výkon motoru
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: výkon motoru
Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
i30 1.6GDI, 2014, Style, Ice Blue
Drive:
Honda Civic 1.6i LS 83kW nehoda
Skoda Felicia 1.3MPi GLXi 50kW prodano
Drive:
Honda Civic 1.6i LS 83kW nehoda
Skoda Felicia 1.3MPi GLXi 50kW prodano
- Reklama
Re: výkon motoru
Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
-
- **
- Příspěvky: 351
- Registrován: 26 zář 2014, 16:52
Re: výkon motoru
jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...msifa píše:Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Re: výkon motoru
Ano, jsou klimatizace s kompresorem, který má proměnlivý výkon. Ale u aut běžné produkce pod 1 mil kč se nevyskytují. Snad mne jedině napadá Toyota Prius, která nějakou takovou vychytávku má......abdulzabak píše:jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...msifa píše:Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
-
- **
- Příspěvky: 351
- Registrován: 26 zář 2014, 16:52
Re: výkon motoru
ja ji mam na zahrade, vytapi mi dum, ale v aute mam klasiku, bud 100% nebo nic...msifa píše:Ano, jsou klimatizace s kompresorem, který má proměnlivý výkon. Ale u aut běžné produkce pod 1 mil kč se nevyskytují. Snad mne jedině napadá Toyota Prius, která nějakou takovou vychytávku má......abdulzabak píše: jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Re: výkon motoru
počkej... klima běží jenom když je potřeba chladit ne?
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
-
- **
- Příspěvky: 351
- Registrován: 26 zář 2014, 16:52
Re: výkon motoru
to jo, ale neumi bezet na castecny vykon, takze kdyz je treba chladit jen malo, zapne/vypne/zapne/vypne/zapne...vorlajz píše:počkej... klima běží jenom když je potřeba chladit ne?
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Re: výkon motoru
ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že?
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
-
- **
- Příspěvky: 351
- Registrován: 26 zář 2014, 16:52
Re: výkon motoru
jo. Ovsem nekdy misto spinani a vypinani, aby nekurvila kompresor, ma pusteny chlazeni a zaroven topeni a z toho micha vyslednou teplotu vzduchu. Teda aspon jsem to nacetl z ruznych zdroju, kdyz jsem hledal neco jeste pro oktavku.vorlajz píše:ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že?
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Re: výkon motoru
V režimu AUTO běží kompresor téměř vždy, pouze když venkovní teplota klesne pod určitou hodnotu, tak se vypíná. V případě Škody Octavia II to byla teplota 5°C. U ostatních aut to bude obdobné.vorlajz píše:ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že?
Je to z toho důvodu, že kompresor nejvíce trpí při rozjezdu.
A v autě to poznáš tak, že v režimu AUTO, i když bude teplota třeba 15°C a teoreticky není potřeba chladit, tak kompresor stále běží a teplotu dorovnává topením a hlavně není problém s mlžením skel (z výdechů jde vysušený vzduch).
Když v tomto samém případě vypneš klimatizaci manuálně (v Octavii tlačítko ECON, u Hyundaie nevím....), tak se odstaví kompresor. Teplota se bude udržovat ohřevem vzduchu zvenku a pomalu se začnou mlžit skla (z výdechů jde vlhký venkovní vzduch).
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: výkon motoru
no... to je zajímavé... já jsem si myslel, že když mám zapnutý AUTO, tak to zapne klimu jen v případě potřeby...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: výkon motoru
Právě že ne, když máš režim AUTO, tak ti klima (přesněji kompresor) jede prakticky pořád.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: výkon motoru
Ale musí přitom svítit i A/C. když manuálně vypnu A/C, ale režim auto nechám aktivní, tak už kompresor nejede, je to tak?
Hyundai i30 combi weekend 1,6 MPI, D-CVVT
Re: výkon motoru
Zlicko... takto bych to také chápal... tzn. že auto samo udrží teplotu, která je vyšší než ta vnější, protože jen topí... hm?
já to tedy nikdy neřešil... pořád mám zapnutou klimu na AUTO a jezdím tak celý rok... akorát reguluji teplotu, abych třebas z 35° C nechladil na 22° ... apod.
já to tedy nikdy neřešil... pořád mám zapnutou klimu na AUTO a jezdím tak celý rok... akorát reguluji teplotu, abych třebas z 35° C nechladil na 22° ... apod.
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: výkon motoru
Ahoj jen tak pro zajímavost, také při teplotách 30°C a více mi auto jede o poznání hůře, mě teda ještě k tomu ve vyšších otáčkách škube (jako by se přidusilo) ale dělá to sporadicky. Dokonce mi to někdy dělá i když je zima. V servise nic nezjistili, jednomu technikovi to udělalo, ale vymazal adaptivní data a bylo vyřešeno - samozřejmě auto škube dál, při další náštěve se jim to prý neprojevilo a diagnostika nic neukázala. No jo už mám staré auto, 3 měsíce, asi se opotřebovalo. Vždy jsem byl poslán domů bez protokolu
Hyundai i30 kombi model 2015, 1,6 MPI, 88kw, trikolor komfort, s přisvětlováním do zatáček ;-)