Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Dobrý den. Mám takový problém. Vlastním Hyundai Elantra rv.2005, 1.6i + LPG, 77 kW, najeto 202.000 km. Když auto nastartuji, tak mi hned zhasne motor. Pokud sešlápnu plyn, tak mi lítají otáčky nahoru a zpět a někdy to zase chcípne. Když se rozjedu a udržuji auto v otáčkách při plynu nad 1500 a více, tak je to dobré, ale když vyřadím na volnoběh, tak to zase chcípne. Když mi po zahřátí sepne LPG, tak mi problém okamžitě přestane. Rovněž pokud je motor zahřátý, tak to nezlobí. Když mi auto stojí o víkendu a nejedu s ním, tak je to ještě hoší. Chcípne třeba třikrát a rozjezd je jak s autoškolou . Občas se také rozsvítí CHECK ENGINE.
Před nějakým časem mě začalo zlobit lanko ke škrtící klapce (zadrhávalo se - po vyčištění OK), ale po nějaké době mě začaly zlobit ty studené starty. Nemohlo by to mít souvislost?
Učiněná optaření:
- opakované použití aditiva pro vyčištění vstřiků
- výměna palivového filtru (pod zadními sedačkami, opravdu lahoda )
- výměna svíček (Bosch plus4)
- ultrazvukové čištění vstřiků + jejich přetěsnění - (pouze jeden byl horší)
- tankování u OMV Max Motion 100 (lepší, ale nic neřešící)
Diagnostika ukazovalachybu na lambda sondu, ale to má spíše příčinu ve špatném spalování a proto se rozsvítí CheckEngine.
Někde u jiných aut i značek píší, že by to mohlo dělat čidlo polohy škrtící klapky. Nechce se mi ale už víc investovat metodou pokus - omyl. Poradíte někdo? Manželka jezdí každý den 150 km, takže dát auto do autorizovaného servisu na pokusy se mi nechce z finančních i časových důvodů.
Moc moc děkuji předem.
Před nějakým časem mě začalo zlobit lanko ke škrtící klapce (zadrhávalo se - po vyčištění OK), ale po nějaké době mě začaly zlobit ty studené starty. Nemohlo by to mít souvislost?
Učiněná optaření:
- opakované použití aditiva pro vyčištění vstřiků
- výměna palivového filtru (pod zadními sedačkami, opravdu lahoda )
- výměna svíček (Bosch plus4)
- ultrazvukové čištění vstřiků + jejich přetěsnění - (pouze jeden byl horší)
- tankování u OMV Max Motion 100 (lepší, ale nic neřešící)
Diagnostika ukazovalachybu na lambda sondu, ale to má spíše příčinu ve špatném spalování a proto se rozsvítí CheckEngine.
Někde u jiných aut i značek píší, že by to mohlo dělat čidlo polohy škrtící klapky. Nechce se mi ale už víc investovat metodou pokus - omyl. Poradíte někdo? Manželka jezdí každý den 150 km, takže dát auto do autorizovaného servisu na pokusy se mi nechce z finančních i časových důvodů.
Moc moc děkuji předem.
Hyundai Atos Prime 1.0i, 43 kW, rv. 2001
Hyundai Kona 1.0 T-GDi, 88 kW, r.v. 2021, Smart
Hyundai Kona 1.0 T-GDi, 88 kW, r.v. 2021, Smart
- Reklama
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Snad někdo odpoví, mám stejný problém i po repasu všech LPG vstřiků, svíčky nové, kabely nové, všechny filtry nové včetně LPG filtrů a bez výsledku. Jen check který dává lambu. Jinak tím špatným zapalováním to střílí i do výfuku, docela dost..
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Domnívám se, že studený motor má problém s kompresí, netěsní ventily. Provoz na LPG by tomu napovídal. Nech změřit ventilové vůle, to je otázka cca 500,- v servisu. Pak uvidíš co ti nabídnou. Napiš. Doporučil bych demontáž hlavy a její opravu v specializované dílně, je jich celkem dost.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Skus prostříkat váhu vzduchu čističem na brzdové disky.
Rada od Formánka na loňském srazu. Pomohlo to.
