Tak nevim kde se stala chyba, snad jsem nenapsal nějakou kravinu. Ještě jednou jsem si přečetl tvůj úvodní článek a plně s tím souhlasím. U aut s náhonem na předek, je to jasný, u náhonu na zadní nápravu taky a u čtyřkolek taky. K tomu neni co dodat a nic se nemá přehánět, protože pak může výsledek vypadat dost tragicky.Petr HC píše:Muj názor je, že slunce je modrý, ale pokud si myslíte, že je zelený, tak vám to neberu, protože "každej má nárok na svuj NÁZOR"
Tuning
Moderátoři: Farrael, Engineer, Moderátoři
- macháček
- ***
- Příspěvky: 632
- Registrován: 14 lis 2005, 23:30
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Hyundai Lantra kombi 1.5 12V GLS/r. v. 2000
- Reklama
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Bez křídel to jde(viz Coupe a rychlosti nad 200km/h-sedí jako přilepené),ale nesmí udělat chybu v základu - návrh a výroba karoserie(trestuhodná aerodynamika v kombinaci s lehkou váhou(stavba z Al))-to je vražedná kombinace v podání Audi TT(bez přehánění,kdo viděl rozmačkaná Audi po "vzlétnutí").Tam byli donuceni dodělávat přítlačná křídla,ESP..
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Pozorně jsem si přečetl jednotlivé příspěvky, a protože jsem před několika měsíci četl a vytiskl pojednání o aerodynamice na americkém webu Tuner Performance Report, podělím se s vámi v mém předkladu o některé jejich poznatky o zadních křídlech:
- pokud nemáte co dělat s takovým druhem síly,která rozkouří pneumatiky( nehovoříme o lehkém protočení na čtyřku, ale skutečném, neumyslném driftingu v rychlosti 240 km/hod) zadní křídlo vás jenom
zpomalí,
-zadní křídlo na bežném automobilu může pouze dobře vypadat na silnici,ale té představy se zbavíte na zavodním okruhu,
- to co stojí za zmínku jsou rozměry zadních křídel vhodných pro Váš vůz.
V tomto případě větší neznamená lepší.To čemu je třeba rozumět,je to,
že skutečně tvoří znatelný přítlak až nad určitou rychlostní hranicí. Když opouštíte startovací čáru tak zadní tovarní křídlo na jejich nejlépe vybaveném sportovním modelu neudělá nic pro zlepšení trakce. V případě,že nemáte miliony KS tak vás bude křídlo zpomalovat. Jestliže tedy víme,že zadní křídlo neudělá mnoho pro zavodní automobil s 500 KS a méně, je lepší,když jej při vjezdu na okruh sundáte,pojete rychleji,
-doporučejeme obrátit pozornost spíše na uvolnění vzduchu lapeného do pasti.Lapený vzduch je nešťasný vzduch.
-to je poslední velká oblast jak nalézt rychlost prostřednictvím učinnosti vzduchu. Je třeba se podívat na vstup vzduchu do prostoru motoru a ohybu blatníků a představit si co se s ním děje, když prochází radiátorem nebo intercoolerem,pumpami,řemenicemi a dalšími pevnými součástkami než se dostane ven. Tento problém nejlépe řeší kapoty s výdechy a blatníky s výdechy nahoře.
Jen pro ilustraci dodávají, že tovární závodní týmy vydávají na zkoušky v aerodynamických tunelech více jak 500.000 USD ročně, aby vyvinuly perfektní tvar karoserie ( nemají na mysli F1 ).
Tolik stručný a přeložený výcuc ze zprávy. V mnohém potvrzuje jen to
co se zde už napsalo.
- pokud nemáte co dělat s takovým druhem síly,která rozkouří pneumatiky( nehovoříme o lehkém protočení na čtyřku, ale skutečném, neumyslném driftingu v rychlosti 240 km/hod) zadní křídlo vás jenom
zpomalí,
-zadní křídlo na bežném automobilu může pouze dobře vypadat na silnici,ale té představy se zbavíte na zavodním okruhu,
- to co stojí za zmínku jsou rozměry zadních křídel vhodných pro Váš vůz.
V tomto případě větší neznamená lepší.To čemu je třeba rozumět,je to,
že skutečně tvoří znatelný přítlak až nad určitou rychlostní hranicí. Když opouštíte startovací čáru tak zadní tovarní křídlo na jejich nejlépe vybaveném sportovním modelu neudělá nic pro zlepšení trakce. V případě,že nemáte miliony KS tak vás bude křídlo zpomalovat. Jestliže tedy víme,že zadní křídlo neudělá mnoho pro zavodní automobil s 500 KS a méně, je lepší,když jej při vjezdu na okruh sundáte,pojete rychleji,
-doporučejeme obrátit pozornost spíše na uvolnění vzduchu lapeného do pasti.Lapený vzduch je nešťasný vzduch.
-to je poslední velká oblast jak nalézt rychlost prostřednictvím učinnosti vzduchu. Je třeba se podívat na vstup vzduchu do prostoru motoru a ohybu blatníků a představit si co se s ním děje, když prochází radiátorem nebo intercoolerem,pumpami,řemenicemi a dalšími pevnými součástkami než se dostane ven. Tento problém nejlépe řeší kapoty s výdechy a blatníky s výdechy nahoře.
