Saze z výfuku u 1,6 GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Saze z výfuku u 1,6 GDI
Překvapilo mně jak je okolí výfuku a dokonce i zadní čelo špinavé od sazí.Na starém autě jsem měl výfuk do 20tis.km čistý bez sazí.Je mi jasný že přímo vstřik saze produkuje ale až tak moc?
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8242
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
ak ti z GDi lietaju sadze, to asi nebude "s kostolnym poriadkom"
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
Určite je niekde problém.Moje GDI má 80.000km a žiadne sadze som si nevšimol.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
Mam od sazí okrasnou krytku koncovky výfuku ale i nárazník v okolí koncovky.Sem tam i kapičky na zadním čele.Možná to je kondenz po studených startech jezdím 12km ráno 12km odpoledne.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
predpokladam, ze si si dorabal tu pochromovanu koncovku...
vyskusaj ju zhodit a vyfuk nech je tak ako od vyroby - smerom dole skryty za naraznikom... bude ti to aj tak spinit?
ked pridas plny pod zatazou, tak auto dymi?
link o tom, ze priamovstrekove benziny produkuju pevne castice:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pri ... o-diesely/
a da sa toho vygooglit viacej..
vyskusaj ju zhodit a vyfuk nech je tak ako od vyroby - smerom dole skryty za naraznikom... bude ti to aj tak spinit?
ked pridas plny pod zatazou, tak auto dymi?
link o tom, ze priamovstrekove benziny produkuju pevne castice:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pri ... o-diesely/
a da sa toho vygooglit viacej..
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
Já to říkám pořád, nafta patří do kamen, potom jsou saze z komína normální jev
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
http://www.posterus.sk/?p=14185
Snižování emisí škodlivin u zážehových motorů s přímým vstřikováním benzínu
"Problémem zážehových motorů s přímým vstřikováním paliva je, že jejich pracovní proces probíhá převážně v oblasti vrstvené chudé směsi, kde je osvědčená koncepce dnešního trojčinného katalyzátoru s lambda regulací"(tzv. „řízený" třícestný katalyzátor) nedostatečná s ohledem na velké množství emisí oxidů dusíku.
Technologií účinného zpětného vedení (recirkulace) výfukových plynů je dosaženo snížení obsahu NOx ve výfukových plynech asi o 70% (u Toyoty dosahuje recirkulované množství až 40% oproti 18% až 20% u motorů s nepřímým vstřikováním). Pro splnění neustále se zpřísňujících emisních limituje však nutné další dodatečné zpracování emisí NOX. V současné době se používají dva základní způsoby: katalyzátor DeNOx a zásobníkový (absorbční) katalyzátor.
Selektivní katalyzátor DeNOx
Dnes už i v praxi (např. u motoru Mitsubishi GDI) používaný katalyzátor DeNOx patří do kategorie katalyzátorů typu SCR (Selektive Catalytische Reduktíon = selektívní katalytická redukce).
U klasického trojčinného katalyzátoru je do spalovacího prostoru motoru nasávána zápalná směs upravená tak (λ = 1), že škodliviny ve výfukových plynech jsou prakticky odstraněny. Aby tomu tak bylo i při spalování chudé směsi (λ > 1) s principiálně vyšším podílem oxidů dusíku (NOX), obsahuje aktivní katalytická vrstva kromě platiny také iridium. Iridium je schopno pracovat s vyšším koeficientem přeměny (vyšší účinností) než současné používané rhodium. Kromě iridia (používaného firmou Mitsubishi) přicházejí v úvahu i oxidy hliníku a zeolitové krystaly.
Redukční reakce v katalyzátoru jsou také podporovány přítomností nespálených složek. Dostatek uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO) je zajištěn např. obohacením směsí při zrychlování, uměle zhoršeným spalováním ve válcích (např. zmenšením úhlu předstihu zážehu), popř. dodatečným vstřikem paliva po jeho vyhoření. Jedná se samozřejmě o velmi malé množství paliva, aby se nezvyšovala spotřeba a také teplota katalyzátoru zůstala ve vyhrazených mezích. Iridiový katalyzátor DeNOx pracuje s dobrou účinností pouze v úzkém teplotním pásmu. Značnou roli hraje přítomnost síry v palivu. Síra v palivu omezuje činnost katalyzátoru a urychluje jeho „stárnutí". Do roku 2000 se v Evropě pohyboval obsah síry v rozsahu 200 ppm až 500 ppm. V rámci EU se obsah síry od roku 2000 snížil u benzinu na nejvýše 150 ppm. Na 50 ppm se má obsah síry zredukovat počínaje rokem 2005 (pro názornost, v Japonsku je obsah síry v palivu pouze 8 ppm)."
