Kvalita nafty

Moderátor: Moderátoři

Cenko
*
Příspěvky: 29
Registrován: 28 črc 2014, 17:36
Bydliště: Praha

Kvalita nafty

Příspěvek od Cenko »

Ahoj,

Mam i 40 v nafte a premyslim, jake cerpaci stanice navstevovat...
Mate nejke zkusenosti s nachylnosti i40 na kvalitu paliva?
Co si myslite o nafte na Shell nebo ONO a tak....

Predem dekuji za zkusenosti a rady.
i40 100KW. Premium
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8134
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Mexican »

to myslis ako joke alebo chces priamo GPS koordinaty? na znacke nezalezi, zalezi na konkretnej pumpe :-)

ja tankujem asi najviac na Globuse a pohoda. Dolievam aditiva, trochu pohladaj na fore a dozvies sa viac
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Cenko
*
Příspěvky: 29
Registrován: 28 črc 2014, 17:36
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Cenko »

Dekuji za tip. Mrzi me, ze ani jedna znacka nemuze garantovat kvalitu paliva alespon v jedne republice :)

Uprasnim.... Praha.

Predem dekuji za tipy.
i40 100KW. Premium
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od mikodim »

Kazda znacka na trhu garantuje kvalitu, a musi splnat normu. Kvalitu moze narusit nezodpovedný predajca ak sa nestara o spravne skladovanie paliva. Svagor tankuje len a len na najlacnejsich pumpach do firemnych aut naftu a nikdy nemal problem ze by sa prejavila nekvalita alebo nejaký problem.. a to auta jazdia denno denne od rana do vecera. Ja tankujem vecsinou Shell alebo Slovnat ,ale nemam problem natankovat hocikde a tiez som zatial nepocitil rozdiel ci uz vo vykone alebo kulture chodu motora atd..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od 69pavel »

na toto tema se tu jiz hodne diskutovalo,naftu jako takovou ktera musi splnovat normu dostanes na kazde cerpacce v dane kvalite,tu jde spis o to kolik tam cerpacky nalejou tech zasranych biosracek,norma je 7% podilu ale neni problem natankovat podil sracek v nafte i 14%........

tu je spise treba provadet prevenci v podobe aditiv do nafty napr velmi osvedceny VIF super diesel aditiv-zimni(sam pouzivam celorocne) aby bylo zajistene mazani soucasti v palivovem systemu pro pripad kdyby tam prislo nekvalitni palivo,preci jen comonrail je narocnejsi nez stare systemy a kdyz se neco posere diky tomu ze se to pridre diky spatnemu palivu tak opravy jdou do tisicu v porovnani nizke ceny za aditivum.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Alf6 »

EuroOil. Nafta bez biosložky + doleješ Vif kvůli mazivosti :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Cloudyman
*
Příspěvky: 31
Registrován: 12 čer 2014, 22:56
Bydliště: střední Čechy

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Cloudyman »

Jako Alf,
čerpám na benzínkách Čepra, protože tam nedávájí biosračky. A dávám VIF.
Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi Experience Style, panther black
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Alf6 »

Já beru benzín :D Ale co jsem se o to jeden čas více zajímal a studoval clanky na netu, tak tahle variace byla nejlepe hodnocena :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
zajic
**
Příspěvky: 178
Registrován: 31 říj 2014, 08:09

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od zajic »

Právě dnes je na aktuálně přehled nejvyšších pravomocných pokut udělených ČOI v roce 2014 (benzín, nafta, LPG). Viz: http://zpravy.aktualne.cz/finance/spatn ... 590604f2e/
jinak stránky ČOI zde: http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/rozhod ... nych-hmot/
I30 combi, 1,4Tgdi,
Uživatelský avatar
hanz.1
**
Příspěvky: 131
Registrován: 12 dub 2007, 22:07
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od hanz.1 »

Je to trochu paradox, ale právě ta biosložka zajišťuje dobrou mazivost nafty. Pokud je palivo bez této složky je zapotřebí kvalitní aditivace, která zajistí dobré mazání. Četl jsem to před časem v nějakém testu phm. Jinak tankuji většinou u ONO a žádný problém jsem nezaznamenal.
i40 CRDi Style + Navi
zajic
**
Příspěvky: 178
Registrován: 31 říj 2014, 08:09

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od zajic »

Také je možné řídit se tím, zda má pumpa "pečeť kvality", viz zde: http://www.dobrapumpa.cz/cs/zakaznik/kdo-je-drzitel-pk/

Pokud se palivo doplní ještě aditivací (např. ten výše zmíněný VIF), neměl by být žádný problém.
I30 combi, 1,4Tgdi,
velsatis
*
Příspěvky: 48
Registrován: 23 bře 2013, 18:03
Bydliště: Nymburk

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od velsatis »

hanz.1 píše:Je to trochu paradox, ale právě ta biosložka zajišťuje dobrou mazivost nafty. Pokud je palivo bez této složky je zapotřebí kvalitní aditivace, která zajistí dobré mazání. Četl jsem to před časem v nějakém testu phm. Jinak tankuji většinou u ONO a žádný problém jsem nezaznamenal.
Je to tak, ta biosložka výborně maže, ale zase na druhou stranu zalepuje vstřikovače a vlivem EGR sání. Takže je potřeba do nafty přidávat aditivum, nejlépe asi VIF, které tento negativní vliv eliminuje. Nafta bez biosložky je ve finále pro motor z hlediska mazivosti dost špatná. Zajímavé by bylo zkusit co je lepší a) nafta bez biosložky a s aditivem b) s biosložkou a aditivem, ale to se asi nedočkáme :-D Já osobně tankuji tak odhadem z 95% na Benzině, protože vím, že tam ty aditiva dávaj. Pokud někdy tankuji mimo, tak se alespoň snažím na pumpě, která má pečeť kvality SGS a dodám aditivum :-) Z principu bych se asi nebál tankovat nikde, až na no-name pumpy, ale vždy jedině s tím aditivem. Jinak např. Albert je zásobován Unipetrolem, což by měl být dodavatel i pro Benzinu, která si to ale nechává míchat s VIF, takže podle mě, když do nafty Albert přidám VIF, tak bych měl dostat stejné palivo :-) Někde jsem četl, že VIF a Unipetrol to mají vzájemně vyzkoušené, takže vyhlédnout pumpy, které berou od Unipetrolu a do nich VIF :-) Doufám, že jsem si něco nevymyslel, ale snad ne :-)
Jinak si myslím, že zárukou opravdu nadstandardního paliva je právě ta Benzina, která tam ta aditiva podle všech testů zatím vždy měla. Ale pozor N95 už aditivovat přestala.
Naposledy upravil(a) velsatis dne 16 led 2015, 21:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od Alf6 »

Benzina taky aditivovala svůj N95 :D moc bych jim uz neveril http://byznys.lidovky.cz/lepsi-natural- ... oprava_ele
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
kristian.nov
Příspěvky: 7
Registrován: 23 pro 2014, 22:26

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od kristian.nov »

A jak je to s těmi prémiovými palivy, třeba u Shellu? V-Power
Uživatelský avatar
hanz.1
**
Příspěvky: 131
Registrován: 12 dub 2007, 22:07
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Kvalita nafty

Příspěvek od hanz.1 »

Našel jsem ten test nafty a Shell celkem v prémii propadl. V-Power Diesel nitro+ měl cetanové číslo jen 53, což je úplně standardní hodnota. Základ od benziny Top Q měl 54. Nejlepší prémiovka u nás dostupná vyšla v testu od OMV Maxx-Motion Diesel cetan 61, bez MEŘO, dovoz a výroba rakousko. Mazivost je zase u těchto naft bez biosložky na hraničních hodnotách, asi šetřej aditiva.
i40 CRDi Style + Navi
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“