2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Moderátoři: miooo, Moderátoři
2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Zdravím, ospravedlňujem sa, ak robím duplicitnú tému.
Máme Santu asi tri mesiace, manželkin sen. 195000 km nabehané.
Z toho dva mesiace je už v servise, dochne za jazdy.
Prvý krát zdochlo na dialnici, potom nešlo naštartovať, až po chvíľke, ale zdochlo zase, akonáhle sa dostalo nad 2000 otáčok. Zostala svietiť kontrolka check.
Vymenil som palivový filter, prídavný filter pred čerpadlom, podoťahoval eskapásky.
Dochlo ďalej, tak som pokontroloval poistky, skúsil povymieňať relátka. Dochlo ďalej, ale prišiel som na to, že keď zdochne, nemusím čakať 2-5 minút aby sa dalo znova naštartovať, ale stačí odpojiť a zapojiť baterku a naštartuje a ide normálne 3-5 km. Stále svietila kontrolka check.
Návšteva servisu (mimo bydliska) - diagnostika. Vypísalo 5 chýb, váha vzduchu, asi tri s palivom. Povedal, že niektoré môžu byť staré, že ich zmaže a mám to ísť vyskúšať. Zmazal ich, nasledovalo asi 35km "divokej" jazdy po meste aj mimo, potom som mu prišiel oznámiť že auto zatiaľ ide.
Cestou domov zdochlo, horkoťažko som na 10 krát došiel tých 15 km domov. kontrolka check už nesvietila. Vymenil som váhu vzduchu, ďalej dochlo.
Auto som dal do servisu v mieste bydliska, prvá diagnostika a "počuv" technika, čerpadlo hrkoce, asi bude chyba tam. Demontáž, odskúšanie, z čerpadla šli piliny, škrkali nejaké lopatky, nedáva tlak. Čerpadlo na repas, trysky na odskúšanie, jedna pretesnená, všetci mi dali protokoly že je to už OK. Popri tom som dal v servise spraviť aj rozvody, neviem kedy boli spravené, ale remeň asi dostal trocha do tela, keď mu zhasol motor na dialnici v 120 km/h.
Auto zložili v servise, išlo tichučko, pekne. Žiaľ len 20 km. Na druhý deň som sa na lane na voľnobehu (na voľnobehu to nedochne) vrátil do servisu, bez voľnobehu
Zase diagnostika, už je auto v takom stave, že stačí troška pridať plyn (na 2tisíc otáčok), podržať a motor zdochne. Tak pripojil na počítač a ukazalo mu - tlak v rail. Ukazoval mi to, taká tabuľka hodnota - a požadovaná hodnota. šlapol plyn, požadovaná 20 MPa(?), nameraná pekne na 20, pár sekúnd držala, potom na 10 - 8 - motor zdochol. Vraj sú asi piliny v regulačnom ventile paliva, následovala výmena regulačného tlakového ventilu (bosch). Auto robí to isté.
Teraz je servis v stave, že naháňa nejakého chlapa, ktorý má zase odskúšať trysky a čerpadlo, lebo že inde problém nemôže byť.
Ja som v stave hraničiaceho so zúfalstvom.
Nemáte niekdo skúsenosť? Ďakujem
Máme Santu asi tri mesiace, manželkin sen. 195000 km nabehané.
Z toho dva mesiace je už v servise, dochne za jazdy.
Prvý krát zdochlo na dialnici, potom nešlo naštartovať, až po chvíľke, ale zdochlo zase, akonáhle sa dostalo nad 2000 otáčok. Zostala svietiť kontrolka check.
Vymenil som palivový filter, prídavný filter pred čerpadlom, podoťahoval eskapásky.
Dochlo ďalej, tak som pokontroloval poistky, skúsil povymieňať relátka. Dochlo ďalej, ale prišiel som na to, že keď zdochne, nemusím čakať 2-5 minút aby sa dalo znova naštartovať, ale stačí odpojiť a zapojiť baterku a naštartuje a ide normálne 3-5 km. Stále svietila kontrolka check.
