nešlo !!! ... a ten rozdíl !!! jedna trhala dlažební kostky a druhá je i odhazovala 5 metrů za auto !!!
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Není důvod nevyzkoušet celkou nabídku a v klidu si vybrat.
JJ DODO byl oblíbený sport východního bloku. I dnes jsou tací !
JJ DODO byl oblíbený sport východního bloku. I dnes jsou tací !
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
kitrab: no takhle, nemel jsem kde vyzkouset v Brne jsou vseho vsudy 3 H, kdyz jsem zacal uvazovat o novym aute, tak jsem zacal obepisovat salony na ceny a testovaci jizdy, kdyz nebudu dal rozebirat o kterych dalsich autech jsem uvazoval, tak jakmile to skoncilo na i30ce a testovacich jizdach tak jak u C@K tak u Balvina jsem mel moznost jen v pripade hatche 1.4ku, jo byla moznost i 1.6ky CVVT ale v kombiku, coz mi bylo na nic, protoze zas vyssi vaha x silnejsi motor a ja chtel hatch, po tom co jsem mel jizdy jsem usoudil, ze ten motor neni tak linej, samozrejme trhac asfaltu to neni, ale po meste kde jezdim 95% to jede dobre, akorat to nema takovou akceleraci jakou pocituju ted s 1.6
pro priklad jsem mel dneska cestu po D1, ve 160ce to melo tendenci jeste porad zrychlovat, no nemluvim o tom kravalu motoru kdy to toci uz nad 4500 uz je to opravdu hnusny a dlouhodobe bych takhle nejezdil, ale na ukazku kdy jsem chtel vyzkouset co to da, tak ta "sila" motoru uz slusna, max. jsem jel dle tacho 170 a i kdyz jsem potom zkousel pridat jeste byl citit ten zaber jak motor jeste chce pridavat to kdyz porovnam s mou 1.4 tam je rozdil tak o 20km, do cca 150km/h to jde jeste v pohohe pak uz to je moc tragedie
no a na konec, skoncil jsem tak, ze jsem jel auto kupovat do Trutnova, jelikoz kdyz mam testovaci jizdy, projevuju vaznej zajem, rikam obchodnikovi, ze jsem pripravenej auto vzit hned za hotovy penize a v obou salonech mi napocitaji na skladovce uplne tu zakladni cenu, ktera je i v konfiguratoru, total hola vybava za 290, tak jsem rekl papa, za cestu par stovek km mam sice "tu slabou" 1.4 ale aspon v komfortu, s kozenym, vyhrivanym volantem, tempomatem, za 270, takze asi tak...
a je pravda, ze kdyz jsem patral po cenach a vybavach nasla se i jedna 1.6 v paketu parking, ten se mi puvodne libil uplne nejvic a bych bych s nim na 100% spokojeny, protoze jediny co mi pri koupi schazelo byla parkovaci kamerka, cidla jsem nechtel ani nechci (mel jsem s nima co docineni uz na jinych autech a nevyhovuje mi to), ale rozdil v tom motoru a paketu parking bylo na "lepsi" cenu 270 vs. 330 a to uz mi prislo proste moc (na tak malo navic) a limit 300 jsem prekrocit nechtel
je pravda, ze za tu mou nynejsi 1.4 chteli puvodne tez 295 ale po par dennim jednani jsem to stahnul na 270 i kdyby se mi povedlo u te 1.6 stahnout cenu treba o 20, tak rozdil 40k by mi dneska za to nestal
ale proste musim rict, ze kdyz nekdo jde do te 1.6 urcite to bude lepsi
jeste musim rict jedno: hraje pro me jedno + jezdim vlastne v aute sam a mam +-80kg, takze to je taky rozdil, jak kdyz jsou tam nasackovani 3 lidi po 100kg
pro priklad jsem mel dneska cestu po D1, ve 160ce to melo tendenci jeste porad zrychlovat, no nemluvim o tom kravalu motoru kdy to toci uz nad 4500 uz je to opravdu hnusny a dlouhodobe bych takhle nejezdil, ale na ukazku kdy jsem chtel vyzkouset co to da, tak ta "sila" motoru uz slusna, max. jsem jel dle tacho 170 a i kdyz jsem potom zkousel pridat jeste byl citit ten zaber jak motor jeste chce pridavat to kdyz porovnam s mou 1.4 tam je rozdil tak o 20km, do cca 150km/h to jde jeste v pohohe pak uz to je moc tragedie
no a na konec, skoncil jsem tak, ze jsem jel auto kupovat do Trutnova, jelikoz kdyz mam testovaci jizdy, projevuju vaznej zajem, rikam obchodnikovi, ze jsem pripravenej auto vzit hned za hotovy penize a v obou salonech mi napocitaji na skladovce uplne tu zakladni cenu, ktera je i v konfiguratoru, total hola vybava za 290, tak jsem rekl papa, za cestu par stovek km mam sice "tu slabou" 1.4 ale aspon v komfortu, s kozenym, vyhrivanym volantem, tempomatem, za 270, takze asi tak...
a je pravda, ze kdyz jsem patral po cenach a vybavach nasla se i jedna 1.6 v paketu parking, ten se mi puvodne libil uplne nejvic a bych bych s nim na 100% spokojeny, protoze jediny co mi pri koupi schazelo byla parkovaci kamerka, cidla jsem nechtel ani nechci (mel jsem s nima co docineni uz na jinych autech a nevyhovuje mi to), ale rozdil v tom motoru a paketu parking bylo na "lepsi" cenu 270 vs. 330 a to uz mi prislo proste moc (na tak malo navic) a limit 300 jsem prekrocit nechtel
je pravda, ze za tu mou nynejsi 1.4 chteli puvodne tez 295 ale po par dennim jednani jsem to stahnul na 270 i kdyby se mi povedlo u te 1.6 stahnout cenu treba o 20, tak rozdil 40k by mi dneska za to nestal
ale proste musim rict, ze kdyz nekdo jde do te 1.6 urcite to bude lepsi
jeste musim rict jedno: hraje pro me jedno + jezdim vlastne v aute sam a mam +-80kg, takze to je taky rozdil, jak kdyz jsou tam nasackovani 3 lidi po 100kg
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Problém môže nastať,keď tam tých troch 100kg nasáčkuješ.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
tak jasny ale kupoval jsem to s tim, ze tim jezdim sam a dlouho zatim i jezdit budu a v podstate jen mesto, uz jsem mel tu moznost vyletu ve 3 lidech (+-230kg + zavazadla 40kg) a jelo to taky, sice vyssi stoupani to chtelo kolikrat podradit na 3 jedno misto i na 2 ale dalo se to, on bych vlastne bral ten silnejsi motor jen na to, kdyz me nekdo stve a opravdu se tahne jako slimak, ze to lip "odpali" a rychleji ho predjedu, na nic rozumnejsiho bych to asi nevidel, teda krome nejakych sprintu na semaforech, hrabacek apod. a na to jsem na svoje auto moc opatrnej a v klidu si ho setrim jen at vydrzi co nejvice let, nemam v planu prodavat nez se zacne rozpadavat
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Tak pokud cena rozhodla není co řešit ).
Po městě není problém ani s 1.0 mpi 40 kw .
Silnější motor == bezpečné předjiždění. To je ten hlavní důvod proč ho mít . (tedy pro mne)
Další věcí jsou již měně důležité.
Každý má svůj důvod proč, od závodníků, přes bezpečnost až po keci v hospodě .
Po městě není problém ani s 1.0 mpi 40 kw .
Silnější motor == bezpečné předjiždění. To je ten hlavní důvod proč ho mít . (tedy pro mne)
Další věcí jsou již měně důležité.
Každý má svůj důvod proč, od závodníků, přes bezpečnost až po keci v hospodě .
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
ono je cena a cena, pred chvili jsem mluvil s kamaradem, za uplne novou i30 white, 1.6CVVT v kombiku s paketem parking dal par dnu zpet 315 000, hold to chce mit stesti