Filtr se vysroubuje, vymeni se ale jen olej. Nebo se ani osroubovvat nemusi , když ti olej odsajou čerpadlem. Nerozumim proto reci tvého kmene, proc by to neslo otrit? BTW: také si delam na filtru znacky
Další ficurky jsou tyto:
Zpravne se olej vymenuje, když je zahraty, aby viskozita oleje byla co nejmensi a olej snadno vytekl. I pri spravnem postupu zustáva v motoru kolem 7-10 % stareho oleje. Tento zbyly olej se pak dostava do styku s novým olejem. Samozřejmě, že tím dochází k degradaci toho nového oleje.
Když si pristavim vuz na garancni kontrolu třeba na 10:00, tak zapomenu na to, že hned mechanik zacne s vymenou oleje. Ma rozdelany další auta a ještě pujde na svacinu. Tve auto se dostane na radu maximalne za hodinu. Mozna, ze ani nebude vypouštět olej sroubem, ale vycucnou( rozumej odsajou čerpadlem) ti ten starej hadickou - vidíš, ani nemusi filtr odšroubovat.Protože to proste setri cas a cas =peníze. Co na tom, ze takovymhle zpusobem zustava starého oleje v motoru ještě vice
U nového auta je v motoru nový a cistý olej. Při první vymene oleje dochazí ke kontaminaci noveho oleje, ke zhorseni kvality a ke zkrácení zivotnosti. U dalších vymen se situace jeste postupne zhorsuje, protoze negativní vlivy na nový olej se kumulují. A přitom po celou dobu provozu je ze strany uzivetele auta většinou snaha maximálně vyuzivat celý výměnný interval, který je navíc urcen jen pro ideální provozní podmínky - jak jsem jiz psal. Za této situace je zádoucí, aby motorový olej byl vymenován správným způsobem a vždy včas. Radeji dříve nez později. Pro motor je lepsí častěji vymenovat bezny motorový olej, než pouzívat extra super drahy olej a myslet si, že ten vydrzi vsechno.
Nejlepsi je vzit auto na vymenu oleje nekam, kde mohu byt fyzicky přítomen při vymene oleje. Tim mam 100% jistotu, že vse bylo provedeno tak, jak má být
