EGR ventil
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: EGR ventil
ty listy jsou o euro 4, my máme zase o kousek víc a tak "třeba" ... ale je vidět, že sem moc servisáků od chjondé nechodí, jináč by bylo todle nejisté prostředí (alejoo, ale nee, alejoo, ale nee ) bylo to tam
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
- Reklama
Re: EGR ventil
Já se jim ani nedivím mají toho v práci dost a ještě se otravovat doma!
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: EGR ventil
Oživím téma,takže u benzínových egr ventil JE
Kde přesně by měl být sdělím,až dostanu schema.
Zatím jen malá fotka a odkaz k dílu k egr...
http://www.ebay.co.uk/itm/Hyundai-I30-1 ... 1156837050
Kde přesně by měl být sdělím,až dostanu schema.
Zatím jen malá fotka a odkaz k dílu k egr...
http://www.ebay.co.uk/itm/Hyundai-I30-1 ... 1156837050
- Přílohy
-
- egr.JPG (34.68 KiB) Zobrazeno 3895 x
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: EGR ventil
Fuha no neviem? EGR ventil býva ovládaný buď podtlakom alebo elektromagneticky. Na toto ako pozerám tak pozerám neviem si vysvetlit co ho a ako reguluje.
Re: EGR ventil
Tady je odkaz na celkem zajímavej článek o EGR,autor uvádí,že je několik druhů ventilů. U benzínu zaslepení údajně nemá velký význam.
I když za sebe musim říct,taky jsem o zaslepení uvažoval,ale teď nevim nevim
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602
I když za sebe musim říct,taky jsem o zaslepení uvažoval,ale teď nevim nevim
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
Re: EGR ventil
Super članok len mam niekedy pocit ako keby nad autorom niekto držal nabrúsený meč. Napriek tomu tam vidím viac pozitívnych veci preco ho zaslepit ako negatív. Avšak v tomto našom aute to uz naozaj pomaly stráca zmysel pokial je niekde v sani alebo na nejakom neprístupnom mieste alebo by bol problem ho vratit do pôvodného stavu.
Re: EGR ventil
Bermark píše:Super članok len mam niekedy pocit ako keby nad autorom niekto držal nabrúsený meč. Napriek tomu tam vidím viac pozitívnych veci preco ho zaslepit ako negatív. Avšak v tomto našom aute to uz naozaj pomaly stráca zmysel pokial je niekde v sani alebo na nejakom neprístupnom mieste alebo by bol problem ho vratit do pôvodného stavu.
Jo jo,D-FENS má svůj styl...,ale asi zná. Dole pod článkem je ještě diskuse,pár lidí tam píše své poznatky ohledně EGR,sice je to Renault ale není špatný to vidět - http://renaultscenic.kvalitne.cz/EGR.htm ,krásně přístupnej EGR,ne schovavej někde v sání nebo kdo ví kde.
Zaslepení bude určitě dobrá věc,už z principu. Na jedný straně je před motorem filtr,kvůli čistotě vzduchu a na druhý straně si pak motor nasává spaliny s bordelem zpátky...
Ten článek je z r2009 a v našem případě,to zaslepení nebude jen tak,i když bych to rád udělal. Ale...
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
Re: EGR ventil
Jestli funguje tak jak má není důvod do něj zasahovat.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: EGR ventil
z môjho pohľadu
- zaslepovanie EGR by muselo priniesť markantný rozdiel výkonu aby sa to oplatilo a nie len ledva rozoznateľný placebo efekt
- ohľadom životnosti motora, neviem ale pochybujem že na tom motore niekto plánuje jazdiť 20 rokov takže v podstate je to zbytočné (auto je už proste spotrebák)
- pri predaji auta to nikomu nevysvetlíte že sa o motor staralo ako o miláčika a dokonca bol aj zaslepený EGR, (s malým nájazdom je to jedno a s veľkým nájazdom bude strašiak pre kupujúceho ten samotný nájazd a EGR s tým nič nespraví, prípadne ho odradí ešte aj "neodborný" zásah do motora)
- zaslepovanie EGR by muselo priniesť markantný rozdiel výkonu aby sa to oplatilo a nie len ledva rozoznateľný placebo efekt
- ohľadom životnosti motora, neviem ale pochybujem že na tom motore niekto plánuje jazdiť 20 rokov takže v podstate je to zbytočné (auto je už proste spotrebák)
- pri predaji auta to nikomu nevysvetlíte že sa o motor staralo ako o miláčika a dokonca bol aj zaslepený EGR, (s malým nájazdom je to jedno a s veľkým nájazdom bude strašiak pre kupujúceho ten samotný nájazd a EGR s tým nič nespraví, prípadne ho odradí ešte aj "neodborný" zásah do motora)
i30 2014 1,6MPi Family Edition
Re: EGR ventil
Nemienim vŕtať do niečoho , čo funguje.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: EGR ventil
EGR není nic jiného než ekovýmysl, co na normálně fungujícím motoru zpětně nuceně proplachuje největší bordel, který by normálně smýšlející konstruktér do motoru nikdy dobrovolně nepustil . Je to jedna ze součástek, co prokazatelně snižují životnost motoru. Ale doba je taková, že nejdůležitější je hodnota CO2. Přičemž zaslepením EGR je motor daleko lépe řiditelnější co se týče motormanagementu a spalované směsi a z vlastní zkušenosti po zaslepení EGR se čistil FAP s delším intervalem. Inu co dodat... osobně si myslím že to svému účelu slouží tak na 5% než se nás o tom snaží přesvědčit.
Re: EGR ventil
Jasně tak snižuje jinou hodnotu.
-
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 16 dub 2014, 14:29
Re: EGR ventil
EGR má za zadaní recirkulace plodin a očištění jich s nejvíce toxických častíc, takže vyloženě přispívá tomu, aby sračky nešly do vzduchu.
I30 kombi
GDI 2014.
GDI 2014.
Re: EGR ventil
básník tím chtěl říct, že pokud bychom se bavili na úrovni čisté konstruktérské práce, je tohle neskutečná prasárna. Většina dieselů co má najeto nad 150 tisíc km po zaslepení EGR ožije a má značně klidnější chod. U benzínu je EGR ještě problematičtější. ropák ten ekl už nějak přežere, ale benzín má dost problémy, když tenhle nesmysl přestane správně fungovat, pak místo toho, aby to "snižovalo" škodliviny, je totiž nesprávným spalováním násobně vrátí. PRvní majitel ale nemá důvod tohle řešit. Buď to dořeší hyudai v rámci záruky a nebo to vydrží ve funkci. OStatní - si musí poradit jak budou umět....