Snižování emisí škodlivin u zážehových motorů s přímým vstřikováním benzínu
"Problémem zážehových motorů s přímým vstřikováním paliva je, že jejich pracovní proces probíhá převážně v oblasti vrstvené chudé směsi, kde je osvědčená koncepce dnešního trojčinného katalyzátoru s lambda regulací"(tzv. „řízený" třícestný katalyzátor) nedostatečná s ohledem na velké množství emisí oxidů dusíku.
Technologií účinného zpětného vedení (recirkulace) výfukových plynů je dosaženo snížení obsahu NOx ve výfukových plynech asi o 70% (u Toyoty dosahuje recirkulované množství až 40% oproti 18% až 20% u motorů s nepřímým vstřikováním). Pro splnění neustále se zpřísňujících emisních limituje však nutné další dodatečné zpracování emisí NOX. V současné době se používají dva základní způsoby: katalyzátor DeNOx a zásobníkový (absorbční) katalyzátor.
Selektivní katalyzátor DeNOx
Dnes už i v praxi (např. u motoru Mitsubishi GDI) používaný katalyzátor DeNOx patří do kategorie katalyzátorů typu SCR (Selektive Catalytische Reduktíon = selektívní katalytická redukce).
U klasického trojčinného katalyzátoru je do spalovacího prostoru motoru nasávána zápalná směs upravená tak (λ = 1), že škodliviny ve výfukových plynech jsou prakticky odstraněny. Aby tomu tak bylo i při spalování chudé směsi (λ > 1) s principiálně vyšším podílem oxidů dusíku (NOX), obsahuje aktivní katalytická vrstva kromě platiny také iridium. Iridium je schopno pracovat s vyšším koeficientem přeměny (vyšší účinností) než současné používané rhodium. Kromě iridia (používaného firmou Mitsubishi) přicházejí v úvahu i oxidy hliníku a zeolitové krystaly.
Redukční reakce v katalyzátoru jsou také podporovány přítomností nespálených složek. Dostatek uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO) je zajištěn např. obohacením směsí při zrychlování, uměle zhoršeným spalováním ve válcích (např. zmenšením úhlu předstihu zážehu), popř. dodatečným vstřikem paliva po jeho vyhoření. Jedná se samozřejmě o velmi malé množství paliva, aby se nezvyšovala spotřeba a také teplota katalyzátoru zůstala ve vyhrazených mezích. Iridiový katalyzátor DeNOx pracuje s dobrou účinností pouze v úzkém teplotním pásmu. Značnou roli hraje přítomnost síry v palivu. Síra v palivu omezuje činnost katalyzátoru a urychluje jeho „stárnutí". Do roku 2000 se v Evropě pohyboval obsah síry v rozsahu 200 ppm až 500 ppm. V rámci EU se obsah síry od roku 2000 snížil u benzinu na nejvýše 150 ppm. Na 50 ppm se má obsah síry zredukovat počínaje rokem 2005 (pro názornost, v Japonsku je obsah síry v palivu pouze 8 ppm)."
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
jestli je kouř černý ... tak papež nebyl zvolen
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
pokud to opravdu extrémně kouří bylo by dobré to obratem řešit se servisem. Ani Gdi není nesmrtelné a kouřivost je vada ukazující na chybu spalování
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
Nic jsem nedodělával vše je originál.JoKo píše:predpokladam, ze si si dorabal tu pochromovanu koncovku...
vyskusaj ju zhodit a vyfuk nech je tak ako od vyroby - smerom dole skryty za naraznikom... bude ti to aj tak spinit?
ked pridas plny pod zatazou, tak auto dymi?
link o tom, ze priamovstrekove benziny produkuju pevne castice:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pri ... o-diesely/
a da sa toho vygooglit viacej..
Jestli bych viděl kouř v zpětném zrcátku to by bylo moc špatné nic takového nepozoruji.
Mohl by se někdo podívat v jakém stavu je výfuk a okolí na jeho autě?
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
A keby si odfotil svoj stav ? Skor by sa k tomu niekto vyjadril ako len z reci.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
Dodám později až budou lepší světelné podmínky.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
Přidávám obrázek.Všimněte si lehce očazeného nárazníku ze spodku.
- Přílohy
-
- auto vyfuk 014 malovaní 1.jpg (188.67 KiB) Zobrazeno 4470 x
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
)) zřejmě trpíš nějakou paranoiou. Tohle není žádný stav očazení. Zcela normální stav
Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI
GDi nieje nahodou benzín??bony píše:Já to říkám pořád, nafta patří do kamen, potom jsou saze z komína normální jev
K tej fotke - vsetko je OK a nieje tam ziadny problem.. Ak budes mat zadymený plast naraznika okolo vyfuku a budes vidiet aj dym pocas jazdy tak vtedy je uz čas na paniku
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit