Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Moderátor: Moderátoři
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starex 4WD-predna naprava,manualne volnobezky
avm..nechť slůží dlouho
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
- Reklama
Re: Starex 4WD-predna naprava,manualne volnobezky
Ja som hladal preto tie zosilene,lebo na istom webe,kde ich predavali do popisu tovaru pri tych standartnych napisali:" Volnobezky su najslabsia cast z pohonneho mechanizmu a v pripade problemov,dochadza k destrukcii na tejto casti a ochrani sa zbytok pohonneho aparatu" Ale iba na 433ach pre Mitsu.V preklade: su slabe a lubia sa lamat,pretoze zbytok pohonneho aparatu je silny a vydrzi vsetko.Co teda AVM urcite nie:
A tak som zobral zosilnene.I ked ich tiez nemienim extremne namahat,ale staci jedno zapadnutie,cuky tam a spat a dostanu zabrat.
OK,nestiham,este platne na postel narezat,pobalit vsetky veci,ist dat naplnit klimu a o druhej vyrazit smer Dover.Budem chytat poludnajsi traffic okolo Londona,musim ist skor. Potreboval by som este jeden den,kurna fix.
A tak som zobral zosilnene.I ked ich tiez nemienim extremne namahat,ale staci jedno zapadnutie,cuky tam a spat a dostanu zabrat.
OK,nestiham,este platne na postel narezat,pobalit vsetky veci,ist dat naplnit klimu a o druhej vyrazit smer Dover.Budem chytat poludnajsi traffic okolo Londona,musim ist skor. Potreboval by som este jeden den,kurna fix.
- ivan kuschall
- **
- Příspěvky: 396
- Registrován: 28 pro 2008, 19:22
Re: Starex 4WD-predna naprava,manualne volnobezky
Koukám že by ty volnoběžky asi pasovali i mě na auto neví to někdo
http.kuschall.webovastranka.cz
www.dvere-drevene.cz
www.dvere-drevene.cz
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Az dnes som sa pustil do oprav technickeho charakteru doteraz som riesil interier. Takze vymenene predne vrchne gulove capy(odtrhol som "iba" jeden sroub,nastastie sa mi podarilo zohnat vhedne nahrady.Keby som nemal stahovak na gulaky,tak by som ich odtial nedostal . Vymenil som hned aj predne a zadne tlmice(Trail Master Stage II),vcelku bez problemov(jeden predny a obidva zadne sa museli odpilit karbinou na spodnych sroboch) Predne maju identicku dlzku s povodnymi,zadne su dlhozdvihove(cca 7cm UP) preto ked sa nahodili a naslednom teste skontrolovalo krizenie,dochadzalo ku enormnemu namahaniu brzdovej hadice,tak som to vyriesil medzikusom na upevnovaci drziak hadice,cim som ho posunul o 4cm dolu a zaroven trosku dozadu,aby pri preperovani neudieral do panhardskej tyce. Teraz uz nie je problem. Zaroven sa vymenili zadne bubny a celuste. Na lavej strane bolo zaseknute brzdove lanko z rucnej,po zabrzdeni ostalo zabrzdene lave zadne koleso,muselo sa vymontovat lanko von,nastriekat WD a rozpohybovat,Vyriesene.Na vymenu olejov v napravach nebol cas,zajtra ho prebehnem kratko,nech sa trosku zohreje olej a vymenim to. Dobre sa to stihalo,lebo mi dosiel pomoct poobede kamarat,za co mu dakujem.(130RS)
PS Ivane,tazko povedat,dokial vies pocet drazok na poloose,priemer kruznice upevnovacich sroubov a ich pocet dalo by sa mozno pohladat. Na Starexa tiez nie su original,ja som hladal na Mitsu L200 a Pajeror.v. 2000,ktore to maju identicke so Starexom.
PS Ivane,tazko povedat,dokial vies pocet drazok na poloose,priemer kruznice upevnovacich sroubov a ich pocet dalo by sa mozno pohladat. Na Starexa tiez nie su original,ja som hladal na Mitsu L200 a Pajeror.v. 2000,ktore to maju identicke so Starexom.
