Díky za odpověď... Tohle není moje parketa, takže tomu moc nerozumím. A podle čeho, a které kolo se začne točit a druhé stát? Pod oběma byla vrstva ledu, točilo se jen pravé. A kdybych vypnul motor a znovu nastartoval točilo by se zase stejné kolo nebo pro změnu to druhé? Nechápu ten princip, když auto nemá žádný přídavný systém (ESP, EDS, ASR, apod.), tak jsem předpokládal, že je vždy stejný točivý moment na obě kola. Nebo to znamená, že i na suchu při svižném rozjezdu mi třeba prohrábne pouze jedno kolo a ne obě? A stejně se bude bez ESP na sněhu chovat třeba i felicie, tzn., když bude hrabat, tak pouze jedno kolo?
Ani u nás na Moravě nebyla tato zima strašná, vyjma posledních cca 14 dní. Hlavní cesty jsou suché, horší ty boční. Jak jsem psal zastavil jsem na rovince, 1 cm sněhu, pneu jeté jednu sezónu - skoro jako nové, a pak takový problém s rozjezdem (navíc u automatu je problém auto rozhoupat, je tam větší prodleva než u manuálu).
Jinak auto bych v žádném případě neměnil, jsem s ním maximálně spokojený po všech stránkách... Spíš mi jde o to, abych věděl, jak se na sněhu chová. V manuální převodovce jsem to měl zmáklé a bez problémů... Automat je v tomto horší, navíc nechápu, proč, když je to taky model 2008, tak ESP nemá.
Proto ten původní dotaz na sněhové řetězy, opravdu nerad bych zůstal trčet někde v kopcích a tady ty zimy umí být pořádné.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)