elantra 2011 a zkušenosti s ní

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od vado »

Pozeral som si len fotky exterieru. Predna maska a celkovo predok sa mi vuobec nepaci. Typicky Elantrovsky prednomaskovy "usmev" vystriedali "vycerene velrybie zuby (kostice na vodorovne)". Svetla nejako skockateli a zosikmeli a denne svetla maju taky nepekny uhol. Ak by som mal auto kupovat dnes, tato nova Elantra by asi bola z mojho vyberu vylucena.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Alf6 »

Takhle je krásná a nezaměnitelná. S žádným jiným autem se nedá splést. Budme rádi, že ji máme doma. 8)
Přílohy
getthumbnail.jpg
getthumbnail.jpg (202.3 KiB) Zobrazeno 1024 x
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od sarin007 »

Tý jo Alfe, jsem se na chvilku lek, že si mi někde vyfotil mojí Elu. Mam jí teď i takhle nablejskanou :D Musim s tebou souhlasit, tato verze se jim povedla nakonec nejlíp, je originální. Teď to vypadá, že si začínají půjčovat prvky s ostatních aut a už to nebude tak zajímavý.

Asi bych to přirovnal k filmu. Tam taky každý další nový díl už neni ono a ty poslední většinou staví úspěch už jen na jménu filmu, ale většinou už je to splátanina.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Alf6 »

Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od sarin007 »

Moc hezky napsaný, asi stejně bych to napsal já po skoro 3 letech zkušeností včetně všech plusů i mínusů. Jak mě štvala například ze začátku ta zadní náprava, dneska už o ní ani nevim, jen na blbý silnici když chci Elu trochu provětrat, ale to auto nebylo koncipovaný pro závodění, ale pro klidnou jízdu pro běžnou americkou rodinku. Myslim si, že Ela je auto od kterýho se moc neočekávalo a naopak překvapilo. Lepší varianta než čekat od auta zázraky a pak být zklamanej. Za mě i po třech letech parádní volba. Hlavně motor, ten mě mnohdy překvapuje tím, jak dokáže při předjíždění vystřelit. Pak prostor, kterej je pro mojí celou rodinu víc než velkej.

Za 2 měsíce moje Ela oslaví 4. narozeniny a pořád vyčnívá v provozu jako by právě teď sjela z výrobní linky jako nějaká novinka za kterou se lidi neustále otáčejí. Na to už si zvykla i manželka, do nedávna si asi myslela, že se ženský otáčejí za mnou a ono to bylo za autem. No když nad tim tak přemýšlím, nevim co je lepší :-k
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Alf6 »

Hlavně to byl test s manuální převodovkou. Což je docela rarita :D
Jinak Sarine docela dobrá otázka...těžko říct :D

zde http://www.tipcars.com/magazin-hyundai- ... -5832.html se srovnává motor Ely s motorem GDI

"V hodnocení schopností pohonného ústrojí asi půjdu trochu proti proudu. Na přímovstřikový benzínový agregát 1.6 GDI se valí chvála ze všech stran, osobně mi ale není úplně jasné proč. Není to tak dávno, kdy sítem našeho redakčního testu s výborným hodnocením proklouzl nenápadný model Elantra se starší generací šestnáctistovky typu Gamma, jejíž naturel se mi zdál o poznání dynamičtější i přirozenější navzdory o 2 kW nižšímu výkonu. Bystře reagoval na plyn, měl ryčný zvuk japonské malorážky a velice ochotně se vytáčel. 99 kW, která ze skromného objemu atmosféricky „tahá“ GDi totiž v praxi není moc znát a motor ve většině režimů působí tak nějak unaveně, až letargicky. Je sice pravda, že se ochotně sbírá už od nízkých otáček, abyste se však dostali do vyšších sfér, kde „to“ trochu jede, je zapotřebí překonat unylé ploché střední pásmo, kde sice motor nevybíravě točíte, ale akcelerace veškerá žádná. "
Jestli je to pravda nebo ne nechám na jiných :)

Jinak + pro motor Ely je i to, že nemá EGR 8)
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Dalin
***
Příspěvky: 770
Registrován: 05 bře 2009, 21:09
Bydliště: Klatovy

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Dalin »

Za to tě abdulzabak nepochválí, ten tvrdí, že 1,6GDi je silnější než ty víš co! :D
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Alf6 »

já to nepsal, to ten redaktor :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od sarin007 »

Já si myslim, že klasická atmosfera neni nic špatnáho, Mazda se k těmto motorům vrátila a všude na ně pějou chválu. Já jsem spokojenej, líbí se mi i to, že motor je schopnej brát při běžný jízdě i v nižších otáčkách, takže tam můžu hodit za 6 a jet i delší trasu bez šílenýho řazení. A navíc musim říct, jak se i v testu psalo, že má motor docela solidní zvuk, není tak vyřvanej a ani ve vyšších otáčkách neni jeho zvuk rušící, naopak.