- Přílohy
-
- tlmice-zadne.jpg (90.32 KiB) Zobrazeno 6489 x
-
- predok-tlmice.jpg (132.76 KiB) Zobrazeno 6489 x
-
- porovnanie tlmicov.jpg (110.97 KiB) Zobrazeno 6489 x
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
na starexe myslím pasují i z galla i naopak...
v pondělí to potvrdím ivanovi
v pondělí to potvrdím ivanovi
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Ahoj! Vzhledem k tomu, že s Rexem dosud nebyly žádné problémy jsem se na delší čas odmlčel a jen skoro škodolibě sledoval vaše potíže. Jenže na každýho jednou dojde. Bylo nutno vyměnit pravý horní čep na rameni. Provedeno za pár drobných, odborníci v Hyundai N. Město provedli kontrolu geometrie - opět OK a pak nastalo peklo.
Díky mému spotřebitelskému přístupu k vozu jsem za cca 3 000km opižlal pravou přední gumu ze vzorku cca 5mm na šikovný slajky F1 ( na plátno ) - stejně potřebovaly dojet. Jenže po výměně obutí, ujetí cca 800 km a zjištění, že gumy jsou poskákaný a to: pravá přední zvenku a levá přední uvnitř se ve mně hnulo svědomí a vyrazil jsem na kontrolu geometrie, pro jistotu do jiného servisu - nicméně opět autorizovaný Hyundai. Po 3 hodinách práce mi bylo s kyselým úsměvem na líci technikem sděleno, že veškeré hodnoty jsou v normě - pouze se mi trochu divně sjíždějí ty gumy! Musím je pochválit za to, že si přes veškeré své vynaložené úsilí nevzali ani korunu, ale to neřeší výše zmíněný problém. A tak už se vám nesměju, ale pokorně prosím o nápady jak Rexíka zase uvést do uživatelného stavu. Dík Fík.
Díky mému spotřebitelskému přístupu k vozu jsem za cca 3 000km opižlal pravou přední gumu ze vzorku cca 5mm na šikovný slajky F1 ( na plátno ) - stejně potřebovaly dojet. Jenže po výměně obutí, ujetí cca 800 km a zjištění, že gumy jsou poskákaný a to: pravá přední zvenku a levá přední uvnitř se ve mně hnulo svědomí a vyrazil jsem na kontrolu geometrie, pro jistotu do jiného servisu - nicméně opět autorizovaný Hyundai. Po 3 hodinách práce mi bylo s kyselým úsměvem na líci technikem sděleno, že veškeré hodnoty jsou v normě - pouze se mi trochu divně sjíždějí ty gumy! Musím je pochválit za to, že si přes veškeré své vynaložené úsilí nevzali ani korunu, ale to neřeší výše zmíněný problém. A tak už se vám nesměju, ale pokorně prosím o nápady jak Rexíka zase uvést do uživatelného stavu. Dík Fík.
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
daj si skontrolovat odklony(steluje sa to na spodnych sroboch v ramenach,vzhladom k tomu,ze ich nepovoli ani boh,tak kazdy(skoro)na kontrole radsej povie,ze je to v norme......len taky napad,ja som menil puzdra,tak viem,co je to za pakaren povolit,resp natocit do spravnej polohy. poreferuj potom,nech sa aj my zasmejeme..
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Tak se pánové zasmějte. Dnes jsem vyrazil na STK - schválně do Nového Veselí, kde jsou opravdu přísní a nekompromisní a ještě si připlatil 100,- Kč za skouknutí čepů a tlumičů. A skoro vše OK, volnější pouze spodní čep dole na levém rameni - ale ani to nedali do závad v protokolu. Guma dohoupaná stále více, viditelné hrany na vzorku, ale pouze na prvním pásu zvenku na pravém kole a méně na vnitřku na levém. Kontrola odklonů v dalším servisu OK. Takže začínám měnit - prvně čepy na nápravách a řízení a budeme pokračovat na tlumičích. K těm mám prosbu - poraďte značku, aby to chvíli vydrželo. Pracovně se občas dostaneme do lehkého terénu - děláme údržbu veřejné zeleně, rizikové kácení apod. To samé při výletech - občasné projetí mimo civilizaci. Na nějaké offroudové prasení a následné několikahodinové házení bláta lopatou jsem asi už starej a lenošnej. Dík za každý dobrý tip.
