Spotřeba i30 2012
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Spotřeba i30 2012
nafťák že může jezdit krátké trasy po městě? a že to 1,9 TDi nevadí?
mé zkušenosti:
Accent 2008 1,5 CRDi: při -20°C se motor ohřeje cca po 20 km jízdy (teprve tehdy začne klesat spotřeba), do té doby jede v pomalém tempu za cca 6,5, takže pokud nejedu nejméně 30 km, nemá smysl jezdit s nafťákem
jak tady někdo psal, že studený motor žene max. do 1600 ot/min - příjemnou zábavu, možná tak první kilometr, ale pak se držím hranice 2000 ot/min - motor jede a ohřívá se, navíc u 1,5 je kolem 1500-1600 ot/min hranice, kdy se motor dusí, při mém stylu jízdy se krátké trasy vejdou jen tak tak do 5,5 l/100km, delší i pod 5 l/100km, "eko" ke 4, možná je 1,6 naladěná jinak, ale extrémně nízké otáčky motoru taky nesvědčí (setrvačník, převodovka)
Octavia 2000 1,9 TDi: krátké trasy cca 7 km zvládá, jenom je po pár týdnech nějaká "mrtvá" a potřebuje projet na delší trasu, aby se prohřála a motor si sednul
Punto 1995 1,1i, Mazda 626 1,8i: krátké trasy do 12 km s přehledem zvládly bez znatelné újmy na motoru, motor ohřátý do 2 km jízdy, občasné jízdy do okolí (40 a více km), prodávali jsme je po cca 180 kkm, resp. 230 kkm
i30 2013 1,4 CVVT: krátké trasy se neprojevují na výkonu, přepnutí na LPG (tj. 40°C teplota motoru) do 1 km, motor ohřátý do 3 km, na volnoběh se motor ohřeje za 10 minut (u 1,5 CRDi jsem při -15°C neohřál motor ani za hodinu běhu na volnoběh)
mé zkušenosti:
Accent 2008 1,5 CRDi: při -20°C se motor ohřeje cca po 20 km jízdy (teprve tehdy začne klesat spotřeba), do té doby jede v pomalém tempu za cca 6,5, takže pokud nejedu nejméně 30 km, nemá smysl jezdit s nafťákem
jak tady někdo psal, že studený motor žene max. do 1600 ot/min - příjemnou zábavu, možná tak první kilometr, ale pak se držím hranice 2000 ot/min - motor jede a ohřívá se, navíc u 1,5 je kolem 1500-1600 ot/min hranice, kdy se motor dusí, při mém stylu jízdy se krátké trasy vejdou jen tak tak do 5,5 l/100km, delší i pod 5 l/100km, "eko" ke 4, možná je 1,6 naladěná jinak, ale extrémně nízké otáčky motoru taky nesvědčí (setrvačník, převodovka)
Octavia 2000 1,9 TDi: krátké trasy cca 7 km zvládá, jenom je po pár týdnech nějaká "mrtvá" a potřebuje projet na delší trasu, aby se prohřála a motor si sednul
Punto 1995 1,1i, Mazda 626 1,8i: krátké trasy do 12 km s přehledem zvládly bez znatelné újmy na motoru, motor ohřátý do 2 km jízdy, občasné jízdy do okolí (40 a více km), prodávali jsme je po cca 180 kkm, resp. 230 kkm
i30 2013 1,4 CVVT: krátké trasy se neprojevují na výkonu, přepnutí na LPG (tj. 40°C teplota motoru) do 1 km, motor ohřátý do 3 km, na volnoběh se motor ohřeje za 10 minut (u 1,5 CRDi jsem při -15°C neohřál motor ani za hodinu běhu na volnoběh)
Hyundai i30 FB 1,5 T-GDi 02/22
Hyundai i30 1,4, 01/14 - 02/22
Hyundai Accent MCT 1,5 CRDi Elegance, 12/08 Wine Red RIP 06/17 ... 287.000 km
bude Hyundai Ioniq MY20
Hyundai i30 1,4, 01/14 - 02/22
Hyundai Accent MCT 1,5 CRDi Elegance, 12/08 Wine Red RIP 06/17 ... 287.000 km
bude Hyundai Ioniq MY20
- Reklama
Re: Spotřeba i30 2012
jasně TDI nevadí vůbec nic a nikdy se nekazí a neopotřebují, je technologie z jiné galaxie.
Ostatním diesely trpí neduhy .
Jen poznámka k zahřátí, shodneme se, že zahřátí == olej a motor mají provozní teplotu někde přes 90°C, to že fouká teplo nebo vodá má 90 °C, neznamená, že i motor a olej jsou OK.
Pokud nemá auto měření teploty oleje, pak se dohadovat kdy už je a kdy není motor zahřátý pouze spekulace.
