Automatická převodovka u Santa Fe
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Servuste SF, tak som trochu "surfoval" a hladal, čo to je ten "Solenoid spojky menice", čo podla chyby AT ukazala diagnostika(1 z 3 možných problémov) a vďaka "ix55", viem trochu presnejšie.
To, že je problém v meniči, je na "100%" isté , ale aj ten Solenoid, je asi pravdepodobnejší, našiel som článok:
http://www.hydromenice.cz/cze/zakladni- ... menicu.php
Podla "Giovany1971" to nieje menič, tak uvidíme...ale farba oleja Jantárová nebola a ani teraz nieje, zobral som vzorku a po niekoľkých 100km po červenej farbe ani slychu(je opäť čierny-nepriehľadný), takže buď urobiť poriadny preplach(podla "ix55") a dať Nový olej alebo zase vymeniť olej v AT(okolo 5,5L, kolko vytečie).
Ale neverím, že až taký problém by narobil olej, ktorý je v podstate 1/2 vymenený.
To, že je problém v meniči, je na "100%" isté , ale aj ten Solenoid, je asi pravdepodobnejší, našiel som článok:
http://www.hydromenice.cz/cze/zakladni- ... menicu.php
Podla "Giovany1971" to nieje menič, tak uvidíme...ale farba oleja Jantárová nebola a ani teraz nieje, zobral som vzorku a po niekoľkých 100km po červenej farbe ani slychu(je opäť čierny-nepriehľadný), takže buď urobiť poriadny preplach(podla "ix55") a dať Nový olej alebo zase vymeniť olej v AT(okolo 5,5L, kolko vytečie).
Ale neverím, že až taký problém by narobil olej, ktorý je v podstate 1/2 vymenený.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
- Reklama
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
vážení přátelé, hezký den. jsem dlouhodobým návštěvníkem těchto stránek a se zájmem coby majitel dvou "H" si čtu řadu názorů. k problematice olejů, jejich kvalit, intervalů, záměn apod. jsem "vycvičen " z AR, kde na obdobných stránkách alfisti doporučuji si přečíst pár pasáží od našeho olejového guru HonzaR. přechází vás zimnice, když si čtete, co je v našich poměrech možné.
začíná to bohužel i ze strany servisů se zaručenými náhradami olejů zaručených klasifikačních a výkonostních záměn, nesmyslných dělek intervalů výměn ( Long Live oleje na 30.000 km) a pokud jsme u AT, tak doživotní náplně. U SF je alespoň doporučení vyměnit náplň v 90 tis., ale u i40 se na mne dívali se shovívavým úsměvem. Pro nezbytné úkony jezdím po řadě pokusů do AutoKout Brandýs n/L a tam je naprosto nestandardní přístup, jsem s nimi na dílně, probereme to do detailů, majitelé od otce až po oba syny - super. Takže na i40 mám 90.000 km a i přes ujištění importéra jsme to vylili. Nutno podotknout, že litr není zadarmo ( 1 tis/ 1l ) a jak vyplynulo i z viz. výše, musíte obětovat jednu náplň na proplach, vždy tam určité procento zůstane. Takže ve finále desítka - věřím, že jsem tímto udělal maximum pro eliminaci zcela jiných nákladů při zhavarování - opět řada názorných příkladů.
Pro ty, kdo ještě váhají a mají pocit o jistotě doživotní naplni - viz foto. Byl jsem docela překvapen.
začíná to bohužel i ze strany servisů se zaručenými náhradami olejů zaručených klasifikačních a výkonostních záměn, nesmyslných dělek intervalů výměn ( Long Live oleje na 30.000 km) a pokud jsme u AT, tak doživotní náplně. U SF je alespoň doporučení vyměnit náplň v 90 tis., ale u i40 se na mne dívali se shovívavým úsměvem. Pro nezbytné úkony jezdím po řadě pokusů do AutoKout Brandýs n/L a tam je naprosto nestandardní přístup, jsem s nimi na dílně, probereme to do detailů, majitelé od otce až po oba syny - super. Takže na i40 mám 90.000 km a i přes ujištění importéra jsme to vylili. Nutno podotknout, že litr není zadarmo ( 1 tis/ 1l ) a jak vyplynulo i z viz. výše, musíte obětovat jednu náplň na proplach, vždy tam určité procento zůstane. Takže ve finále desítka - věřím, že jsem tímto udělal maximum pro eliminaci zcela jiných nákladů při zhavarování - opět řada názorných příkladů.
Pro ty, kdo ještě váhají a mají pocit o jistotě doživotní naplni - viz foto. Byl jsem docela překvapen.
- Přílohy
-
- IMG_0520.JPG (28.45 KiB) Zobrazeno 5249 x
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
ivoš píše:vážení přátelé, hezký den. jsem dlouhodobým návštěvníkem těchto stránek a se zájmem coby majitel dvou "H" si čtu řadu názorů. k problematice olejů, jejich kvalit, intervalů, záměn apod. jsem "vycvičen " z AR, kde na obdobných stránkách alfisti doporučuji si přečíst pár pasáží od našeho olejového guru HonzaR. přechází vás zimnice, když si čtete, co je v našich poměrech možné.
začíná to bohužel i ze strany servisů se zaručenými náhradami olejů zaručených klasifikačních a výkonostních záměn, nesmyslných dělek intervalů výměn ( Long Live oleje na 30.000 km) a pokud jsme u AT, tak doživotní náplně. U SF je alespoň doporučení vyměnit náplň v 90 tis., ale u i40 se na mne dívali se shovívavým úsměvem. Pro nezbytné úkony jezdím po řadě pokusů do AutoKout Brandýs n/L a tam je naprosto nestandardní přístup, jsem s nimi na dílně, probereme to do detailů, majitelé od otce až po oba syny - super. Takže na i40 mám 90.000 km a i přes ujištění importéra jsme to vylili. Nutno podotknout, že litr není zadarmo ( 1 tis/ 1l ) a jak vyplynulo i z viz. výše, musíte obětovat jednu náplň na proplach, vždy tam určité procento zůstane. Takže ve finále desítka - věřím, že jsem tímto udělal maximum pro eliminaci zcela jiných nákladů při zhavarování - opět řada názorných příkladů.
Pro ty, kdo ještě váhají a mají pocit o jistotě doživotní naplni - viz foto. Byl jsem docela překvapen.
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Dobrá práce Ivoši. jen měnili ti to mašinou kterou napojí mezi chladič AT a AT , nebo nalili a vylili 2x přes Vanu? jsem si totiž skoro jistý že tou mašinou padne max.1,5 náplně tj. náplň + nějaký ten litr než se vytlačí stará kapalina. ale i tak, lepši jak nechal půlku starého oleje ve skříni.
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
ix55 - jj, na Santovi to měnili "mašinkou", tzn s tlakováním a na i40 nalili přes sundanou hadici.
obojí vždy s jednou náplní na vypláchnutí, jinak to snad nemá cenu ani dělat. byl jsem s hochy na dílně a přesně dle servisního manuálu
obojí vždy s jednou náplní na vypláchnutí, jinak to snad nemá cenu ani dělat. byl jsem s hochy na dílně a přesně dle servisního manuálu
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Sevas chlape, toto všetko čo tu píšeš je určite super, ale ani v jednom Autorizovanom servise Hyundai to nerobia, mne osobne menili olej 2x v 2 servisoch, pred 3 rokmi cca 6L a teraz opäť cca 6L.ivoš píše:ix55 - jj, na Santovi to měnili "mašinkou", tzn s tlakováním a na i40 nalili přes sundanou hadici.
obojí vždy s jednou náplní na vypláchnutí, jinak to snad nemá cenu ani dělat. byl jsem s hochy na dílně a přesně dle servisního manuálu
Po terajšej výmene oleja v Autorizovanom servise, som si osobne vymenil zase olej, ďalších cca 6L(dokopy 11L), ale nikdy to nebude 100% ako preplacom s neakou "mašinkou".
To by som musel navštíviť neaký servis, ktorý sa tomu venuje...aj tak sa mi zdá, že tie Autorizované servisy, sa velmi málo zaoberajú pravidelnou servisnou prehliadkou AUTOMATU a pritom oprava nieje ziadny lacný špás a najskor čo odchádza sú MENIČE.
Vôbec nechapem, ako môže byť v AT doživotný olej, keď olej pri výmene po 90.000km je strašný...a keď ho vymieňajú štandartne ako mne cca 6L, tak je to smiešne.
