Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Pokud nezapomenu a v pondělí bude pěkně skusím na té půjčené ix20 tu pružinu vyfotit.
Jinak díval jsem se pod auto a na pružině jsou 3 tečky (mám dojem že žlutá, červená bílá - bez záruky) a na tlumiči je nějaké zelené kolečko.
Jinak díval jsem se pod auto a na pružině jsou 3 tečky (mám dojem že žlutá, červená bílá - bez záruky) a na tlumiči je nějaké zelené kolečko.
- Reklama
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Ad: "...jen jsem reagoval na slova vlada, že franta si svým adaptérem chce jenom vydělávat ..."mmv píše:já toto téma neotevřel, jen jsem reagoval na slova vlada, že franta si svým adaptérem chce jenom vydělávat slovy, že ta doba je dávno minulá, a že poslední vyrobený adaptér už minimálně má vousy a dále jsem vladovy ke svým následujícím výpočtům předal relevantnější veličiny, nic víc, nic míňhorst fuchs píše: když se při nějakém problému otřeš o zakázané téma koncernu a podobně, následuje od nicku se kterým jsi nikdy neměl nic společného místo argumentů a dat která nemá a nezná pouze laciný osobní útok třeba o zimním spánku. .
a informace že mé auto se i po výměně všech tlumičů, co se zadku týče chová víceméně stejně, je asi taky podvratná informace
Predovšetkým; termín "jenom" (resp. jeho slovenský ekvivalent iba) som naschvál nepoužil. Ak môžem, budem sám seba citovať:
Nechám na vašom posúdení, či Franta naozaj verí, tomu čo napísal. Teda či mu ide o blaho druhých (a profit 5 000 Kč je iba podpora jemu, ako filantropovi), alebo naschvál vyvoláva paniku a šíri konšpiračné teórie s cieľom zarobiť.
mmv asi zmiatol mnou použitý prítomný čas. Sebakriticky priznávam, že v danom kontexte by bol vhodnejší čas minulý.
Zaznelo tu zopár názorov, že Hyundai používal spočiatku iný/nevhodný/nekvalitný typ tlmičov. Je to možné a do istej miery aj pravdepodobné. Ostatne na Frantových snímkach mal tlmič pred úpravou bielu bodku a tlmič po úprave zelenú. Ja mám tiež tlmič so zelenou bodkou (rok výroby auta 2014).
Čo sa týka búchania nápravy pri prejazde veľkých nerovností, tak si netrúfam povedať, čo je jeho príčinou. Ostane buchnutie je iste nepríjemné, ale podstatné je, či pri ňom hrozí aj poškodenie niektorého z prvkov zadnej nápravy.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
ještě se vrátím k těm základům fyziky ...
máš tyč, 1 metr dlouhou, a jednom konci "pevně" uchycenou, na druhým konci ti s ní frajer holou rukou pohybuje nějakou silou nahoru a dolu, a ty teď musíš ten pohyb co frajer generuje, opět holou rukou zastavit...
a teď otázka, kde se ti to povede nejefektivněji ??? (a prosím netvrď mi, že to bude v polovině)
a prosím, ač jsem to napsal v nějakým tématu, tak berte to tak, že tato moje otázka nemá s takzvanou problematikou nějaký zadní nápravy nic společného
...
máš tyč, 1 metr dlouhou, a jednom konci "pevně" uchycenou, na druhým konci ti s ní frajer holou rukou pohybuje nějakou silou nahoru a dolu, a ty teď musíš ten pohyb co frajer generuje, opět holou rukou zastavit...
a teď otázka, kde se ti to povede nejefektivněji ??? (a prosím netvrď mi, že to bude v polovině)
a prosím, ač jsem to napsal v nějakým tématu, tak berte to tak, že tato moje otázka nemá s takzvanou problematikou nějaký zadní nápravy nic společného
...