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
postuduj http://starex-4x4.communityhost.de/t996 ... vorne.html
ja mam Trail master z Nemecka(nie tie amerikanske) su fajne funkcne,ale zanedbali povrchovku(len vrchna farba na hole zelezo) hrdzavie to,krycie manzety sa uz rozpadli,a gumicky na uchyteni detto,cela nemecka kvalita stoji za houby. Jazdne vlastnosti sa zmenili na nepoznanie oproti povodnym tlmicom. Tie KONI vypadaju zaujimave,mozno neskor zmenim znacku tiez.
ja mam Trail master z Nemecka(nie tie amerikanske) su fajne funkcne,ale zanedbali povrchovku(len vrchna farba na hole zelezo) hrdzavie to,krycie manzety sa uz rozpadli,a gumicky na uchyteni detto,cela nemecka kvalita stoji za houby. Jazdne vlastnosti sa zmenili na nepoznanie oproti povodnym tlmicom. Tie KONI vypadaju zaujimave,mozno neskor zmenim znacku tiez.
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Zdravím kolegové, obracím se na Vás s prosbou o radu. Musím se pustit do větší opravy.
Kromě vyvařování prahů a lemů dveří a následného lakování mne čeká hlavně podvozek.
Vpředu: Musím vyměnit snad všechno- Horní ramena celá (jen kuláče nestačí je vůle i na pouzdrech). Kosti a uložení zkrutného stabilizátoru. Spodní kuláče a pouzdra ramen. Renovovat brzdiče –destičky,nátěr ,těsnění, krycí štít a počítám nějaká trubička tam taky bude. A hlavně tlumiče. V předu mám celkem jasno pude tam Koni 30-1365 jak jsem vyšpionil u německých kolegů. Při té příležitosti bych chtěl auto trochu přizvednout, cca o 4 cm. Asi jen přitáhnu torzní tyče. Podkládat horní kuláč je hra o geometrii. Nevíte jestli je možné pootočit uložení torzky u horního ramena?
Vzadu: Opět kosti a uložení zkrutného stabilizátoru. Pouzdra spodních ramen (přední i zadní). Brzdy- obložení, těsnění, nátěry a možná nějaká trubička. Horní ramena a panhadská vzpěra nevypadají tak zle jako spodní ramena, ale asi je taky vyměním (kvůli svědomí a asi to ani nebude moc drahé). Nad pružinu dám 4cm podložku. Starosti mi dělají tlumiče. Idealní by byl zase Koni (30-1312SP1), ale kromě ceny mne straší nutnost úpravy. Jak to vidíte Vy? Jedná se o to, že tlumič má na spodku větší trn než orig. Koni má průměr 14mm a M12x1,25. Takže se dá zvětšit díra na min. 16mm na autě a oslabit tak držák, nebo přesoustružit tlumič na roměry originálu.
Další možnost je tam dát Trailmaster StageII ale nemám žádné reference. Němci je mění za Koni.
Tak co si o tom myslíte?
Také uvítám jakékoli rady s demontáží a sestavením.
Kromě vyvařování prahů a lemů dveří a následného lakování mne čeká hlavně podvozek.
Vpředu: Musím vyměnit snad všechno- Horní ramena celá (jen kuláče nestačí je vůle i na pouzdrech). Kosti a uložení zkrutného stabilizátoru. Spodní kuláče a pouzdra ramen. Renovovat brzdiče –destičky,nátěr ,těsnění, krycí štít a počítám nějaká trubička tam taky bude. A hlavně tlumiče. V předu mám celkem jasno pude tam Koni 30-1365 jak jsem vyšpionil u německých kolegů. Při té příležitosti bych chtěl auto trochu přizvednout, cca o 4 cm. Asi jen přitáhnu torzní tyče. Podkládat horní kuláč je hra o geometrii. Nevíte jestli je možné pootočit uložení torzky u horního ramena?
