Výsledky pružného zrychlení GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Výsledky pružného zrychlení GDI
Našel jsem test v časopisu, kde měřily pružné zrychlení u Kii Ceed 1.6 GDI a protože s i30 GDI jsou to vlastně dvojčata se stejnými motory, tak jsem se rozhodl změřit svoji i30 a výsledky porovnat. Dělal jsem vždy dvě stejné jízdy oběma směry, protože se nejednalo o naprostou rovinku. Měřil jsem od tachometrových 65 do 105 km/h a od 85 do 125 km/h, abych eliminoval odchylku tachometru. Může někdo provést stejné měření pro porovnání?
60-100 na IV: 1 - 10.4 sec
60-100 na IV: 2 - 9.5 sec
Průměrný čas obou jízd na IV. stupeň: 9.95 sec. Kia Ceed měla čas 11.0 sec
60-100 na V: 1 - 14.5 sec
60-100 na V: 2 - 13.0 sec
Průměrný čas obou jízd na V. stupeň: 13.75 sec. Kia Ceed měla čas 15.2 sec
80-120 na V: 1 - 16.1 sec
80-120 na V: 2 - 13.4 sec
Průměrný čas obou jízd na V. stupeň: 14.75 sec. Kia Ceed měla čas 15.8 sec
http://postimg.org/image/gtw0w8s5v/
60-100 na IV: 1 - 10.4 sec
60-100 na IV: 2 - 9.5 sec
Průměrný čas obou jízd na IV. stupeň: 9.95 sec. Kia Ceed měla čas 11.0 sec
60-100 na V: 1 - 14.5 sec
60-100 na V: 2 - 13.0 sec
Průměrný čas obou jízd na V. stupeň: 13.75 sec. Kia Ceed měla čas 15.2 sec
80-120 na V: 1 - 16.1 sec
80-120 na V: 2 - 13.4 sec
Průměrný čas obou jízd na V. stupeň: 14.75 sec. Kia Ceed měla čas 15.8 sec
http://postimg.org/image/gtw0w8s5v/
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- Reklama
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
Az budu mit chvili tak klidne zmerim, jen nevim K CEMU TO JE? Zkus si zrychlit na idelani stupen, coz je v pripade 60-100 dvojka a 80-120 trojka, budes na polovicnich cislech! (sam jsem zkousel) A o tom to je, proc budu motor "trapit" pri predjizdeni v pasmu otacek, ktere nejsou idealni vuci koncepci motoru? Proto me vzdycky dojimaji ta sorvnani pruznosti ala Svet motoru, kde vsechno logicky hraje pro TSI vuci atmosfere.
Ale uz jsem narazil na casopis nebo web, ted nevim, kde merili nejlepsi dynamiku na idealni stupen, proste jak je auto schopne z urcite rychlosti nejlepe zrychlit, coz je dle meho podstatny udaj.
To ze vim, za kolik vterin to zrychli na petku nebo sestku pri 60 nebo 80km/h je mi k cemu? Pokud takhle budu zrychlovat, tak nejspis nepotrebuju nikoho predjet a mereni v tom pripade postrada smysl.
Samozrejme pokud si to bral jako porovnani s tabulkou v casopisu tak OK. Tam uz muze hrat roli spousta veci od vybavy, zajeti motoru, vahy auta s ridicem a spoustou dalsich faktoru.
Ale uz jsem narazil na casopis nebo web, ted nevim, kde merili nejlepsi dynamiku na idealni stupen, proste jak je auto schopne z urcite rychlosti nejlepe zrychlit, coz je dle meho podstatny udaj.
To ze vim, za kolik vterin to zrychli na petku nebo sestku pri 60 nebo 80km/h je mi k cemu? Pokud takhle budu zrychlovat, tak nejspis nepotrebuju nikoho predjet a mereni v tom pripade postrada smysl.