kdybys viděl jak finální "výrobek" vypadá, neřekl bys, že to je nějaký ukrutný samodomo, a jak franta psal, prvotně si ho vyrobil pro sebe, ale když už máš návrh,výkres, prototyp , tak udělat druhý, třetí desátý pár, ten jeho první prototyp už jenom zlevňuje, a jestli si dobře vzpomínám, tak zdejší komunita ohodnotila cenu páru 5000,- jako přiměřenou, a jenom a pouze mým odhadem bude po "světě" frantových bumerangů cca 10 KUSŮ (párů) s tím, že některým méně přespolním pomohl i s montáží, možná to vypadá, jako bych chtěl dělat frantovi nějakou reklamu, ale nevím neznám, nebyl jsem tam...Vlado D píše: Nechám na vašom posúdení, či Franta naozaj verí, tomu čo napísal. Teda či mu ide o blaho druhých (a profit 5 000 Kč je iba podpora jemu, ako filantropovi), alebo naschvál vyvoláva paniku a šíri konšpiračné teórie s cieľom zarobiť.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Milý mmv,
v danom kontexte nerozumiem pojmu "nejefektivněji". Pokiaľ si myslel, že s najmenšou silou, tak samozrejme na konci.
Už som tu viac krát napísal, že keď posuniem tlmič do polovice a použijem taký typ, ktorý má oproti pôvodnému 2x väčšiu tuhosť, tak je to z hľadiska tlmenia kmitov (a to je v danom prípade wo co go) rovnocenné. Ak naopak umiestnim tlmič až za uchytenie pružiny, tak postačí "slabší", ale dlhší. Viď priložený obrázok (Roomster).
Ak sa nenahneváš, týmto som považoval problematiku rozloženia síl na jednoramennej páke za uzavretú. Ne že by som sa bránil o veci diskutovať, ale už naozaj nedokážem naformulovať polopatistickejšie argumenty.
Teraz k Frantovým bumerangom:
Priznám sa, že mi je fuk, ako profesionálne výrobok vyzerá, koľko "bumerangov" Franta vyrobil a koľko na nich zarobil. Jediné čo by ma zaujímalo je, či bol naozaj presvedčený, že problém odskakovania spôsobuje neštandardné umiestnenie tlmiča.
Ak ma niečo naštvalo, tak to bol článok v SM. Ako až hlboko môže klesnúť časopis, ktorý som si kedysi kupoval.
Mimochodom, minulý týždeň som posielal do poisťovne platbu za havarijné poistné. Schválne som sa pozrel do textu viac stránkovej zmluvy. Je tam jasne napísané, že akékoľvek neodborné zásahy na vozidle sú považované za porušenie zmluvy a zákazník stráca nárok na náhradu škody.
v danom kontexte nerozumiem pojmu "nejefektivněji". Pokiaľ si myslel, že s najmenšou silou, tak samozrejme na konci.
Už som tu viac krát napísal, že keď posuniem tlmič do polovice a použijem taký typ, ktorý má oproti pôvodnému 2x väčšiu tuhosť, tak je to z hľadiska tlmenia kmitov (a to je v danom prípade wo co go) rovnocenné. Ak naopak umiestnim tlmič až za uchytenie pružiny, tak postačí "slabší", ale dlhší. Viď priložený obrázok (Roomster).
Ak sa nenahneváš, týmto som považoval problematiku rozloženia síl na jednoramennej páke za uzavretú. Ne že by som sa bránil o veci diskutovať, ale už naozaj nedokážem naformulovať polopatistickejšie argumenty.
Teraz k Frantovým bumerangom:
Priznám sa, že mi je fuk, ako profesionálne výrobok vyzerá, koľko "bumerangov" Franta vyrobil a koľko na nich zarobil. Jediné čo by ma zaujímalo je, či bol naozaj presvedčený, že problém odskakovania spôsobuje neštandardné umiestnenie tlmiča.
