Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
onimko
*
Příspěvky: 31
Registrován: 12 lis 2012, 15:06

Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Příspěvek od onimko »

Ahoj,

mam Hyundai i30CW 1.6CVVT 92,7kW. Kupil som sviecky NGK LZKR6B-10E, vymena cca po 40.000km. Viete mi odporucit utahovaci moment, aky mam pri vymene pouzit? Je nutne po tychto KM sviecky menit?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Příspěvek od Mexican »

40 000km je na bezne sviecky (teda nie iridiove) dost, takze urcite vymenit. Sviecky som menil na 2003 fabii a 2006 fieste a nikdy som neriesil utahovaci moment. Proste utiahnut klucom na sviecky na pohodu - ak mam momentak, tak si to najdi v servisnom manuale. Pocitam ze viac ako 20Nm to nebude
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Příspěvek od airwaves »

Bývá to i na krabičce svíčky natisknuté (15-20) jakej krouťák.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
onimko
*
Příspěvky: 31
Registrován: 12 lis 2012, 15:06

Re: Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Příspěvek od onimko »

Podla NGK vyrobcu to je 15-20 Nm pre hlinikovu hlavu valcov a 15-25 Nm pre liatinovu hlavu valcov. Netusim, ktory udaj je urceny pre mna (aku hlavu valcov ma Hyundai)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Příspěvek od Mexican »

hlinik (uz dlhe roky)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Příspěvek od 89majlo96 »

no bud sa tie sviecky tak pripecu, alebo mi ich v servise dotiahli utahovackou, pretoze ked som ich naposledy povoloval tak som musel na kluc nasadit trubku :roll:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Příspěvek od severtom »

Tak to je něco špatně... v servisu.
Kontroluji je po 30, měním po 60 (poprvé jsem kontroloval po 15, ale není to potřeba).
Nové dotáhneš dle návodu na svíčce, tuším o půl otáčky. A když už je těsnění jednou zmáčklé, tak o šestinu.
Není potřeba žádný velký moment.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
onimko
*
Příspěvky: 31
Registrován: 12 lis 2012, 15:06

Re: Utahovacie momenty zapalovacich sviecok

Příspěvek od onimko »

Tak sa mi podarilo vymenit sviecky. Utiahol som ich na 19 Nm. (ked 20 je MAX.) Mam ale pocit, ze po vymene sviecok je auto trocha lenivejsie, moze to sposobit vymena sviecok, ci sa mi to s najvacsou pravdepodobnostou len zda? Sviecky som tam dal navlas rovnake, ake tam boli predtym (NGK).
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“