Zdravím. Potreboval by som radu. Asi pred týždňom som absolvoval diagnostiku s i30 1.4 CVVT (2007-2011). Mám ju 6 rokov a najazdené 145tis km. Servisným technikom mi bolo oznámené, že v jednom z válcom je zlý tlak, čož spôsobuje už mnou avizovaný problém so ,,škrtením" motoru pri nižších otáčkach. Napr. nohu mám rovnomerne na plyne a auto sa chová akoby mal zdochnúť motor. Len tak popodskočí. Práve na základe tohto som navštívil servis. Ďalej mi boli oznámené rôzne príčiny spomínanej závady, ich riešenie a ceny riešení, kde sa min. čiatka pohybovala na cca 10tis Kč. Tieto informácie ma neskutočne vytočili vzhľadom k skutočnosti, že mi pred trištvrte rokom skončila záruka.
Príde mi zarážajúce, že na relativne novom aute s uvedenými km sa už prejavila závada takého druhu, ktorá vyžaduje tak vysoké investície. Nemáte s vyššie uvedeným problémom skúsenosti prípadne rady čo s tým?
Díky
Tlak vo válci motoru
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Reklama
Re: Tlak vo válci motoru
Predpokladam, ze nutne/doporucene mereni ventilovych vuli po dobu zaruky bylo zanedbano, je tak?
Nejsi prvni, ani posledni, ja se to dozvedel az pri 210tkm, ze jsem kazdych 40tkm mel tuhle proceduru absolvovat. Nemel jsem tlak na ctvrtym, nastesti oprava me diky mnou pouzitym dilum nevysla vubec draho a jeste s pouzitim kvalitnejsich komponent nez z vyroby.
Nejsi prvni, ani posledni, ja se to dozvedel az pri 210tkm, ze jsem kazdych 40tkm mel tuhle proceduru absolvovat. Nemel jsem tlak na ctvrtym, nastesti oprava me diky mnou pouzitym dilum nevysla vubec draho a jeste s pouzitim kvalitnejsich komponent nez z vyroby.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Tlak vo válci motoru
Zdravím. Vďaka za odpoveď. V čom konrétne spočívala závada na tvojom aute a koľko bola investícia do opravy? Príde mi trochu rozdiel v tom, že mne sa pravdepodobne podobná závada prejavila pri najazdených 145tis km tj. o 65tis km menej ako na tvojom aute.
Stále totižto neviem vstrebať a asi ani nevstrebem to, že 145tis km je málo na to aby sa auto takto ,,dodrbalo"
Stále totižto neviem vstrebať a asi ani nevstrebem to, že 145tis km je málo na to aby sa auto takto ,,dodrbalo"
Re: Tlak vo válci motoru
Inak neviem, či to bude súvisieť s meraním ventilových vůli ale servisák mi tvrdil, že to môže byť závada od krúžkov piestu až po hlavu motoru.Hardcam píše:Predpokladam, ze nutne/doporucene mereni ventilovych vuli po dobu zaruky bylo zanedbano, je tak?
Nejsi prvni, ani posledni, ja se to dozvedel az pri 210tkm, ze jsem kazdych 40tkm mel tuhle proceduru absolvovat. Nemel jsem tlak na ctvrtym, nastesti oprava me diky mnou pouzitym dilum nevysla vubec draho a jeste s pouzitim kvalitnejsich komponent nez z vyroby.
Re: Tlak vo válci motoru
Zdravím.
Včera som si vyzdvihol auto zo servisu. Oznámili mi, že je poškodený katalizátor a sú chytené válce motoru. Oprava nie je možná, nutná výmena motoru.
Neviete niekto kde by sa dal zohnať motor na Hi30 1.4 80kw - ideálne nový???
Díky
Včera som si vyzdvihol auto zo servisu. Oznámili mi, že je poškodený katalizátor a sú chytené válce motoru. Oprava nie je možná, nutná výmena motoru.
Neviete niekto kde by sa dal zohnať motor na Hi30 1.4 80kw - ideálne nový???
Díky
Re: Tlak vo válci motoru
Motor asi Polsko nebo bouračka http://allegro.pl/silniki-kompletne-ben ... t-1-4-1218 . Nový bude za cenu auta. Nejsem mechanik, nevím co je s válci, nejde udělat výbrus?