Návšteva servisu (mimo bydliska) - diagnostika. Vypísalo 5 chýb, váha vzduchu, asi tri s palivom. Povedal, že niektoré môžu byť staré, že ich zmaže a mám to ísť vyskúšať. Zmazal ich, nasledovalo asi 35km "divokej" jazdy po meste aj mimo, potom som mu prišiel oznámiť že auto zatiaľ ide.
Cestou domov zdochlo, horkoťažko som na 10 krát došiel tých 15 km domov. kontrolka check už nesvietila. Vymenil som váhu vzduchu, ďalej dochlo.
Auto som dal do servisu v mieste bydliska, prvá diagnostika a "počuv" technika, čerpadlo hrkoce, asi bude chyba tam. Demontáž, odskúšanie, z čerpadla šli piliny, škrkali nejaké lopatky, nedáva tlak. Čerpadlo na repas, trysky na odskúšanie, jedna pretesnená, všetci mi dali protokoly že je to už OK. Popri tom som dal v servise spraviť aj rozvody, neviem kedy boli spravené, ale remeň asi dostal trocha do tela, keď mu zhasol motor na dialnici v 120 km/h.
Auto zložili v servise, išlo tichučko, pekne. Žiaľ len 20 km. Na druhý deň som sa na lane na voľnobehu (na voľnobehu to nedochne) vrátil do servisu, bez voľnobehu
Zase diagnostika, už je auto v takom stave, že stačí troška pridať plyn (na 2tisíc otáčok), podržať a motor zdochne. Tak pripojil na počítač a ukazalo mu - tlak v rail. Ukazoval mi to, taká tabuľka hodnota - a požadovaná hodnota. šlapol plyn, požadovaná 20 MPa(?), nameraná pekne na 20, pár sekúnd držala, potom na 10 - 8 - motor zdochol. Vraj sú asi piliny v regulačnom ventile paliva, následovala výmena regulačného tlakového ventilu (bosch). Auto robí to isté.
Teraz je servis v stave, že naháňa nejakého chlapa, ktorý má zase odskúšať trysky a čerpadlo, lebo že inde problém nemôže byť.
Ja som v stave hraničiaceho so zúfalstvom.
Nemáte niekdo skúsenosť? Ďakujem
- Reklama
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Trocha off-topic, ale co za hajzla ti to auto predal? Vedel si o tom pri kupe? Predpokladam, ze prave toto bol dovod predaja.. Sa pytam len zo zvedavosti, ci je z bazaru alebo cez inzerat.
i20 Classic 1,2 GB, 55kW (8/2015)
spotreba: http://goo.gl/MhfWYa
spotreba: http://goo.gl/MhfWYa
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
na inzerát... a prvý mesiac jazdilo bez problémov, samozrejme s vymeneným olejom a kontrolou náplni...
Aj som zisťoval v servise (keď som platil repas čerpadla a trysiek), či sa to dalo zlátať tak, aby to chvíľu šlo. Mechanik mi povedal, že však vidím ako dlho to ide...
Priorita je spojazdniť auto, potom budem mať čas riešiť predávajúceho, lebo teraz v zásade ani neviem čo je vadné
Aj som zisťoval v servise (keď som platil repas čerpadla a trysiek), či sa to dalo zlátať tak, aby to chvíľu šlo. Mechanik mi povedal, že však vidím ako dlho to ide...
Priorita je spojazdniť auto, potom budem mať čas riešiť predávajúceho, lebo teraz v zásade ani neviem čo je vadné
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Taky chcípalo nečekaně při potřebě vyššího výkonu, prověřeno vše od paliva. Nakonec po 14 dnech podávací palivové čerpadlo. Výměna za nové a jezdí.
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Ještě bych zkusil jít od palivové nádrže a dále pro jistotu.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
zkus posloucht čerpadlo=pri startu "si zavrní" = OK
při jízdě je slyšet = běží pořád?
při jízdě je slyšet = běží pořád?
Hyundai Coupe 2.0 CVVT 2006 LPG
History:
Fiat Brava 1.6
Peugeot 106 1.1
Renault Trafic 2.5 D maxi
Škoda Felicia 1.3 combi
Škoda Favorit
Wartburg 353
History:
Fiat Brava 1.6
Peugeot 106 1.1
Renault Trafic 2.5 D maxi
Škoda Felicia 1.3 combi
Škoda Favorit
Wartburg 353
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
pri štarte (pred štartom) zavrní, ak myslíš podávacie v nádrži. po štarte ho nie je počuť, ale upozornil som ich na to v servise, že ho skúšali, že ide a (ostriekalo ich) aj keď motor zdochol.
