dalin, v com je vw priekopnicke?Dalin píše:Souhlasím s tím, že turbomotory jsou alespoň v Evropě vzhledem k emisním normám blízká budoucnost.
/KIA se to stát nemůže protože nejdou cestou průkopníků ale spíše jako ostatní asiaté vyjma Japonců raději převezmou/zkopírují vyzkoušené věci. Je to podstatně levnější cesta ale musí se smířit z tím, že budou pořád zaostávat. Na druhé straně můžou dosahovat lepší spolehlivosti a poučovat se z chyb které udělali ti před nimi.
benzinove turbomotory tu boli davno pred nastupom tsi... dokonca boli aj spolahlive priblizne v rovnakom case ako tsi prichadzal aj fiat s tjetom. a o tjetoch som nepocul ziadne velke prusery. tdi nebyt fiatu ktovie v akom stave by bolo... {croma tufbo d.i.d predstavena 86, audi s 2.5tdi v 89...} fiat uz v druhej polovicke 90. rokov presiel na common rail {ako prve td, tak aj cr mal fiat a nie vw...}. vw nan presiel o cca 10rokov neskor. ako priekopnika v elektromobiloch? vw asi tazko. v hybridoch? taktiez ziaden hit od vw. auto na vodik? vw tiez nic. taka poznamka pod ciarou - prve seriovo predavane auto na vodik ma hyu.
tolko k tomu kopirovaniu... jediny kto je v eu priekopnik medzi mainstreamom je fiat... ten sa snazi vyvijat veci {td, cr, tjet, twinair, multiair} a relativne spolahlive... zvysok mam pocit, ze len nakupuje od dodavatelov technologie...