i30 automat - s jakým motorem?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
i30 automat - s jakým motorem?
poradíte mi někdo?
Samozřejmě jsou mi jasné takové ty obecné věci, jako Nafta = vyšší pořizovací náklady, nižší spotřeba, dražší údržba, čím víc najezdím, tím je výhodnější ... Zajímají mě spíš vaše zkušnosti s tím automatem. Narazil jsem na hodně stížností/upozornění na to, že s ním má i30 oproti manuálu vysokou spotřebu. Týká se to nafty i benzínu?
Co třeba výdrž a spolehlivost motoru? Musí mi vydržet dlouho, jsem na vozíku, příspěvěk dostanu jednou za 10 let. Bohužel netuším, kolik najedu, tohle bude moje první auto. Odhaduju že tak 20tis/rok, 50/50 město a mimo. Určitě to bude kombi, pokud by to mělo moje rozhodování ovlivnit...
Jak jsem psal, nikdy jsem auto neměl, nerozumím tomu, budu vám všem vděčný, za jakékoliv zkušenosti, rady a tipy jak se rozhodnout.
Díky
Samozřejmě jsou mi jasné takové ty obecné věci, jako Nafta = vyšší pořizovací náklady, nižší spotřeba, dražší údržba, čím víc najezdím, tím je výhodnější ... Zajímají mě spíš vaše zkušnosti s tím automatem. Narazil jsem na hodně stížností/upozornění na to, že s ním má i30 oproti manuálu vysokou spotřebu. Týká se to nafty i benzínu?
Co třeba výdrž a spolehlivost motoru? Musí mi vydržet dlouho, jsem na vozíku, příspěvěk dostanu jednou za 10 let. Bohužel netuším, kolik najedu, tohle bude moje první auto. Odhaduju že tak 20tis/rok, 50/50 město a mimo. Určitě to bude kombi, pokud by to mělo moje rozhodování ovlivnit...
Jak jsem psal, nikdy jsem auto neměl, nerozumím tomu, budu vám všem vděčný, za jakékoliv zkušenosti, rady a tipy jak se rozhodnout.
Díky
- Reklama
Re: i30 automat - s jakým motorem?
důležité je,jak to budeš provozovat. Pokud budeš jezdit krátké tratě tak naftu rozhodně nebrat. za 1) v zimě velmi pomalu topí, 2) na krátkých tratích extrémně trpí filtr pevných částic a to je největší slabina dnešních vznětových motorů.
Nezvládne se správně regenerovat. Já mám naftu, jezdím poměrně dost a ten filtr regenruje tak 1x za 500km a potřebuje k tomu tak 20-30 minut. Neskutečně nesmyslná věc, co bych ji neraději vyškubnul z auta.
Nezvládne se správně regenerovat. Já mám naftu, jezdím poměrně dost a ten filtr regenruje tak 1x za 500km a potřebuje k tomu tak 20-30 minut. Neskutečně nesmyslná věc, co bych ji neraději vyškubnul z auta.
Re: i30 automat - s jakým motorem?
reálná spotřeba I30 benzínového automatu
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
reálná spotřeba naftového automatu
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
střední hodnotta rozdílu je 1,3litru nafty úspora oproti benzínu tj cca 46-50korun na 100km rozdíl v nákladech na provoz
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
reálná spotřeba naftového automatu
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
střední hodnotta rozdílu je 1,3litru nafty úspora oproti benzínu tj cca 46-50korun na 100km rozdíl v nákladech na provoz
Re: i30 automat - s jakým motorem?
aha, no vida, tak to je pro mě hned jedna nová a očividně dost podstatná informace, díky moc.
Kdybych tak ještě tušil, jak budu jezdit ;]]
Kdybych tak ještě tušil, jak budu jezdit ;]]
only_one píše:důležité je,jak to budeš provozovat. Pokud budeš jezdit krátké tratě tak naftu rozhodně nebrat...
