JoKo píše:
motory boli naozaj vydarene, to klobuk dolu, ale auto uz podla mna az tak velmi nie. to by som radsej zobral fiatacku 2.5td v crome. neznicitelny motor, auto, ale treba davat pozor na hrdzu. a ked by mi islo cisto o vydrz motora, tak asi 1.9d od peugeota, alebo mercedesacku 190tku... a z modernejsich motorov asi 1.9jtd {nema variabilne turbo, dvojhmotak}
k těm italskejm autům mám v posledních letech blízko a myslím, že bych si udělal zejména sbírku Lancií a Alf, kdybych měl koupit všechny zajímavý.
jo, paradoxně dieselový motory se obecně italům z hlediska spolehlivosti povedli víc než slavný benzíňáky. akorát ty nejstarší jsou ještě z období, kdy ty auta vážně rezli strašlivě a u těch novejch zase tápou z hlediska zacílení toho auta. Extrémní případ může bejt Lancia Kappa, nebo Delta. Pro koho ty auta vyráběli krucinál?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a blbě se hovoří o kvalitách, když to dílenský zpracování je skutečně mizerný. slícování plus mínus centrimetr, tlačítka se rozpadají. to se pak blbě obhajuje kvalita. zkrátka každý má něco a narážíme možná na problém chápání slova "kvalita"
co to vlastně je? je to pocit kvality, nebo skutečně spolehlivost? když to přeženu - super spolehlivý auto ještě nutně nemusí být kvalitní, tu a tam něco upadne, vrže, skřípe, fouká do něj. ale pořád jezdí. a auto, kde je tým inženýrů který navrhuje materiál a odolnost každého tlačítka ještě pořád nemusí v praxi fungovat. působí kvalitně, opravdu ho někdo dělal za účelem aby bylo kvalitní, ale bohužel - našlo se něco konstrukčně špatně. možná moc času trávili laděním každého plastu v interiéru, až se zapomnělo pořádně otestovat rozvodový řetěz v městském provozu. mohli s ním najezdit milion reálných km v poušti a na ledovci, ale nikoho nenapadlo, že se vytahá, když bude někdo každej den parkovat na kvalt v kopci. a z kvalitního je nespolehlivý.
takže co to je vlastně kvalitní?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)