Zablokovaný pohon 4x4
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Zablokovaný pohon 4x4
Ahojte,
dnes sa mi stala vec, že sa zrejme zablokoval pohon všetkých 4 kolies alebo sa zablokoval zadný diferenciál. Mám Santu ročník 2002. Táto závada sa prejavuje tak, že volant sa mi ťažko ťažko vytáča do strán a veľmi rýchlo sa mi vracia to stredu. Pri vytočení kolies mi normálne niečo v predných kolesách puká. Robí to pri zaradenej rýchlosti ale naj keď idem na neutrále. Nestretol sa niekto s takou závadou? Príde mi to ako keby bol zablokovaný zadný diferák a obhe zadné kolesá sa točili spolu.
Vopred ďakujem za radu.
dnes sa mi stala vec, že sa zrejme zablokoval pohon všetkých 4 kolies alebo sa zablokoval zadný diferenciál. Mám Santu ročník 2002. Táto závada sa prejavuje tak, že volant sa mi ťažko ťažko vytáča do strán a veľmi rýchlo sa mi vracia to stredu. Pri vytočení kolies mi normálne niečo v predných kolesách puká. Robí to pri zaradenej rýchlosti ale naj keď idem na neutrále. Nestretol sa niekto s takou závadou? Príde mi to ako keby bol zablokovaný zadný diferák a obhe zadné kolesá sa točili spolu.
Vopred ďakujem za radu.
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Hlavně napiš co máš za typ a model, jestli máš pohon 4x4 ještě starší (bez tlačítka 4WD LOOK) nebo novější s tím tlačítkem, pokud máš ten starší tam je viskozní spojka, která plní i funkci mezinápravového diferenciálu a v podstatě čím víc se protáčejí přední kola tím víc se přenáší na zadní kola..... těžko by se tam mohlo něco zaseknout , ten novější s elektromag. spojkou u diferenciálu by se nějak kousnout mohl.....
nemáš spíš málo kapaliny v nádobce posilovače řízení ????? opravdu stačí lehce pod rysku min. a posilovač začne blbnout, různě tuhne řízení chvilku posiluje chvilku ne.... opravdu je nutné hladinu udržovat na rysce MAX. !!!!! pokud ti olej ze serva vytekl, podívej se nejdřív na chladící smyčku (kovová trubka) oleje co vede po pravém nosníku okolo kola směrem pod chladič, ta občas začne právě po doteku s nosníkem v tom místě korodovat a začne téct.....
nemáš spíš málo kapaliny v nádobce posilovače řízení ????? opravdu stačí lehce pod rysku min. a posilovač začne blbnout, různě tuhne řízení chvilku posiluje chvilku ne.... opravdu je nutné hladinu udržovat na rysce MAX. !!!!! pokud ti olej ze serva vytekl, podívej se nejdřív na chladící smyčku (kovová trubka) oleje co vede po pravém nosníku okolo kola směrem pod chladič, ta občas začne právě po doteku s nosníkem v tom místě korodovat a začne téct.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Model 4x4 ročník 2002 ešte nemal tlačítko. Je to automatické zapínanie zadnej nápravy. V posilovači to nebude, lebo keď vytočím volant, tak mi ide poloosi vylámať, čo má auto snahu ísť rovno.
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Zablokovaný pohon 4x4
díval jsi se na tu hladinu oleje v tý nádobce ? fakt musí být na MAX !!! posilovač když je tam míň oleje někdy jde někdy ne...... myslím že 2002 nemá připínání zadní nápravy, ale ten systém s viskozní spojkou a tam se nemá co zablokovat.... max. přestane fungovat, když ze spojky vyteče olej..... já používám běžně zamknutý 4X4 - mám tlačítko, ale jen na sněhu či trávě, prostě automatické připnutí zadku způsobí okamžitou změnu chování vozu a to se mi nelíbí, tak na zasněžení silnici si to zapínám vždy.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Hladina je OK, je medzi min a max. Keďže mám pohon s viskóznou spojkou chyba v elektronike odpadá. Pôjden ku kamarátovi do dielne, zdvihneme auto na zdvihák a budem krútiť kolesami a uvidím čo môže byť na chybe.
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Takže, auto je vo vzduchuu. Pri potočení predným kolesom (jedno ktorým) sa točia aj zadné v pomere 50x50. Pri potočení zadným kolesom sa zadné na druhej strane točí opačne a predné stoja, takže zadok by mal byť OK.
Teraz raďte
Pri naštartovanom aute a zaradenej rýchlosti zatiahnem ručnú brzdu, zadné kolesá zastanú ale niečo praská v prednej časti, také isté praskanie som počul, keď som išiel na aute a vytočil som volantom do strany. či to nebude na chybe pridavna prevodovka: alebo aj homokinetický kĺb.
Teraz raďte
Pri naštartovanom aute a zaradenej rýchlosti zatiahnem ručnú brzdu, zadné kolesá zastanú ale niečo praská v prednej časti, také isté praskanie som počul, keď som išiel na aute a vytočil som volantom do strany. či to nebude na chybe pridavna prevodovka: alebo aj homokinetický kĺb.