Re: i30 automat - s jakým motorem?
Ja mám prvý krát automat. hlobilp písal že pri manuále mal o 1,5 litra menej. Skúšam jazdiť manuálnom režime automatu. Zatial po asi 10 km v meste sa spotreba drží na priemere 9,9. Jazdím štýlom viac plynu a max 2500-3000 obrátok. V automatickom režime pri tom istom zošliapnutí pedálu by mi to vytáčalo asi až do 5000 čo nieje potrebne. Budem tak jazdiť čo najviac aby som zistil či dokážem spraviť hlavne v meste menšiu spotrebu.
only_one píše správne. Na dlhé trasy diesel na krátke benzín.
Ja osobne som nikdy nemal diesel. Na dnešných benzínoch sa dá spraviť dobrá spotreba a motor je odolnejší. Na dislaku sa musíš naučiť jazdiť. Za studena opatrne a po parkovaní nechať turbo do točiť pretože ak to vypneš hneť tak turbo sa stále točí ale bez oleja! Žhaviče sa menia približne tak často ako sviečky u benzína. Olej myslím že u diesela je o niečo kratší interval. filter pevných častíc je zase len peniaze na vyše pre dieslové motory. Zatial čo východ stále čaká s malými turbo benziňákmi v európe sa tlačia už roky. Pritom majú 1,6 T gdi a myslím že aj 1,4 T gdi je vyvinutý len čakajú. Neviem na čo . Mal som fiata 1,4 T jet. To bola paráda. Veľká spokojnosť!
Aj jeden aj druhy motor majú svoje pre aj proti. Ja osobne som za benzín.
only_one píše správne. Na dlhé trasy diesel na krátke benzín.
Ja osobne som nikdy nemal diesel. Na dnešných benzínoch sa dá spraviť dobrá spotreba a motor je odolnejší. Na dislaku sa musíš naučiť jazdiť. Za studena opatrne a po parkovaní nechať turbo do točiť pretože ak to vypneš hneť tak turbo sa stále točí ale bez oleja! Žhaviče sa menia približne tak často ako sviečky u benzína. Olej myslím že u diesela je o niečo kratší interval. filter pevných častíc je zase len peniaze na vyše pre dieslové motory. Zatial čo východ stále čaká s malými turbo benziňákmi v európe sa tlačia už roky. Pritom majú 1,6 T gdi a myslím že aj 1,4 T gdi je vyvinutý len čakajú. Neviem na čo . Mal som fiata 1,4 T jet. To bola paráda. Veľká spokojnosť!
Aj jeden aj druhy motor majú svoje pre aj proti. Ja osobne som za benzín.
Genesis 3,8 V6
Octavia 1,6 8v
Alfa 155 2,0 16v T.S.
Linea 1,4 16v T-jet
Alfa 155 2,0 16v T.S.
206 1,4 8v najhorsia kupa v mojom zivote
Tico 0,8 R3 6v :D
Panda 850
Octavia 1,6 8v
Alfa 155 2,0 16v T.S.
Linea 1,4 16v T-jet
Alfa 155 2,0 16v T.S.
206 1,4 8v najhorsia kupa v mojom zivote
Tico 0,8 R3 6v :D
Panda 850
Re: i30 automat - s jakým motorem?
Ja mám 1.6 gdi benzín automat a priemerná spotreba reálna prepočítaná je cca 7 litrov. Cca 40% v meste. S automatom som nadmieru spokojný a auto bez neho by som už nechcel. Jazda s automatom je veľmi pohodlná. Je to môj prvý automat.
Hyundai i30 kombi style FL 2012, 1.6 GDI 99 kW, automat, cashmere brown (12/2013)
Re: i30 automat - s jakým motorem?
Osobně bych ale šel cestou s Gdi motorem, který je docela příjemnej parťák na cestování všude. Nebude sice ultra ekonomickej, tak je to pořád jednoduchej motor bez zbytečných součástek.