To, že se diesel na volnoběh zahřívá naprosto minimálně je fakt a dlouhodobý volnoběh studeného motoru nepřidá žádnému motoru, benzín nebo nafta.
Ostatním diesely trpí neduhy .
Jen poznámka k zahřátí, shodneme se, že zahřátí == olej a motor mají provozní teplotu někde přes 90°C, to že fouká teplo nebo vodá má 90 °C, neznamená, že i motor a olej jsou OK.
Pokud nemá auto měření teploty oleje, pak se dohadovat kdy už je a kdy není motor zahřátý pouze spekulace.
To, že se diesel na volnoběh zahřívá naprosto minimálně je fakt a dlouhodobý volnoběh studeného motoru nepřidá žádnému motoru, benzín nebo nafta.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Re: Spotřeba i30 2012
Tak 1. spotreba po vymene motoru, cesta brno vyskov a zpet po stare, sice zatim jen dle pp coz je blbost ale mam hodnotu 5.4 coz jsem v zivote nevidel a kor ne u novyho motoru, tak uvidime az bude dalsi tankovani do plne kolik bude presna spotreba
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30 2012
No konecne to nekdo napsal, TDi je z jiny planety a ostatni je brak, dal bych to nerozebiral...kitrab píše: jasně TDI nevadí vůbec nic a nikdy se nekazí a neopotřebují, je technologie z jiné galaxie.
Ostatním diesely trpí neduhy .
Jen poznámka k zahřátí, shodneme se, že zahřátí == olej a motor mají provozní teplotu někde přes 90°C, to že fouká teplo nebo vodá má 90 °C, neznamená, že i motor a olej jsou OK.
Pokud nemá auto měření teploty oleje, pak se dohadovat kdy už je a kdy není motor zahřátý pouze spekulace.
To, že se diesel na volnoběh zahřívá naprosto minimálně je fakt a dlouhodobý volnoběh studeného motoru nepřidá žádnému motoru, benzín nebo nafta.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
-
- **
- Příspěvky: 264
- Registrován: 08 dub 2014, 17:33
Re: Spotřeba i30 2012
Od koho ti Němčouři asi zkopčili ty TDíčka ??? Nebýt talošů, jezdí dnes Oktávky stále s motory ze Š 105 l
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... _Injection
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... _Injection
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
Re: Spotřeba i30 2012
Nafta by měla být používána jen u strojů na těžkou práci. Do osobáků se neměla vůbec dostat, jenže jsem oběti společnosti a bohužel to tak dopadá. Takže kdo se rozhodně pro Crdi je nutné hodně pečlivě zvážit, zdali je schopen tomu motoru poskytnou vhodné provozní podmínky, myšleno delší trasy a co nejčastěji, neb jízdou okolo komína to pak vypadá že motor žere jak tank.. a on tak taky žere. Já jsem odevzdal Crdi polovičce, ta najede týdně 1000km a je spokojená, že nemusí tak často tankovat. Já sám preferuji LPG a vychovanej benzínovej motor, který má počet válců dělitelný 3mi a 4mi v intervalu <2-nekonečno>
Re: Spotřeba i30 2012
Sice tu řešíte naftu, ale myslím, že jste v menšině.
Já mám 1,4-ku. Na Spritmonitoru i na Spotrebach si vedu docela dobře (mezi čtrnáctkama osmý)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... power_e=74
Pro objektivitu ale přiznávám, že nejezdím krátké trasy do práce - asi na 85-90% jezdím kopcovitou trasu Kyjov - Kuřim (průjezd přes Brno), mimo dálnici.
Nějak tam nikde ale nevidím podobná jména, jako se vyskytují tady. Jste tam pod jinými, nebo si takto spotřebu neevidujete?
Já mám 1,4-ku. Na Spritmonitoru i na Spotrebach si vedu docela dobře (mezi čtrnáctkama osmý)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... power_e=74
Pro objektivitu ale přiznávám, že nejezdím krátké trasy do práce - asi na 85-90% jezdím kopcovitou trasu Kyjov - Kuřim (průjezd přes Brno), mimo dálnici.
Nějak tam nikde ale nevidím podobná jména, jako se vyskytují tady. Jste tam pod jinými, nebo si takto spotřebu neevidujete?
