Může to být, že v Německu si kupují MPi leda do HB (je jich tam jen 13), do kombíků GDi a na dálnici to samo žere víc než mimo, jelikož u nás a na Slovensku dálnice nejsou, mají tu auta nižší spotřebu.
EDIT: Koukám, že v Německu se asi 1.6 MPi vůbec neprodávala. (A před-FL GDi s výbavou podobnou mojí v přepočtu za 600 tisíc... )
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF) Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
V sobotu jsem měl možnost jet dvakrát během tří hodin stejnou trasu 39 km – dalo by se říct, že obě cesty za stejných podmínek (počasí, provoz, obsazení auta).
Profil trasy 70% I. třída, 20% II. třída, 10% skrz město.
První cestu jsem pojal trošku ostřeji – rychlost mimo obce kolem 110 km/h, motor jsem držel nad 3000 ot/min - průměrná rychlost 82 km/h, spotřeba dle PP 6,8 l/100 km (skutečná tedy 7,1 l/100 km).
Druhou cestu jsem jel piánko a kochal jsem se krajinou, rychlost do 90 km/h, maximálně jsem využíval 6. stupeň, zbytečně jsem nezrychloval a nepředjížděl - průměrná rychlost 73 km/h, spotřeba dle PP 5,3 l/100 km (skutečná tedy 5,6 l/100 km).
Vím, že ujetá vzdálenost je malá a nelze z ní dělat nějaké sáhodlouhé závěry o spotřebě. Ale o porovnání spotřeby při trochu ostřejší a klidné jízdě to trochu říká, tam je rozdíl cca 1,5 l na 100 km.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Hyundai i30 kombi, 1,5 T-GDI MHEV (pracovní stroj) ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Tak po delší době reálná spotřeba pod 7. . Po víkendu a výletu na Lipno ve 4 dospělích, střešní nosič + 2 koloběžky, klima 100% ( nemám rád vedro ) ujeto 484km a dotankováno 33,5l. Takže 6,92. Asi budu jezdit jenom delší trasy...
A nejel jsem na spotřebu, máme to tam 200km , doba jízdy tam byla 2h 30 min. zpět 2,24