Samozrejme pokud si to bral jako porovnani s tabulkou v casopisu tak OK. Tam uz muze hrat roli spousta veci od vybavy, zajeti motoru, vahy auta s ridicem a spoustou dalsich faktoru.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
Takhle to nemůžeš brát. To by byly skoro všechny údaje k ničemu. Kolikrát se rozjedeš na stovku dle tabulek, nebo jedeš maximálkou? To už určitě častěji využiješ pružnost motoru z nízkých otáček při předjíždění, než stovku za 9.9 sec. Já osobně když vidím na dlouhou vzdálenost a nic nejede, tak zbytečně nepodřazuji a proto není špatné vědět, jak auto zrychluje z cestovních otáček. Je to hlavně pro zajímavost a srovnání s ostatnímy, třeba i 1.4 a 1.6 CVVT, nebo třeba s turbomotory.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
O zrychleni na stovku nemluvim, to je k nicemu. Ja osobne nemam na cestach co jezdim nikdy takovy rozhled abych zacal predjizdet na petku nebo dokonce sestku, druha vec je ze cislo ti nic moc nerekne, ba naopak jsem toho nazoru ze se sakra spatne odhaduje za jak dlouho v te situaci to auto opravdu predjedes bez podrazeni, to nemluvim samozrejme o situaci kdy vidis na 2km dopredu a nezacne ti dotycny dokazovat ze mu to taky jede
Proto pokud budu vedet ze mi to zrychli na petku z 80 na 120 za 15 vterin, tak je to informace k nicemu kdyz nebudu schopen odhadnout, jestli mi tech 15 vterin bude stacit na bezpecny predjeti, coz podle meho proste neodhadnes.
Srovnani s ostatnimi (1,4 1,6CVVT) bude urcite zajimave, srovnani s turbomotory ne, atmosfera nikdy nemuze jet stejne ve 2tis jako turbomotor, to je dano proste koncepci motoru, proto nevidim jako zajimave se s velkou slavou dovedet jak je turbomotor v tomhle cyklu dynamictejsi, to je proste jasny ze je.
Proto pokud budu vedet ze mi to zrychli na petku z 80 na 120 za 15 vterin, tak je to informace k nicemu kdyz nebudu schopen odhadnout, jestli mi tech 15 vterin bude stacit na bezpecny predjeti, coz podle meho proste neodhadnes.
Srovnani s ostatnimi (1,4 1,6CVVT) bude urcite zajimave, srovnani s turbomotory ne, atmosfera nikdy nemuze jet stejne ve 2tis jako turbomotor, to je dano proste koncepci motoru, proto nevidim jako zajimave se s velkou slavou dovedet jak je turbomotor v tomhle cyklu dynamictejsi, to je proste jasny ze je.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
Zrychlenie z 0 na 100 potrebujes, ked vychadzas z vedlajsej na hlavnu, lebo na frekventovanej ceste napriklad zo Ziliny na Martin mas moznost bud sa zaradit a zrychlit co to da, alebo cakat, cakat..., cakat........cakat
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Dost lidi nema problem ti tam z vedlejsi vjet aniz by se snazili zrychlit tak, abys nemusel brzdit, takze to ma smysl pro ty ohleduplnejsi. Samozrejme pokud je to ve meste tak stejne zaradis po plny jednicce dvojku a nic, protoze tam uz bude tech padesat
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
Tak já běžně předjíždím bez podřazovaní, když to není nutné. Takových míst je dost a není naškodu vědět, o kolik je auto rychlejší, když si podřadíš. Pro mě osobně je ten údaj zajímavější, než údaj 0-100 km/h. Neříkám, že údaj z 0-100 km/h je naprosto k ničemu, jen že údaj o pružném zrychlení je asi důležitější, častěji využíván, aniž by si to člověk uvědomil. Většina z nás jezdí ve vesnici 60 a pak zrychluje na 100 km/h i více. Vás nezajímá, o kolik rychleji zrychlíte na čtyřku, než na pětku? Zda těch pár vteřin je natolik důležitých, o kolik více paliva motor spálí kvůli nižšímu stupni? Ale to je zase na jinou diskuzi, mě by vážně zajímala jen srovnání s ostatníma...
