Spotřeba i30 2012
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Spotřeba i30 2012
Tak už mám taky rekord, ale smutnej. V pátek cesta do Rakouska, 4 lidi, plnej kufr na střeše 4 koloběžky, cesta Plzeň-Regensburg-Mnichov-Mayrhofen. 99% dálnice, 2/3 cesty klima. Za Mnichovem zácpa, popojíždění v koloně 1h 20.
Z domova vyjela manželka, u Regensburgu střídání , kouknu na ukazatel paliva a už se mi to nezdálo...asi 2 čárky nad půlkou , překlikam na průměrnou a tam svítí 9.4 , rychlost 106. Před odjezdem reset.
Po příjezdu na misto 8.6 a 78kmh.
Je to vražedná kombinace vedro náklad dálnice koloběžky nebo kola. Bylo to asi 500 km a rozsvítila se rezerva
Už se těším až to z tý střechy sundám.
Z domova vyjela manželka, u Regensburgu střídání , kouknu na ukazatel paliva a už se mi to nezdálo...asi 2 čárky nad půlkou , překlikam na průměrnou a tam svítí 9.4 , rychlost 106. Před odjezdem reset.
Po příjezdu na misto 8.6 a 78kmh.
Je to vražedná kombinace vedro náklad dálnice koloběžky nebo kola. Bylo to asi 500 km a rozsvítila se rezerva
Už se těším až to z tý střechy sundám.
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
- Reklama
Re: Spotřeba i30 2012
Já mám za sebou týdenní dovolenou v Toskánsku. Najeto 2750 km z toho cca 80% dálnice, zbytek takové kochací jízdy po toskánských kopcích. Celou dobu zapnutá klima a ta se teda dost zapotila. Celková průměrná spotřeba byla rovných 7 l/100km.
Musím říct, že až do dálničního maxima 130km/h se gdi chová poměrně úsporně. Jednotlivé nádrže měly spotřebu mezi 6,4-6,8 l/100km.
Tady naprostá spokojenost. Bohužel v okamžiku, kdy jde rychlost na 130km/h (myslím tím skutečnou rychlost, ne tu co ukazuje tachometr) a byť jen trošku víc, tak jde spotřeba poměrně rychle nahoru. Celý průměr mě pokazila jediná nádrž, kdy jsem jel dlouhodobě opravdu na hraně 130km/h +/-10km/h a průměrka na danou nádrž byla 8,2l/100km. Motor má celkově najeto sotva 8500km, takže se jízdní vlastnosti asi ještě malinko změní, ale jinak mě motor ani nenadchnul ani neurazil. Dobré je, že pokud člověk nastavil na tempomatu řekněme 130, tak to prostě drželo rychlost bez ohledu na kopce. Na druhou stranu šestka rozhodně není určená pro předjíždění a to ani když má člověk dost času. Jakmile jsem na dálnici potřeboval trošku dynamičtěji předjíždět tak i v rychlosti větší jak 110km/h jsem klidně řadil 4, pak velmi krátce 5 a hned 6. Jelikož po dálnici soukromým autem jinak až tak moc nejezdím, tak mě to až tak nevadí, ale nedovedu si představit, že bych s tím jezdil po německu, kde mívám dost často desítky kilometrů rychlost nad 150km/h a nezřídka se podívám (podle provozu samozřejmě) nad 180km/h. Mírně rozpačitý dojem z motoru, ale rozhodně nemám z auta jako takového. Z něho jsem jednoznačně nadšený.
Ani po cca 1200km, které jsem během zpáteční cesty v rámci jednoho dne ujel, jsem neměl problém se sezením. Sedáky jsou naprosto přesně dělané pro moje záda. Naprosto vynikající. Taky klimatizace ustála souboj s nesnesitelným vedrem se ctí. Dokonce, ač jsem tomu původně nevěřil, i poměrně teplé pití umístěné do chlazené schránky před spolujezdcem bylo po necelé hodině jízdy studené. (Možná i dřív, nevybavuju si přesně.) A tím myslím skutečně studené. Dále auto je i v dálničních rychlostech opravdu hodně tiché. Dokonce, když jsem jel po hodně hladkém asfaltu jsem se přistihl, že se hloupě culím, jak jsem spokojený. Točité toskánské silnice v kopcích s kvalitním asfaltem si člověk i v tomto kombíku užívá. Auto jde do zatáček ochotně a čitelně. Jen ho člověk musí držet pod plynem. Je to sice sotva půl roku staré auto, takže by to mělo být samozřejmostí, ale ne vždy bývá, takže ke kladům ještě přidám, že nikde nic nedrnčelo a všechno fungovalo na jedničku. Mírný zápor může být nízká světlá výška vozidla, protože na ne příliš hrbolatých polních cestách jsem dvakrát škrábnul podvozkem. Tolik moje poznatky. Se dívám, že jsem se nějak rozepsal. Radši to ani nečtěte...
