Vašýk píše: Negativa jsou: velká spotřeba, nízký kroutící moment, zastaralá konstrukce, cena náhradních dílů, kvalita zpracování (jedná se o detaily), rychlá ztráta ceny (v případě prodeje). Bohužel pověst značky Hyundai v Čechách je špatná a vozidlo které mám, ze mě obhájce Hyundai neudělalo.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ahoj. vyjmenoval jsi problémy, které Sonaty do roku 2000, provázely.
Určitě mluvíš o motorizaci 2,0 16V.
velká spotřeba - díky snaze snížit emise jsou na Sonátách od 97' montovány dva katalyzátory ... proto Sonáty 92-93 měly větší výkon.
Nicméně sama automobilka nyní 2,0 na Sonatu nenabízí, protože prostě tento motor na tak velké a těžké auto nestačí - není to Octavia ...
zastaralá konstrukce - pochopitelně - vyjma dílčích změn elektronického řízení spalování a změn v řízení emisí je motor 2,0 16V beze změn od roku 1993, kdy debitoval - měl výkon 96kW a kombinovanou spotřebu 8l/100 km - dnes převládá názor, že na svou dobu to byl velmi povedený motor.
cena náhradních dílů je pochopitelná - nicméně zkus porovnat ceny stejných dílů od různých značek a zjistíš to co já, že Hyundai zdaleka není nejdražší ani mezi evropskými automobilkami ...
kvalita zpracování - tak to když slyším, vidím rudě, do prdele, toto je streotipní předsudek, který vytvořili novináři kolem Korejských aut. Pokud nehodnotíme vozy před rokem 1992, dílenské zpracování odpovídá ceně. Navíc mám zkušenosti s různými značkami a tvrzení a špatném dílenském zpracování v porovnání s evropskými auty stejné cenové relace jsou kecy. Vždycky, když někdo chce rejpat do Korejských aut a žádný nedostatek nenalezne, vždycky začne poukaziovat na kvalitu dílenského zpracování. Nedávno jsem viděl na TV Prima v jejich verzi "automotorevue" - nevím jak se to jmenuje - test Mercedesu ML. Redaktorům se nelíbil design zádě vozu, tak ho nazvali "korejským" - debilové. S tím souvisí i posledně jmenovaná špatná pověst vozů Hyundai v ČR. No hold jsme národ škodovkářů ....