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
Pri predbiehani podradujem, ak je to treba, a vacsinou je, lebo aut na cestach je vela. Motor vytocim k 4000 otackam pravidelne pocas skolskeho roku denne, inak by sme stihli velku prestavku . Stale viac aut da 100 kmh pod 10 sekund, nastastie malo vodicov podraduje, takze aj tych, ktorym sa to nepaci, s podradenim predbehnem.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
taky podrazuji pri predjizdeni, je to takrka vzdy potreba. Predstava, ze s 1,6 benzin atmosfera nebudu pri predjiszden podrazovat je udesna, to pak branim v predjeti tem dalsim za mnou, nebot se vlecu jak slimak. Automat mi bezne podradi ze 7 na 4 a vubec mi to neprijde divne, samozrejme zalezi na tom jak na to slapnu.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
Manželka při předjíždění nepodřazuje anebo max o jeden stupeň. Já podřazuji minimálně o jeden ale většinou o dva. Proč? Protože mě to baví
Výsledek je ale stejný, pokaždé toho slimáka předjedeme.
Výsledek je ale stejný, pokaždé toho slimáka předjedeme.
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
Mńa viac zaujalo,že zastaralý atmosferický motor stíhal turbo novinkám a ešte pritom menej spálil paliva.Niekde určite nastala chyba.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
no pružnost má podle očekávání slabou, kde se stala chyba?
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
reagoval jsem na blud psaný idam.i o tom že stíhá. realita je taková jak píšeš ty
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výsledky pružného zrychlení GDI
Bofors-jen novinářský kretén může porovnávat pružnost z 60-100km/h(80-120km/h) atmosféry a turba,na STEJNÝ převodový stupeň To je k čemu dobrý údaj .To je údaj o pitomosti redaktora. Podobné jako by porovnával pružnost od 6000 ot.min.výše-----kdy už by turbo motor hledal vyskočený na silnici,v lepším případě by ječel s výkonem kávomlýnku a spotřebou raketoplánu:D .Prostě porovnání k ničemu a o ničem.Stejně tak je k ničemu a blbost porovnávat tímto stylem turba v benzínu a naftě.Nebo stejná auta s 5 a 6 rychlost.stupni......atd.To je údaj leda pro idiota,který bude předjíždět na 5.rychl.stupeň z 60km/h,ať jede s benzínem,naftou,atmosférou nebo turbem
Převodovky jsou poskládané úplně jinak,max.výkon motorů je v jiných otáčkách a proto u atmosféry člověk podřadí(výkon ve vyšších otáčkách)a u turba to naopak nežene do vysokých otáček,kde už výkon i krouťák strmě padá a není .
Správné porovnání by bylo jen v případě,kdy by se měřilo 60-100km/h.....,ale každé auto by mohlo jet na libovolný převodový stupeň. Potom můžeme mluvit o údaji pružnosti,který má vypovídací hodnotu,využitelnou třeba při předjíždění.
Také mám jeden užitečný test-papír těchto "reklamních" časopisů s bláboly(Svět motorů...),proti novinovému papíru,úplně propadl v testu "hoření v kamnech".
Převodovky jsou poskládané úplně jinak,max.výkon motorů je v jiných otáčkách a proto u atmosféry člověk podřadí(výkon ve vyšších otáčkách)a u turba to naopak nežene do vysokých otáček,kde už výkon i krouťák strmě padá a není .
Správné porovnání by bylo jen v případě,kdy by se měřilo 60-100km/h.....,ale každé auto by mohlo jet na libovolný převodový stupeň. Potom můžeme mluvit o údaji pružnosti,který má vypovídací hodnotu,využitelnou třeba při předjíždění.
Také mám jeden užitečný test-papír těchto "reklamních" časopisů s bláboly(Svět motorů...),proti novinovému papíru,úplně propadl v testu "hoření v kamnech".
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži