Dobrý den/ahoj,
chtěla bych Vás poprosit o radu . Vím, že na forum podobná diskuze již je, ale je poměrně staršího data, tak jsem se odvážila napsat sem (pokud to bude vadit - vymažu). Od konce prosince mám nové auto (i20 1.1 CRDi 12V 55kW) a "zajíždím ho" ale problém je, že asi špatně Bylo mi řečeno, že ho nemám vytáčet nad 2.500-3.000 otáček. Tak ho chudáka dusím na 2.000 a někdy dokonce na 1.500. Už mám k dnešnímu dni najeto cca 800km. A začala jsem se bát, že to bude hrozně lenivé. Prosím poradíte mi někdo jak bych správně měla jezdit, aby moc nepapal a přitom byl svižný? V kolika otáčkách se mám držet? Velice Vám děkuji za každou radu Monika
Jak se zajíždí nové auto i20
Moderátoři: amaize, Moderátoři
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Jak se zajíždí nové auto i20
Nijak zvlášť se tím zajížděním netrap. Čím si jezdila před tím že ti přijde jízda na 2 tis. otáček jako dušení? Tipoval bych nějaký maloobjemový benziňák, který bylo nutné držet pod krkem .Mě naopak u toho naftového tříválce přijdou 2tis jako idelál - motor se zklidní, je na maximu krouťáku a už má i dost síly na to aby s minimální spotřebou a hlukem auto drželo krok s běžným provozem. Naopak zbytečné je snažit se z toho motůrku něco ždímat nad 3-3,5 tis - tam už se fakt kromě nepříjemného akustického efektu nic moc neděje.
Já se snažím při běžné jízdě držet otáčky mezi 2 - 2,5 tis. Ani v záběhu ale motoru neuškodí občas ostřejší rozjez s krátkodobým vytáčením na cca 3,5tis.
Jediné co nezaběhnutému motoru nedělá dobře (dle vyjádření prodejce i obsahu manuálu) je např. dlouhý dálniční přesun (rozuměj třeba nad 300 km) kdy by auto jelo na konstantní otáčky bez změny rychlosti a řazení. Prostě to chce ze začátku měnit jízdní režim, řadit a využívat celé spektrum použitelných otáček bez vytáčení do omezovače, ale taky bez podtáčení motoru - těch 1500 ot. je tak na hranici - rozhodně na tak málo otáček nejezdit trvale. Částečně může pomoci i ten asistent řazení - ale ten má občas sklony právě k tomu podtáčení, takže nejet slepě podle něj ale spíš řadit o nějakou tu stovku otáček nad jeho pokyny.
Já se snažím při běžné jízdě držet otáčky mezi 2 - 2,5 tis. Ani v záběhu ale motoru neuškodí občas ostřejší rozjez s krátkodobým vytáčením na cca 3,5tis.
Jediné co nezaběhnutému motoru nedělá dobře (dle vyjádření prodejce i obsahu manuálu) je např. dlouhý dálniční přesun (rozuměj třeba nad 300 km) kdy by auto jelo na konstantní otáčky bez změny rychlosti a řazení. Prostě to chce ze začátku měnit jízdní režim, řadit a využívat celé spektrum použitelných otáček bez vytáčení do omezovače, ale taky bez podtáčení motoru - těch 1500 ot. je tak na hranici - rozhodně na tak málo otáček nejezdit trvale. Částečně může pomoci i ten asistent řazení - ale ten má občas sklony právě k tomu podtáčení, takže nejet slepě podle něj ale spíš řadit o nějakou tu stovku otáček nad jeho pokyny.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: Jak se zajíždí nové auto i20
Děkuji za radu, spíše jsem myslela, že jezdím od 1.500 do 2.000 otáček a přišlo mi to že je to málo, auto u toho tak nějak povrkává, jako by to nestíhalo a musím i říci, že mi v tomto momentu více žere, než když podřadím a vytočím na 2.000 - 2.500 otáček moc se v tom nevyznám, tak jsem ráda za každou radu Já měla před tím veteránka clio 1.6 16V 79kW a bylo mnohem živější a vždy jsem měla otáčky vysoko, jelikož nemělo man. 6 A před tím jsem měla Aurise 1.6 97kW (benzín) a to byl opravdu lenochod Takže jsem se začala obávat, aby se to nestalo i s tímto, ale možná je to i tím, že tento má nejméně 55 kW a ještě je to nafta a to mám prvně v životě, tak se s tím spíše učím
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Jak se zajíždí nové auto i20
Děkuji za odpověď