Ak ma niečo naštvalo, tak to bol článok v SM. Ako až hlboko môže klesnúť časopis, ktorý som si kedysi kupoval.
Mimochodom, minulý týždeň som posielal do poisťovne platbu za havarijné poistné. Schválne som sa pozrel do textu viac stránkovej zmluvy. Je tam jasne napísané, že akékoľvek neodborné zásahy na vozidle sú považované za porušenie zmluvy a zákazník stráca nárok na náhradu škody.
- Přílohy
-
- Roomster zadná náprava.jpg (36.83 KiB) Zobrazeno 1515 x
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
ad jedna nechápu proč jsi přiložil ten obrázek (leda že by jsi demonstroval, že škodovka svým tlumičům nevěři a zbaběle ho umístila tam, kde je to tlumení nejjednodušší)Vlado D píše: Viď priložený obrázok (Roomster).
Jediné čo by ma zaujímalo je, či bol naozaj presvedčený, že problém odskakovania spôsobuje neštandardné umiestnenie tlmiča.
ad dvě , to si nejspíš budeš muset počkat až to se sem autor napíše
ad tři, právě jsem demontoval všechny ledžárovky z auta ... i když na druhou stranu jsem je odborně namontoval
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
mmv nezlob se, já vím že mám štokholmský syndrom, ale ty jsi franta! Nikdo jinej nemá potřebu tady hájit to jidášství..... A co se týče té fotky lešenářské trubky z hrůmstera, tak tomu zadní náprava uskakuje při stejných kritických podmínkách jako naše ix20 úplně stejně. Nic polohou tlumiče nevyřešili . Mám možnost testovat služební. A už pouze pro pobavení, zadní náprava nové fabie se učitelům předmětu náprava v korejské škole tak povedla, že bez elektroniky neprojede zatáčku. No a už končím, novej superb je pohodlnej, jen si trochu ufoukněte kola . Václavu Klausovi kdysi nevoněl superb, prý drncal. Ten nový vypadá majestátně a šik a nedrncá, chce to ale upustit gumy.
http://auto.idnes.cz/test-nova-skoda-su ... _testy_fdv
... už jsem si zatleskal.
http://auto.idnes.cz/test-nova-skoda-su ... _testy_fdv
... už jsem si zatleskal.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
dokonce ani náš nový služební přírůstek caddy combi neuskakuje (tolik)
leda že by to bylo tím, že má úúúúplně jinou konstrukci zadní nápravy - totiž typ "žebřiňák"
a ještě přidáme
klidně mi familierně říkej Franto, unesu to
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
mmv píše:ad jedna nechápu proč jsi přiložil ten obrázek (leda že by jsi demonstroval, že škodovka svým tlumičům nevěři a zbaběle ho umístila tam, kde je to tlumení nejjednodušší)Vlado D píše: Viď priložený obrázok (Roomster).
Jediné čo by ma zaujímalo je, či bol naozaj presvedčený, že problém odskakovania spôsobuje neštandardné umiestnenie tlmiča.
ad dvě , to si nejspíš budeš muset počkat až to se sem autor napíše
ad tři, právě jsem demontoval všechny ledžárovky z auta ... i když na druhou stranu jsem je odborně namontoval
Milý mmv,
ad 1. Škoda (nie auto ), obrázok bol určený najmä tebe. Aby si videl, že pri takomto riešení stačí ešte menej sily na tlmenie kmitov. Keby toto bolo ktovie akým prínosom, tak by asi každý výrobca predĺžil rameno na ktorého konci je tlmič o koľko sa dá.
ad 2. Nemusí sa obťažovať, zas až tak moc ma to netrápi.
ad. 3. Hmm, predpokladám, že šlo o žart. Lebo keby si nepoznal rozdiel medzi výmenou žiarovky a zásahom do konštrukcie vozidla, tak neviem, neviem.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
ad jedna, mám jiný názor
ad dvě, bez rozporu
ad tři, ano
ad dvě, bez rozporu
ad tři, ano
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Jak už jsem psal měl jsem půjčenou ix20 a nic mě neskákalo, najeto přibližně 500km.