Naposledy upravil(a) ErosKE dne 26 led 2015, 13:34, celkem upraveno 1 x.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Eros. tak ono je to pochopitelné, že to dělají jen tak jak jim Hyu.. nařizuje dle servisního plánu a proč by dělali něco navíc... přece je v jejich zájmu aby prodávali nové převodovky popř. aby se auto odepsalo a koupilo nové.. to mi jako majitelé se musíme postarat o to abychom udělali něco víc, a líp aby jsme nedopadli tak jak zhora popsaný scénář... / (toť můj názor)
- jiri.vacha
- ***
- Příspěvky: 771
- Registrován: 24 led 2012, 22:33
- Bydliště: Loučná-Lom
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj kucí,je super si tady o tom napsat,doživotní náplň existuje ,to je přesně to co potřebuje výrobce,co nejdříve vyměnit auto .Taky jim na to .....,auto jsem koupil,mělo najeto 97 tis.Jako majitel krásného zachovalého auta jsem zajel do autorizáku ,více nikdy .Dle kontroly vše ok,vše vyměníno dle servisních intervalů,nemusím nic řešit .To že mi za týden upadla řemenice z gumového silenbloku tady ani nebudu rozebírat,ani si nechci představit co všechno se mohlo stát.Okamžitě rozvody oleje apod. co je důležité.Sice nemám přístup na mašinu na výměnu oleje v automatu,ale po všech možných názorech a doporučeních jsem zvolil postup jak tu někdo píše výše,aspoň něco.To co jsem z převodovky vypustil nechtějte ani vědět,olej měl konzistenci jak přípravek na nádobí CIF,tím ho nechci urazit,nádobí myje dobře .Do převodovky ale nepatří ,očekával jsem nejhorší,ale musím konstatovat,že převodovka drží,má dalších 150 tis.,řadí plynule a bez problémů ,musím zaklepat .Olej měním cca po 60 tis. i s filtrem a pro jistotu při každé výměně oleje v motoru(15 tis.) měním na převodovce filtr,je šroubovaný z venku a těch 145 kč co stojí mne nezrujnuje.První výměnu jsem dělal 10 litrů oleje,vypustit,dolít,projet,vypustit,dolít,projet,zvolit všechny režimy.Teď už měním jen šest litrů(co vyteče) a můžu říci,že olej je jen tmavý,ale krásně olejový,již žádný CIF .Prostě kdo má své auto rád,musí mít spoleh na servis a nebo si to dělat sám a nebo mít aspoň možnost návštěvy na dílně při práci.Přeji mnoho šťastných kilometrů všem automaťákům
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Filtr automatu zvenku převodovky je sen, škoda ze to není na všech autech. Jen mě napadá to musíš vždy po výměně filtru i dolit trochu oleje, ne?
- jiri.vacha
- ***
- Příspěvky: 771
- Registrován: 24 led 2012, 22:33
- Bydliště: Loučná-Lom
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Je to dobře vymyšlené,filtr je šroubovaný z vrchu a při sundavání je prázdný.Při první koupi si ze mne dělali posměšky,že je to motorový filtr,on tak vypadá,tak jsem jim to musel ukázat,že nejsem trubka ,je to fakt super,hodně jezdím,dost často naložený a občas s vlekem,takže si převodovka mákne,proto se jí snažím revanšovat za skvělé služby ,jsem zvědav co vydrží
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
- Giovany1971
- *
- Příspěvky: 76
- Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
- Bydliště: Vsetín
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Filtr se tady nedá vyměnit..bylo to zde již psano víckrát.. při výměně.se.musí rozpulit převod..na poslední foto je to vidět kde je umístěný.artur píše:Chlapi, chtěl bych se zeptat. Nevíte jak je to s filtrem u AT převodovky? Mění se při každé výměně oleje? Psal jsem panu Prajslerovi z automatickeprevodovky.com kolik by vyšla výměna oleje v převodovce včetně filtru a odepsal mi:
cit: "Výměna oleje vyjde cca 2500Kč bez DPH.
Výměnu filtru nelze provést , je zavřený ve skříni musela by dolů z vozidla a rozpůlit převodovku.
Prajsler"
Tak teď nevím. Četl jsem tady, že nevyměněný filtr měl za následek zničen převodovky. A teď jsem dostal zase informaci, že výměna se neprovádí. A to p. Prajsler je v okolí Ostravy machr na převodovky, alespoň podle recenzí na netu.
Filtr je nutné vyměnit vždy stojí asi necelý pětikilo, oleje se dává asi 11 litrů pokud se ještě nedělá průplach.Dělali mi to v autorizáku a cena cca 8tis.Kč (11l olej, filtr, práce) motor ani převodovka se vyndavat nemusí, ale je pravda , že k tomu filtru je špatnej přístup.Hotový to bylo za půl dne.