Jen pro ilustraci dodávají, že tovární závodní týmy vydávají na zkoušky v aerodynamických tunelech více jak 500.000 USD ročně, aby vyvinuly perfektní tvar karoserie ( nemají na mysli F1 ).
Tolik stručný a přeložený výcuc ze zprávy. V mnohém potvrzuje jen to
co se zde už napsalo.
Bez křídel to opravdu jde, krásným příkladem toho je třeba nejnovější Renault Clio Sport, které má místo křídla difuzor pod zadním nárazníkemBorek píše:Bez křídel to jde(viz Coupe a rychlosti nad 200km/h-sedí jako přilepené),ale nesmí udělat chybu v základu - návrh a výroba karoserie(trestuhodná aerodynamika v kombinaci s lehkou váhou(stavba z Al))-to je vražedná kombinace v podání Audi TT(bez přehánění,kdo viděl rozmačkaná Audi po "vzlétnutí").Tam byli donuceni dodělávat přítlačná křídla,ESP..
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna v posledním Autohitu popisují německou kvalitu-zmiňované Audi TT .
Pověst Audi a modelu TT byla poněkud pošramocena opakovanými haváriemi vesměs ve vyšších rychlostech.Dodatečné rozbory potvrdily,že v důsledku aerodynamiky v rychlosti vyšší než 150km/h (takovou rychlostí jsem jezdil i s Rapidem a auto sedělo ,oproti 100 x dražšímu,německému střepu )začala na zadní kola působit vztlačná síla a v důsledku toho se snižovala ovladatelnost vozu.K odstranění tohoto problému výrobce začal stahovat auta z provozu a montovat do nich spoilery a systém ESP.(Šunky za meloun a neměly ani ESP )Kromě toho byly upraveny některé součásti podvozku,např. příčný stabilizátor.......
To byla malá citace,jak kvalitní práci na aerodinamice a výbavě odvádějí německé prý prestižní firmy. A teď si představte,že nějaký tuner odstraní to nynější křídlo a dá tam tunerské nebo koupí auto,které majitel nenechal upravit ve fabrice nebo spasovanou bouračku.....tak se majitel Audi TT při závodu s Getzem ve 150km/h rozmašíruje letem přes svodidla,zatímco Vipe s Josefem si to v poklidu uhání dál.
Pověst Audi a modelu TT byla poněkud pošramocena opakovanými haváriemi vesměs ve vyšších rychlostech.Dodatečné rozbory potvrdily,že v důsledku aerodynamiky v rychlosti vyšší než 150km/h (takovou rychlostí jsem jezdil i s Rapidem a auto sedělo ,oproti 100 x dražšímu,německému střepu )začala na zadní kola působit vztlačná síla a v důsledku toho se snižovala ovladatelnost vozu.K odstranění tohoto problému výrobce začal stahovat auta z provozu a montovat do nich spoilery a systém ESP.(Šunky za meloun a neměly ani ESP )Kromě toho byly upraveny některé součásti podvozku,např. příčný stabilizátor.......
To byla malá citace,jak kvalitní práci na aerodinamice a výbavě odvádějí německé prý prestižní firmy. A teď si představte,že nějaký tuner odstraní to nynější křídlo a dá tam tunerské nebo koupí auto,které majitel nenechal upravit ve fabrice nebo spasovanou bouračku.....tak se majitel Audi TT při závodu s Getzem ve 150km/h rozmašíruje letem přes svodidla,zatímco Vipe s Josefem si to v poklidu uhání dál.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
To mi připomíná to,jak bylo u policajtů ta sranda s těma majákama,když pasují na feldu,tak budou pasovat i na Fordy Mondea akorát s tím rozdílem,že felina jede špatně 160 a fordka jede kolem 240!! A ty majáky snesou jen taktak 150 km v hodině!!!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Ahoj!
Ja osobne jsem jel s 2,7 na Ml.Bolaslav 240km s kridlem na zadech a vubec se auto nechovalo spatne.Dost zalezi na tom jake se pouzije a jak je nastaveno.To ze je auto o malinko pomalejsi je pravda,koho to ale zajima,kdyz si stavi heske auti a to kridlo je jak tresnicka na dortu.Panove Borek,Ivan,Felotron a dalsi vedi o kterem auticku mluvim a uznejte ze bez toho kridla by to auto nebylo ono.
Ja osobne jsem jel s 2,7 na Ml.Bolaslav 240km s kridlem na zadech a vubec se auto nechovalo spatne.Dost zalezi na tom jake se pouzije a jak je nastaveno.To ze je auto o malinko pomalejsi je pravda,koho to ale zajima,kdyz si stavi heske auti a to kridlo je jak tresnicka na dortu.Panove Borek,Ivan,Felotron a dalsi vedi o kterem auticku mluvim a uznejte ze bez toho kridla by to auto nebylo ono.
Hujer: Tak to at se ti ten sen splni ...taky bych mel podobnej... jenom bych k tomu dnu pridal jeste turbo kit, dvere staci normalni a lak jednobarevny
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3