To jak je tlumič umístěný nemá vliv na funkci důležité je jak tu někdo psal podle toho jak je tlumič umístněný zvolit správný typ tlumiče aby to jako celek fungovalo.
Podle mě někdo podcenil typ tlumiče a nebo to byla nějaká aušusová serie a na nové vozy už montují jiné.
Jinak nějaké neschválené úpravy dělat na podvozku bych nedělal, až se něco stane a pojišťovna to zjistí tak se budeš divit jak budeš platit, ale je to každého věc. Podle mě stejné služby by se dostalo použitím tvrdšího tlumiče.
To jak je tlumič umístěný nemá vliv na funkci důležité je jak tu někdo psal podle toho jak je tlumič umístněný zvolit správný typ tlumiče aby to jako celek fungovalo.
Podle mě někdo podcenil typ tlumiče a nebo to byla nějaká aušusová serie a na nové vozy už montují jiné.
Jinak nějaké neschválené úpravy dělat na podvozku bych nedělal, až se něco stane a pojišťovna to zjistí tak se budeš divit jak budeš platit, ale je to každého věc. Podle mě stejné služby by se dostalo použitím tvrdšího tlumiče.
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
náhodou jak tu psal Horst o tom "Neautě", kde se v článku píše o nastavování komfortu jízdy pouhým dofukováním pneu ... nezkoušel jsi kolik měla ta pučená nafoukáno ?? já měl jednu pučenou, "neskákací" ale zadek měli nafoukanej na 1,9, po dofouknutí "skákala"soban píše:měl jsem půjčenou ix20
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak to jsem fakt neměřil, podle oka nevypadala podhuštěně, ale kolik tam bylo fakt netuším.
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
mmv píše:náhodou jak tu psal Horst o tom "Neautě", kde se v článku píše o nastavování komfortu jízdy pouhým dofukováním pneu ... nezkoušel jsi kolik měla ta pučená nafoukáno ?? já měl jednu pučenou, "neskákací" ale zadek měli nafoukanej na 1,9, po dofouknutí "skákala"soban píše:měl jsem půjčenou ix20
A si si istý, že tvoj manometer meria správne? Čo ak ukazuje menej, ty tým pádom prehusťuješ gumy a preto ti odskakuje zadná náprava?
Pri spomienke na tvoje LED žiarovky si neodpustím drobný rýpanec - ovládaš prácu s manometrom?
P.s. V rámci porekadla "Aký požičaj, taký vráť" som si dovolil zažartovať. Dúfam, že si sa neurazil.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
- zdenda.stary
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 črc 2013, 15:45
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Teď jsem jel na motorce za ix20 na poměrně dos rozbité cestě a měl jsem krásný výhled na zadní nápravu. Na větším hrbolu kolo po nadskočení ještě jednou odskočilo. Nevím jestli to je srozumitelné, prostě nadskočilo podruhé bez důvodu. Podle mě známka nefunkčního tlumiče. Takové auto opravdu musí na nerovnostech v zatáčce pochodovat směrem ven. Schválně jsem se nechal předjet mondeem a ten kolem normálně kopíroval nerovnosti na silnici. Neznám stáří ani kilometrový proběh, ale moc olítané to nevypadalo.
Hyundai ix20 1.4 CVVTi, 2013 trikolor. 6.2l/100km.
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
to si asi jel zamnou, , ale moment, to je blbost, já ufoukl gumy (co jsem se naučil používat kompresor ... dík Vlado) a už mi to neuskakuje, je teda pravda, že od tý doby na mě řidiči zezadu nepochopitelně blikají a když mě předjíždějí, tak mi nějak divně mávají, ale nevadí, zase mám alespoň víc kamarádů
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012