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Zablokovaný pohon 4x4
já mám vzadu diferák se sníženou svorností, tedy když zatočím kolem mám pocit že se stejně točí i to protější , když jedno kolo vzadu vyheveruju, musím s ním otáčet nějakou pákou, ručně to moc nejde..... předek se asi netočí protože elmag. spojka je rozpojená..... netočí se ani kardan.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Zablokovaný pohon 4x4
To vanga,kolego nesvítí ti náhodou nějaká kontrolka na palubní desce? Pokud nesvítí tak vymontuj z auta spojovací kardanovou hřídel a opakuj testovací jízdu. Dej vědět jak to dopadlo,pak tě nasměruji co dál.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Žiadna kontrolka, ktorá by hlásila chybu nesvieti. Ten kardan odpojím a uvidím. Určite dám vedieť.
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Zablokovaný pohon 4x4
asi se ti bude kardan u diferáku blbě povolovat, je to lepený a navíc je tam imbus 10mm, rovnou zapomeň na nějaký imbus ze sady za 30 Kč.... ten akorát zlomíš a ještě si rozbiješ packu.... Golu Imbus 10 tam nedostaneš kvůli přírubě.... tak potřebuješ 10 imbus ale od nějakého slušného výrobce např. TONA, bez toho se do toho fakt nepouštěj....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Ďakujem za upozornenie.Richard555 píše:asi se ti bude kardan u diferáku blbě povolovat, je to lepený a navíc je tam imbus 10mm, rovnou zapomeň na nějaký imbus ze sady za 30 Kč.... ten akorát zlomíš a ještě si rozbiješ packu.... Golu Imbus 10 tam nedostaneš kvůli přírubě.... tak potřebuješ 10 imbus ale od nějakého slušného výrobce např. TONA, bez toho se do toho fakt nepouštěj....
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Kardan som odpojil (išlo to ako po masle). Závada pretrváva, obe predné kolesá sa točia naraz. Pri zatočení niečo puká (zrejme bude chyba v tej prídavnej prevodovke). lebo pri potočení jedným kolesom sa má to na druhej strane točiť opačne, oni sa točia rovnako, tak že je zrejme chyba v diferáku, ktorý je asi v tej prídavnej prevodovke.
PS: v prídavnej prevodovke je aj olej? lebo nikde nevidím otvor na nalievanie.
Ďalší postup vidím teda na zdemontovanie prídavnej prevodovky+polosy pravého predného kolesa.
Tú prevodovku otvorím a kuknem do nej, čo uvidím
PS: v prídavnej prevodovke je aj olej? lebo nikde nevidím otvor na nalievanie.
Ďalší postup vidím teda na zdemontovanie prídavnej prevodovky+polosy pravého predného kolesa.
Tú prevodovku otvorím a kuknem do nej, čo uvidím
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Tady už není co řešit. Diferák se odporoučel do věčných lovišť.Rozebrat možná půjde část zachránit.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Dnes som vypustil olej z prevodovky, no olejom sa to asi nedá ani nazvať. Bola to šedá tekutina Autíčko poputuje do servisu, lebo vyberanie prevodovky je už nad moje sily.robil píše:Tady už není co řešit. Diferák se odporoučel do věčných lovišť.Rozebrat možná půjde část zachránit.
Je to určite diferenciál. V prídavnej prevodovke bol čistučký olej - ako nový, tak závada v nej nebude. Keď to už bude von, tak mi rovno môžu vymeniť aj silenbloky na stabilizátore. Či sa bude dať diferák opraviť a čo sa s ním vôbec stalo, tak na to som zvedavý. Dám vedieť, ale sa bojím tej sumy, čo budú za to pýtať
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002
Re: Zablokovaný pohon 4x4
Takže auto opravené. Stálo ma to len 1400€
Repas prevodovky s(aj s prídavnou) stál 850 € - bolo potrebné vymeniť celý diferák, ložiská, aj synchrón na 2. prevodovom stupni. Celý tento problém bol spôsobený pokazeným ložiskom na prídavnej prevodovke. Keď už bola dole celá nápravnica, tak sa vymenili aj silenbloky stabilizátora+všetky ostatné stabilizačné kĺby. Spojka už bola tiež v štádiu dovi-dopo, tak sa tiež vymenila spolu s hydr. priestikom, ktorý slzil. Tak dúúúúfam, že na dlhšiu dobu mám pokoj
Repas prevodovky s(aj s prídavnou) stál 850 € - bolo potrebné vymeniť celý diferák, ložiská, aj synchrón na 2. prevodovom stupni. Celý tento problém bol spôsobený pokazeným ložiskom na prídavnej prevodovke. Keď už bola dole celá nápravnica, tak sa vymenili aj silenbloky stabilizátora+všetky ostatné stabilizačné kĺby. Spojka už bola tiež v štádiu dovi-dopo, tak sa tiež vymenila spolu s hydr. priestikom, ktorý slzil. Tak dúúúúfam, že na dlhšiu dobu mám pokoj
Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 ročník 2002