1. garanční prohlídka

Vše o garančkách a Vašich zkušenostech se servisy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
bogus
*
Příspěvky: 31
Registrován: 04 srp 2013, 22:41

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od bogus »

Axel.Foley píše:Celkem vysoká cena za olej a jeden filtr...
s tím se musí počítat, když chceš mít záruku 5 let, každopádně víc jak polovina ceny dělá časová norma prohlídky + prohlídka karoserie,což na to mají normu skoro 2 hodiny a když servis si účtuje 850,- kč na hodinu tak to máš těžký. Každopádně já jsem spokojen, když čtu ty ceny tady okolo, kde se dostanou i na 7000 a dělají i to co nemusí a je zbytečné měnit.
Hyundai i30 kombi 1,6 MPI D-CVVT 88 kW, Trikolor, Paket parking + Dvouzónová aut. klimatizace - od 8/2013
Seat Leon 1.9 TDI 77kW -minulost
Peugeot 406 1.8 16V - minulost
Škoda Octavia II 2.0 TDi Elegance - minulost
Renault 19, 1.8 16V 99kW - minulost
Reklama
 

soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od soban »

Tak nechoď k :hyu: běž jinam a budeš mít ceny jiné a pokud jinde provedou ty stejné kroky co požaduje :hyu: nemůžeš o záruku přijít!

Vše je o tom dělat na lidi bububu a budeš bez záruky - ovšem nesmíte se nechat - samozřejmě v některých případech to může dojít třeba i k soudu, ale to se můžeš kolikrát soudit i když budeš chodit do :hyu: servisu. (Myslím že tu někdo psal že si :hyu: koupil v německu a tu mu ho nechtěli na záruku opravit nakonec ho odvez do německa a tam vše spravili OK)

PS. Jak už jsem několikrát psal na 1 jsem byl u :hyu: na další už jsem domluven u soukromníka co spravuje KIA vozy za daleko menší ceny a nemusím si nosit vlastní materiál a pokud má olej o 10,-kč dražší jak na internetu tak to už mě nevytrhne, ale předražený olej o 300% je na mě moc.
Uživatelský avatar
bogus
*
Příspěvky: 31
Registrován: 04 srp 2013, 22:41

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od bogus »

soban píše:Tak nechoď k :hyu: běž jinam a budeš mít ceny jiné a pokud jinde provedou ty stejné kroky co požaduje :hyu: nemůžeš o záruku přijít!

Vše je o tom dělat na lidi bububu a budeš bez záruky - ovšem nesmíte se nechat - samozřejmě v některých případech to může dojít třeba i k soudu, ale to se můžeš kolikrát soudit i když budeš chodit do :hyu: servisu. (Myslím že tu někdo psal že si :hyu: koupil v německu a tu mu ho nechtěli na záruku opravit nakonec ho odvez do německa a tam vše spravili OK)

PS. Jak už jsem několikrát psal na 1 jsem byl u :hyu: na další už jsem domluven u soukromníka co spravuje KIA vozy za daleko menší ceny a nemusím si nosit vlastní materiál a pokud má olej o 10,-kč dražší jak na internetu tak to už mě nevytrhne, ale předražený olej o 300% je na mě moc.
nic proti ze zákona máš záruku 2 roky !!!!!!!! když bude chodit k soukromníkovy po dvou letech si můžeš reklamovat u Hyundaie co chceš, ale máš smůlu :D
Hyundai i30 kombi 1,6 MPI D-CVVT 88 kW, Trikolor, Paket parking + Dvouzónová aut. klimatizace - od 8/2013
Seat Leon 1.9 TDI 77kW -minulost
Peugeot 406 1.8 16V - minulost
Škoda Octavia II 2.0 TDi Elegance - minulost
Renault 19, 1.8 16V 99kW - minulost
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od soban »

bogus píše: nic proti ze zákona máš záruku 2 roky !!!!!!!! když bude chodit k soukromníkovy po dvou letech si můžeš reklamovat u Hyundaie co chceš, ale máš smůlu :D
Nemáš pravdu!

2 roky je zákonná záruka, ale pokud někdo řekne že dá na to záruku jinou tak platí ta jiná záruka pokud splníš podmínky této rozšířené záruky!

A nikde není napsané že musíš chodit do určitého servisu! Důležité je že musíš prokázat že se provedly všechny úkony co :hyu: předepisuje aby jsi o tu záruku nepřišel!

Já mám v záručních podmínkách napsané:

Záruční doba výrobce vozidla je 5 let od data prodeje vozidla bez omezení počtu ujetých kilometrů.
......
Podmínkou uznání záruky je provedení předepsaných periodických prohlídek a jejich potvrzení v garanční knížce.

Nikde tam nemám že musím jezdit do :hyu: pouze je tam psáno že záruční opravy provádí pouze autorizovaný servis :hyu: (proč bych je měl dělat jinde jak je to za 0,-Kč) no a pak co mám pojištění tak tam je podmínka pokud ho chci čerpat že musím jet do :hyu: jinak se krátí plnění.

Takže si to chce přečíst pořádně svůj záruční list! (garanční knížku).
Naposledy upravil(a) soban dne 23 srp 2014, 11:18, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
bogus
*
Příspěvky: 31
Registrován: 04 srp 2013, 22:41

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od bogus »

soban píše:
bogus píše: nic proti ze zákona máš záruku 2 roky !!!!!!!! když bude chodit k soukromníkovy po dvou letech si můžeš reklamovat u Hyundaie co chceš, ale máš smůlu :D
Nemáš pravdu!

2 roky je zákonná záruka, ale pokud někdo řekne že dá na to záruku jinou tak platí ta jiná záruka pokud splníš podmínky této rozšířené záruky!

A nikde není napsané že musíš chodit do určitého servisu! Důležité je že musíš prokázat že se provedly všechny úkony co :hyu: předepisuje aby jsi o tu záruku nepřišel!

Já mám v záručních podmínkách napsané:

Záruční doba výrobce vozidla je 5 let od data prodeje vozidla bez omezení počtu ujetých kilometrů.
......
Podmínkou uznání záruky je provedení předepsaných periodických prohlídek a jejich potvrzení v garanční knížce.

Nikde tam nemám že musím jezdit do :hyu: pouze je tam psáno že záruční opravy provádí pouze autorizovaný servis :hyu: (proč bych je měl dělat jinde jak je to za 0,-Kč) no a pak co mám pojištění tak tam je podmínka pokud ho chci čerpat že musím jet do :hyu: jinak se krátí plnění.

Takže si to chce přečíst pořádně svůj záruční list! (garanční knížku).
máš recht při koupi mi tvrdili opak :D

Stojí za tím takzvaná bloková výjimka. Jde o nařízení Evropské unie, které pomáhá rovné hospodářské soutěži. Ve zkratce umožňuje nezávislým autoservisům nakupovat shodné vybavení i díly, jaké mají ty značkové, a také jim pomáhá dostat se k technickým informacím výrobce. A hlavně: garantuje jim možnost opravovat auta v záruce.

Na druhou stranu z toho plynou povinnosti pro spotřebitele: vůz třeba musí projít všemi prohlídkami přesně podle postupu a rozsahu stanovených automobilkou.

Servisy také musí použít pro udržení záruky stanovený materiál, buď originální, nebo kvalitativně rovnocenné díly, ale třeba i olej a další náplně odpovídající specifikace. Když pak dojde na lámání reklamačního chleba, musí všechny zakázkové listy ze servisu vytasit na stůl motorista.
Hyundai i30 kombi 1,6 MPI D-CVVT 88 kW, Trikolor, Paket parking + Dvouzónová aut. klimatizace - od 8/2013
Seat Leon 1.9 TDI 77kW -minulost
Peugeot 406 1.8 16V - minulost
Škoda Octavia II 2.0 TDi Elegance - minulost
Renault 19, 1.8 16V 99kW - minulost
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od soban »

Ten můj soukromník řekl že na první musím do :hyu: (proč jsem nezjišťoval) a další bez problémů u něho.

Jak říkám dělá KIA takže je to vlastně to stejné....

Samozřejmě že pak si to chce všechny faktury co se dělalo schovat aby jsi mohl prokázat že tam nalil a udělal to co má. (Samozřejmě pokud tam servis nalije co tam nemá být tak zase za škodu zodpovídá ten servis co to tam nalil a můžeš škodu vymáhat po něm.)

Samozřejmě že jak tam naliješ něco co tam nemá být, či použiješ nekvalitní materiál - nějaký náhradní díl a z toho důvodu dojde k poruše tak ti žádný výrobce neuzná reklamaci a může to být i měsíc po prodeji.

Takže je jasné že nějakému pochybnému servisu co nemá ani základní vybavení a dělá to na dvorku na hnojišti bych auto nesvěřil.
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od ajrton »

netyka sa to nariadenie EK len ZAKONNEJ 2-rocnej zaruky ? a ze pri dobrovolnej zaruke nad ramec zakonnej (napr. dalsie 3 roky pri Hyundai) si moze vyrobca urcovat vlastne podmienky ?

napr. ja mam v servisnej knizke uvedene, ze mozem navstevovat aj iny servis, ale pri zarucnej oprave si vyrobca vyhradzuje pravo neznat reklamaciu ak neboli zarucne prehliadky vykonavane v autorizovanom servise hyundai ...
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od t0x!n »

to jsme na tom stejne, tez mam uvedeno, ze zakonna zaruka timto neni dotcena, ale zaruka nad ramec 2 lete zakonne je pouze na "vuli" vyrobce a tudiz musi byt provadeny prohlidky v autorizovanych servisech H a dale samozrejme neni nijak vymahatelna tudiz nemas narok na vymenu auta pripadne vraceni castky za auto, ale pouze se ti budou "snazit" problem odstranit
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
Uživatelský avatar
bogus
*
Příspěvky: 31
Registrován: 04 srp 2013, 22:41

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od bogus »

soban píše:Ten můj soukromník řekl že na první musím do :hyu: (proč jsem nezjišťoval) a další bez problémů u něho.

Jak říkám dělá KIA takže je to vlastně to stejné....

Samozřejmě že pak si to chce všechny faktury co se dělalo schovat aby jsi mohl prokázat že tam nalil a udělal to co má. (Samozřejmě pokud tam servis nalije co tam nemá být tak zase za škodu zodpovídá ten servis co to tam nalil a můžeš škodu vymáhat po něm.)

Samozřejmě že jak tam naliješ něco co tam nemá být, či použiješ nekvalitní materiál - nějaký náhradní díl a z toho důvodu dojde k poruše tak ti žádný výrobce neuzná reklamaci a může to být i měsíc po prodeji.

Takže je jasné že nějakému pochybnému servisu co nemá ani základní vybavení a dělá to na dvorku na hnojišti bych auto nesvěřil.
Ani na první nemusíš jít, stačí si to vyguglovat, kdybych věděl, nešel jsem do autorizovaného H, je toho plno na netu viz tady je to pěkně popsané : http://www.penize.cz/nakupy/227319-zaru ... sice-korun
Hyundai i30 kombi 1,6 MPI D-CVVT 88 kW, Trikolor, Paket parking + Dvouzónová aut. klimatizace - od 8/2013
Seat Leon 1.9 TDI 77kW -minulost
Peugeot 406 1.8 16V - minulost
Škoda Octavia II 2.0 TDi Elegance - minulost
Renault 19, 1.8 16V 99kW - minulost
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od soban »

Na tu první mě poslal do :hyu: proč jsem nezjistil - možná to souvisí s tím kdybych chtěl od koupě odstoupit, nebo nevím, prostě jsem to neřešil a první jsem přežil v :hyu: .

Jinak samozřejmě tam mám že po 2 rokách už nelze zboží vrátit a odstoupit od smlouvy to tam snad budou mít všeci.

To že se prohlídky musí dělat v :hyu: tam nikde nemám, nebude to napsané ve staré garanční knížce?

Jinak takové řeči že není vymahatelná rozšířená záruka to je taky pěkná blbost, pokud splníš její podmínky tak když to nebudou chtít opravit tak je to žalovatelné a vyhraješ to pokud není závada spůsobena tvoji chybou. (Prostě jednou jsi takové podmínky podepsal tak jsou závazné jak pro tebe tak pro výrobce.)

Samozřejmě tam mám i já vyjímky, že na baterii je pouze 2 roky, na rádio, pneu se poskytuje podle výrobce rádia a pneu a pod....

Samozřejmě opotřebení součástky se taky nedá reklamovat.
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od t0x!n »

Ahoj, hazu to sem jelikoz bych rekl, ze se to vztahuje do garancky, zitra na ni jdu, takze jsem si projel filtry abych vedel jak vypadaji, no narazil jsem na zajimavou vec.

Po tom co jsem vlezl ke kabinovymu filtru, tak jsem narazil na to, ze je tam vsunuty smerem sipkama dolu viz. moje foto

Obrázek

Byl jsem pred nedavnem na kodicce, je tam danej spravnym smerem?

Jelikoz kdyz jsem se koukal, nevim teda presne jak tady funguje kolobeh ale pred filtrem je krytka viz. foto

Obrázek

Tak, ze by vzduch prichazel "dirou" pod touhle krytkou za prihradkou u spolujezdce, natahlo to pres to gumovy tesneni kde mam vrazenej prst a "profouklo" pres filtr smerem shora dolu do rozvodu vzduchu po aute?

Jen me to zajima jestli mi ho nahodou nedali obracene, nemluve, ze mi tvrdili, ze by bylo potreba filtr vymenit, ze je spinavej, no i dle foto mi neprijde, ze by byl nejak extra zanesenej.

Dal bych se chtel zeptat je nejak podminena casove vymena vzduchovyho filtru "motoru" po roce, dvou? V manualu jsem nic nenasel a mam ho naprosto bilej az jsem cumel ze po roce provozu je naprosto cistouckej a obracene kabinovej filtr je "spinavej" ma uz sedou barvu
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Příspěvek od bony »

Filtr ma byt sipkou dolu dival jsem se na puvodni filtr ktery tam je a je sipkou dolu.

Odesláno z telefonu.
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od t0x!n »

super dik moc, jen jeste ten dotaz k vymene, je nejak podmineny menit pri 1. gar filtry? nepocitam samozrejme olejovej s vymenou oleje

proste si nechci nechat uctovat palky kdyz ty filtry mam v pohode a pripadne si ten kabinovej vymenim pak sam
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
Uživatelský avatar
achiles
**
Příspěvky: 150
Registrován: 20 srp 2013, 13:43

Příspěvek od achiles »

Šipka na filtru určuje airflow, neboli průtok vzduchu. Pod filtrem je ventilátor, který přes něj nasává vzduch z venku (někde z prostoru stěračů), takže šipka dolů je správně.

Při první garančce (olejový servis) se musí měnit jen olej a olej. filtr). Kabinový filtr je také dobré vyměnit a co bych ještě zvážil je dezinfekce klima výparníku.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
Kia cee'd SW II (2013) bílá, 1.6 GDI 99KW, exclusive + p. Ultra 3
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od t0x!n »

s tou klimou jsem taky premyslel, ale zas ji pouzivam celkove asi 5x za rok, tolikrat mi bezel za poslednich 12 mesicu, tak nevim jestli to "necistit" po 2 letech, pylovej vymenim ten asi po roce jezdeni ve meste to jo, ale od blaznu co chteji litr i s praci nikdy, to si ho koupim a vymenim sam za 3min.
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Garanční prohlídky, servis“