Jinak Alfe máš pravdu, konečně test s manuálem. To mě vždycky štvalo, že Elu všude testovali s automatem, přitom pak všude psali, že automat je tak podivně naladěnej a že někdy neví jak správně zařadit nebo je zmatenej. Takže jízda s nim nebyla tak sportovní a pak kritizovali Elu, že jezdí vlažně. No musí zkrátka používat manuál a podřazovat a podřazovat, když chtějí jezdit svižně. Pak Ela teprve ukáže, že umí :D
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Alf6 »

Jo motor je super. Když jedu slyším i tikot hodinek :D Už jsem vezl i kované škodovkáře a hned lpěly chválu nad tím tichem :D Do těch 3000 otáček o motoru nevim. Taky jednou jsem slyšel takovej divnej zvuk - vždy, když jsem otočil volantem na pravou stranu, tak to bylo jasně slyšet. :roll: Začínal jsem z toho být neštastnej a pak jsem přišel na to, že mně skřípe pásek u hodinek :D
Kolikrát jsem si na křižovatce myslel, že mně chcípnul motor radši ani psát nebudu :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 03 čer 2015, 12:43, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Axel.Foley »

Alf: Vyměnil jsi hodinky? :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od vado »

@Alf
O tomto teste som tiez nevedel, celkom potesil.
Nas motor nema EGR, ale recyklacia spalin v nom prebieha. Je to podmienka EURO5.
Dosahuje sa to prave variabilnym casovanim ventilov.
Boli mi podane dve vysvetlenia:
1. vyfukovy ventil sa uzavrie este predtym, ako uniknu z valca vsetky spaliny a nasledne, za hornou uvratou piesta sa otvara saci ventil.
2. Vyfukovy ventil ostane chvilu otvoreny aj ked je piest za hornou uvratou, zaroven sa otvori aj nasavaci ventil a tak si motor "pricucne" aj spalin (prekrizenie ventilov).
Co je naozaj spravne, neviem, nie som odbornik.
Mnozstvo spalin na recyklaciu sa urcuje prave casovanim otvorenia a zatvorenia vyfukoveho a sacieho ventilu. Teda aspon ja som to tak pochopil.

Co sa tyka Ely, som naozaj spokojny. Jednak dizajnovo, vnutornymi rozmermi, teda pohodlnym sedenim a komfortom jazdy. Velmi sa mi paci pohodlne ovladanie tempomatu na volante. Vo vacsine aut, ktore som soferoval, sa to ovladalo kadejakymi mikrospinacmi a kolieskami na packe pod volantom, pripadne na palubovke.
Ze nie je RDS som si zvykol, na dlhej ceste tak mam aspon moznost spoznat repertoar viacerych rozhlasovych stanic :mrgreen: .
Ze na hrboloch uskakuje zadok, na to som si tiez uz zvykol. Co sa tyka motora, od urciteho poctu najazdenych km (tusim 12tkm ?) motor akoby ozil, taha vynikajuco a mam subjektivny pocit, ze sa tah nezvysuje uplne linearne, ale pri dosiahnuti okolo 3200 a potom 4300 otacok akoby dostal vyrazny pomocny kopanec, ktory auto doslova vystreli.
Na druhej strane vie jazdit kludne, ticho a aj v nizsich otackach citit snahu rozbehnut sa po stlaceni plynu a spotreba je niekde na urovni 6.2l/100km.
Kedze mam najazdene 90% km po tankodrome nazyvanom Bratislava, tak mam pocit, akoby uz bol predny podvozok trochu "rozhrkotany". Hlavne pri brzdeni na hrboloch sa z neho ozyvaju zvuky, ako keby ucinkovalo ABS, ale to je necinne.
Zachvilu idem na servisku po troch rokoch, tak im poviem, nech sa na to kuknu, pripadne aj na tlmice a ich ulozenie.
Takze zhrnute a podciarknute: maximalna spokojnost moja, aj manzelky a decak.
Len na jeden problem si neviem zvyknut a vzdy ma stve: Priserne vrzganie dveri pri vyssich teplotach :? Premazanie pomaha len kratkodobo, potom to vrzga zase.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Alf6 »

http://www.autolexicon.net/cs/articles/ ... i-ventilu/

Proměnné časování ventilů je technologie využívaná u čtyřdobých spalovacích motorů. Výrobci využívají proměnného časování ventilů k optimalizaci parametrů motorů, čímž dosahují nižší spotřeby či vyšších výkonů. Přestože vycházejí ze stejného principu, různí výrobci používají více či méně rozdílné mechanismy pro změnu časování a také rozdílné obchodní označení u svých motorů s variabilním časováním.
......Okamžik uzavření sacího ventilu výrazně ovlivňuje kvalitu naplnění válce v závislosti na otáčkách motoru. Sací ventil je uzavírán až za dolní úvratí pístu po sacím zdvihu, díky setrvačnosti sloupce čerstvé směsi se proto dosáhne přídavného plnění válce. Plnění je tím větší, čím rychleji plyn (směs) proudí, tedy čím jsou vyšší otáčky motoru. Naopak při nižších otáčkách motoru je výhodnější dřívější uzavření, aby nedocházelo k vytlačování směsi zpět do sacího potrubí.