Musím říct, že až do dálničního maxima 130km/h se gdi chová poměrně úsporně. Jednotlivé nádrže měly spotřebu mezi 6,4-6,8 l/100km.
Tady naprostá spokojenost. Bohužel v okamžiku, kdy jde rychlost na 130km/h (myslím tím skutečnou rychlost, ne tu co ukazuje tachometr) a byť jen trošku víc, tak jde spotřeba poměrně rychle nahoru. Celý průměr mě pokazila jediná nádrž, kdy jsem jel dlouhodobě opravdu na hraně 130km/h +/-10km/h a průměrka na danou nádrž byla 8,2l/100km. Motor má celkově najeto sotva 8500km, takže se jízdní vlastnosti asi ještě malinko změní, ale jinak mě motor ani nenadchnul ani neurazil. Dobré je, že pokud člověk nastavil na tempomatu řekněme 130, tak to prostě drželo rychlost bez ohledu na kopce. Na druhou stranu šestka rozhodně není určená pro předjíždění a to ani když má člověk dost času. Jakmile jsem na dálnici potřeboval trošku dynamičtěji předjíždět tak i v rychlosti větší jak 110km/h jsem klidně řadil 4, pak velmi krátce 5 a hned 6. Jelikož po dálnici soukromým autem jinak až tak moc nejezdím, tak mě to až tak nevadí, ale nedovedu si představit, že bych s tím jezdil po německu, kde mívám dost často desítky kilometrů rychlost nad 150km/h a nezřídka se podívám (podle provozu samozřejmě) nad 180km/h. Mírně rozpačitý dojem z motoru, ale rozhodně nemám z auta jako takového. Z něho jsem jednoznačně nadšený.
Ani po cca 1200km, které jsem během zpáteční cesty v rámci jednoho dne ujel, jsem neměl problém se sezením. Sedáky jsou naprosto přesně dělané pro moje záda. Naprosto vynikající. Taky klimatizace ustála souboj s nesnesitelným vedrem se ctí. Dokonce, ač jsem tomu původně nevěřil, i poměrně teplé pití umístěné do chlazené schránky před spolujezdcem bylo po necelé hodině jízdy studené. (Možná i dřív, nevybavuju si přesně.) A tím myslím skutečně studené. Dále auto je i v dálničních rychlostech opravdu hodně tiché. Dokonce, když jsem jel po hodně hladkém asfaltu jsem se přistihl, že se hloupě culím, jak jsem spokojený. Točité toskánské silnice v kopcích s kvalitním asfaltem si člověk i v tomto kombíku užívá. Auto jde do zatáček ochotně a čitelně. Jen ho člověk musí držet pod plynem. Je to sice sotva půl roku staré auto, takže by to mělo být samozřejmostí, ale ne vždy bývá, takže ke kladům ještě přidám, že nikde nic nedrnčelo a všechno fungovalo na jedničku. Mírný zápor může být nízká světlá výška vozidla, protože na ne příliš hrbolatých polních cestách jsem dvakrát škrábnul podvozkem. Tolik moje poznatky. Se dívám, že jsem se nějak rozepsal. Radši to ani nečtěte...
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Re: Spotřeba i30 2012
Dobre si to napísal. Mňa zaujala informácia o chladení v skrinke spolujazdca. Teda na cestu do chorvátska chladničku brať nemusím?serak píše:Dokonce, ač jsem tomu původně nevěřil, i poměrně teplé pití umístěné do chlazené schránky před spolujezdcem bylo po necelé hodině jízdy studené. (Možná i dřív, nevybavuju si přesně.) A tím myslím skutečně studené.
i20 Family edition. 1,4 CVVT
Re: Spotřeba i30 2012
Přidám nové poznatky z cesty do Rakous. Jak jsem psal, po dojetí tam pp8,6 ,skutečnost po dotankování ještě horší.