Vzadu: Opět kosti a uložení zkrutného stabilizátoru. Pouzdra spodních ramen (přední i zadní). Brzdy- obložení, těsnění, nátěry a možná nějaká trubička. Horní ramena a panhadská vzpěra nevypadají tak zle jako spodní ramena, ale asi je taky vyměním (kvůli svědomí a asi to ani nebude moc drahé). Nad pružinu dám 4cm podložku. Starosti mi dělají tlumiče. Idealní by byl zase Koni (30-1312SP1), ale kromě ceny mne straší nutnost úpravy. Jak to vidíte Vy? Jedná se o to, že tlumič má na spodku větší trn než orig. Koni má průměr 14mm a M12x1,25. Takže se dá zvětšit díra na min. 16mm na autě a oslabit tak držák, nebo přesoustružit tlumič na roměry originálu.
Další možnost je tam dát Trailmaster StageII ale nemám žádné reference. Němci je mění za Koni.
Tak co si o tom myslíte?
Také uvítám jakékoli rady s demontáží a sestavením.
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Ahoj Karle,
kde kupuješ díly? Měnil jsem přední horní ramena. Loni jsem měl originál z neoficiálního dovozu za cca 3-4tis. Letos druhé už touto cestou nešlo a Hyundai to nabízí za snad 7tis - nesmysl. Tak jsem nakonec koupil neoriginál na německém eshopu za 90 EUR včetně dopravy. Nabízí to za dobrou cenu i fourgreen a korejci, ale doprava je drahá.
Dej vědět, jak to nakonec vyřešíš s těma zadníma Koni tlumičema - až mi doslouží moje, také je chci pořídit dopředu i dozadu.
S tím jak to rozebrat bohužel neporadím, dávám to do servisu...
Díky,
Kuba
kde kupuješ díly? Měnil jsem přední horní ramena. Loni jsem měl originál z neoficiálního dovozu za cca 3-4tis. Letos druhé už touto cestou nešlo a Hyundai to nabízí za snad 7tis - nesmysl. Tak jsem nakonec koupil neoriginál na německém eshopu za 90 EUR včetně dopravy. Nabízí to za dobrou cenu i fourgreen a korejci, ale doprava je drahá.
Dej vědět, jak to nakonec vyřešíš s těma zadníma Koni tlumičema - až mi doslouží moje, také je chci pořídit dopředu i dozadu.
S tím jak to rozebrat bohužel neporadím, dávám to do servisu...
Díky,
Kuba
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Karle,Trail Masters od nemcov nebrat,mam ich od zaciatku,zatial sice drzia,ale zvonka hrdzaveju,gumove podlozky su uz zvetrale...za tie peniaze ziadna hitparada .
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Už jsem objednal tlumiče Koni. Problém je, že budou až v druhé polovině září, takže oprava se odkládá než budou doma.
Dopředu jdou Koni 30-1365 (Ford Maverick a jiné), dozadu Koni 30-1312SP1 (LR Discovery I -Lift +50mm). V zadu budou nutné úpravy jak tlumiče tak uchycení. Spoléhám na informace z německého fóra a už nemůžu couvnout prostě je tam nejak narvu
Dopředu jdou Koni 30-1365 (Ford Maverick a jiné), dozadu Koni 30-1312SP1 (LR Discovery I -Lift +50mm). V zadu budou nutné úpravy jak tlumiče tak uchycení. Spoléhám na informace z německého fóra a už nemůžu couvnout prostě je tam nejak narvu
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
nazdar Karle, narvals ich tam? budu nejake fotecky uprav
?
?
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Narval, ani to nebolelo. Zrovna jsem se vrátil z dílny. Vyvařujem, brousíme, kitujeme a pořád dokola. Už to aspoň stojí na kolech. Nakonec z toho byla málá generálka podvozku. Až to bude hotové dám dlouhý podrobný report i z fotkama. Někdy příští týden, doufám, už jsem v té dílně celou věčnost.