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Trysky otestované na stolici zase, OK, Čerpadlo odskúšané s protokolom, OK. Senzor tlaku paliva v raili cez diagnostiku ukazuje hodnoty kontinuálne s plynom, tak predpokladám že je v poriadku.
Dal som vyčistiť nádrž a skúšali podávacie čerpadlo v nádrži po štarte napriamo z baterky, aby obišli imobilizér a asi aj riadiacu jednotku (alebo jej časť?), stále ten istý problém.
Senzor vačky som menil včera (už nemám chuť platiť v servise a auto nešlape), a s problémami som prešiel 20km. Dnes idem na jamu a vymením snímač kľukovky, zase pozriem všetky kontakty.
Ak auto bude dochnúť, tak už neviem čo...
Dal som vyčistiť nádrž a skúšali podávacie čerpadlo v nádrži po štarte napriamo z baterky, aby obišli imobilizér a asi aj riadiacu jednotku (alebo jej časť?), stále ten istý problém.
Senzor vačky som menil včera (už nemám chuť platiť v servise a auto nešlape), a s problémami som prešiel 20km. Dnes idem na jamu a vymením snímač kľukovky, zase pozriem všetky kontakty.
Ak auto bude dochnúť, tak už neviem čo...
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Většinou když odejde čerpadlo a jdou z něj piliny, což jak píšeš byl tvúj případ, odnesou to i vstřiky. Píšeš že jsou na stolici o.k., ale přece jen bych zaměřil pozornost tímto směrem. Že by přežilily destrukci čerpadla bez úhony se mi nezdá příliš pravděpodobné.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
trysky prvý krát (s čerpadlom) rozobral, čistil, pretesnili a odskúšali po cca 500 km v druhom kole boli zase skúšané na stolici a vyhovujú
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
ďalší krok, dole nádrž a čistenie nádrže. tento víkend.
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Ahoj, mám podobný problém. Koupil jsem santu 2004 najeto 185tis. a po najetí cca 200km mi též za jízdy chcípalo, tedy při větší zátěži. Závadu jsem reklamoval, jelo se na diagnostiku, ta napsala chybu, nízký tlak paliva, netěsnost. Tak jsme začali tím nejjednodušším, palivový filtr. Bingo! Auto jezdilo o sto šest. Tedy až do dnešního dne. Mám najeto cca 11tisíc po výměně a je to tu znovu. Tak se modlím, aby to byl znovu jen ten filtr. Kdyby někdo věděl více, budu jedině rád. Díky Petr Z.
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Okrem čerpadla bolo treba demontovať nádrž, komplet vyčistiť. To som musel zmeniť servis, ze to sa ma robit automaticky pri výmene čerpadla, lebo tam ide prepad a filter to nestíha. Samozrejme čerpadlo malo nejake gumicka v p...i. Ale, 5000km a ide ako hodinky. Dúfam ze aspon 150000 km bez zásahu do čerpadla.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
My jsme nechávali u Santy VGT přetěsňovat čerpadlo kvůli tečení nafty, ne kvůli nízkému tlaku, po namontování už nebyl žádný problém a od té doby jezdí auto normálně..... používáme vždy VIF zimní letní, samo se měnil filtr........ Ale pokud se začne čerpadlo zadírat, tak ty piliny jsou fakt dost velkej problém.... zarazilo mě info, že tlak v railu je dle plynu...... dle mě by měl být rail natlakovaný pořád stejně, jen elektronicky řízený vstřik se otvírá na různě dlouhou dobu a tím se reguluje množství paliva..... tlak by mohl kolísat, pokud by některý vstřik tekl do přepadu a pak by se tlak v railu mohl měnit dle otáček...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: 2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
V plném záběru si pumpa vezme myslím něco okolo 5kW, tak proč ji hnat pořád naplno. Navíc při volnoběhu tam narvat 1000bar, tak je to dost hlučné.