Kia Ceed 1,6 CRDI 100kW GTline, vyr. 11/2015 (10.5.2019, 55500km)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Re: Spotřeba i30 2012
Neovládám němčinu překladač nefunguje dobře tak používám spotreby.cz
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Spotřeba i30 2012
Já takyrobil píše:........tak používám spotreby.cz
Re: Spotřeba i30 2012
panove da se prepnout i do en popr. fr, je to v pravo v rohu nahore, ja pouzivam na okamzity namlaceni na pumpe app primo na telefonu
Pepa59: jsem na posledni 6. strance 4 od shora, ale taky jsem mel motor v haji a proto si myslim cela moje spotreba hnus... nyni mam novej a prvni vysledky dobry, tak uvidim jak moc to sleze dolu
http://www.spritmonitor.de/en/detail/630015.html
Pepa59: jsem na posledni 6. strance 4 od shora, ale taky jsem mel motor v haji a proto si myslim cela moje spotreba hnus... nyni mam novej a prvni vysledky dobry, tak uvidim jak moc to sleze dolu
http://www.spritmonitor.de/en/detail/630015.html
Re: Spotřeba i30 2012
Tech 1600ot na studeno je naprosto OK, tedy muj nazor. Nevim jak zni a jede Accent 1.5 Crdi, takze nemuzu srovnavat, ale u i30 II a 1.6 v nafte je 1500ot minimum, kdy ten motor zni zdrave. Pod 1500ot uz trpi a je to jasne slyset. Tocit 2000ot na studeno urcite nebudu, turbo zabira v 1900ot naplno - pokud bych to hned na studeno tocil do 2000ot, tak ho velmi rychle odstrelim ( preci jenom je o dost narocnejsi na mazani nez motor ). Takze nepodtacim, netocim a tech par kilometru poklidnym stylem vzdy vydrzim
V lete je voda zahrata po 5km, v zime minimalne po 10km, jak se zahreje voda, tak to tocim k tem 1900ot max. Pak po 15km az 25km dle teploty to beru do plnych. Po Brne jezdim jen vypadovky ( centrum vyjimecne ) - auto se vetsinou pohybuje na dalnici. Spotrebu neresim, auto ma jezdit a ne se presouvat
Vyslednych 6,03L beru jako velmi dobrou hodnotu vzhledem k memu jizdnimu stylu S benzinakem bych byl na hooodne odlisnych cislech
V lete je voda zahrata po 5km, v zime minimalne po 10km, jak se zahreje voda, tak to tocim k tem 1900ot max. Pak po 15km az 25km dle teploty to beru do plnych. Po Brne jezdim jen vypadovky ( centrum vyjimecne ) - auto se vetsinou pohybuje na dalnici. Spotrebu neresim, auto ma jezdit a ne se presouvat
Vyslednych 6,03L beru jako velmi dobrou hodnotu vzhledem k memu jizdnimu stylu S benzinakem bych byl na hooodne odlisnych cislech
Hyundai i30CW 1.6GDi, 99kW, 2016 "Kraken"
MG ZS 180 2,5 V6, 130kW, 2003 "Cipajz"
Čo bolo to bolo:
Hyundai i30 II 2012 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 1.6 GL
Rover 25 2.0 iDT
Hyundai Lantra 1.5
Škoda 105S
MG ZS 180 2,5 V6, 130kW, 2003 "Cipajz"
Čo bolo to bolo:
Hyundai i30 II 2012 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 1.6 GL
Rover 25 2.0 iDT
Hyundai Lantra 1.5
Škoda 105S
Re: Spotřeba i30 2012
Německé dálnice 730 km na zátah, kde to šlo tak 180-190 , jinak podle cedulí okolo měst spotřeba 6,7. Tak to s CRDi jde
Re: Spotřeba i30 2012
To jsi dal autu pěkně pokouřit.Ani bych se nedivil kdyby ti něco na motoru kleklo.Tyto motory nejsou stavěné na dlouhodobou jízdu na hranici max. výkonu.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
-
- **
- Příspěvky: 351
- Registrován: 26 zář 2014, 16:52
Re: Spotřeba i30 2012
Tak zatim me GDI moc netesi, kombinace dalnice a mesto prvnich 300 km s novym autem je 9,5 l/100 km, coz mi oproti 103 kW TDI ktery navic na ty dalnici jelo o 160 misto 145 (ja vim, limit, pasaty atd. ale to bych neresil) a i kdyz jsem mu daval zakourit co to slo nedostal jsem se pres 8 (vetsina nadrzi byla kolem 7,5) a GDIcko se snazim setrit, protoze kdyz neopatrne seslapnu plyn, spotreba hned silene leze nahoru... Takze je auto navic vykonove naprd (GDI je pod 3000 ot/min mrtvola).
Snad se to nejak srovna a je to tim cerstvym motorem...
Snad se to nejak srovna a je to tim cerstvym motorem...
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Nezlepsi ,vrat to. Porovnavas neporovnatelne. To mi hlava fakt nebere. Pripada ti, ze 2l diesel s turbem pojede stejne jako 1,6l atmosfera a se stejnou spotrebou? Prosím, nastuduj si o tom neco malinko...
Rozdíl mezi dieselem a benzinem chape i má zena, co autum vubec nerozumi.
Rozdíl mezi dieselem a benzinem chape i má zena, co autum vubec nerozumi.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021