Jedině pak by ještě mohlo rozhodnout velikost nádrže, protože nafta bude mít tak o 150-200km větší dojezd na nádrž a tedy bys s ohledem na zdravotní omezení nemusel tak často jezdit k pumpě.
Přeju příjemnej výběr a ať dělá radost.
Jedině pak by ještě mohlo rozhodnout velikost nádrže, protože nafta bude mít tak o 150-200km větší dojezd na nádrž a tedy bys s ohledem na zdravotní omezení nemusel tak často jezdit k pumpě.
Přeju příjemnej výběr a ať dělá radost.
Re: i30 automat - s jakým motorem?
u mě už taky vede GDI .. ;]] .. díky moc za odpovědi a pomoc!!
A teď ještě vybrat slušného prodejce ....
A teď ještě vybrat slušného prodejce ....
Re: i30 automat - s jakým motorem?
Taky jsem na vozejku takze automat byla nutnost, koupil jsem 1.6GDI pac casto jezdim jen pres mesto a to naftaku nesvedci.
Mam 1.6 GDI, najety neceli dva tisice km. Prevodovka funguje paradne. Sest rychlosti je super (driv jsem mel auto jen se ctyrma) a logika razeni (nebo jak tu cast ridici jednotky nazvat) je taky bezproblemova, clovek ma obcas i pocit ze to auto ma snad nejakej sestej smysl. A ve spojeni s tempomatem je automat fakt pohodicka.
Spotreba se da drzet kolem 7l, ale musis se trochu hlidat. To GDI umi jet i hodne svizne a pak tam mas 9-10 mimo mesto ani nevis jak.
//sorry za chyby a diakritiku, pisu na tel
Mam 1.6 GDI, najety neceli dva tisice km. Prevodovka funguje paradne. Sest rychlosti je super (driv jsem mel auto jen se ctyrma) a logika razeni (nebo jak tu cast ridici jednotky nazvat) je taky bezproblemova, clovek ma obcas i pocit ze to auto ma snad nejakej sestej smysl. A ve spojeni s tempomatem je automat fakt pohodicka.
Spotreba se da drzet kolem 7l, ale musis se trochu hlidat. To GDI umi jet i hodne svizne a pak tam mas 9-10 mimo mesto ani nevis jak.
//sorry za chyby a diakritiku, pisu na tel
Re: i30 automat - s jakým motorem?
Taky jsem na vozejku takze automat byla nutnost, koupil jsem 1.6GDI pac casto jezdim jen pres mesto a to naftaku nesvedci.
Mam 1.6 GDI, najety neceli dva tisice km. Prevodovka funguje paradne. Sest rychlosti je super (driv jsem mel auto jen se ctyrma) a logika razeni (nebo jak tu cast ridici jednotky nazvat) je taky bezproblemova, clovek ma obcas i pocit ze to auto ma snad nejakej sestej smysl. A ve spojeni s tempomatem je automat fakt pohodicka.
Spotreba se da drzet kolem 7l, ale musis se trochu hlidat. To GDI umi jet i hodne svizne a pak tam mas 9-10 mimo mesto ani nevis jak.
//sorry za chyby a diakritiku, pisu na tel
Mam 1.6 GDI, najety neceli dva tisice km. Prevodovka funguje paradne. Sest rychlosti je super (driv jsem mel auto jen se ctyrma) a logika razeni (nebo jak tu cast ridici jednotky nazvat) je taky bezproblemova, clovek ma obcas i pocit ze to auto ma snad nejakej sestej smysl. A ve spojeni s tempomatem je automat fakt pohodicka.
Spotreba se da drzet kolem 7l, ale musis se trochu hlidat. To GDI umi jet i hodne svizne a pak tam mas 9-10 mimo mesto ani nevis jak.
//sorry za chyby a diakritiku, pisu na tel