Nafta a aditiva
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nafta a aditiva
mexican: no neviem,cim dalej som bol od F hranic,tym vacsi problem,teraz dokonca,tam kde mali byt Total pumpy,tak su bud Esso,alebo Shell(staci pozriet na ich firemnu stranku,su tam vsetky pumpy aj so sortimentom).A Excelsium nieje vsade.V UK je tiez Total,ale na Excelsium som este nenarazil,ta nafta mi preukazatalne znizuje spotrebu o cca 0,7-1 l. Ziadna ina nema tak priaznivy ucinok na spotrebu.
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta a aditiva
hadat sa s tebou nebudem. Mne u Accenta, kde je priemer 5,1 vratane vsetkych moznych silenosti typu turecko v 45 stupnoch pripadne 5 alpskych pasov nad 2500 za den, ziadne zazracne nafty moc spotrebu neznizuju. Skusal som Total Excelium (tankovane par krat v nemecku, asi 3-4 plne nadrze), Aral Ultimate (asi 20 plnych nadrzi) a Benzina Verva (25+ plnych nadrzi) a este par premiovych naft (napr Slovnaft, OMV) ak boli za dobry peniaz. Rozdiel v spotrebe nevidim. U Aral ultimate bol vsak motor subjektivne tichsi, lepsie siel za plynom. U vervy tiez, z Excelia som mal z premioviek asi navlaznejsie nadsenie. Bezne tankujem naftu na Globuse (asi najviac), casto som bral na Lukoile a Tank Ono. Do obyc nafty pridavam aditiva prakticky vzdy. No a teraz to najlepsie - najnizsiu spotrebu mam podla spritmonitoru 4,05 (u 580km vzdialenosti) a najvyssiu u 6,49 (u700km vzdialenosti) - tych 6,5 si pamatam sme leteli (doslova) do Francuzska, bolo hrozne teplo takze tam to mam jasne. Inak sa zvycajne (cca 180 000km pohybujem v rozmedzi 4,6 az 5,4 a tam hodne zalezi ci mam na nadrz viac dialnice a mesta (u mna cesty do Prahy) alebo idem napr na slovensko (vacsia cast je okreska). Aby som to uzavrel - ziadna premiova nafta u mna neznizuje spotrebu o viac ako 5-7% a ekonomicky vzate - globus nafta + aditiva je asi za 29kc. Tank ono + aditiva je za 27,5. Verva je za 32/l. Ja mam jasno
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nafta a aditiva
presne mexicane,je to jak pises,taky tankuji obyc naftu pridavam aditivum kvuli mazani kdyby nahodou nejaky panc a pokud chci motoru doprat lepsi chrochtani tak si koupim pripravek na zvyseni cetanoveho cisla. standart naftu zvysim o cca 5-7jednotek podle cerpacky abych se dostal na 59 cetanu motor ma pak kultivovany chod a kopecky ktere tahaj 3 to vyleti na 4 a celkove nemusim tolik slapat po plynu jak se rika. kdyz to pak rozpocitam,tak mne to na litru vyjde o 1.30kc(pripravek na cetanove cislo) draz+ cena nafty cca 26.50(PL)+0.35 kc (aditivum) celkem nejakych 28.15kc v porovnani premiove ktera je porad pres 30 kc..............
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Nafta a aditiva
Ved OK,ta Excelsium sa nijak neprejavuje na chode,ale vypocitana spotreba je vzdy nizsia ako u vsetkych ostatnych. Ale fakt neviem,ako je ta nafta robena,ci ma alebo nema biozlozku. U OMV to viem,tam ziadna mero nieje. Mozno aj u ARAL.Inac vo vseobecnosti mam pocit,ze v zapadnej europe je vyssi obsah biozlozky ako v nasich koncinach. Napr. ESSO ma az 10%.Ale to fuk. Kazdy si da,co chce.