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Re: Tlak vo válci motoru
Pochopil jsem to tak že díky malé vůli na ventilech se podpálily a díky tomu má jeden válec menší kompresi. Díky tomu také šla část nespáleného paliva do výfuku a je možnost že opravdu poškodila katalizátor (nespálené palivo v něm hoří a tím pádem ho tam je moc a katalizátor se přehřeje a sesype).
Pak ale nechápu proč by toto nešlo opravit a proč měnit celej motor? Rozhodně bych je poslal k šípku a poohlédl se po nějakém dobrém servisu, kde budou ochotni motor opravit a né hnedka měnit. Jak mohou vědět co přesně je špatné, to měli hlavu dole, to pochybuju.
Dá se to laicky zjistit po staru (dělalo se to dřív, možná někde ještě někdo používá) změří se komprese, pak se do toho "špatného" válce naleje malé štamprle oleje a zkusí se změřit znova, pokud se tlak zlepší tak jsou špatné pístní kroužky, pokud se nezlepší tak je to podpálenej ventil.
U benzínu se toto dá změřit i doma, u ropáka už je to náročnější.
Pak ale nechápu proč by toto nešlo opravit a proč měnit celej motor? Rozhodně bych je poslal k šípku a poohlédl se po nějakém dobrém servisu, kde budou ochotni motor opravit a né hnedka měnit. Jak mohou vědět co přesně je špatné, to měli hlavu dole, to pochybuju.
Dá se to laicky zjistit po staru (dělalo se to dřív, možná někde ještě někdo používá) změří se komprese, pak se do toho "špatného" válce naleje malé štamprle oleje a zkusí se změřit znova, pokud se tlak zlepší tak jsou špatné pístní kroužky, pokud se nezlepší tak je to podpálenej ventil.
U benzínu se toto dá změřit i doma, u ropáka už je to náročnější.
.........
Re: Tlak vo válci motoru
Vysvetlenie servisu, čím mohol byť motor poškodený bolo, že ,,pravdepodobne nekvalitným palivom ...." Na čo som samozrejme reagoval tým, že rovnaké palivo tankuje Xtisíc ďalších motoristov.MICHAL77 píše:Pochopil jsem to tak že díky malé vůli na ventilech se podpálily a díky tomu má jeden válec menší kompresi. Díky tomu také šla část nespáleného paliva do výfuku a je možnost že opravdu poškodila katalizátor (nespálené palivo v něm hoří a tím pádem ho tam je moc a katalizátor se přehřeje a sesype).
Pak ale nechápu proč by toto nešlo opravit a proč měnit celej motor? Rozhodně bych je poslal k šípku a poohlédl se po nějakém dobrém servisu, kde budou ochotni motor opravit a né hnedka měnit. Jak mohou vědět co přesně je špatné, to měli hlavu dole, to pochybuju.
Dá se to laicky zjistit po staru (dělalo se to dřív, možná někde ještě někdo používá) změří se komprese, pak se do toho "špatného" válce naleje malé štamprle oleje a zkusí se změřit znova, pokud se tlak zlepší tak jsou špatné pístní kroužky, pokud se nezlepší tak je to podpálenej ventil.
U benzínu se toto dá změřit i doma, u ropáka už je to náročnější.
Inak hlavu motoru mali dole - auto u nich bolo 3 dni. Diagnóza, ktorú mám aj na papiery: poškodený motor - nutná výmena, poškodený katalizátor - nutná výmena. Jednalo sa o autorizovaný servis Hyundai v Brne.
S autom zatiaľ jazdím, ale je to už veľké rizoko, že ma niekde nechá. Je zaujímavé, že cukanie, ktoré som spomínal v prvých príspevkoch sa dajú eliminovať tým, že držím motor vo vyšších otáčkach. Akonáhle dám nohu z plynu a len jemne pridávam plyn, začne auto ,,poskakovať".
Po kvalitnejšom servise by som sa ja poohliadol, lenže kvalitný servis je v dnešnej dobe trochu relativný pojem. Každopádne budem rád za prípadné tipy aj mimo Brna.