Turbo
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Turbo
Zdravím pánové.
Mám dotaz, prosím o radu. Již pár týdnu pozoruji pískavý/houkavý zvuk z motorového prostoru, jehož frekvence je závislá na otáčkách motoru. Pokud mám vyplé rádio, jde to slyšet celkem slušně. Z bližšího poslechu (při otevřené kapotě) to vypadá, že se jedná o turbo. Auto má 130 000 km a 9 let - diesel 1.5 crdi. Celkem hodně jezdím město a krátké trasy. Otázka zní. Mám to nějak řešit? Může se turbo nějakým způsobem "rozsypat" a způsobit v motoru nějakou paseku? Nebo s největší pravděpodobností, pokud se jedná opravdu o turbo, budu postupně pociťovat pokles výkonu dokud úplně neodejde, případně neodejde z ničeho nic? Co se výkonu týče, motor šlape výborně, nic vyloženě podezřelého jsem nezaznamenal. Snažím se jezdit rozumně s nezáhřátým motorem a nikdy nevypínám motor hned po zaparkování. Vypadá to na drahou opravu?
Mám dotaz, prosím o radu. Již pár týdnu pozoruji pískavý/houkavý zvuk z motorového prostoru, jehož frekvence je závislá na otáčkách motoru. Pokud mám vyplé rádio, jde to slyšet celkem slušně. Z bližšího poslechu (při otevřené kapotě) to vypadá, že se jedná o turbo. Auto má 130 000 km a 9 let - diesel 1.5 crdi. Celkem hodně jezdím město a krátké trasy. Otázka zní. Mám to nějak řešit? Může se turbo nějakým způsobem "rozsypat" a způsobit v motoru nějakou paseku? Nebo s největší pravděpodobností, pokud se jedná opravdu o turbo, budu postupně pociťovat pokles výkonu dokud úplně neodejde, případně neodejde z ničeho nic? Co se výkonu týče, motor šlape výborně, nic vyloženě podezřelého jsem nezaznamenal. Snažím se jezdit rozumně s nezáhřátým motorem a nikdy nevypínám motor hned po zaparkování. Vypadá to na drahou opravu?
Hyundai Accent MCT 1.5 CRDi (81 kw), r.v. 2006
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo
mam to podobne (cca 230 000km), turbo ma tendenciu piskat a hukat prvych par km (kym sa zrejme prehreje olej) - osobne si myslim, ze to nie je na zavadu. Pozri sa ci ti nemizne olej (napr ci turbo neprepusta olej smerom do medzichladica a podobne). Turbo sa samozrejme moze rozsypat, kedze toci hrozne pocty otacok za minutu. Vsetky specializovane Turbo opravovne vzdy chcu vymontovane turbo na repas / kontrolu, pre dobry pocit by si to mohol mozno urobit. Ale osobne by som to asi neriesil ak to nema dalsie sprievodne zvuky. Chce to menit poctivo olej, obmedzit studene trasy a nejazdit prvych 10-15 km "pod tlakom"
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Turbo
pro jistotu jeste z kontroluj solenoid-ventil turba je vpredu vedle olejoveho filtru kdyz se divas na olejfiltr na vpravo,musis sundat kryt motoru,jinak bez po hadicce na turbu od regulace nataceni lopatek,hadicku poradne zkontroluj jestli neni nekde zduřela ci praskla a dojdes k tomu ventilu, pak pri nastartovanem motoru at ti nekdo pridava a ubira plyn a zaroven poslechni zda ten ventil necvaka(cvrlika hodne krat za sebou) pokud by cvrlikal tak je na vymenu,nicmene tento neprijemny cvrkotavy zvuk by byl slyset i za jizdy dovnitr auta.ventil se pozna v otackach motoru kolem 1700-2000 kdy se ventil spina a lopatky se nataci k max dodavce vzduchu pokud je ten ventil vadny tak to ma pak vliv na dodavku vzduchu nebot lopatky se nataceji jinak nez motor potrebuje a muze to pak vydavat zdanlive piskani ci houkani
jinak v pripade vadneho ventilu se da ohodne levneji poridit u nasich sousedu v polsku,nasi nevi co by za nej chteli
jinak v pripade vadneho ventilu se da ohodne levneji poridit u nasich sousedu v polsku,nasi nevi co by za nej chteli
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Turbo
Ale podobný zvuk moze byt aj z chybného alternatora, vodného čerpadla atď.. nielen turbo
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Turbo
Corrado píše:Ale,ale, ZDUŘET může úd, hadička spíše ZTEŘÍ, jinak super.......69pavel píše: jestli neni nekde zduřela ci praskla
no myslim ze jsem to napsal dobre nebot hadicka kdyz ztvrdne(tak jak úd) tak pote netesni na trubce a prisava falesny vzduch a kdyz zteří (tak zmekne) a hadicka sice na trubce tesni ale pri vzniklem podtlaku splaskne , tudiz jejim vnitrnim profilem neprojde potrebny vzduch k ovladani regulace,takze dalsi mozna zavada
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Turbo
a kdyz uz se na to budete divat tak poradne zkontroluj chladic vzduchu, byva ve spodnich rozich prozrany,bohuzel i hlinik koroduje
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Turbo
Tak cca před měsícem jsem měl auto v servisu na pravidelné výměně oleje. Při této příležitosti jsem automechanika poprosil, ať se mi podívá na to pískající turbo. Další věc, kterou jsem v posledních měsících zaregistroval je, že se za mnou při silnějším sešlápnutí plynu objevuje černý kouř. Není to však pořád. Automechanik mi říkal, že zvýšená kouřivost a turbo určitě může mít souvislosti. Ovšem on ani diagnostika žádnou závadu neobjevili.