9 na 100
Detail zde http://m.spotreby.cz/auto.php?id=48414
Tak jsem si řekl ,takhle tedy NE. Natankoval jsem tam na Agipu za 1,3€/l 95ku a vyrazili jsme zpět. Osádka i náklad stejný. Cesta cca 100 km taková horská okreska, zbytek 400 po dálnici. Klima 100%. Rychlost kolem většinou 110 tacho, občas 120,víc pouze výjimečně.Byla to nuda,ale za 1. nikam jsme nespěchali a za 2 výsledek se dostavil.
Doma svítí na pp 7,2 ! A to jsem těch původních 8,6 před zpáteční cestou neresetoval. Rozdíl je vidět i na ukazateli paliva. Při příjezdu tam byla 1 čárka a svítila rezerva...doma jsou 4čárky.
Tak nevim jestli je to jen stylem jízdy,asi na to bude mít vliv i ten zápaďáckej benzín...chtělo by to zkusit jet + - stejně, nejlíp znovu tam (je tam nádherně) na ten jejich benál...
9 na 100
Detail zde http://m.spotreby.cz/auto.php?id=48414
Tak jsem si řekl ,takhle tedy NE. Natankoval jsem tam na Agipu za 1,3€/l 95ku a vyrazili jsme zpět. Osádka i náklad stejný. Cesta cca 100 km taková horská okreska, zbytek 400 po dálnici. Klima 100%. Rychlost kolem většinou 110 tacho, občas 120,víc pouze výjimečně.Byla to nuda,ale za 1. nikam jsme nespěchali a za 2 výsledek se dostavil.
Doma svítí na pp 7,2 ! A to jsem těch původních 8,6 před zpáteční cestou neresetoval. Rozdíl je vidět i na ukazateli paliva. Při příjezdu tam byla 1 čárka a svítila rezerva...doma jsou 4čárky.
Tak nevim jestli je to jen stylem jízdy,asi na to bude mít vliv i ten zápaďáckej benzín...chtělo by to zkusit jet + - stejně, nejlíp znovu tam (je tam nádherně) na ten jejich benál...
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
Re: Spotřeba i30 2012
Tak ono se do té schránky zas tak moc nevleze. Ale co se týká chlazení, tak lepší, než co mám starou autoledničku na 12V.palolisy píše:Dobre si to napísal. Mňa zaujala informácia o chladení v skrinke spolujazdca. Teda na cestu do chorvátska chladničku brať nemusím?serak píše:Dokonce, ač jsem tomu původně nevěřil, i poměrně teplé pití umístěné do chlazené schránky před spolujezdcem bylo po necelé hodině jízdy studené. (Možná i dřív, nevybavuju si přesně.) A tím myslím skutečně studené.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Re: Spotřeba i30 2012
Jak jsem psal výše, mně to při 110 km/h žralo dle poklesu spotřeby v PP lehce nad 5 litrů, takže bych to zápaďáckýmu benzínu moc nepřipisoval. Prostě si jel z kopce a pomalu.jendafo píše:Přidám nové poznatky z cesty do Rakous. Jak jsem psal, po dojetí tam pp8,6 ,skutečnost po dotankování ještě horší.
9 na 100
Detail zde http://m.spotreby.cz/auto.php?id=48414
Tak jsem si řekl ,takhle tedy NE. Natankoval jsem tam na Agipu za 1,3€/l 95ku a vyrazili jsme zpět. Osádka i náklad stejný. Cesta cca 100 km taková horská okreska, zbytek 400 po dálnici. Klima 100%. Rychlost kolem většinou 110 tacho, občas 120,víc pouze výjimečně.Byla to nuda,ale za 1. nikam jsme nespěchali a za 2 výsledek se dostavil.
Doma svítí na pp 7,2 ! A to jsem těch původních 8,6 před zpáteční cestou neresetoval. Rozdíl je vidět i na ukazateli paliva. Při příjezdu tam byla 1 čárka a svítila rezerva...doma jsou 4čárky.
Tak nevim jestli je to jen stylem jízdy,asi na to bude mít vliv i ten zápaďáckej benzín...chtělo by to zkusit jet + - stejně, nejlíp znovu tam (je tam nádherně) na ten jejich benál...
Btw, teď mám 42 km od natankování, čistě Praha a PP ukazuje 6,1.
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Spotřeba i30 2012
Tak nevim co se stalo ale dnes cesta Velky Meder. Auto nalozeno, plna osadka, kola na strese, klima na plne otacky. Dle PP 5,5l/100.