Rada od Formánka na loňském srazu. Pomohlo to.
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 13 úno 2015, 22:20
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Já měl podobný problém na santa féčku https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 3&start=60
a vypadá to že už vím kde byl zakopaný pes....
malý tlak paliva na liště díky vadnému zpětnému ventilu.... (mělo to málo paliva na studený start)
a vypadá to že už vím kde byl zakopaný pes....
malý tlak paliva na liště díky vadnému zpětnému ventilu.... (mělo to málo paliva na studený start)
Hyundai Santa fe 2,7 V6 +LPG -břichoplaz
NISSAN PATROL Y60 GR,offroad úprava
NISSAN PATROL Y60 GR,offroad úprava
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Zajímavá myšlenka. Dá se to nějak proměřit?
Dík
Rade
Dík
Rade
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 13 úno 2015, 22:20
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Dá,v servise ti tlak paliva změří, a nebo já to zkoušel doma tak,že jsem ucpal zpatečku do nádrže (ale řádně utáhnout, je tam cca 3,4 bar. pokud ventil netěsní) a zkoušel nastartovat a chytlo hned.
Ventil má na start být zavřeny a po nastartování ho podtlak že sání teprve pootevře,já ho měl přidřeny a zůstával pootevřeny,vytahnul jsem ho,do membrány sřtiknul trochu WDčka,rozhybal a auto zase startuje jak má, takže už mám objednaný u Hyundai nový.
Ventil má na start být zavřeny a po nastartování ho podtlak že sání teprve pootevře,já ho měl přidřeny a zůstával pootevřeny,vytahnul jsem ho,do membrány sřtiknul trochu WDčka,rozhybal a auto zase startuje jak má, takže už mám objednaný u Hyundai nový.
Hyundai Santa fe 2,7 V6 +LPG -břichoplaz
NISSAN PATROL Y60 GR,offroad úprava
NISSAN PATROL Y60 GR,offroad úprava
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Mezitím jsem vyměnil čidlo polohy škrtící klapky - nic. Tak mi známý půjčil ještě čidlo tlaku sacího potrubí a volnoběžný regulační ventil a ..... NIC. Takže to vypadá na ty ventily nebo tlak paliva. Až něco zjistím, tak písnu. Zatím DÍKY za tipy
Hyundai Atos Prime 1.0i, 43 kW, rv. 2001
Hyundai Kona 1.0 T-GDi, 88 kW, r.v. 2021, Smart
Hyundai Kona 1.0 T-GDi, 88 kW, r.v. 2021, Smart
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Tak mam ten samy problem.Mate uz zavadu odstranenou??
Hyundai Elantra 1.6 16V 66kw r.v 2003 LPG
Re: Špatné studené starty Hyundai Elantra 1.6i + LPG
Měl jsem doslova stejné problémy i stejný model jako jardelsol na začátku tohoto fóra. Zkontrolovali mi palivovou soustavu a vše bylo OK. Pouze u studených startů mi naměřili 2x až 2,5x delší otevírací časy na vstřikovacích ventilech. Až v LPG servisu (p. Kánský, Hradec Králové) mi poradil, že bude nejspíš zmatený benzínový počítač tím jak jezdím na LPG a benzín mu teče-neteče. Časem pak považuje palivo za velmi nekvalitní a přidává ho moc, přechlastává. Je třeba vynulovat nějaké proměnné v motoru, ale kupujte si za 17tis. konzoli! Ta za 300,- na modrý zub člověka k ničemu nepustí. Při jednom vybití baterie jsem si všiml, že se to zlepšilo a pak už mne p. Kánský navedl. Při horkém motoru odpojit baterii na cca 15 minut, až se všechny kondenzátory v počítači vybijí. A počítač je vynulovaný (neukládá si hodnoty do trvalé paměti ) - je to vidět na vynulovaném denním počítadle. Pak připojit baterii a nastartovat s horkým motorem, případně krátce se projet na benzín. Počítač správně nastaví své proměnné. Jen je nutné si nastavit hodiny či rádio. Funguje to, studené starty už mám zase předpisové. Odhaduji že tak po měsíci či po dvou budu muset "resetovat" znovu.