Nevím, jestli to může mít nějakou souvislost, ale musím se podělit o další zajímavý, dost možná závažnější problém. Při vjíždění na dálnici, při cca 80 km/h zařadím 5. r. stupeň a zrychluju. Při nějakých cca 110-120 km/h (od 80 km/h držím plynový pedál cca ve stejné poloze) auto z ničeho nic přestane zrychlovat. Pokud ve chvíli, kdy auto přestane zrychlovat, pustím plyn a opětovně ho přidám, pak auto s určitou malou prodlevou začne dále zrychlovat. Pokud v danou chvíli, kdy auto při této rychlosti přestane zrychlovat nic nedělám, tzn. plynový pedál držím stále ve stejné poloze, tak po pár sekundách začnu opět zrychlovat. Podobně se auto zachová, pokud v dané chvíli kdy nezrychluju, dám plný plyn - opět trvá pár sekund (cca 6), než auto chytne "druhý dech" a pokračuje ve zrychlování. Tento problém se opakuje téměř vždy, když jedu ráno do práce, ovšem vždy jen jednou během jízdy. Pokud po projevení problému zpomalím zase na nějakých 80 km/h a zrychluju na dálniční rychlost, vše v pohodě. Na dálnici vjíždím cca po 2 km po nastartování, tj. po cca 2 minutách po nastartování motoru, takže motor je studený. Když třeba jedu z práce, tak na dálnici vjíždím znatelně později po nastartováním a problém se mi pak již neprojeví. Při žádné jiné rychlosti (např. ve městě) nebo za jiných okolností se toto neprojevilo.
Příští týden jedu do servisu, tak jsem zvědavý. Co na to říkáte, nějaká podobná zkušenost? Čím by to tak mohlo být? Díky
Nevím, jestli to může mít nějakou souvislost, ale musím se podělit o další zajímavý, dost možná závažnější problém. Při vjíždění na dálnici, při cca 80 km/h zařadím 5. r. stupeň a zrychluju. Při nějakých cca 110-120 km/h (od 80 km/h držím plynový pedál cca ve stejné poloze) auto z ničeho nic přestane zrychlovat. Pokud ve chvíli, kdy auto přestane zrychlovat, pustím plyn a opětovně ho přidám, pak auto s určitou malou prodlevou začne dále zrychlovat. Pokud v danou chvíli, kdy auto při této rychlosti přestane zrychlovat nic nedělám, tzn. plynový pedál držím stále ve stejné poloze, tak po pár sekundách začnu opět zrychlovat. Podobně se auto zachová, pokud v dané chvíli kdy nezrychluju, dám plný plyn - opět trvá pár sekund (cca 6), než auto chytne "druhý dech" a pokračuje ve zrychlování. Tento problém se opakuje téměř vždy, když jedu ráno do práce, ovšem vždy jen jednou během jízdy. Pokud po projevení problému zpomalím zase na nějakých 80 km/h a zrychluju na dálniční rychlost, vše v pohodě. Na dálnici vjíždím cca po 2 km po nastartování, tj. po cca 2 minutách po nastartování motoru, takže motor je studený. Když třeba jedu z práce, tak na dálnici vjíždím znatelně později po nastartováním a problém se mi pak již neprojeví. Při žádné jiné rychlosti (např. ve městě) nebo za jiných okolností se toto neprojevilo.
Příští týden jedu do servisu, tak jsem zvědavý. Co na to říkáte, nějaká podobná zkušenost? Čím by to tak mohlo být? Díky
Hyundai Accent MCT 1.5 CRDi (81 kw), r.v. 2006
Re: Turbo
Popsal jsi to přesně....občas se mi to také stane. Vypozoroval jsem, že je to pouze v případě velmi studeného motoru, tak jsem z toho usoudil, že SW hlídá nějakou teplotu a nepustí motor (turbo) do většího zátahu, dokud není té teploty dosaženo. Je to pouze ale jenom moje domněnka. Potom já mám v autě jiný SW než je originál a nějak si nevzpomínám, zda mi to někdy udělalo u původního SW.......
Jinak houkání turba také občas slyším a mám najeto cca 110 000km.
Jinak houkání turba také občas slyším a mám najeto cca 110 000km.
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: Turbo
pokud je slyset piskani(jakoby jela kolem vas sanitka) tak je treba poradne zkontrolovat cely privod vzduchu do motoru- intercooler nebo hadice a spony,chladic byva dole casto prozrany a projevuje se tim ze auto normalne nekouri ale kdyz se seslapne plyn na doraz tak pri akceleraci za autem se kratkodobe objevi kourova clona cerneho dymu,a pak uz nekouri...... nicmene po 7-8 letech provozu intercooler byva casto na odpis v nasich podminkach,tak jestli to neni nahodou i vas problem,jinak ze zkusenosti na Accentech intercooler se meni po 6 letech,vic nevydrzi pri kazdodennim provozu,leda v cizine ale ne u nas,pokud jo tak je to vyjimka....
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Turbo
rokolo
mas chip tak u tebe je potlaceny tento projev nicmene taky se podivej poradne na intercooler jestli nahodou neni prozrany nebo hadice,chipem mas zvednutou dodavku vzduchu a potom to neni tak poznat jakou zakladniho nastaveni,nebot ti jde vice vzduchu do sani .....
mas chip tak u tebe je potlaceny tento projev nicmene taky se podivej poradne na intercooler jestli nahodou neni prozrany nebo hadice,chipem mas zvednutou dodavku vzduchu a potom to neni tak poznat jakou zakladniho nastaveni,nebot ti jde vice vzduchu do sani .....
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40