Re: Spotřeba i30 2012
bony, to bude tím, že máš PP rozbitej
Jinak hezký
Já mám ted novy rekord na vyjetou nadrz 5,21
Jinak hezký
Já mám ted novy rekord na vyjetou nadrz 5,21
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba i30 2012
serak: Hezky napsáno A dočetl jsem to do konce
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Spotřeba i30 2012
Dík
Jedna taková perlička. Jeden den jsme se byli koupat v moři a asi tak po třech minutách jsem si všiml, že se koupu i s klíčem od auta Jak bylo horko, tak mě orosilo. Naštěstí se po vysušení ukázalo, že klíč je krátkodobě vodě odolný.
Jedna taková perlička. Jeden den jsme se byli koupat v moři a asi tak po třech minutách jsem si všiml, že se koupu i s klíčem od auta Jak bylo horko, tak mě orosilo. Naštěstí se po vysušení ukázalo, že klíč je krátkodobě vodě odolný.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Re: Spotřeba i30 2012
GDI motor nie je zly, ale spotreba je tragicka. ja jazdim na Mazde 6 2.0 165 koni s realnou spotrebou 6,5. Niekedy jazdim na manzelkinej i30 1.6 GDI a pri rovnakej trase, rovnakom style jazdy a rovnakej rychlosti mi sice PP ukazuje rovnako 6,5, ale ale realna spotreba je 7,1.
Takze nieco asi nie je v poriadku.
Takze nieco asi nie je v poriadku.
autozine.sk
-
- **
- Příspěvky: 351
- Registrován: 26 zář 2014, 16:52
Re: Spotřeba i30 2012
No podle mě objem nenahradíš. Ten dvoulitr podle mě jede v efektivním pásmu , gdi při stejně rychlostí podle mě víc točí a jede méně efektivně. Když si vzpomenu na bavora, tak teda nebral stejně, ale na to že měl o půlku víc motoru, tak bral jen o litr víc... A to jsem mu dával víc zabrat...LubosH1 píše:GDI motor nie je zly, ale spotreba je tragicka. ja jazdim na Mazde 6 2.0 165 koni s realnou spotrebou 6,5. Niekedy jazdim na manzelkinej i30 1.6 GDI a pri rovnakej trase, rovnakom style jazdy a rovnakej rychlosti mi sice PP ukazuje rovnako 6,5, ale ale realna spotreba je 7,1.
Takze nieco asi nie je v poriadku.
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Re: Spotřeba i30 2012
no tak Luboš má v popisu novej Skyaktive motor. To je naprosto precizně geniální motor co veškeré konkurenci o generaci poodskočil. S tím nemá smysl vůbec smysl srovnávat
Re: Spotřeba i30 2012
Mazda je krasne auto. Krasná je ale i cena, když za 2,0l motor se 165 konma , který je dostupny az ve verzi Revolution Mazda žádá cenikovych 737 900.
Obe se auta se nedaji srovnávat, Mazda 6 je jina třída, ale je faktem, ze za cenu Mazdy 6 mas dve i30. Ikdyz to by bylo asi taky na dlouhou debatu ohledne vybavy atd..
Nehlede na to, ze u nas v koucourkove je lepsi jezdit v nejakem zrezlem povozu, protože hodne spoluobcanu zavidi, hezke auto pritahuje pozornost a prave tyhle smejdi jsou schopny vzit bura a auto te ojet nebo proste znicit, uz jen z te zavisti, ze oni na to mit nikdy nebudou.
Kazdopadne Mazda je krasne auto
Obe se auta se nedaji srovnávat, Mazda 6 je jina třída, ale je faktem, ze za cenu Mazdy 6 mas dve i30. Ikdyz to by bylo asi taky na dlouhou debatu ohledne vybavy atd..
Nehlede na to, ze u nas v koucourkove je lepsi jezdit v nejakem zrezlem povozu, protože hodne spoluobcanu zavidi, hezke auto pritahuje pozornost a prave tyhle smejdi jsou schopny vzit bura a auto te ojet nebo proste znicit, uz jen z te zavisti, ze oni na to mit nikdy nebudou.
Kazdopadne Mazda je krasne auto
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Spotřeba i30 2012
no já jsem spíš chtěl poukázat na to, že se dá udělat naprosto skvostnej motor, bez nesmyslů s přeplňováním, ubíráním válců a přesto je to velmi úsporný a kultivovaný motor. Ty konstruktéři a automobilky totiž nevěřitelně mlží a vymlouvají se na miliony nesmyslných keců, přitom je prostě pro ně výhodnější montovat ty lehké maličké motůrečky. co na dálnici mají spotřebu jak muj Jag.. ale pro zákazníka to je vrchol úsporného provozu. Díky za mazdu, že jim hezky plivla do tváře.