Sladit tyto dva protichůdné požadavky (vysoký výkon a vhodný průběh točivého momentu) znamená zavést variabilní časování ventilů měnící se podle aktuálních podmínek chodu motoru. Nejčastěji používaným způsobem je natáčení vačkové hřídele sacích ventilů vůči klikové hřídeli. Natáčením vačkové hřídele se dá posouvat fáze sání a tedy překrytí ventilů („střih“). Zdvih a doba otevření ventilů zůstává neměnná. Vačkový hřídel výfukových ventilů zůstává se stejné poloze, viz obrázek.

Nastavení ventilů
Nastavení vačkového hřídele se mění podle předem definovaných vztahů zátěže a otáček. Při volnoběhu a při vysokých otáčkách je vačkový hřídel sacích ventilů nastaven tak, že sací ventil zavírá později. V tomto případě nedochází k překrývání s výfukovými ventily („střih“ ventilů), což napomáhá stabilnímu chodu motoru ve volnoběžných otáčkách a dobrému využití výkonu při vysokých otáčkách.

Při nízkých a středních otáčkách je vačkový hřídel sacích ventilů nastaven tak, že sací ventil zavírá dříve (mírné překrytí ventilů). Dosahuje se tím většího naplnění válců a zlepšení točivého momentu.
cs_variabilni_casovani_005.jpg
cs_variabilni_casovani_005.jpg (70.05 KiB) Zobrazeno 852 x
ventil uzavírá později sací ventil uzavírá dříve



A1 – výfukový ventil otevírá

B1 – sací ventil otevírá


A2 – výfukový ventil zavírá

B2 – sací ventil zavírá


http://www.tipcars.com/magazin-vse-o-ve ... -4249.html

Časováním rozumíme okamžik, kdy se otevírají a zavírají sací či výfukové ventily. Hodnoty časování se udávají ve stupních otočení klikového hřídele a jsou dány natočením vačkové hřídele oproti hřídeli klikové a tvarem vačky. Průběh zdvihu ventilů je pak dán samotným tvarem vačky. U klasického spalovacího motoru jsou tyto hodnoty neměnné.
Tento stav je nevýhodný především u zážehového motoru. Množství vzduchu nasávané během jednoho pracovního zdvihu v jednotlivých režimech se značně liší. Při nízkém zatížení je množství nasávaného vzduchu omezeno škrticí klapkou a sacími ventily tak proudí mnohem méně vzduchu a to mnohem menší rychlostí než při zatížení maximálním. A právě rychlost proudění vzduchu sacím ventilem má své hranice. Příliš malá rychlost znamená nedostatečné rozvíření směsi a její špatné hoření. Příliš velká rychlost znamená velké ztráty.
Také okamžik otevření ventilů je různý pro různé otáčky motoru. Jde o to, dostat směs do válce v pravý čas s ohledem na tlakové vlny v sacím potrubí a nenechat ji proudit zpět.

Pokud plynový pedál „lechtáte“, sací ventily se otvírají jen částečně a na krátkou dobu. Navíc překrytí s otevřením výfukových ventilů umožňuje vnitřní recirkulaci výfukových plynů, z čehož těží emisní hodnoty. Když tlačíte pedál akcelerátoru blíže k podlaze, zdvih ventilů se zvětšuje a doba jejich otevření prodlužuje. Ventilový rozvod tak kopíruje potřeby motoru v každém okamžiku, z čehož těží jak průběh výkonové křivky, tak ekonomika a ekologičnost provozu.

Jinak co se týká třeba GDI - ten má také D-CVVT http://www.auto.cz/hyundai-kia-1-6-gdi- ... toru-57630
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 03 čer 2015, 18:34, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od vado »

Vdaka za poucny clanok.
Len celkom nerozumiem, ako je mozne menit zdvih ventilov. Podla mna ide menit akurat moment, kedy sa otvoria a zavru. Nie zdvih. To je dane napevno tvarom vacky.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Alf6 »

nemáš zač..já tomu také nerozumím :D

kolik už más najeto?
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Odpovědět

Zpět na „ELANTRA“