Je ale pravda, že v druhym autorizáku mi valili do hlavy ty kecy, že náplň převodovky je doživotní a že se nemění.
http://giovanny.rajce.idnes.cz/AT_Santa_fe_Oprava/
Sono sempre moderato critico!!
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Servuste, ešte staále som nenašiel v KE a okolíí servis na AT a ked som konečne niekoho našiel(Automatickeprevodovky-Miroslav Popovicz), tak nemá diagnostiku na Hyundai.
Ked mate niekoho skuseneho, tak poprosím o kontakt v KE a okolí.
Dakujem
Ešte jedna vec, je možné zistit diagnostikou u špecialistu konkretne poruchy???
1.Solenoid spojky menice
2.Tlak oleje
3.Samotny menic
Ked mate niekoho skuseneho, tak poprosím o kontakt v KE a okolí.
Dakujem
Ešte jedna vec, je možné zistit diagnostikou u špecialistu konkretne poruchy???
1.Solenoid spojky menice
2.Tlak oleje
3.Samotny menic
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj, určitě na to nestačí pouze diagnostika (myšleno zařízení). je důležité o tom něco vědět , popř. vědět postupy jak a kdy uvedené příznaky vyhodnotit. ona to sama ta diagnostika to neřekne. je uložená chyba a aby jsi ji správně vyhodnotil tak musíš udělat nějaký postup. tlak oleje se měří obyč. analogovým tlakoměrem, ale je tam více tlakových přípojů, které musí mít rozdílné hodnoty.
Prostě shrnuto: člověk co zná automaty, má dobrou diag. na Hyu. a postupy k uvedené převodovce to hravě zvládne.
Prostě shrnuto: člověk co zná automaty, má dobrou diag. na Hyu. a postupy k uvedené převodovce to hravě zvládne.
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Santaci, kým dám menič repasovať, stále mi to nieje jesnééé...
Po 2-nas. výmene oleja, som bol zase vyskúšať SF v kopcoch s tempomatom(stale rovnako pri 135km/h na 5st.), mi vie niekto normalne vysvetliť, že ked mi prevodovka skočí do vyšších otáčok a už sa nevráti do povodných pri jazde, až pokial zase nevypnem motor...opäť naštartujem a zase ide normálne...tomu nerozumiem....
Video v kopcoch s kolísavými otáčkami(tempomat):
https://www.youtube.com/watch?v=5mLzgIH ... e=youtu.be
Po 2-nas. výmene oleja, som bol zase vyskúšať SF v kopcoch s tempomatom(stale rovnako pri 135km/h na 5st.), mi vie niekto normalne vysvetliť, že ked mi prevodovka skočí do vyšších otáčok a už sa nevráti do povodných pri jazde, až pokial zase nevypnem motor...opäť naštartujem a zase ide normálne...tomu nerozumiem....
Video v kopcoch s kolísavými otáčkami(tempomat):
https://www.youtube.com/watch?v=5mLzgIH ... e=youtu.be
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Před lety jsem řešil stejnou závadu u VW Polo s automatickou převodovkou. Podle servisu byla vadná převodovka (60,-tKč). Zhádal jsem se s mechanikem a dlouze mu vysvětloval že motor nemá výkon, proto převodovka řadí kvalty. Nakonec mi vítězoslávně oznámil, že objevili závadu - ucpaný výfuk: Prorezivěním vnitřního pláště výfuku se uvolnila výplň (skelná vata), která ucpala potrubí, motor ztrácel výkon a převodovka to řešila postupným řazením nižších stupňů (podle zátěže) až do stavu, že s autem již nebylo možné dál pokračovat v jízdě. Po výměně výfuku za 4tKč vše OK.Rohelka píše:Ahoj všichni, tak se mi po ujetých 100.000 km a necelých 5 letech v šetrném provozu rozbila na Santíkovi převodovka - automatická.... Nemáte s tím někdo zkušenost? Mám model 2008, 2.2 CRDi. Po zahřátí motoru se najednou z ničeho nic zvýšily otáčky, ale auto nezrychlilo, naopak, začalo ztrácet výkon. Nakonec to skončilo odtahem do servisu. Umíte někdo poradit? Může to být i výrobní vadou? Auto mám pravidelně servisované.
Díky předem..
SF 2,2 CRDi VGT 4x4 A/T / H1 VAN6 2,5CRDi / iX35 2.0 GDi 4x4 / i20